Suzuki Jimny do EXTREMU?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob mar 25, 2006 8:38 pm

zu-tec pisze:
PATMA pisze: (...)zderzaki i progi 1300zł
(...)
@Twardy - to realne jest ?
Jak ktoś liczy tylko matriały :)23
Eskapada pisze:no pewnie że tak :)2 skoro robi sie snorkle z rurek od CO to zderzak i progi można pewnie tez :)21
Tym sposobem się da 8)

Można jeszce rury gwintowane i poskręcać, oraz blachę dwójkę i powzmacniać :)21
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob mar 25, 2006 9:26 pm

zu-tec pisze:
PATMA pisze: (...)zderzaki i progi 1300zł
(...)
@Twardy - to realne jest ?

P.S. W kosztorysie brak przełożeń :-? :wink:
Najzupełniej realne. No chyba że się robi w jakiejś firmie(typu calmini) to wtedy wyjdzie sporo drożej)

Witam PATMA spowrotem. Mam nadzieję że się znowu spotkamy i obejrzę sobie twojego potwora jak już go skończysz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » sob mar 25, 2006 9:26 pm

Toroo:
Łatwo być nie mogło, ale wygrali z kilkoma V8 z ponad dwustukonnymi potworami, a silniczek mieli orginalny 1,3. Ale ich zawieszenie było wprost
idealne na tamte poligonowe warunki. Te czeskie zawiesie zrobi furorę :wink:
Wiecie może jaka firma produkuje te sprężyny z amorami i czy ktoś to ciągnie do Polski?
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob mar 25, 2006 9:51 pm

nie są to czasmi "ohlins"

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob mar 25, 2006 10:09 pm

Adam.Ż pisze:
zu-tec pisze:
PATMA pisze: (...)zderzaki i progi 1300zł
(...)
@Twardy - to realne jest ?

P.S. W kosztorysie brak przełożeń :-? :wink:
Najzupełniej realne. No chyba że się robi w jakiejś firmie(typu calmini) to wtedy wyjdzie sporo drożej)
Tia ...

Podam Wam przebieg rozmowy która miała miejsce ostatnio w Colorexie, gdzie oddawałem (piiiiiiii) od Viertarki do malowania.
Nasz znajomy (zajmuje się reklamą - profesjonalnie), który zawsze narzekał, że drogo np. podczas umocowania wyrwanego dyfra w quadzie powiedział tak widząc wykonane prace i znając cenę:
"uruchomiłem własną (piiiiiiiii), żeby nie być związanym terminami i wiem teraz ile pracy to kosztuje, muszę przyznać że robisz to za bardzo dobre pieniądze"


Mówię oczywiście o czymś co ma kształt, jest bezpieczne i nie jest wykonywane samemu np. z powodów: brak czasu, brak narzędzi, brak miejsca, brak chęci.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » sob mar 25, 2006 10:34 pm

leszek pisze:nie są to czasmi "ohlins"
Na pewno nie, producent czeski - do jimniego 1szt (sprężyna z amorem)kosztuje podobno około 1000 PLN - niestety nic więcej nie wiem.
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » ndz mar 26, 2006 1:50 pm

mirek_to pisze:
leszek pisze:nie są to czasmi "ohlins"
Na pewno nie, producent czeski (...)
Akurat...ohlinsy, eibachy - wyczynowy standard. Czesi to akuratny naród i wiedzą co dobre :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz mar 26, 2006 2:35 pm

sa w czechach robione calkiem niezle zawieszenia coilover, ale wcale takie znowu tanie nie sa.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Doktor-Granat
Posty: 733
Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Doktor-Granat » ndz mar 26, 2006 10:55 pm

Moim skromnym zdaniem Jimny to bardzo dobry samochód w teren tylko oczywiście trzeba go zmotać ....Ale mam pytanie do kolegi gdzie to autko znalazłeś w Niemczech może ? Bo ja szukam takiego autka już od partu tygodni i podpowiem ci ze na rynek Niemiecki są też Jimny 2WD więc jak bedziesz dzwonił to o to zapytaj .Ja już raz wtopiłem 1000 zeta na podróż do kraju wroga.Szukam Jimny do 4000 E... Patrze w necie jest dzwonie do chłopa autko całe nie uszkodzone i.t.d. pojechałem a tam co .... brak napedu na 4 koła.Generalnie jeśli chodzi o autko nie uderzone to koszt około 6000 Eu.... a uszkodzone prawie zawsze są po dachu.Jak ktoś coś wie gdzie taki stoi to dajcie znać.
Nigdy nie mów Będę , bo Nie Będziesz. Zawsze mów Jestem! "GRANAT"

Arrtur
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sty 18, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Wawa - Nadarzyn

Post autor: Arrtur » pn mar 27, 2006 3:43 pm

no wlasnie z poszukiwaniem Jimniego mialem podobne doswiadczenia jak marcinbest

moze sprzedasz ten namiar odpale Ci pare k zlotych, chetnie to kupie i zostawie na lepsze czasy
jesli nie to go bierz i spokojnie motaj co tam chcesz, pomijajac kwestie realnosci cen

ja odpuscilem sobie i kupilem samuraia, swiezego, polskiego, troche dlubnietego z wyciagarka, za rozsadne pieniadze i z przyszloscia

przekonala mnie roznica w cenie aut sensownych i choc troche dlubanych z porownywalnych rocznikow
Pozdr
Arrtur
(GR89), (Cherokee96), (Sportage 99), (Samurai 0 ), Nissan d 22 i Fiat Fullback

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Suzuki Jimny do EXTREMU?

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 10:44 am

PATMA pisze:....I wtedy pomyślałem, żeby kupić lekko stukniętego Jimnego ...... i go przerobić na samochód terenowy tzn:....
I co tam w temacie?? Też się zastanawiam czy nie odpuścić Vitary i nie zanabyć Jimniego z przeznaczeniem tylko w teren... Coraz więcej pojawia się Jimnych na rajdach. Mam okazję trochę śmigac seryjnym J na AT 215/75 w terenie i jestem pełen podziwu dla tego jeżdzidełka. Rama w seryjnym jest na 26 cm!!! !! Jakby wsadzić jakieś pożądne opony i podliftować to nie byłoby mocnych na to autko. A w sklepiku pojawiły się profesjonalne spreżyny do liftu....
I teraz pytanko:
Jakie maksymalnie opony o agresywnym bieżniku zniosły by mosty w tym autku??
Jakieś zmiany przełożeń w mostach można kupić??? Hardlock od Samuraja pasuje??
Jak taki wąski i wysoki daje rade na trawersach? Nie robi boka? Podpatrzył ktoś jakieś autka zrobione na przeprawówki??

Coś mi się zdaje że Jimny zrobi w najbliższych latach dużą karierę.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr wrz 05, 2007 11:05 am

Obrazek
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 11:20 am

Obrazek

Ten miał nie za wielkie opony 235/75R15 :o SIMEX.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 11:31 am

masz chyba syndrom za małych opon...

a Suzuka Krzyśka, którą wkleiłeś ma zajebi ście niewiele wspólnego z normalnym jimnym...

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 11:41 am

czaykowski pisze:masz chyba syndrom za małych opon...

a Suzuka Krzyśka, którą wkleiłeś ma zajebi ście niewiele wspólnego z normalnym jimnym...
Chyba faktycznie mam niedosytyt rozmiaru opon ale..... niedługo będzie lepiej :wink: Ale to nie na temat.

Coś więcej nam opowiesz?? Widziałem jakieś super podwójne amory, ale mosty chyba seryjne? Czy się mylę?
235/75R15 do przeprawówki to chyba nie zbyt dużo... mosty będą w koleinach się wieszać...
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 12:17 pm

Masmo pisze:Widziałem jakieś super podwójne amory, ale mosty chyba seryjne? Czy się mylę?
mylisz się
tylko część elementów mostu jest seryjna.
Masmo pisze:235/75R15 do przeprawówki to chyba nie zbyt dużo... mosty będą w koleinach się wieszać...
jak się postarasz to wszystko powiesisz w koleinie.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 12:29 pm

czaykowski pisze:
Masmo pisze:Widziałem jakieś super podwójne amory, ale mosty chyba seryjne? Czy się mylę?
mylisz się
tylko część elementów mostu jest seryjna......
Jeśli przebudowane mosty to można było wzmocnić pod 31". Jeśli auto budowane pod RMPST to 29" OK, ale jesli pod przeprawę to 29" to słabiutko.
Taki monsterek Jimny na 31" Bogger to musiałby fajnie robić, tylko co trzeba by wymienić żeby się nie rozsypał..... :roll:
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 12:38 pm przez Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 12:38 pm

a więc 31 to ta magiczna granica przy "przeprawie" ...
:)23

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 12:40 pm

czaykowski pisze:a więc 31 to ta magiczna granica przy "przeprawie" ...
:)23
Nie magiczna, 42" byłyby lepsze, ale nie w takim aucie i z slinikiem 1,3.
A według Ciebie jakie koła w Jimnym byłyby najlepsze???
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 12:55 pm

to Ty masz syndrom za małych kół.
ja nie mam jimnego.
a rozmiar kół w tym konkretnym jimnym pewnie został przemyślany i taki właśnie się sprawdza.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 1:05 pm

czaykowski pisze:to Ty masz syndrom za małych kół.
ja nie mam jimnego.
a rozmiar kół w tym konkretnym jimnym pewnie został przemyślany i taki właśnie się sprawdza.
Jakiś strasnie spiety jesteś :wink:
Czy ja komuś karze kupić 31" ?? Tak się zastanawiam jakie autko kiedyś może sobie sprawie i ile będę musiał w nie włożyć. Raczej będe celował w większe koła i większy lift.
Czy auto o którym mówimy się sprawdza to zweryfikuje teren. Myśle że w extremalnej przeprawie byłoby słabo... w RMPST (gdyby silnik wznocnić np uturbić) dużo lepiej, ale mogę się mylić. Chyba wolno ?? Czy mi zabronisz ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr wrz 05, 2007 1:38 pm

LJ 70

Awatar użytkownika
michał-z
 
 
Posty: 1252
Rejestracja: wt sty 24, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: michał-z » śr wrz 05, 2007 1:50 pm

Krzysiek nie jest raczej spięty.Ale Ty w każdym poście o tych rozmiarach mówisz i widac że masz prawdziwe ciśnienie na jakieś porządne opony :D
Kup je sobie w końcu to przetestujemy.
LT Sven Hedin prawie terenówka.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 2:15 pm

miszaz pisze:Krzysiek nie jest raczej spięty..
Nie lubię jak ktoś mi wyjeżdza z syndromami. Każdy może mieć swój syndrom i swojego świra :wink:. Jeszcze Kaczory tu nie dotarły.....
miszaz pisze: Ale Ty w każdym poście o tych rozmiarach mówisz i widac że masz prawdziwe ciśnienie na jakieś porządne opony :D
Kup je sobie w końcu to przetestujemy.
Kupię, kupię. Na wiosnę napewno będą, po OP nabrałem ochotę na Maxi Cross-a :wink:

A dlatego o tych oponach piszę bo uważam że wielkość i rodzaj opon determinuje wszystko pozostałe: lift, przełozenia itp....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » śr wrz 05, 2007 3:23 pm

"Tak sobie myślałem, ale dużo się pisze o zmianie zawieszenia w samuraiu z resorów na spreżymy. Jimny gotowe."


mylisz sie


i tak musisz przerobic zawieche pod wieksze kolo i rajdowanie, /sprezyny, mocowanie amorow, amory, wały/ jedynie co zostaje oryginal to wahacz :lol: a i on po podniesieniu jest za krotki bo kola sie schodza do srodka :lol:


aaaaa wahacz tez wymien :wink:


jezuuu zapomnialem reduktor tez ma do dupy :roll:


no i co ????? tyle samo roboty co przy Samurai'cu
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości