Resor i sprężyna w jednym...
Moderator: Albert_N
właśnie oglądam...
tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Albo na unibolach - protetyk dla przykładu tak ma. Zawias jest podobny do leszkowego , tylko unibale sa zastosowane , osiagneli w ten sposob kilka centymetrow wiecej na wykrzyzu - plus efekty dzwiekoweAdam.Ż pisze:właśnie oglądam...
tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Ale uni są bez osłonek i przez to podatne na kurz i błoto...
Znalazłem od renault z gwintem M24. Star jest o tyle fajniejszy że jest tańszy i ma kalamitki
Poza tym nie potrzebuje tych kilku cm wykrzyżu
Znalazłem od renault z gwintem M24. Star jest o tyle fajniejszy że jest tańszy i ma kalamitki
Poza tym nie potrzebuje tych kilku cm wykrzyżu

Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 7:33 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Protetyk jeździ dość długo na tych uniballach i raczej jest zadowolonyAdam.Ż pisze:Ale uni są bez osłonek i przez to podatne na kurz i błoto...
Znalazłem od renault z gwintem M24. Star jest o tyle fajniejszy że jest tańszy i ma kalamitki
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

A od jakiej dokładniej felicji masz?? Zwykłej czy kombi?? I jaka masa Twojego auta??Pod Napięciem 4x4 pisze:
Dobre wyliczenie, bo dokładnie tyle się u mnie ugieła.Ok 10 cm. Można na początek zastosować tylny komplet z felicji amor i sprżęyna . Amortyzatot wykręciłem ze sprężyny ,na nim jest tależyk pod tą sprężynę trzeba go zdjąć i jest gotowy amortyzator.Narazie je testuje . Z tymi sprężynami działaja całkiem dobrze. Tylko nie wiem jak z wytrzymałością ile pociągną
Moje ma ważyć ok 1100kg. Może się uda że będzie mniej i zastanawiam się czy nie dać od zwykłej(średnica drutu 10mm, długość 440mm)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
przykładowo - do vitary na tył ida od felicji kombi tył(nowe po 55zł szt) tylne odcinane jest 1.2 zwoju.
do tego ida amory gazowe od poloneza i do przeprawy ładnie pracuja ale do szybszej jazdy to juz za miekkie.musiał by byc jakis mocniejszy amor gazowy.a wagowo vitka wypada tak okolo 1000-1100kg
do tego ida amory gazowe od poloneza i do przeprawy ładnie pracuja ale do szybszej jazdy to juz za miekkie.musiał by byc jakis mocniejszy amor gazowy.a wagowo vitka wypada tak okolo 1000-1100kg
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
Słuchaj , a nie myślałeś o całym sierżancie z Land Rovera??Za stówke masz gotowca do montażuAdam.Ż pisze:właśnie oglądam...
tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...



Jestem na odwyku!
Przesledzilem ten ciekawy i konstruktywny temat, w kwestii zawiechy zaden ze mnie guru bo na razie jestem na etapie pancernych resorow z Bielska ale pozwole sobie wtracic opinie co do unibali. Paru kolegow o tym juz wspomnialo
Otoz mam takiego unibala przy silowniku skretu ladowarki i strasznie to przeklinam. unibal jest na koncu tloczyska silownika na sworzniu ktory z kolei siedzi stozkiem w wasie zwrotnicy. wszystko jest blisko kola, na tyle ze bez zdjecia felgi tego sworznia nie da sie wyjac. Maszyna jak wiadomo pracuje w terenie, po gora 3 miesiacach wewnetrzna kulista czesc unibala jest juz plaska, dostaje to takich luzow ze kola zaczynaja drgac i warczy wspomaganie. niezaleznie jakie kupie unibale, drogie czy tansze wytrzymuja podobnie.probowalem modzic oslonki, pierscienie zgarniajace itd. - albo nie zdaja egzaminu albo odpadaja atakowane przez czynniki zewnetrzne. W planie jest przerobienie tego na koncowke drazka od ciezarowki - tak jak ma wiele nowszych maszyn, trwalosc rosnie z 5 razy przynajmniej. W ofroldzie srodowisko pracy podobne tak ze ja bym w unibale nie wchodzil chyba ze auto tylko na rajdy, wtedy trwalosc nie bedzie problemem.
Otoz mam takiego unibala przy silowniku skretu ladowarki i strasznie to przeklinam. unibal jest na koncu tloczyska silownika na sworzniu ktory z kolei siedzi stozkiem w wasie zwrotnicy. wszystko jest blisko kola, na tyle ze bez zdjecia felgi tego sworznia nie da sie wyjac. Maszyna jak wiadomo pracuje w terenie, po gora 3 miesiacach wewnetrzna kulista czesc unibala jest juz plaska, dostaje to takich luzow ze kola zaczynaja drgac i warczy wspomaganie. niezaleznie jakie kupie unibale, drogie czy tansze wytrzymuja podobnie.probowalem modzic oslonki, pierscienie zgarniajace itd. - albo nie zdaja egzaminu albo odpadaja atakowane przez czynniki zewnetrzne. W planie jest przerobienie tego na koncowke drazka od ciezarowki - tak jak ma wiele nowszych maszyn, trwalosc rosnie z 5 razy przynajmniej. W ofroldzie srodowisko pracy podobne tak ze ja bym w unibale nie wchodzil chyba ze auto tylko na rajdy, wtedy trwalosc nie bedzie problemem.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

te co mają 43 są od zwykłej i mają drut 10mmKarol L pisze:Ja ide w 4 x Felicia Kombi. Co ciekawe jedne ktore byly opisane jako fela kombi maja 41.5cm a drugie 43cmAdam.Ż pisze:już mniej więcej wiem
przód: fiesta tył
tył: felicja kombi tył
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
heh a gdzie za tyle można dostać??Gierek pisze:Słuchaj , a nie myślałeś o całym sierżancie z Land Rovera??Za stówke masz gotowca do montażuAdam.Ż pisze:właśnie oglądam...
tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...I gałka ma niezły zakres.
I jak z masą??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Z dostępnością bez problemów - był plan że ja coś takiego będe wszczepiał do suczka - oczywiści Gierek mi to podsunął
w zasadzie to
Gierek miał mi to motać - nie wiadomo wogóle czy przypadkiem właśnie takie rozwiązanie w końcu na tyle nie wyląduje. Aczkolwiek na razie jest opcja by zostawić z tyłu resor. Z rozkładanym wieszakiem krzyżuje się nieźle. Zresztą gierek to testował na tym samy "testerze" co zdjęcie z młotkiem - niech on się wypowie
Wracajac dop temat ja robilem tak :
wlaczasz allegro , wpisujesz range rover , poajwai sie zilion ogloszen z range'ami sciagnietymi z jukejów - pisze kilkanaściew maili , wybierasz najtańszy - rzeczywiście chodzą po stówkę , ja dostawałem gratis cały zawias do dwóch mostów i wsio ksoztowało o ile dobrze pamiętam tyś z hakiem
Ale pomysł upadł bo zdecydowaliśmy robić auto regulaminowe 

Gierek miał mi to motać - nie wiadomo wogóle czy przypadkiem właśnie takie rozwiązanie w końcu na tyle nie wyląduje. Aczkolwiek na razie jest opcja by zostawić z tyłu resor. Z rozkładanym wieszakiem krzyżuje się nieźle. Zresztą gierek to testował na tym samy "testerze" co zdjęcie z młotkiem - niech on się wypowie

Wracajac dop temat ja robilem tak :
wlaczasz allegro , wpisujesz range rover , poajwai sie zilion ogloszen z range'ami sciagnietymi z jukejów - pisze kilkanaściew maili , wybierasz najtańszy - rzeczywiście chodzą po stówkę , ja dostawałem gratis cały zawias do dwóch mostów i wsio ksoztowało o ile dobrze pamiętam tyś z hakiem


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Nie koniecznie, w moich zmierzylem 11.3, wiec widac, ze nie ma zasady.Adam.¯ pisze:te co maj± 43 s± od zwyk³ej i maj± drut 10mmKarol L pisze:Ja ide w 4 x Felicia Kombi. Co ciekawe jedne ktore byly opisane jako fela kombi maja 41.5cm a drugie 43cmAdam.¯ pisze:ju¿ mniej wiêcej wiem
przód: fiesta ty³
ty³: felicja kombi ty³
Dzisiaj obciazylem tyl dwoma winchami (w tym Star z orginalna rama), plyta pod wincha, 3 kolami 31" i trzema akumulatorami

Teraz biore sie za przod, zaczynam od budowy nowego przedniego mostu na grubszej rurze, zeby tak doba miala z 48hr

Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Wszystkie 4 szt. jakie posiadam sa podobno od Kombi.Adam.¯ pisze:ale masz ze zwyk³ej czy kombi??
Te co mam teraz z tylu w stanie swobodnym maja 41.5cm, a grubosc drutu 11.5mm.
Pozostale dwie sztuki ktore zaloze na przod maja w stanie swobodnym 43cm, a grubosc drutu 11.3mm.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
A pozostale parametry sprezyny: dlugosc, srednica, ilosc pracujacych zwojow?
Chyba Adam cos wspomnial o Fiescie, z tego co przeczytalem w osobnym watku to 105 fi zew, 10mm gr., 8 pracujacych zwojow, dl. 350mm. Taka sprezyna przy obciazeniu 250kg ugnie sie o 170mm, zostanie marne ~80mm.
Tu trzeba pamietac, ze zmiana grubosci z 10 na 11, przy zachowanych innych wymiarach zwieksza sztywnosc o 1/3
Chyba Adam cos wspomnial o Fiescie, z tego co przeczytalem w osobnym watku to 105 fi zew, 10mm gr., 8 pracujacych zwojow, dl. 350mm. Taka sprezyna przy obciazeniu 250kg ugnie sie o 170mm, zostanie marne ~80mm.
Tu trzeba pamietac, ze zmiana grubosci z 10 na 11, przy zachowanych innych wymiarach zwieksza sztywnosc o 1/3
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości