Samurai, sj410 - kompatybilnosc reduktorow

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz lut 12, 2006 11:25 am

ok, ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Reduktor nowy i stary typ w 410 różnia sie tym miejscem. Wypustka w tym miejscu oznacza nowy typ.

Obrazek

Do tego oczywiście trzeba policzyć obroty i tu najlepiej uzyc kredy tak jak napisal p. robak, z tym, ze ja akurat kręce tylko 2 obroty - jeśli tamtem wykonał 2,5 to wiadomo, ze to jest 2.51.

Awatar użytkownika
marian
 
 
Posty: 132
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: marian » ndz lut 12, 2006 12:42 pm

Luz mam na łożysku na wyjściu z reduktora. już wiem będziemy wymieniać.

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » ndz lut 12, 2006 3:46 pm

kolego nie różni się tym co pokazałeś tylko tym zaślepionym wyjściem z lewej strony strzałki. tzw niedokończone wyjście z reduktora na odbiór mocy np do wyciągarki
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 12, 2006 8:31 pm

romaniec tomasz pisze:kolego nie różni się tym co pokazałeś tylko tym zaślepionym wyjściem z lewej strony strzałki. tzw niedokończone wyjście z reduktora na odbiór mocy np do wyciągarki
e no ale tym miejscem też się różni bo inaczej był łożyskowany.
tyle że nie pamiętam czy akurat jest jakaś różnica wzrokowa z tyłu reduktra.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz lut 12, 2006 11:13 pm

leszek pisze:
romaniec tomasz pisze:kolego nie różni się tym co pokazałeś tylko tym zaślepionym wyjściem z lewej strony strzałki. tzw niedokończone wyjście z reduktora na odbiór mocy np do wyciągarki
e no ale tym miejscem też się różni bo inaczej był łożyskowany.
tyle że nie pamiętam czy akurat jest jakaś różnica wzrokowa z tyłu reduktra.
No moze byc. Dobrze by bylo do tego dojsc, bo ja za malo reduktorow w lapach mialem a to dla potomnych wazne :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn lut 13, 2006 8:35 am

No ja własnie porównywałem wiele reduktorów sj410, tych z lat 84 jjak i pózniejszych. Wychodzi mam na to, że właśsnie w tym miejscu jest różnica, bo nowy typ miał tutaj inne łożysko. No ale oczywiście mogę się mylić :D

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 13, 2006 8:40 am

Ale w tym miejscu nie ma łożyska. Zaznaczone jest miejsce gdzie "kotwiczy"
środkowy wałek a na nim są igiełkowe łożyska.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn lut 13, 2006 10:23 am

dokładnie :D już nie chciałem się rozpisywać

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pn lut 13, 2006 10:34 am

protetyk pisze:Ale w tym miejscu nie ma łożyska. Zaznaczone jest miejsce gdzie "kotwiczy"
środkowy wałek a na nim są igiełkowe łożyska.
dokładnie jest to miejsce w którym umieszczony jest wałek na którym pracują koła zębate pośrednie. łożyska są na wałku wewnątrz tulei z kołami zębatymi. jak coś mam oba reduktory i sprawdzę czy faktycznie jest róznica w tym miejscu, choć przed rozbieraniem oglądałem je dokładnie i nie stwierdziłem różnic.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 13, 2006 10:41 am

Jak to sprawdzisz to wymień wszystkie różnice w punktach.
Średnice zębatek napewno, ale jak jest z łożyskami itd.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 13, 2006 9:59 pm

protetyk pisze:Jak to sprawdzisz to wymień wszystkie różnice w punktach.
Średnice zębatek napewno, ale jak jest z łożyskami itd.
to by bylo super bo moze w koncu dalo by sie jakas regulke napisac :)2
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pn lut 13, 2006 10:46 pm

jutro będę drugi rozbierał tak więc pomierze wszystko co się da i dam info
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » wt lut 14, 2006 8:48 pm

CHŁOPAKI JEŚLI CHODZI O ŁOŻYSKA I WAŁKI I INNE CZĘŚCI NOWEGO 410 I 413 SĄ TAKIE SAME W ŚRODKU. REDUKTOR W OBU PRZYPADKACH MA 26 FREZÓW NA WAŁKACH WEJŚCIOWYM I WYJŚCIOWYCH,
ŁOŻYSKA NA WAŁKU WEJŚCIOWYM SĄ IDENTYCZNE,
WAŁEK POŚREDNI TEŻ MA DOKŁADNIE TĄ SAMĄ ŚREDNICĘ I ŁOŻYSKA RÓWNIEŻ(IGIEŁKOWE)
WAŁEK WYJŚCIOWY MA TAKIE SAME ŁOŻYSKA
RÓŻNICA JAK WIADOMO W KOŁACH ZĘBATYCH
410- 31X53X49 CHODZI O KOŁA POTRZEBNE DO 4.16
413- 41X41X63(CHYBA)
OBUDOWA IDENTYCZNA
PIESKI IDENYTCZNE
W ZASADZIE SPORO CZĘŚCI JEST MOŻLKIWOŚĆ WYKORZYSTANIA W REMONCIE REDUKTORA
_________________
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt lut 14, 2006 10:55 pm

Dzieki za doglebne :)21 sprawdzenie :)2

Niestety
romaniec tomasz pisze:..REDUKTOR W OBU PRZYPADKACH MA 26 FREZÓW NA WAŁKACH WEJŚCIOWYM I WYJŚCIOWYCH...
nie jest prawda. Po prostu Ty miales taki reduktor, jest ich wiekszosc ale zdarza sie inny walek.

Cala reszta to same dobre wiadomosc, choc nadal nie wiadomo jak odroznic reduktory :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » śr lut 15, 2006 8:29 am

romaniec tomasz pisze: 413- 41X41X63(CHYBA)________
Tu troszeczkę pokręciłeś
44x41x63

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » śr lut 15, 2006 8:45 am

Biga pisze:Dzieki za doglebne :)21 sprawdzenie :)2

Niestety
romaniec tomasz pisze:..REDUKTOR W OBU PRZYPADKACH MA 26 FREZÓW NA WAŁKACH WEJŚCIOWYM I WYJŚCIOWYCH...
nie jest prawda. Po prostu Ty miales taki reduktor, jest ich wiekszosc ale zdarza sie inny walek.

Cala reszta to same dobre wiadomosc, choc nadal nie wiadomo jak odroznic reduktory :)21

chodzi o sj 410 takiego jak z obrazka
jeśli ma 2,5 na 4l obrotu wału wejściowego na 1 obrót wału wyjściowego
jeśli ma niedokończone wyjście z drugiej strony wałka wejściowego
jeśli ma 26 frezów na wałkach z reduktora
jeśli jest niemal identyczny jak ten z 413(różnica w średnicach flansz i rozstawu srób)


to napewno jest ten 410 którego ja mam i który jest odpowiedni do 4.16 8) :)2
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr lut 15, 2006 8:43 pm

romaniec tomasz pisze:
Biga pisze:Dzieki za doglebne :)21 sprawdzenie :)2

Niestety
romaniec tomasz pisze:..REDUKTOR W OBU PRZYPADKACH MA 26 FREZÓW NA WAŁKACH WEJŚCIOWYM I WYJŚCIOWYCH...
nie jest prawda. Po prostu Ty miales taki reduktor, jest ich wiekszosc ale zdarza sie inny walek.

Cala reszta to same dobre wiadomosc, choc nadal nie wiadomo jak odroznic reduktory :)21

chodzi o sj 410 takiego jak z obrazka
jeśli ma 2,5 na 4l obrotu wału wejściowego na 1 obrót wału wyjściowego
jeśli ma niedokończone wyjście z drugiej strony wałka wejściowego
jeśli ma 26 frezów na wałkach z reduktora
jeśli jest niemal identyczny jak ten z 413(różnica w średnicach flansz i rozstawu srób)


to napewno jest ten 410 którego ja mam i który jest odpowiedni do 4.16 8) :)2
Jesli chodzi o ten z obrazka to wszystko sie zgadza. Byla opcja, zeby znalezc cechy fizyczne unikalne dla danego typu widoczne z zewnatrz bez krecenia, dlatego napisalem ze nie wiadomo :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » śr lut 15, 2006 8:58 pm

postaram się takie unikalne znaleźć ale jak obudowa była produkowana jednakowa dla obydwu to dupa trza kręcić. nie jestem pewnien ale.....?
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr lut 15, 2006 9:14 pm

romaniec tomasz pisze:postaram się takie unikalne znaleźć ale jak obudowa była produkowana jednakowa dla obydwu to dupa trza kręcić. nie jestem pewnien ale.....?
Z zarejestrowanych mozliwosci roznic to znam:
- oczywisty brak przygotowania na PTO
- flansze (ale te bym wykluczyl bo wiele osob zmienia)
- rozne ksztalty srub do spuszania oleju
- dwie technologiczne "wypustki" z obudowy w lini wodzikow
- wylacznik kontrolki 4x4

Problem polega na tym, ze gdzies w internecie takie roznice zarejestrowalem, ale nie wiem ktore do czego przypiac bo zeby to zrobic trzeba by w jednym czasie miec 3 rozne typy reduktorow a mi sie nie udalo :(
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lut 15, 2006 9:20 pm

to mam pytanie, skoro byly 3 rodzaje roznych reduktorow w 410, to czy skrzynia 4 np z roku 88 bedzie pasowac do auta z roku 82? , skoro sa inne flansze to chiba nie...ktos moze sie wypowiedziec? :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr lut 15, 2006 10:35 pm

Marcin pisze:to mam pytanie, skoro byly 3 rodzaje roznych reduktorow w 410, to czy skrzynia 4 np z roku 88 bedzie pasowac do auta z roku 82? , skoro sa inne flansze to chiba nie...ktos moze sie wypowiedziec? :)21
Co ma piernik do wiatraka ?? Skrzynia to skrzynia, przykreca sie ja do silnika i rodzaj silnika decyduje czy mozna przykrecic inna. Reduktor ze skrzynia laczy walek i jak jego flaszki pasuja to mozna wszystko razem skrecic. Jak flanszki nie pasuja, ale wielokliny tak, to nalezy przelozyc (dopasowac do walka) flanszki.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » czw lut 16, 2006 8:49 pm

wypustki technologiczne na pewno ma 410 nowy i 413
przygotowanie na pto ma nowy 410 i 413, stary 410 nie ma, ma zaokrąglone to miejsce
śróby do oleju patrz nie spojrzałem, jedna w srodku ma na 100% magnesik do opiłków a druga nie ma
wyłącznik kontrolki 4x4 410 nowy ma 413 ma
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw lut 16, 2006 9:10 pm

romaniec tomasz pisze:wypustki technologiczne na pewno ma 410 nowy i 413
przygotowanie na pto ma nowy 410 i 413, stary 410 nie ma, ma zaokrąglone to miejsce
śróby do oleju patrz nie spojrzałem, jedna w srodku ma na 100% magnesik do opiłków a druga nie ma
wyłącznik kontrolki 4x4 410 nowy ma 413 ma
Kuźwa :-? Jak nie roznia sie korkami od oleju to bedzie znaczylo, ze roznic zewnetrznych nie ma :cry:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » pt lut 17, 2006 12:14 pm

Biga pisze:
romaniec tomasz pisze:wypustki technologiczne na pewno ma 410 nowy i 413
przygotowanie na pto ma nowy 410 i 413, stary 410 nie ma, ma zaokrąglone to miejsce
śróby do oleju patrz nie spojrzałem, jedna w srodku ma na 100% magnesik do opiłków a druga nie ma
wyłącznik kontrolki 4x4 410 nowy ma 413 ma
Kuźwa :-? Jak nie roznia sie korkami od oleju to bedzie znaczylo, ze roznic zewnetrznych nie ma :cry:
Eeee...
Miałem już reduktor z korkiem oleju na kwadrat 3/8'' i na klucz (chyba 24). Nie brałbym tego pod uwagę, bo jak ktoś np zgubi korek to dobierze inny i kupa...
A magnes zawsze jest (no dobra: powinien być) na korku spustowym niezależnie od reduktora
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt lut 17, 2006 7:49 pm

zostają powyższe spostrzeżenia i kręcenie wałami hi hi :wink:
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość