1.9D z poldka

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Post autor: Kwadrat » pn sie 28, 2006 10:42 am

Nie. Dobrze chodzi na seryjnych z wyjętym jednym piórem. :D :D :D

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » pn sie 28, 2006 10:50 am

Kwadrat pisze:Nie. Dobrze chodzi na seryjnych z wyjętym jednym piórem. :D :D :D
A Ty juz skonczyles mutanta motac, ze masz czas na forum siedziec ? 8)
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » pn sie 28, 2006 10:54 am

kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
Duzo. Wiecej, niz sie poczatkowo wydaje, szczegolnie z "hydraulika" (chlodnica, intercooler, pompka wody, itp.) - nic nie pasuje.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Post autor: Kwadrat » pn sie 28, 2006 10:57 am

majch_e21 pisze:
Kwadrat pisze:Nie. Dobrze chodzi na seryjnych z wyjętym jednym piórem. :D :D :D
A Ty juz skonczyles mutanta motac, ze masz czas na forum siedziec ? 8)
Jakos nie idzie?Co zajże do garazu to nie zmotana. :cry: :cry:

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » pn sie 28, 2006 11:19 am

Brak czasu czy jakies problemy wyszly dodatkowe?
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Post autor: Kwadrat » pn sie 28, 2006 11:31 am

Czas, Czas i jeszcze raz Czas .A raczej jego totalny brak.

Awatar użytkownika
bancik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 23, 2004 7:25 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/W-wa

Post autor: bancik » wt sie 29, 2006 10:26 pm

Witam,też mam zmotaną suze z motorem 1.9D skrzynia poldka i reduktorem od 1.3 i wydaje mi sie strasznie wolna a zarazem w ostrym terenie musze ją piłowac od jedynki,czy zmiana przełożeń reduktora na Calmini poprawim własciwosci jezdne(zwłaszcza chodzi o teren)czy eksperymentowac w innym kierunku?Może pomysleć o turbinie?...
Samuraj 1.9D,Discovery II,Patrol Y61,Discovery 200,to było a na Iveco Daily 4x4 się skończyło.

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » śr sie 30, 2006 6:35 am

jak wlozysz calmini to bedzie wolniejsza ale w terenie "przybedzie" biegow ;)
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr sie 30, 2006 7:59 pm

Daniel Stachurski pisze:
kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
Duzo. Wiecej, niz sie poczatkowo wydaje, szczegolnie z "hydraulika" (chlodnica, intercooler, pompka wody, itp.) - nic nie pasuje.
a wałek sprzegłowy robi z tym silnikiem golfik 1.6td
i jka wyglada sprawa z poduszkam i z mocowaniem silnika do skrzyni
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » śr sie 30, 2006 9:19 pm

Daniel Stachurski pisze:
kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
Duzo. Wiecej, niz sie poczatkowo wydaje, szczegolnie z "hydraulika" (chlodnica, intercooler, pompka wody, itp.) - nic nie pasuje.
dobrze powiedziane bo wiekszości ludzi wydaje się ze to małe piwo a roboty jest co nie miara
wymiana silnika w mojej suzie kosztowała mnie około 4 tyś zł coprawda z tego 1200zł kosztował sam silnik pozostała część to przeróbki i reszta części a dodam że dużo rzeczy z tego sam robiłem (jak przymierzałem się do tego to kalkukowałem ze zamkne się w 2,5 tyś zł :cry: )

a po takiej wymianie silnika musiałem jeszcze bardzo szybko myśleć o innych mostach bo orginalne stale mieliłem więc doszło kolejne 2,5 tyś zł
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr sie 30, 2006 10:37 pm

defakto koszt sa duze ale warto, czy zostac pzrzy 1.3 czy 1.6 witara
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw sie 31, 2006 9:09 am

syll pisze:
Daniel Stachurski pisze:
kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
Duzo. Wiecej, niz sie poczatkowo wydaje, szczegolnie z "hydraulika" (chlodnica, intercooler, pompka wody, itp.) - nic nie pasuje.
dobrze powiedziane bo wiekszości ludzi wydaje się ze to małe piwo a roboty jest co nie miara
wymiana silnika w mojej suzie kosztowała mnie około 4 tyś zł coprawda z tego 1200zł kosztował sam silnik pozostała część to przeróbki i reszta części a dodam że dużo rzeczy z tego sam robiłem (jak przymierzałem się do tego to kalkukowałem ze zamkne się w 2,5 tyś zł :cry: )

a po takiej wymianie silnika musiałem jeszcze bardzo szybko myśleć o innych mostach bo orginalne stale mieliłem więc doszło kolejne 2,5 tyś zł
Do kosztow trzeba dorzucic pozniejsze klopoty przy eksploatacji, remontach spowodowane
nietypowym zastosowaniem, wbudowaniem zespolow :roll: Dla przykladu to nie wyciagne skrzyni biegow
jak nie zdemontuje przekladni kierowniczej lub silnika, silnika tez nie wyciagne w calosci jak nie zdejme glowicy
o wymianie poduszek pod silnikiem to juz w ogole nie mam co myslec. Pulapek jest niestety wiele.
Ale nudne by bylo to zycie, jak by nie bylo problemow do rozwiazania i obysmy tylko takie problemy mieli :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » pn wrz 04, 2006 4:10 pm

matchbox pisze: Do kosztow trzeba dorzucic pozniejsze klopoty przy eksploatacji, remontach spowodowane
nietypowym zastosowaniem, wbudowaniem zespolow :roll: Dla przykladu to nie wyciagne skrzyni biegow
jak nie zdemontuje przekladni kierowniczej lub silnika, silnika tez nie wyciagne w calosci jak nie zdejme glowicy
o wymianie poduszek pod silnikiem to juz w ogole nie mam co myslec. Pulapek jest niestety wiele.
Ale nudne by bylo to zycie, jak by nie bylo problemow do rozwiazania i obysmy tylko takie problemy mieli :)21
akurat u mnie takich i tym podobnych problemów nie ma
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt wrz 05, 2006 1:59 pm

syll pisze: akurat u mnie takich i tym podobnych problemów nie ma
Noi w związku z tym nie szkoda ci go......?
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » wt wrz 05, 2006 10:10 pm

papas pisze:
syll pisze: akurat u mnie takich i tym podobnych problemów nie ma
Noi w związku z tym nie szkoda ci go......?
z jednej strony tak
ale chyba już znudził mi się troche i czas na jakieś zmiany
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr wrz 06, 2006 4:58 pm

a jak by załozyc silnik od witary1.6
to suza niestraci mostów wałów??
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 07, 2006 7:54 am

romaniec tomasz pisze:1,6td to i na szybkościówkę w sj będzie niezły z tego co pamiętam ma 84km i moment pewnie koło 160Nm, a z tego co pamiętam pajero 2,5td intercooler ma 195Nm
Były 2 wersje Vag 1,6TD bez IC miał 70 kM i 133 NM i z IC 80 kM i coś koło 160 Nm. Jeździłem tym pierwszym w Golfie mk2 87. Chodził ja żyleta do 300 kkm gdy pękła głowica (wymiana 2 kzł). Fakt stosowania IC jest chyba niezłym utrudnieniem przy motowaniu a wydajność IC przy jeżdze w terenie pewnie znikoma (dolot może się przegrzewać czyli silnik będzie dymił). Poza tym pewnie by sie błotem okleił....

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » czw wrz 07, 2006 10:31 am

Masmo pisze:
romaniec tomasz pisze:1,6td to i na szybko¶ciówkê w sj bêdzie niez³y z tego co pamiêtam ma 84km i moment pewnie ko³o 160Nm, a z tego co pamiêtam pajero 2,5td intercooler ma 195Nm
By³y 2 wersje Vag 1,6TD bez IC mia³ 70 kM i 133 NM i z IC 80 kM i co¶ ko³o 160 Nm. Je¼dzi³em tym pierwszym w Golfie mk2 87. Chodzi³ ja ¿yleta do 300 kkm gdy pêk³a g³owica (wymiana 2 kz³). Fakt stosowania IC jest chyba niez³ym utrudnieniem przy motowaniu a wydajno¶æ IC przy je¿dze w terenie pewnie znikoma (dolot mo¿e siê przegrzewaæ czyli silnik bêdzie dymi³). Poza tym pewnie by sie b³otem oklei³....
Ja mam 1.6TD 80KM 155Nm, kod silnika SB. Poza IC ten silniczek ma kilka innych patentow chyba nieobecnych w slabszej wersji, takich jak turbosprezarka chlodzona woda, z dodatkowa pompka obiegowa wlaczajaca sie przy wysokiej temperaturze. Podobno turbo jest znacznie bardziej trwale i mam nadzieje ze mniej podatne na pekniecia przy napadaniu przeszkod wodnych.

Moze nie bedzie tak zle z tym zaklejaniem IC. Ja umiescilem IC przed chlodnica, jest to baaardzo duzy IC z dosc duzymi przeswitami pomiedzy uzebrowaniem. W koncu chodnica wody tez sie niby zakleja ale w wiekszosci przypadkow nie na amen i nie cala a jesli juz to mozna przeplukac.

Poki co wrazenia z jazdy bardzo dobre, nie sadze zebym jezdzil wolniej niz z 1.6 z Vitki a diesel ma sporo innych zalet. Widzialem filmik jak gosc podniosl cisnienie do 1.7bar, golfik II mial 6.5s do 100km/h :o Oczywiscie wybuch gwarantowany przy takim tuningu.

Karol L
Samurai 1.6TD SB

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 07, 2006 10:45 am

Karol L pisze: Ja mam 1.6TD 80KM 155Nm, kod silnika SB. Poza IC ten silniczek ma kilka innych patentow chyba nieobecnych w slabszej wersji, takich jak turbosprezarka chlodzona woda, z dodatkowa pompka obiegowa wlaczajaca sie przy wysokiej temperaturze. Podobno turbo jest znacznie bardziej trwale i mam nadzieje ze mniej podatne na pekniecia przy napadaniu przeszkod wodnych.....
Poki co wrazenia z jazdy bardzo dobre, nie sadze zebym jezdzil wolniej niz z 1.6 z Vitki a diesel ma sporo innych zalet. Widzialem filmik jak gosc podniosl cisnienie do 1.7bar, golfik II mial 6.5s do 100km/h :o Oczywiscie wybuch gwarantowany przy takim tuningu.

Karol L
Samurai 1.6TD SB
Chyba nie turbosprężaka a olej chłodzony wodą który póżniej trafia do turbiny. Moje turbo w 70 kM też spoko do 300 kkm a nie oszczędzałem silnika.
Bym nie liczył na odporność turbiny na zalanie wodą. Taka turbina może się nieźle nagrzać.
W 1,6 TD nie wyciśniesz zbyt wiele. Te 6,5 s to raczej na swapie na TDI. Takie ciśnienia można ozyskiwać w TDI i uzyskiwać moce do 200 kM (mam chipowane na 140 kM TDI w Octavi) i silniki chodzą nie wybuchająć. Takie TDI w Suce to by było coś ale wątpie czy skrzynie itp by wytrzymały. TDI może miec moment po tuningu do 400 NM a 340 to na luzie....

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » czw wrz 07, 2006 1:27 pm

Masmo pisze:Chyba nie turbosprê¿aka a olej ch³odzony wod± który pó¿niej trafia do turbiny.
Chyba wlasnie nie. U mnie do samej turbosprezarki dochodza przewody z woda chlodzaca. Nie znam dokladnie budowy tej turbosprezarki ale domyslam sie ze pewnie chodzone sa okolice lozysk. Bo nie sadze ze wirnik (to byloby cos ;-) ). Generalnie mysle ze przez to obudowa jest nieco chodniejsza wiec mniej podatna na szok termiczny od naglej kapieli. Oprocz tego jest wymiennik ciepla woda-olej ale to jest we wszystkich 1.6TD.
Masmo pisze: W 1,6 TD nie wyci¶niesz zbyt wiele. Te 6,5 s to raczej na swapie na TDI. Takie ci¶nienia mo¿na ozyskiwaæ w TDI i uzyskiwaæ moce do 200 kM (mam chipowane na 140 kM TDI w Octavi) i silniki chodz± nie wybuchaj±æ. Takie TDI w Suce to by by³o co¶ ale w±tpie czy skrzynie itp by wytrzyma³y. TDI mo¿e miec moment po tuningu do 400 NM a 340 to na luzie....
Na forum golfa sa szczegoly jak to zrobic http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44197&start=0 Ja nie zamierzam sie w to bawic, przynajmniej na razie.

Karol L
Samurai 1.6TD

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 07, 2006 1:52 pm

Karol L pisze:Na forum golfa sa szczegoly jak to zrobic http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44197&start=0 Ja nie zamierzam sie w to bawic, przynajmniej na razie.
Karol L
Samurai 1.6TD
:o faktycznie robi wrażenie. Nie myślałem że pompa w 1,6TD da tyle paliwa. Ale turbina przy takim ciśnieniu chyba za długo nie pochodzi...

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » śr sty 24, 2007 6:16 pm

Odgrzeje stary temat z powodu ciekawości. wiele sie pisze na temat montażu walorów itp. Dostałem poldka 1.9d okazyjnie i i myśle żeby wpakować silnik wraz ze skrzynią do samiego. Ale przed tym prosił bym o wypowiedz tych którzy coś takiego już mają wmotane.głównie chodzi mi o to jak to daje rade w ciężkiej przeprawówce. Duzo jest napisane ale chodzi mi o kąkrety np. jak z prędkością na wyłączonym reduktorze i jak z mocą na włączonym reduktorze :roll:

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » śr sty 24, 2007 7:13 pm

majch_e21 pisze:
kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
mam jeszcze jedno pytanie
czy wzmacnialiscie resory przednie po przerobce na diesla ?
Obawiam się, że "na seryjnych z wyjętym jednym piórem" jak radzi Kwadrat to diesel nie pochodzi niestety. Ja mam właśnie fabrycznego ropniaka i podnosiłem przód vide- http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=37589
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » śr sty 24, 2007 7:19 pm

Wiechu pisze: miałem w 306 z przebiegiem grubo ponad 200tyś.
...teraz mam xsare z tym motorem ( też wolnossący ). :)2
Z tego co pamiętam, to w polonezie był silnik sygnowany przez Citroena, a peugeot miał swoje motory. Oczywiście w ramach koncernu PSA firmy miały ze sobą sporo wspólnego, jednak jak kiedyś oglądałem silnik poldka to osprzęt był na bank inny jak peugota (miałem 309- tkę z 1989 1905 wolnossący. Nie wiem jak blok i głowica- czy ktoś się orientuje?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 24, 2007 7:35 pm

Żółty Wojtek pisze:Odgrzeje stary temat z powodu ciekawości. wiele sie pisze na temat montażu walorów itp. Dostałem poldka 1.9d okazyjnie i i myśle żeby wpakować silnik wraz ze skrzynią do samiego. Ale przed tym prosił bym o wypowiedz tych którzy coś takiego już mają wmotane.głównie chodzi mi o to jak to daje rade w ciężkiej przeprawówce. Duzo jest napisane ale chodzi mi o kąkrety np. jak z prędkością na wyłączonym reduktorze i jak z mocą na włączonym reduktorze :roll:
Z tego co mi sie udało zauważyć w samochodzie kolegi (bancik) to bez reduktora jest ok ale z reduktorem to na jedynce ma moc i moment ale trzeba piłować ,jak zapniesz 2 to moc traci i jest lipa....myśle że jakbyś to zmotał ze skrzynia samuraia (inne przełorzenia) to może by było lepiej...
każde wieksze błoto to 1 z reduktorem i piłowanie na obrotach,jak chcesz to moge zrobić urywek filmu jak to działa z bebechami 1.3 + silnik i skrzynia poldka....,trzeba by dodać ze ma blokade z tyłu wiec troche jest lepiej ,faktem jest że jest wodoodporny jak masz snorkel szczelny ,ja poszedłem w benzyne.... :)2
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości