Lekki i mocny silnik do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt sty 08, 2013 2:14 pm

4x4 Tczew

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » wt sty 08, 2013 9:27 pm

Kapeć :) słabo robi :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt sty 08, 2013 10:35 pm

vandall_jr pisze:Kapeć :) słabo robi :)

http://www.youtube.com/watch?v=3IQhgU2iQog

no to Jr takiego wtedy :D
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » wt sty 08, 2013 11:24 pm

1,3 ?? zoba zoba tak się kończy wariowanie :)

http://www.youtube.com/watch?v=3IQhgU2iQog
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: DamnIt! » wt sty 08, 2013 11:50 pm

No to może 2.5V6 z Galanta? Jeśli dobrze pamiętam to jest cały z alu, kosztuje grosze i ma symbol 6A13. W Galancie jest chyba werja SOHC z 24 zaworami i ma około 180 KM.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » śr sty 09, 2013 10:04 am

Ale cały czas chodzi też o masę .wszelkiego rodzaju v6 v8 do seryjnego samuraja to za duża masa .
A parametry tego fiatowskiego są lepsze niż 1,3 jimny :)
http://warka-team.pl/index.php/dzia-tec ... ach-suzuki

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ŁeLeK » śr sty 09, 2013 10:42 am

Kwadrat pisze:Ale cały czas chodzi też o masę .wszelkiego rodzaju v6 v8 do seryjnego samuraja to za duża masa .
A parametry tego fiatowskiego są lepsze niż 1,3 jimny :)
http://warka-team.pl/index.php/dzia-tec ... ach-suzuki


:o :o :o Wrzucać coś z Fiata do Samuraia ? ? W życiu :P
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Salata123 » śr sty 09, 2013 11:09 am

Ta lista silników jakas oklamana i mocno nie kompletna :D

W jakim jimnym było 70km ? :D

No i silniki suzuki nie kończą sie na GV :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » śr sty 09, 2013 11:15 am

No i przydatna by była jeszcze waga każdego silnika, a nie samochodu ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » śr sty 09, 2013 11:17 am

Salata123 pisze:Ta lista silników jakas oklamana i mocno nie kompletna :D
Jest prawda czasu i prawda ekranu (monitora) :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: NuVo » śr sty 09, 2013 1:11 pm

Wilku pisze:No i przydatna by była jeszcze waga każdego silnika, a nie samochodu ;)

pzdr, W
Obliczysz sobie stosunek mocy do masy :)21
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » czw sty 10, 2013 8:55 am

Wilku pisze:No i przydatna by była jeszcze waga każdego silnika, a nie samochodu ;)

pzdr, W

Na razie zbieramy informacje :) cały czas jezdzimy z wagą i ważymy co sie da . Może wrzucimy listę tego co zważyliśmy i bedziemy ją pomału uzupełniać :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » czw sty 10, 2013 8:58 am

Salata123 pisze:Ta lista silników jakas oklamana i mocno nie kompletna :D

W jakim jimnym było 70km ? :D

No i silniki suzuki nie kończą sie na GV :)21

no Panie guru suzukowy :) weź się za robotę i podeslij resztę informacji :)
Wiesz że my zajmujemy sie Offroadem :)14 i nie zawsze mamy czas na grzebanie w naszej stronce ;)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » czw sty 10, 2013 9:00 am

ŁeLeK pisze:
Kwadrat pisze:Ale cały czas chodzi też o masę .wszelkiego rodzaju v6 v8 do seryjnego samuraja to za duża masa .
A parametry tego fiatowskiego są lepsze niż 1,3 jimny :)
http://warka-team.pl/index.php/dzia-tec ... ach-suzuki


:o :o :o Wrzucać coś z Fiata do Samuraia ? ? W życiu :P

A bmw lub jakiś inny zapyziały opel to dobrze ? :roll: nie wspominając już o starych ropojadach :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » czw sty 10, 2013 9:44 am

Kwadrat pisze:
Wilku pisze:No i przydatna by była jeszcze waga każdego silnika, a nie samochodu ;)

pzdr, W

Na razie zbieramy informacje :) cały czas jezdzimy z wagą i ważymy co sie da . Może wrzucimy listę tego co zważyliśmy i bedziemy ją pomału uzupełniać :)
Ja próbowałem ważyć oryginalny silnik z Suzuki Samurai i Swifta GTi. Na wadze łazienkowej wyszła różnicy prawie 30 kg (GTi ze sprzęgłem i kolektorem wydechowym, Samurai bez tych dodatków). W plecach też było czuć te kg.
Oba silnik całe z aluminium, o tej samej pojemności, z tymi samymi blokami, a jednak różnica w wadze znaczna (można przyjąc 20kg czyli 30% więcej).

Pozdrawiam, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » czw sty 10, 2013 10:38 am

Kwadrat pisze: cały czas jezdzimy z wagą i ważymy co sie da .
Lotne brygady uzbrojone w wagi? :)21

ps.
Po przezbrojeniu silnika baleno aby pasował, zostało na podłodze jakieś 10-15kg zbędnego żelaza, więc waga silników w oryginale będzie tylko przybliżona.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Sztanca » czw sty 10, 2013 11:37 am

nie będę robił nowego wątki, skoro tu taka rzeczowa dyskusja... :)

Kupiłem na jesieni Samca na mostach toyki, silnik z opla 2.0 8v. Autko ma budę i klatkę, chcę to wyrzucić i zrobić konstrukcję z rury bezszwowej, coś na styl 'Pszczoły' Adama. Muszę jednak wyrzucić skrzynię biegów, gdyż jest to jakiś otwarty syf z Rekorda (taka się kolesiowi zmieściła w kanał bez rzeźbienia). Chciałbym skrzynię ze szczelną komorą sprzęgła (albo może automat?), zastanawiam się zatem, czy nie lepiej zmienić od razu silnik ze skrzynią, najlepiej V6 ... i tu pojawia się pytanie - jest jakiś w miarę lekki V6, odporny na wodę i "względnie" prosty do zaadoptowania, który nadal by się do zmotki?

W UAZ'ie miałem 2.8 z granady i teraz brakuje mi tego pomruku :D
Chciałbym ogarnąć ten temat zanim zabiorę się za spawanie. Jakieś pomysły?
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » czw sty 10, 2013 11:57 am

Zbyt dużo opcji to nie ma. Jedna z lżejszych V6 znajdziesz... w Fordzie Mondeo 2.5l. Dość lekki powinien być również silnik V6 z Hondy 3.0l lub 3,5l (na 90% kręci się w dobrą stronę). O coś lekkiego ze skrzynią (krótką) z tylnonapędówki będzie raczej ciężko.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » czw sty 10, 2013 2:22 pm

3,2 z omegi :P
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Sztanca » czw sty 10, 2013 3:21 pm

to jest za "nowy" silnik, tu potrzeba czegoś taniego, łatwo-dostępnego

ciekaw jestem jak z dostosowaniem oplowskiego 2.5 V6, ktoś nadgryzał ten temat?
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » czw sty 10, 2013 3:45 pm

Na prawdę myślisz, że V6 w Samuraju to dobry pomysł? Może ogarnij tą oplowską 2-litrówkę, załóż skrzynię z Omegi i ciesz się jazdą.

Tu chyba jest Opel 2.0 pod maską i koła 33":
http://www.youtube.com/watch?v=j3a8Ec4R4Pc

Do większej mocy i tak będzie brakowało zawieszenia.
Samurai 2.0 będzie się lepiej odpychał niż Uaz 2.8. Zresztą i 1.3 mógłby stawać z nim w szranki :)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » czw sty 10, 2013 3:48 pm

sztanca,
Poszukaj V4 ze starego forda.
Może nie jest lekkie i mocne, ale stosunkowo małe i niezajebliwe :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: tomek » czw sty 10, 2013 3:50 pm

Kostuch pisze:sztanca,
Poszukaj V4 ze starego forda.
Może nie jest lekkie i mocne, ale stosunkowo małe i niezajebliwe :)21
40-letni silnik? to będzie niezajebliwe? i łatwo dostępne? :o
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Sztanca » czw sty 10, 2013 3:58 pm

Wilku pisze:Na prawdę myślisz, że V6 w Samuraju to dobry pomysł? Może ogarnij tą oplowską 2-litrówkę, załóż skrzynię z Omegi i ciesz się jazdą. Do większej mocy i tak będzie brakowało zawieszenia. Samurai 2.0 będzie się lepiej odpychał niż Uaz 2.8. Zresztą i 1.3 mógłby stawać z nim w szranki :)
to już nie jest Samuraj, została z niego tylko rama z budą i reduktor, zawieszenie jest na sprężynie, mosty od LJ i ... odpycha się to gorzej niż UAZ 2.8 V6 (BLOS) na afganach (miał może ze 100KM), stąd moje zamysły o zmianie silnika. Powodem mogą tu być kiepskie przełożenia w mostach (ok. 1:4.5) i kiepawa skrzynia, ale auto jest wyraźnie słabsze.

Pewnie da się tego X25XE połączyć ze zwykłą skrzynią tylno-napędowej omegi?
a może V6 z Pajero? inne propozycje?
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » czw sty 10, 2013 4:46 pm

tomek pisze:
Kostuch pisze:sztanca,
Poszukaj V4 ze starego forda.
Może nie jest lekkie i mocne, ale stosunkowo małe i niezajebliwe :)21
40-letni silnik? to będzie niezajebliwe? i łatwo dostępne? :o
Cóż, jak ktoś ma ciśnienie na małą fałkę, to 4 cylindry jak znalazł :)21

ps.
Silnik z samuraja ma 30 lat i nikt histerii z tego powodu nie robi... :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości