drążki kierownicze własnej konstrukcji

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 9:10 pm

scibaSJ pisze:Moze jakas seryjna produkcja :wink: :)2 :)2 :)2
Przeciez wiesz, ze ja nie dla korzysci majatkowych to robie :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt maja 06, 2005 10:15 pm

,,Poprawiamy Japonię" :) :) :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Mlody_Suzukowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Mlody_Suzukowiec » sob maja 07, 2005 12:45 am

Doktor200 pisze:,,Poprawiamy Japonię" :) :) :lol:
A widziales nie zmotana suze w terenie. Tam jest duzo rzeczy do poprawienia :)21

Pozdro.
Ciągle cos się dzieje. http://ramzes.dobrebopolskie.com/


GG 4532072

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob maja 07, 2005 12:59 am

@ Biga a sprzeglo ? zpancernic sprzeglo trza... a tak pozatym podziwiam Twoje drazki....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » sob maja 07, 2005 8:20 am

A moze Twoj drazek :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob maja 07, 2005 12:05 pm

A widziales nie zmotana suze w terenie. Tam jest duzo rzeczy do poprawienia :)21

Pozdro.[/quote]



Tos mnie pocieszyl bo niedlugo zamierzam kupic wllasnie Suzuke :P
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob maja 07, 2005 12:50 pm

scibaSJ pisze:A moze Twoj drazek :)21

glodnemu chleb na mysli....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » sob maja 07, 2005 3:06 pm

Hehehe..............cos sie spinasz :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » sob maja 07, 2005 3:44 pm

Normalnie dalo sie wszystko wyregulowac bez problemu :roll: Troche wiecej krecenia bo 4 punkty regulowane som, ale za to jakie mozliwosci 8) nawet zadecydowalem, ze pomaluje je :roll: na zolto :roll: To pierwszy pomalowany porzadnie element (podklad + chlorokauczuk) w mojej zmocie wiec prosze sie nie smiac :)21

Do pelnosci dokumentacji brakuje mi tylko roznicy dlugosci obu drazkow miedzy 413/410 a Samurai i bedzie mozna robic do wszystkich modeli :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » pn maja 09, 2005 7:54 am

Biga pisze: Do pelnosci dokumentacji brakuje mi tylko roznicy dlugosci obu drazkow miedzy 413/410 a Samurai i bedzie mozna robic do wszystkich modeli :)21
To chyba moge Ci podac przy najblizszym pobycie w garazu.
A masz jakies foto drozkow na aucie? Choc jak rozumiem, nie wprowadzales zmian do fabrycznego ich mocowania do zwrotnicy?

Mam jeszcze pytanie o gwintowanie otworow na koncowki - jak wykonales te "inserty"? Zastanawialem sie nad tym ostatnio, bo obmyslam nowa konstrukcje i chcialem z czegos dotoczyc takie tulejki gwintowane wewnatrz, ktore nastepnie wspawalbym w odpowiednia rure (http://www.spidertrax.com/fabrication_ins.htm). Zastanawia mnie tylko, czy powinny byc wykonane z jakiegos mocno lepszego materialu?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt maja 10, 2005 8:52 am

Daniel Stachurski pisze:
Biga pisze: Do pelnosci dokumentacji brakuje mi tylko roznicy dlugosci obu drazkow miedzy 413/410 a Samurai i bedzie mozna robic do wszystkich modeli :)21
To chyba moge Ci podac przy najblizszym pobycie w garazu.
A masz jakies foto drozkow na aucie? Choc jak rozumiem, nie wprowadzales zmian do fabrycznego ich mocowania do zwrotnicy?

Mam jeszcze pytanie o gwintowanie otworow na koncowki - jak wykonales te "inserty"? Zastanawialem sie nad tym ostatnio, bo obmyslam nowa konstrukcje i chcialem z czegos dotoczyc takie tulejki gwintowane wewnatrz, ktore nastepnie wspawalbym w odpowiednia rure (http://www.spidertrax.com/fabrication_ins.htm). Zastanawia mnie tylko, czy powinny byc wykonane z jakiegos mocno lepszego materialu?
Foty drazkow zamontowanych nie mam bo tylko na chwile zalozylem, zeby sprawdzic regulacje i zdjalem zeby pomalowac, a teraz mnie nie ma przez min. 2 tyg.

Uklad zostal totalnie fabryczny, jedyna zmiana to nowe drazki.

"Inserty" to zwykla tuleja (walec) z gwintem w srodku. Srednica dopasowana do wewnetrznej srednicy rury. Przy montazu tulejka wystaje 5mm z rury, a jako ze scianka rury ma prawie 4mm to zostaje full miejsca na spaw. Spawacz mowil, ze przy takich grubosciach elementow i miejscu na spaw to bedie mialo minimum kilka ton wytrzymalosci.

Tulejki maja dlugosci 15mm wiec podobnie jak nakretki do kontrowania. Przy tej grubosci i gwincie nie widzieli koniecznosci stosowania jakichs kosmicznych materialow, poszla stal automatowa czyli troszke lepsza niz zwykla. Nie nalezy tam stosowac np, H40 bo tuleja jest spawana i za bardzo by sie utwardzila.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr maja 25, 2005 7:12 pm

Tu http://www.wroclaw4x4.org/galeria/galle ... G_0096.JPG widac moje drazki :)21

To nie ja (bo siedze w Belgradzie) tylko Garbatek Suze do ujecia ustawil :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
4x4piotr
 
 
Posty: 291
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 2:48 pm
Lokalizacja: Ilza
Kontaktowanie:

...drazki cudo...

Post autor: 4x4piotr » śr maja 25, 2005 9:33 pm

Combinuj Biga czesciej :)2 to Ci suzukowa brac wdzieczna bedzie ...a i browara sie gratisowego nalykasz pewnie niemalo... 8)
ARO>Jeep>KIA>SJ>LRD200>DEF110>Korando>LRD300>NavaraD22>F-150...ewolucja?

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr maja 25, 2005 9:55 pm

Biga pisze:Tu http://www.wroclaw4x4.org/galeria/galle ... G_0096.JPG widac moje drazki :)21

To nie ja (bo siedze w Belgradzie) tylko Garbatek Suze do ujecia ustawil :)21
No drazki fajowe ale co oni z tym twoim samochodem wyprawiaja jak cie niema :o :o :o
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt maja 27, 2005 6:53 am

Biga pisze:Tu http://www.wroclaw4x4.org/galeria/galle ... G_0096.JPG widac moje drazki :)21
To nie ja (bo siedze w Belgradzie) tylko Garbatek Suze do ujecia ustawil :)21
Tego drazka to tu niewiele widac, ino ze jest chyba :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 27, 2005 8:31 am

Na poprzedniej stronie som jakies, ale telefonem robione :)21 Innej foty od dolu po zamontowaniu nie mam jeszcze :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt maja 27, 2005 10:24 am

Nie probowales czegos "fabrycznego" dobrac i ewentualnie jakas reparaturke dorobic?
To jednak element ukladu kierowniczego.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 27, 2005 11:08 am

To jest 5x bardziej atomowe niz orginal. Koncowki sa fabryczne. Nie mam zadnych obaw co do jakosci i trwalosci wykonania. No i D2 juz przetestowala wiec moge wsiasc do auta :lol: :lol: :lol:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt maja 27, 2005 11:58 am

Pilot oblatywacz :o jak sie dowie, to zobaczysz - poleca strzepy :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
dziewczyna 2
Posty: 629
Rejestracja: pt sie 06, 2004 11:50 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziewczyna 2 » pt maja 27, 2005 5:20 pm

Przeca wiedziałam :roll:
Będzie to opisane w drugim rozdziale książki autorstwa Bigi pt. "Finezyjne metody pastwienia się nad pilotem" zaraz po rozdziele pierwszym, z cyklu ...nie tkniesz dziś browara bo wracasz...:)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 27, 2005 6:00 pm

Taaa... i jescze bedzie wplyw wysokich czestotliwosci wydawanych w sposob ciagly przez neuronowa wersje R2D2 na stan emocjonalny kierowcy z poradnikiem jak walnac, zeby uciszyc ale nie zabic :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
dziewczyna 2
Posty: 629
Rejestracja: pt sie 06, 2004 11:50 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziewczyna 2 » pt maja 27, 2005 6:29 pm

Biga pisze:... jak walnac, zeby uciszyc ale nie zabic :)21
dziabną mnie, widziałeś dziabną mnie :)21

Awatar użytkownika
Mlody_Suzukowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Mlody_Suzukowiec » śr mar 08, 2006 10:35 pm

Nie zakladajac nowego tematu.

Troche z innej beczki.

Witam po przerobkach w samochodzi na zawieszenie SPOA mam problem z drazkami tzn. zrobilem sobie nowe na koncowkach od ciagnika i na gietym drazku. Niestety niema jazdy :(

Chce teraz przezucic drazki nad resory i zlikwidoac giety drazek ale niestety orginalne mocowania nie pasuja ( to byo do przewidzenia ) trzeba by bylo naspawac jakies uchwyty tylko skad takie wziasc od czego zapodac ( tzn. odciac i porzyspawac ). Znalazlem tez pomysla na drazki dosc ciekawy ale pracochlonny. http://www.nitromax.nl/SAMACME.HTM

Myslalem takze zeby zrobic z metalu w kasztalcie odwroconego "L" z nawiercona dziura i przyspawac do starych koncowek przy moscie ( zrozumiem jak nie bedziecie wiedziec oco mi chodzi ciezko jest mi wytlumaczyc :D )
Ciągle cos się dzieje. http://ramzes.dobrebopolskie.com/


GG 4532072

Awatar użytkownika
Mlody_Suzukowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Mlody_Suzukowiec » śr mar 08, 2006 10:42 pm

A zapomnialem dodac ze aktualnie to badziewie wyglada tak -> http://ramzes.dobrebopolskie.com/?linke ... UID=249890

Chodzi o drazki ;)
Ciągle cos się dzieje. http://ramzes.dobrebopolskie.com/


GG 4532072

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw mar 09, 2006 8:09 am

Problem z brakiem sztywnosci ?? :roll: Rozwiazanie z przecietym drazkiem i wspawanym plaskownikiem
wydaje sie byc poprawne. Jak chcesz przeniesc ramie zwrotnicy az nad resor?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość