Resor i sprężyna w jednym...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 07, 2008 11:18 pm

Bartex pisze:Nadal mówimy o przodzie? bo zaczynam sie zastanawiaæ jaki masz do tego amortyzator?
Co do moich przednich sprê¿yn to jedynie mogê powiedzieæ ¿e mam 12 zwojów ¶rednica 100mm ¶rednica drutu 12mm
Dobierane z dostêpnych 3 ró¿nych
Ty³ natomiast takie same wymiary jak Felicja ale mocowana tylko u góry.

Jestem na etapie mocowania amortyzatorów ... macie co¶ o wiêkszym skoku ni¿ lublin?
Tak, ja caly czas o tyle. Do przodu wlasnie sie zabieram i szukam odpowiednich sprezyn. Felcia ma chyba drut 11mm, 12 to rzeczywiscie byloby w sam raz.

A z tylu amory mam Bilstein 5150 o skoku 10"
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 7:12 am przez Karol L, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 07, 2008 11:44 pm

12 ma któryś focus. Pogadaj ze Stangiem On to przerabiał i ma u siebie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pn gru 08, 2008 9:33 am

Karol L pisze:Tak, ja caly czas o tyle. Do przodu wlasnie sie zabieram i szukam odpowiednich sprezyn. Felcia ma chyba drut 11mm, 12 to rzeczywiscie byloby w sam raz.

Przód miałem 13mm i już było troszke sztywno. Na 12mm pracuje :)2
Bartek

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pn gru 08, 2008 9:54 am

A jaki motorek jest wstawiony do tych 12mm springów?
Ja właśnie zaczynam motanie Suzuczki z cięższym silnikiem - Omega 2,5 V6 i zastanawiam się nad doborem sprężyn. Prawdopodobnie będę i tak musiał dobrać doświadczalnie ale zawsze można od czegoś zacząć.
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pn gru 08, 2008 9:57 am

tszewc pisze:A jaki motorek jest wstawiony do tych 12mm springów?
Ja właśnie zaczynam motanie Suzuczki z cięższym silnikiem - Omega 2,5 V6 i zastanawiam się nad doborem sprężyn. Prawdopodobnie będę i tak musiał dobrać doświadczalnie ale zawsze można od czegoś zacząć.
A no fakt :) seria 1,3 z lekkim zderzakiem i bez wyciągarki
Bartek

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 11:03 am

Karol L pisze:
Bartex pisze:Nadal mówimy o przodzie? bo zaczynam sie zastanawiać jaki masz do tego amortyzator?
Co do moich przednich sprężyn to jedynie mogę powiedzieć że mam 12 zwojów średnica 100mm średnica drutu 12mm
Dobierane z dostępnych 3 różnych
Tył natomiast takie same wymiary jak Felicja ale mocowana tylko u góry.

Jestem na etapie mocowania amortyzatorów ... macie coś o większym skoku niż lublin?
Tak, ja caly czas o tyle. Do przodu wlasnie sie zabieram i szukam odpowiednich sprezyn. Felcia ma chyba drut 11mm, 12 to rzeczywiscie byloby w sam raz.

A z tylu amory mam Bilstein 5150 o skoku 10"
Ja dałem tył i przód do felicji + amartyzatory od felicji . Działa OK. Silnik Vitara więc masa podobna.
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn gru 08, 2008 1:14 pm

Pod Napięciem 4x4 pisze:
Karol L pisze:
Bartex pisze:Nadal mówimy o przodzie? bo zaczynam sie zastanawiać jaki masz do tego amortyzator?
Co do moich przednich sprężyn to jedynie mogę powiedzieć że mam 12 zwojów średnica 100mm średnica drutu 12mm
Dobierane z dostępnych 3 różnych
Tył natomiast takie same wymiary jak Felicja ale mocowana tylko u góry.

Jestem na etapie mocowania amortyzatorów ... macie coś o większym skoku niż lublin?
Tak, ja caly czas o tyle. Do przodu wlasnie sie zabieram i szukam odpowiednich sprezyn. Felcia ma chyba drut 11mm, 12 to rzeczywiscie byloby w sam raz.

A z tylu amory mam Bilstein 5150 o skoku 10"
Ja dałem tył i przód do felicji + amartyzatory od felicji . Działa OK. Silnik Vitara więc masa podobna.
A jaka srednica drutu jest w felicji ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » pn gru 08, 2008 2:06 pm

Sprawdzilem, w Felicii (Tyl) jest 11.5 mm
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn gru 08, 2008 2:14 pm

Karol L pisze:Sprawdzilem, w Felicii (Tyl) jest 11.5 mm
I ajk to siedzi z przodu ? twardo czy miekko ?? Czy w sam raz ?? A mzoe pamietasz jaka jest wysokosc samej sprezyny ??

A - masz ta sprezyne pod rama czy obok ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » pn gru 08, 2008 2:30 pm

Moje auto jest w trakcie budowy wiec nie wiem jak na prawde bedzie. Z wyliczen wynika, ze sprezyna z poczatkowych 415mm ugnie sie przy 250kg (tyl) o 100mm. Przy czym te 250kg to na wyczucie, zakladam ze auto w pelni oszpejowane bedzie wazylo 1300kg, rozklad masy 55/45 (minus waga mostu).
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 10:17 pm

Zun pisze:
Karol L pisze:Sprawdzilem, w Felicii (Tyl) jest 11.5 mm
I ajk to siedzi z przodu ? twardo czy miekko ?? Czy w sam raz ?? A mzoe pamietasz jaka jest wysokosc samej sprezyny ??

A - masz ta sprezyne pod rama czy obok ??
Jest w sam raz sprężyne dałem z początku na dole ramy ale wychodzi pomnik, szlifierka i zostało równo z górą ramy na przodze tył podobnie , wysokośc sprężyny to ok 40 cm na luzie. Srednica tak jak kolega napisał ok 11-12 mm. Ja kupowałem używane na próbę i tak zostały. Na szrocie za komplet z amorem to 20 szelestów.Szaleństwo :D
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn gru 08, 2008 10:23 pm

nowa 20zł kosztuje. Długość 440mm

U mnie na przodzie prawdopodobnie fiesta, na tyle może skoda przez większą długość...
Tylko nie wiem cały czas jaki silnik będę miał...
1.3 Jimny, 1.3 sami, 1.3 GTI, 1.6 Vitara lub 1.6 Baleno...
Ale masowo wszystkie chyba są podobnie...
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 10:25 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 10:24 pm

Karol L pisze:Moje auto jest w trakcie budowy wiec nie wiem jak na prawde bedzie. Z wyliczen wynika, ze sprezyna z poczatkowych 415mm ugnie sie przy 250kg (tyl) o 100mm. Przy czym te 250kg to na wyczucie, zakladam ze auto w pelni oszpejowane bedzie wazylo 1300kg, rozklad masy 55/45 (minus waga mostu).
Dobre wyliczenie 8) , bo dokładnie tyle się u mnie ugieła.Ok 10 cm. Można na początek zastosować tylny komplet z felicji amor i sprżęyna . Amortyzatot wykręciłem ze sprężyny ,na nim jest tależyk pod tą sprężynę trzeba go zdjąć i jest gotowy amortyzator.Narazie je testuje . Z tymi sprężynami działaja całkiem dobrze. Tylko nie wiem jak z wytrzymałością ile pociągną :P
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 10:27 pm

Adam.Ż pisze:nowa 20zł kosztuje. Długość 440mm
Ja brałem na próbę ze szrotu.Plusem jest komplet nakrętek i gumowych podkładek. A przydają się . Miałem zakupić nowe ale te jakoś zostały.
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn gru 08, 2008 10:28 pm

za taką cenę nie jest źle :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 10:33 pm

Ja zapodałem Silnik z vitary 8v na wtrysku . Porównując do gażnika jaki był to przepaść. Jak zamieszasz jeszcze z przełożeniami to się robi ciekawie . Dochodzą dodatkowe biegi. A masa silników podobna . Z silnikiem 1.6 8 v chyba najmniejszy kłopot z elektroniką, filtrem powietrza i innymi rzeczami- licznikiem :lol:
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn gru 08, 2008 10:51 pm

Mam 1.6 8V ale będzie chyba do drugiego auta wsadzony...
1.6 Baleno ma najlepszy wynik w momencie 132NM przy 3000obr
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 10:59 pm

Adam.Ż pisze:Mam 1.6 8V ale będzie chyba do drugiego auta wsadzony...
1.6 Baleno ma najlepszy wynik w momencie 132NM przy 3000obr
Ta tylko ten moment troche trzeba zepsuć :( montując koło zamachowe do samuraja . A jest sporo lżejsze. Też miałem dylematy ale vitka wygrała cenowo i podobnymi rozwiązaniami np aparatu, no chyba że masz silnik z nowszego baleno to tam nie ma aparatu, ale jest za to milion kabli.
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn gru 08, 2008 11:14 pm

vitara stoi ponad 2 tysie
baleno ok 1500
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pod Napięciem 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 11, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Pod Napięciem 4x4 » pn gru 08, 2008 11:23 pm

Poszukaj inglisz werszyn wtedy masz materiał do przeróbki. I sporo elementów do zawiechy. Taniej wyjdzie niż to baleno .A aparat normalny w tym baleno czy nowy typ , Bo jak prosty to trochę rzeźby jest 8)
Samurai - trochę zmotany.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 4:56 pm

Przerabiał ktoś może sworznie zwrotnicy od stara jako przegub dla sierżanta??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 11, 2008 5:28 pm

Adam.Ż pisze:Przerabiał ktoś może sworznie zwrotnicy od stara jako przegub dla sierżanta??
Pisz do leszka , jemu to robiło zajebiście - coprawda nie był to sierżant tylko fourlink , ale to raczej nie ma znaczenia ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 5:51 pm

A na sworzniach zwrotnicy czy na końcówkach drążka od stara??

Znaczenia trochę ma... Bo przy 4 linku używasz w sumie 8 sworzni... A ja bym dał tylko jeden...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Post autor: Seba350 » czw gru 11, 2008 6:35 pm

Adam.Ż pisze:A na sworzniach zwrotnicy czy na końcówkach drążka od stara??

Znaczenia trochę ma... Bo przy 4 linku używasz w sumie 8 sworzni... A ja bym dał tylko jeden...
Pewnie na koncowkach drazka . Przejdz sie do sklepu z czesciami do ciezarowek i poogladaj koncowki drazkow kierowniczych od zachodnich "duzych" aut - ostatnio zmienialem w swoim FH 12 i z pewnoscia to wytrzyma przy zawieszeniu Samiego
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 11, 2008 6:41 pm

Adam.Ż pisze:A na sworzniach zwrotnicy czy na końcówkach drążka od stara??

Znaczenia trochę ma... Bo przy 4 linku używasz w sumie 8 sworzni... A ja bym dał tylko jeden...
Wygladało to raczej jak końcówka. A ty pewnie chcesz cos przykrecanego na sruby ;) Spróbuj z jakiejs konstrukcji z sierzantem , np grand cherokee - tylko to drozsze napewno niz jakies patenty ze stara
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości