podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Moderator: Albert_N
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
panowie co to q jest:
http://allegro.pl/item1183735428_suzuki ... _inne.html
bo facet się zaklina, że to wtrysk a mi się wydaje, że to jest gaźnik taki sam jak ja mam pod maską milionem podciśnień z samochodów na rynek USA... gość nie wie co sprzedaje czy ja jestem w błędzie.
http://allegro.pl/item1183735428_suzuki ... _inne.html
bo facet się zaklina, że to wtrysk a mi się wydaje, że to jest gaźnik taki sam jak ja mam pod maską milionem podciśnień z samochodów na rynek USA... gość nie wie co sprzedaje czy ja jestem w błędzie.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
pewnie jest to cos posredniego pomiedzy gaznikiem a monowtryskiem ale ja bym raczej tego unikal 

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
no właśnie takie samo coś mam u siebie i chce się tego pozbyć na rzecz wtrysku bądź poniacza
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaznik od pony to polsrodek.Bedzie lepiej ale nadal w niektorych sytuacjach bedzie niedomagal wiec lepiej troche zainwestowac i pobawic sie z wtryskiem lub zamontowac LPG 

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
idąc tym tokiem myślenia to na razie zostanę przy tym co jest a na zimę zmotam 1.6 i po problemie, 1.3 i tak sobie nie radzi z tymi gumami co mam teraz, a węższa kopia simexa to około 1400zł za co bez problemu można wrzucić vitarowe 1.6 i wszytkie problemy znikają.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
W temacie http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?p=2587282#p2587282 tomazzi wrzucił zdjęcia gaźnika od poniacza, z tego co wiem jest to model gaźnika który jest sterowany komputerem - czy ktoś próbował (i z jakim skutkiem) zamontować go SJ413?
Gaźnik który trafił w moje ręce podobno był zdemontowany z suzy, tylko nikt nie pamięta co i gdzie było podpięte
Gaźnik który trafił w moje ręce podobno był zdemontowany z suzy, tylko nikt nie pamięta co i gdzie było podpięte

Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Pozbierałem info z Waszych postów i zrobiłem skrótowy manual, zaprosiłem kogoś "kumatego" 2-3 godziny w garażu i moja Suzuka dostała drugiego tchu (gaźnik Pony 1,5 manualne ssanie).
Wolne obroty - pływały - podgięcie odpowiedniej blaszki i po sprawie
Podciśnienia, trójniczek i wkręca się, aż miło.
Wymiana gaźnika na Poniaczowy wg. tego wątka to czysta formalność
Panowie pełen szacun za kompetencję i fachowość przekazanej wiedzy.
Dodam od siebie:
linka od Lublina (ta do gaszenia silnika) pasuje idealnie na długość jako linka ssania koszt 12 zł
Wolne obroty - pływały - podgięcie odpowiedniej blaszki i po sprawie
Podciśnienia, trójniczek i wkręca się, aż miło.
Wymiana gaźnika na Poniaczowy wg. tego wątka to czysta formalność
Panowie pełen szacun za kompetencję i fachowość przekazanej wiedzy.
Dodam od siebie:
linka od Lublina (ta do gaszenia silnika) pasuje idealnie na długość jako linka ssania koszt 12 zł
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Witam kolegów. Mam problem z regulacją składu mieszanki na oryginalnym gaźniku aisana. Kiedyś Kolega Viperecki napisał:
"hmm jakby ci to obrazowo ...... jeżeli patrzysz na gaźnik zamontowany w aucie to po prawej stronie w luce pomiędzy gaźnikiem a pokrywką klawiatury na samym dole gaźnika pomiędzy dwoma króćcami podciśnień jest metalowy prostokątny wypust z poziomą dziurką 6 mm w środku jest śrubka którą regulujemy mieszankę, najlepiej do tego nadaje się odcięty śrubokręt płaski około 4 cm długości"
I... miał rację, tyle, że mój gaźnik jest inny. Zamiast tej śrubki ma takie śmieszne "coś": wygląda to jak kulka w rurce i do tego na sprężynce
. Przewaliłem angielskojęzyczne instrukcje i znalazłem chyba to ustrojstwo na zdjęciu (piszę "chyba", bo zdjęcia ściągnięte z netu są marnej jakości).
Może któryś z Kolegów wie jak sobie z tym poradzić? Uprzedzając sugestie - szukam już gaźnika od pony, ale zanim przyjdzie muszę jakoś jeździć bo troszku zasypało. Przy okazji... może ktoś ma do sprzedanie lub wie, gdzie kupić dobry gaźnik od pony?
Pozdrawiam.
"hmm jakby ci to obrazowo ...... jeżeli patrzysz na gaźnik zamontowany w aucie to po prawej stronie w luce pomiędzy gaźnikiem a pokrywką klawiatury na samym dole gaźnika pomiędzy dwoma króćcami podciśnień jest metalowy prostokątny wypust z poziomą dziurką 6 mm w środku jest śrubka którą regulujemy mieszankę, najlepiej do tego nadaje się odcięty śrubokręt płaski około 4 cm długości"
I... miał rację, tyle, że mój gaźnik jest inny. Zamiast tej śrubki ma takie śmieszne "coś": wygląda to jak kulka w rurce i do tego na sprężynce

Może któryś z Kolegów wie jak sobie z tym poradzić? Uprzedzając sugestie - szukam już gaźnika od pony, ale zanim przyjdzie muszę jakoś jeździć bo troszku zasypało. Przy okazji... może ktoś ma do sprzedanie lub wie, gdzie kupić dobry gaźnik od pony?
Pozdrawiam.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Witam wszystkich,
zachęcony opisami oraz tragicznym działaniem orginalnego gaznika zaopatrzylem się w poniacza z manualnym ssaniem, poczyscilem, dorobilem jedna z uszczelek, zamocowalem zgodnie z forumowymi zaleceniami... no i wkręca się bez problemu na 7tys, ale niestety pływają mi wolne obroty. Sprawdziłem opisywane tutaj przyczyny, tzn blaszka przy drugiej przepustnicy - u mnie na wolnych obrotach jest calkowicie zamknieta i palcem da się ją tylko lekko otworzyć, więc chyba jest prawidłowo. Kabelki od zaworu elektromagnetycznego również mam podpięte, słychać jak zaworek cyka.
Dodam jeszcze, że ciężko zejść z obrotami poniżej 1tys. Przepustnica zamknięta, śruba regulacyjna wykręcona ma maksa, a schodząc mieszanką w dół od razu gaśnie.
Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być przyczyna takiego działania?
Aha, w zamian za forumowe opisy odwdzieczam sie moimi znaleziskami:
- po przeczytaniu bardzo dokładnych manuali do gaznika aisanowego byłem zawiedziony instrukcjami do gaznika pony, dlatego szukałem trochę dłużej, i znalazłem instrukcję do gaźnika Daewoo Tico, rozniacego sie chyba tylko srednicą gardzieli, no i niestety automatycznym ssaniem. Do pobrania tutaj: http://anagabriela.ro/Manuale%20Daewoo/ ... nglish.zip. Widziałem też gdzieś w necie polską wersję, ale jest trochę uboższa.
- dla poszukujących gaźniczka pony: http://www.czesci.ambit.pl/ - stronka z katalogiem uzywanych czesci z rozbiorki, maja w tym momencie ponad 10 sztuk.
EDIT (2011.07.29): okazało się, że faktycznie przepustnica się nie domykała. Dorobiłem dodatkową sprężynkę, która ją domyka i autko śmiga.
zachęcony opisami oraz tragicznym działaniem orginalnego gaznika zaopatrzylem się w poniacza z manualnym ssaniem, poczyscilem, dorobilem jedna z uszczelek, zamocowalem zgodnie z forumowymi zaleceniami... no i wkręca się bez problemu na 7tys, ale niestety pływają mi wolne obroty. Sprawdziłem opisywane tutaj przyczyny, tzn blaszka przy drugiej przepustnicy - u mnie na wolnych obrotach jest calkowicie zamknieta i palcem da się ją tylko lekko otworzyć, więc chyba jest prawidłowo. Kabelki od zaworu elektromagnetycznego również mam podpięte, słychać jak zaworek cyka.
Dodam jeszcze, że ciężko zejść z obrotami poniżej 1tys. Przepustnica zamknięta, śruba regulacyjna wykręcona ma maksa, a schodząc mieszanką w dół od razu gaśnie.
Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być przyczyna takiego działania?
Aha, w zamian za forumowe opisy odwdzieczam sie moimi znaleziskami:
- po przeczytaniu bardzo dokładnych manuali do gaznika aisanowego byłem zawiedziony instrukcjami do gaznika pony, dlatego szukałem trochę dłużej, i znalazłem instrukcję do gaźnika Daewoo Tico, rozniacego sie chyba tylko srednicą gardzieli, no i niestety automatycznym ssaniem. Do pobrania tutaj: http://anagabriela.ro/Manuale%20Daewoo/ ... nglish.zip. Widziałem też gdzieś w necie polską wersję, ale jest trochę uboższa.
- dla poszukujących gaźniczka pony: http://www.czesci.ambit.pl/ - stronka z katalogiem uzywanych czesci z rozbiorki, maja w tym momencie ponad 10 sztuk.
EDIT (2011.07.29): okazało się, że faktycznie przepustnica się nie domykała. Dorobiłem dodatkową sprężynkę, która ją domyka i autko śmiga.
Ostatnio zmieniony pt lip 29, 2011 2:58 pm przez holomouse, łącznie zmieniany 1 raz.
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
gaznik z automatycznym ssaniem w ciagu minuty przerabia sie na reczne 

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
- Lokalizacja: Radom
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Witam kolegów ja mam problem takiej kwestii. Sprawdziłem spalanie na czarnym i wyszło mi , że po przejechaniu 25km spalił 10l 95Pb, zawory wyregulowane, świece i inne elektryczne rzeczy wymienione, filtry też. Dodatkowo moc znikoma jakby się zalewał czy też nie pracował na 4cyl. Dopiero jak pedał w podłodze zaczynał robić. Proszę o poradę. 

marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Ja też tak miałem, ale okazało się, że na jednej hopie przeskoczył mi pasek rozrządu. Po wymianie i ustawieniu rozrządu było lepiej.
A zapłon masz dobrze ustawiony?
A zapłon masz dobrze ustawiony?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
- Lokalizacja: Radom
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Muszę to sprawdzić. Może to być wina zapłonu.
marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO
- maro 1A
- jestem tu nowy...
- Posty: 83
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:19 pm
- Lokalizacja: tam gdzie ludzka noga nie stąpa
- Kontaktowanie:
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413

Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 10:40 pm przez maro 1A, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Panowie z tego co się dowiedziałem problemy z gaźnikami rozwiązuje Pan Marek z Poznania xD stary dobry gaźnikowiec . Po telefonie do niego i wyjaśnieniu podobnych objawów koledzy w większości mają :p dał mi nie lada wykład : np. cyt. gaźniki samurai są wyeksploatowanie i nie przystosowane do naszego klimatu i stylu jazdy, pytał czy sami będzie używany na rajdach czy typowo miejsko. Powiedział ze przygotuje mi gaźnik pod rajdy, będzie to polegało na przeróbce z gaźnika podciśnieniowego na prosty oraz całkowitej regeneracji takowego. Po przeróbkach będzie chodził jak pszczółka, spalanie normalna jazda 10-12 teren do 16. :p
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
a nie wspomniał, że koszt przewyższy zakup silnika na wtrysku ?
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Po jeździe próbnej okazało się, że wyregulowanie długości linki gazu jest niewystarczające. Coś powodowało, że po szybszej jeździe samochodem obroty nie spadały poniżej 2500. Tutaj znowu forum okazało się pomocne. Wyszło na jaw, że jeszcze jeden mały element może człowieka wkur..., zdenerwować. Po szybszej jeździe, po zdjęciu nogi z gazu "dynks" ustawiał się w położeniu zaznaczonym przerywaną, czerwoną linią. Jak napisałem na zdjęciu należy go podgiąć w lewo, tzn. w stronę pokrywy klawiatury. U mnie różnica pomiędzy tym co było a tym co jest i działa to ok. 1 do 2 milimetrów (te milimetry decydują czy silnik chodzi na 800-900 obr czy na 2500 obr). Ja podgiąłem "dynksa" maksymalnie w lewo i lekko w dół (dla pewności) po czym zrobiłem sobie dłuższą jazdę próbną po mieście i na razie mogę z czystym sumieniem napisać, że wszystko dział tip-top. Silnik na każdym skrzyżowaniu i postoju ładnie wracał do ok. 800 obrotów.

jak to podgiac probowalem i niemoge musze to rozebrac
??
dzis wymienilem gaznik wsio okej tylko obroty sa ok 2500 obrotow rusze tym ustrojstwem i mam 900 prosze o pomoc

jak to podgiac probowalem i niemoge musze to rozebrac

dzis wymienilem gaznik wsio okej tylko obroty sa ok 2500 obrotow rusze tym ustrojstwem i mam 900 prosze o pomoc
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
to że wyeksploatowane to mogę się zgodzić tylko niech pan Marek przybliży co się zużyło i jakie tego moga być objawy tego zużycia.sisirc92 pisze:Panowie z tego co się dowiedziałem problemy z gaźnikami rozwiązuje Pan Marek z Poznania xD stary dobry gaźnikowiec . Po telefonie do niego i wyjaśnieniu podobnych objawów koledzy w większości mają :p dał mi nie lada wykład : np. cyt. gaźniki samurai są wyeksploatowanie i nie przystosowane do naszego klimatu i stylu jazdy, pytał czy sami będzie używany na rajdach czy typowo miejsko. Powiedział ze przygotuje mi gaźnik pod rajdy, będzie to polegało na przeróbce z gaźnika podciśnieniowego na prosty oraz całkowitej regeneracji takowego. Po przeróbkach będzie chodził jak pszczółka, spalanie normalna jazda 10-12 teren do 16. :p
Mój gaźnik aisana jak był sprawny to chodził rewelacyjnie bez względu na klimat - wiosna/lato/jesień/zima i w terenie i na czarnym.
Tylko nagle coś w niego wstąpiło - teraz jest poniacz i i w zasadzie chodzi ale to nie to co sprawny aisan.
Podziel się z nami efektami pracy pana Marka z Poznania - może rzeczywiście jest dobry w te klocki - dostaniesz rabat jak mu napedzisz klientów

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
witam zamontowalem gaznik z pony i mam problem silnik gasnie przy hamowaniu co moaze byc powodem
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Witam
Mam zamontowanego poniaka z ręcznym ssaniem. Maj jednak jeden problem jak auto postoi trochę dłużnej to trzeba ko dość długo pokręcić żeby pompka napompowała paliwa. Pompkę mam nową i działo mi się to też na starej. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
Mam zamontowanego poniaka z ręcznym ssaniem. Maj jednak jeden problem jak auto postoi trochę dłużnej to trzeba ko dość długo pokręcić żeby pompka napompowała paliwa. Pompkę mam nową i działo mi się to też na starej. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Paliwo się cofa do baku. Zaworek zwrotny powinien załatwić sprawę.Manolo bb pisze:Witam
Mam zamontowanego poniaka z ręcznym ssaniem. Maj jednak jeden problem jak auto postoi trochę dłużnej to trzeba ko dość długo pokręcić żeby pompka napompowała paliwa. Pompkę mam nową i działo mi się to też na starej. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
mam to samo, zamontować go pomiędzy pompę a zbiornik?
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Dokładnie, mam tak założony i jest 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
Dzieki za podpowiedz.Na allegro jest tego pełno. Jutro biorę się za regulacje i strojenie.Didymos pisze:Dokładnie, mam tak założony i jest
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Re: podpinanie gaźnika Pony do silnika w SJ413
panowie mam problem z gaznikiem pony po zamontowaniu jest prawie idealnie obroty bardzo fajnie odpalanie tez ale przy gwaltownym dodaniu gazu troche go przydusza i po chwile sie wkreca co to moze prosze was o pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości