Resor i sprężyna w jednym...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Zonk » czw gru 11, 2008 6:59 pm

Wygrzebałem zdjęcia Leszkowej zmoty u nowego własciciela.

http://www.foto4x4.pl/galeria/index.php ... 370822.jpg

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 7:05 pm

właśnie oglądam...

tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 11, 2008 7:17 pm

Adam.Ż pisze:właśnie oglądam...

tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
Albo na unibolach - protetyk dla przykładu tak ma. Zawias jest podobny do leszkowego , tylko unibale sa zastosowane , osiagneli w ten sposob kilka centymetrow wiecej na wykrzyzu - plus efekty dzwiekowe :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 7:25 pm

Ale uni są bez osłonek i przez to podatne na kurz i błoto...
Znalazłem od renault z gwintem M24. Star jest o tyle fajniejszy że jest tańszy i ma kalamitki
Poza tym nie potrzebuje tych kilku cm wykrzyżu :wink:
Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 7:33 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 11, 2008 7:32 pm

Adam.Ż pisze:Ale uni są bez osłonek i przez to podatne na kurz i błoto...
Znalazłem od renault z gwintem M24. Star jest o tyle fajniejszy że jest tańszy i ma kalamitki
Protetyk jeździ dość długo na tych uniballach i raczej jest zadowolony
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 13, 2008 3:07 pm

Pod Napięciem 4x4 pisze:
Dobre wyliczenie 8) , bo dokładnie tyle się u mnie ugieła.Ok 10 cm. Można na początek zastosować tylny komplet z felicji amor i sprżęyna . Amortyzatot wykręciłem ze sprężyny ,na nim jest tależyk pod tą sprężynę trzeba go zdjąć i jest gotowy amortyzator.Narazie je testuje . Z tymi sprężynami działaja całkiem dobrze. Tylko nie wiem jak z wytrzymałością ile pociągną :P
A od jakiej dokładniej felicji masz?? Zwykłej czy kombi?? I jaka masa Twojego auta??
Moje ma ważyć ok 1100kg. Może się uda że będzie mniej i zastanawiam się czy nie dać od zwykłej(średnica drutu 10mm, długość 440mm)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Post autor: Willy » sob gru 13, 2008 3:23 pm

przykładowo - do vitary na tył ida od felicji kombi tył(nowe po 55zł szt) tylne odcinane jest 1.2 zwoju.
do tego ida amory gazowe od poloneza i do przeprawy ładnie pracuja ale do szybszej jazdy to juz za miekkie.musiał by byc jakis mocniejszy amor gazowy.a wagowo vitka wypada tak okolo 1000-1100kg
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 13, 2008 4:15 pm

już mniej więcej wiem
przód: fiesta tył
tył: felicja kombi tył
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 13, 2008 4:23 pm

Adam.Ż pisze:już mniej więcej wiem
przód: fiesta tył
tył: felicja kombi tył
Ta fiesta tył - możesz coś więcej napisać - wysokość , grubość druta , średnica
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 13, 2008 4:50 pm

Jak wrócę do wa-wy to Ci podam bo miałem chyba zapisane na kartce.
coś ponad 30cm długości. O więcej to będę musiał do Stanga zadzwonić
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » sob gru 13, 2008 9:05 pm

Adam.¯ pisze:ju¿ mniej wiêcej wiem
przód: fiesta ty³
ty³: felicja kombi ty³
Ja ide w 4 x Felicia Kombi. Co ciekawe jedne ktore byly opisane jako fela kombi maja 41.5cm a drugie 43cm
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » sob gru 13, 2008 11:46 pm

Adam.Ż pisze:właśnie oglądam...

tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
Słuchaj , a nie myślałeś o całym sierżancie z Land Rovera??Za stówke masz gotowca do montażu :)2 I gałka ma niezły zakres.
Obrazek
Obrazek
Jestem na odwyku!

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » ndz gru 14, 2008 12:27 am

Przesledzilem ten ciekawy i konstruktywny temat, w kwestii zawiechy zaden ze mnie guru bo na razie jestem na etapie pancernych resorow z Bielska ale pozwole sobie wtracic opinie co do unibali. Paru kolegow o tym juz wspomnialo
Otoz mam takiego unibala przy silowniku skretu ladowarki i strasznie to przeklinam. unibal jest na koncu tloczyska silownika na sworzniu ktory z kolei siedzi stozkiem w wasie zwrotnicy. wszystko jest blisko kola, na tyle ze bez zdjecia felgi tego sworznia nie da sie wyjac. Maszyna jak wiadomo pracuje w terenie, po gora 3 miesiacach wewnetrzna kulista czesc unibala jest juz plaska, dostaje to takich luzow ze kola zaczynaja drgac i warczy wspomaganie. niezaleznie jakie kupie unibale, drogie czy tansze wytrzymuja podobnie.probowalem modzic oslonki, pierscienie zgarniajace itd. - albo nie zdaja egzaminu albo odpadaja atakowane przez czynniki zewnetrzne. W planie jest przerobienie tego na koncowke drazka od ciezarowki - tak jak ma wiele nowszych maszyn, trwalosc rosnie z 5 razy przynajmniej. W ofroldzie srodowisko pracy podobne tak ze ja bym w unibale nie wchodzil chyba ze auto tylko na rajdy, wtedy trwalosc nie bedzie problemem.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 14, 2008 11:06 am

Karol L pisze:
Adam.Ż pisze:już mniej więcej wiem
przód: fiesta tył
tył: felicja kombi tył
Ja ide w 4 x Felicia Kombi. Co ciekawe jedne ktore byly opisane jako fela kombi maja 41.5cm a drugie 43cm
te co mają 43 są od zwykłej i mają drut 10mm
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 14, 2008 11:07 am

Gierek pisze:
Adam.Ż pisze:właśnie oglądam...

tylko mam problem... Bo rura ma w środku fi 30... a Gwint jest M30 więc ni jak nie będzie pasować... Chyba że się zrobi jakąś przejściówkę...
Tył rozważam albo sierżant albo 4 link...
Tylko jeśli już 4 link to właśnie na końcówkach od ciężarówki bo będzie bardziej żywotny...
Słuchaj , a nie myślałeś o całym sierżancie z Land Rovera??Za stówke masz gotowca do montażu :)2 I gałka ma niezły zakres.
Obrazek
Obrazek
heh a gdzie za tyle można dostać??

I jak z masą??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » ndz gru 14, 2008 12:50 pm

O dostępność zapytam znajomego bo ciągnie z anglii i rozbiera.Co do masy to jakieś 5-8kg bo to kute jest.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz gru 14, 2008 1:53 pm

Z dostępnością bez problemów - był plan że ja coś takiego będe wszczepiał do suczka - oczywiści Gierek mi to podsunął :)2 w zasadzie to
Gierek miał mi to motać - nie wiadomo wogóle czy przypadkiem właśnie takie rozwiązanie w końcu na tyle nie wyląduje. Aczkolwiek na razie jest opcja by zostawić z tyłu resor. Z rozkładanym wieszakiem krzyżuje się nieźle. Zresztą gierek to testował na tym samy "testerze" co zdjęcie z młotkiem - niech on się wypowie ;)

Wracajac dop temat ja robilem tak :

wlaczasz allegro , wpisujesz range rover , poajwai sie zilion ogloszen z range'ami sciagnietymi z jukejów - pisze kilkanaściew maili , wybierasz najtańszy - rzeczywiście chodzą po stówkę , ja dostawałem gratis cały zawias do dwóch mostów i wsio ksoztowało o ile dobrze pamiętam tyś z hakiem ;) Ale pomysł upadł bo zdecydowaliśmy robić auto regulaminowe ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 14, 2008 10:23 pm

Adam.¯ pisze:
Karol L pisze:
Adam.¯ pisze:ju¿ mniej wiêcej wiem
przód: fiesta ty³
ty³: felicja kombi ty³
Ja ide w 4 x Felicia Kombi. Co ciekawe jedne ktore byly opisane jako fela kombi maja 41.5cm a drugie 43cm
te co maj± 43 s± od zwyk³ej i maj± drut 10mm
Nie koniecznie, w moich zmierzylem 11.3, wiec widac, ze nie ma zasady.

Dzisiaj obciazylem tyl dwoma winchami (w tym Star z orginalna rama), plyta pod wincha, 3 kolami 31" i trzema akumulatorami :wink:. Wedlug szacunku ~270kg, ugielo sie o 75mm. Auto jest bez karoserii, ktora bedzie szczatkowa. Mysle ze do 100mm dojdzie, pozostanie jeszcze 170mm ugiecia do wykorzystania.

Teraz biore sie za przod, zaczynam od budowy nowego przedniego mostu na grubszej rurze, zeby tak doba miala z 48hr :-?
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 14, 2008 10:43 pm

ale masz ze zwykłej czy kombi??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 14, 2008 11:21 pm

Adam.¯ pisze:ale masz ze zwyk³ej czy kombi??
Wszystkie 4 szt. jakie posiadam sa podobno od Kombi.

Te co mam teraz z tylu w stanie swobodnym maja 41.5cm, a grubosc drutu 11.5mm.

Pozostale dwie sztuki ktore zaloze na przod maja w stanie swobodnym 43cm, a grubosc drutu 11.3mm.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 14, 2008 11:25 pm

bo z tego co patrzyłem po allegro to jest tak:
Tyły
Kombi: 43cm, 11.5mm
Zwykła: 41cm, 10mm
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 14, 2008 11:30 pm

Hydrozagadka, 10mm beda za chude, chyba ze zrobisz ultralight'a ;-)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn gru 15, 2008 7:17 am

Karol L pisze:Hydrozagadka, 10mm beda za chude, chyba ze zrobisz ultralight'a ;-)
Ja mam na przodzie 10mm chyba. Poki nie bylo amorow to bylo rzeczywiscie cholernie miękko . Ale po włożeniu mocnych amorów jest superowo.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » pn gru 15, 2008 8:46 am

A pozostale parametry sprezyny: dlugosc, srednica, ilosc pracujacych zwojow?

Chyba Adam cos wspomnial o Fiescie, z tego co przeczytalem w osobnym watku to 105 fi zew, 10mm gr., 8 pracujacych zwojow, dl. 350mm. Taka sprezyna przy obciazeniu 250kg ugnie sie o 170mm, zostanie marne ~80mm.

Tu trzeba pamietac, ze zmiana grubosci z 10 na 11, przy zachowanych innych wymiarach zwieksza sztywnosc o 1/3
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pn gru 15, 2008 8:49 am

Zunowi włożyłem z passata , albo golfa z tyłu.Są ok.Zobaczymy jak przy szybszej jeżdzie będą dobijać.
Jestem na odwyku!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości