Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » wt gru 18, 2007 8:04 pm
TomaszRT pisze:podpowiedź 1: opony rzeczone rozpatrywane są o 1cm wyższe i o 1cm szersze niż opony oryginalne.
że o 1 cm szersze to wiem ale czy wyższe - cyba nie te "rzeczone: są na 16 calowej feldze więc czy to nie niweluje wysokosci -chyba że się nie znam?
TomaszRT pisze:
podpowiedź 2: pojedź sobie do salonu Suzuki, obejrzyj, i korzystając z podpowiedzi 1 dojdź do wniosków.
w serwisie czy salonie suzuki to wątpię żeby mieli jakieś wiadomości dot. zakladania terenowych opon Chyba że jakiś mi polecisz to tam zadzwonie i się dopytam. Na forum suzuki też kiepsko z taką informacją. A trefny zakup to byłaby porażka:(
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt gru 18, 2007 8:13 pm
wyższe będą o ok. 1,25cm, jak nie wierzysz, to weź kalkulator i policz.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt gru 18, 2007 8:30 pm
mendelmax pisze:wyższe będą o ok. 1,25cm, jak nie wierzysz, to weź kalkulator i policz.

A jakby Cię to przerosło to w adekwatych miejscach tego forum znajdziesz kalkulator wymiarów. Tylko pamiętaj że nominalne rozmiary od rzeczywistych potrafią się sporo różnić.
BTW mimo lepszych opon i tak wkleisz podwoziem w byle koleinie

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » wt gru 18, 2007 8:31 pm
GV II jest dostępna fabrycznie w 2 opcjach:
- z kołami 225/70/16 trzydzrwiowa
- i z kołami 225/65/17 pieciodrzwiowa
pewnie zaciski się zmieszczą w 16 - tce feldze
/wniosek z tego że 3d ma trochę większe koła
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » wt gru 18, 2007 8:33 pm
Masmo pisze:mendelmax pisze:wyższe będą o ok. 1,25cm, jak nie wierzysz, to weź kalkulator i policz.

A jakby Cię to przerosło to w adekwatych miejscach tego forum znajdziesz kalkulator wymiarów. Tylko pamiętaj że nominalne rozmiary od rzeczywistych potrafią się sporo różnić.
BTW mimo lepszych opon i tak wkleisz podwoziem w byle koleinie

podaj link do tego kalkulatora
będę jeździł z umiarem i z glową /aluminiowym pancerz podwozia to będzie na razie koniec tuningu/
-
woolfgard

- Posty: 353
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: woolfgard » wt gru 18, 2007 8:40 pm
Gienek pisze:GV II jest dostępna fabrycznie w 2 opcjach:
- z kołami 225/70/16 trzydzrwiowa
- i z kołami 225/65/17 pieciodrzwiowa
pewnie zaciski się zmieszczą w 16 - tce feldze
/wniosek z tego że 3d ma trochę większe koła
możesz dać 225/75/16 = 29" - w sieci do "podniesionej"dają 30" więc nornalna powinna dać radę.
co do kalkulatora to wklep w google : przelicznik calowy opon to wyskoczy ci strona "kilometr"
deadspace.bandcamp.com
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt gru 18, 2007 8:43 pm
Gienek pisze:pewnie zaciski się zmieszczą w 16 - tce feldze
Jaka jest średnica tarcz w GV? Bo jestem w zasadzie pewien, że nie większa niż 305mm, a to powinno się upchnąć od biedy nawet na 15" stalówki, więc spoko z tymi 16".
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt gru 18, 2007 8:50 pm
Jedno trzeba przyznać gość uparty jest
A już wydawało się że Go wyprostowaliśmy: chciał kupić GVII i Samuraja.
A tu znowu marzy o jeżdzeniu w trudnym terenie GVII. Szkoda autka! Uwierz nam że GVII to fajny SUV do jeżdzenia na co dzień po czarnym, drogą polną i w lekkim terenie. Napewno zajebisty w zimie (jeśli jeszcze takowe będą) szczególnie w górach, ale szkoda go poniszczyć w prawdziwym terenie. Ale twoje małpy twój cyrk! Jak chcesz przekonać się sam to Twoja sprawa ale będzie to kosztowna lekcja. Moja firma już się wyleczyła z prób użytkowania SUV-a w terenie i sprzedają Tucsona.
BTW 17-ki robi Yokohama o rozmiarze 235/75R17 (G012).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » wt gru 18, 2007 9:06 pm
Nie pogieło mnie żeby skatować nowego sprzęta. Tam gdzie ja jeżdżę to dla ciebie jest lekki teren. Ja znam miejsca pt "ciężki teren" - widuję tam takich w samurajach i patrolach, które wykorzystują tylko do tego. Ja nie będę "kosił" krzaków tym autem. Pola miedze, dukty leśne, stok porośnięty trawą i zroszony. Wiadomo że "wertepy" też się trafiają ale nic na siłę wszystko trzeba przemy sleć, żeby wozu nie spieprzyć w hardcore sie nie pcham.
Ja wykorzystuję auto w terenie - chcę dojechać a nie jeżdżę żeby jeździć i czerpać przyjemność wyłącznie z samej jazdy.
Ostry teren też mi się podoba, ale do tego zamierzam się w przyszłości przygotować kupując samuraja /to jedyne słuszne auto -jak dla mnie- do tego celu. /swoją drogą zastanawiam się czy takie felgi 16 - tki do vitary mógłbym w przyszłości wykorzystac do samuraja/
-
Wojo-Agro

- Posty: 768
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Wojo-Agro » wt gru 18, 2007 10:56 pm
A tak z ciekawosci to w jakiej branzy pracujesz Gienek, ze chcesz do tego wykorzystywac GVII?
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,
-
Maq

- Posty: 1573
- Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Maq » śr gru 19, 2007 1:29 pm
Zwinny_Marian pisze:cóż ja uczony doświadczeniem mogę doradzić tyle, że jeżeli coś w aucie przyciera to tylko przez pierwszy tydzień
@Gienek, słuchaj mądrych ludzi. Dasz radę.
LR2 - jej
LR3 - jego
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » śr gru 19, 2007 1:38 pm
Maq pisze:Zwinny_Marian pisze:cóż ja uczony doświadczeniem mogę doradzić tyle, że jeżeli coś w aucie przyciera to tylko przez pierwszy tydzień
@Gienek, słuchaj mądrych ludzi. Dasz radę.
A poważnie to pomyśl o delikatnym lifcie, bo osłonami jeszcze dociążysz auto. Gdybym Tucsona dalej używał w terenie i gdyby był mój (a nie firmy), to bym coś takiego na pewno motał. Coś na wzór zestawu jaki oferuje Skoda do Octavi. Sprytne tuleki (+2 cm) nad spreżynę McPersona (pod łożysko). Niby niewiele ale znacznie poprawia sytację. Seryjną Octavią szoruje się wszędzie a z tulekiami tylko czasami

.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » śr gru 19, 2007 2:06 pm
No...a z takimi tulejkami to jak auto będzie takim 10-latkiem, co go nie szkoda, to już można w ciężki teren się pchać
Nagrodę specjalną za celność wypowiedzi uzyskuje niezidentyfikowane alter ego, czyli Zwinny Marian!

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » śr gru 19, 2007 2:16 pm
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Zwinny_Marian
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 4:41 pm
Post
autor: Zwinny_Marian » śr gru 19, 2007 9:00 pm
Damian pisze:...
Nagrodę specjalną za celność wypowiedzi uzyskuje niezidentyfikowane alter ego, czyli Zwinny Marian...
Myślę że to stwierdzenie godzi w moje poczucie indywidualności oraz wyjątkowości jako człowieka.
Co do przycierania to mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, kiedyś kiedy jeździłem jako kierowca Jelcza na Słowacji, gdzie woziłem gruz z wyburzanego, starego osiedla Cyganów. Kiedyś rano gdy zapaliłem Jelcza usłyszałem jakieś niepokojące tarcie i stukanie pod maską, ku mojemu zdumieniu była to kuna leśna, która wkręciła się w rozrząd. Do dzisiaj mam ten obraz przed oczyma kiedy wydłubywałem ją śrubokrętem...
-
73

- Posty: 387
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 4:00 pm
- Lokalizacja: lublin
Post
autor: 73 » śr gru 19, 2007 9:51 pm
A ja miałem malutkiego osiedlowego kotka pod maską i ujechał ze mną ze trzy minuty(plaskaczem) , po czym odstawiłem go zdrowego i w całości z powrotem pod blok. Niestety drugi , starszawy kotek wybrał sobie mój samochód jako kres jego kociej ziemskiej wędrówki i nie poinformował mnie o tym . Jeździł sobie na gapę ruchomym sarkofagiem, w lecie , ponad tydzień . Jak się połapałem że ten smrodek padlinki to spod mojej maski , ciężko było ją otworzyć . Pozdrawiam Zwinnego Mariana

samurai blaszanka 93
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » śr gru 19, 2007 10:01 pm
Wojo-Agro pisze:A tak z ciekawosci to w jakiej branzy pracujesz Gienek, ze chcesz do tego wykorzystywac GVII?
-Jako inseminator
Masmo pisze:
A poważnie to pomyśl o delikatnym lifcie...Sprytne tuleki (+2 cm) nad spreżynę McPersona (pod łożysko). Niby niewiele ale znacznie poprawia sytację.

.
Widziałem w necie coś takiego do GVII, większe niż +2 cm, ale nie wiadomo czy ASO w razie czego nie zakwestionuje tego przy jakimś przeglądzie, gwarancja może się przydać. Ale pomysł jest dobry i chyba montaż raczej nieinwazyjny. Tylko pytanie czy wogóle to kupi w Polsce.
Damian pisze:No...a z takimi tulejkami to jak auto będzie takim 10-latkiem, co go nie szkoda, to już można w ciężki teren się pchać
Nagrodę specjalną za celność wypowiedzi uzyskuje niezidentyfikowane alter ego, czyli Zwinny Marian!

Marian to jest w pyt# zaj#bany kolo. Oczywiście w pozytywnym
i nieschizofrenicznym tego słowa znaczeniu. Jego indywidualizm jest w 100% autentyczny.
-
Wojo-Agro

- Posty: 768
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Wojo-Agro » śr gru 19, 2007 10:05 pm
@ Gienek...
To mysle, ze w zupelnosci wystarczy Ci GVII i to nawet nie zmotana. Tez pracuje w rolnictwie, mam seryjna Vitare z MT-kami i wystarczy
pozdrawiam

Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » śr gru 19, 2007 11:20 pm
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » czw gru 20, 2007 8:38 am
Gienek pisze:Masmo pisze:
A poważnie to pomyśl o delikatnym lifcie...Sprytne tuleki (+2 cm) nad spreżynę McPersona (pod łożysko). Niby niewiele ale znacznie poprawia sytację.

.
Widziałem w necie coś takiego do GVII, większe niż +2 cm, ale nie wiadomo czy ASO w razie czego nie zakwestionuje tego przy jakimś przeglądzie, gwarancja może się przydać. Ale pomysł jest dobry i chyba montaż raczej nieinwazyjny. Tylko pytanie czy wogóle to kupi w Polsce..
Zdolny tokarz bez problemu dorobi Ci coś takiego. Do Octavi jest to walec średnicy coś koło 7 cm włożony pomiędzy górny tależyk spreżyny i łożysko McPersona. BTW Nowa GV ma McPersony??

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw gru 20, 2007 9:49 am
TomaszRT pisze:podpowiedź 1: opony rzeczone rozpatrywane są o 1cm wyższe i o 1cm szersze niż opony oryginalne.
To choć tyle dobrze

kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » sob gru 22, 2007 10:46 pm
-
z_power

- Posty: 319
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
- Lokalizacja: EL..... (Łódź)
Post
autor: z_power » sob gru 22, 2007 11:04 pm
@Gienek
- poszukaj na forum tematu "wpada nowy na imprezę"
- filmiki z podanych linków są dowodem na to że GV2 jest dość zaradna jak na SUV-a i jednocześnie daleko w tyle za terenówkami, nawet za XJ

mały napis
-
Gienek
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am
Post
autor: Gienek » sob gru 22, 2007 11:23 pm
z_power pisze:@Gienek
- poszukaj na forum tematu "wpada nowy na imprezę"
nie kumam z tą imprezą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość