Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw gru 14, 2006 7:56 pm
Grotek pisze:Moja Suzi 1,3 gaznik na 4h jazdy po lesie i terenie zmiennym lyka do 8l Pb 98 (na liczniku pokazuje okolo 35 km) silnik chodzi caly czas.

Po co?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Piotr_kaszuby

- Posty: 328
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 2:50 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: Piotr_kaszuby » pt gru 15, 2006 12:27 am
mendelmax pisze:Grotek pisze:Moja Suzi 1,3 gaznik na 4h jazdy po lesie i terenie zmiennym lyka do 8l Pb 98 (na liczniku pokazuje okolo 35 km) silnik chodzi caly czas.

Po co?
Ja też śmigam na Pb 98 i odczułem różnice (jazda na trasie z lekką nogą) na pełen zbiornik mniej spali niż Pb95 a jak policzyć to nawet taniej wyjdzie lub na to samo co Pb95

nie wielka różnica ale za to moja suzi lepiej chodzi na Pb98

Mercedes G
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
-
Grotek
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: śr lis 08, 2006 9:43 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Grotek » pt gru 15, 2006 7:34 am
Grotek napisał:
Moja Suzi 1,3 gaznik na 4h jazdy po lesie i terenie zmiennym lyka do 8l Pb 98 (na liczniku pokazuje okolo 35 km) silnik chodzi caly czas.
Po co?
Taka rade otrzymalem od facia ktory regulowal gaznik (nie oszukujmy sie polskie paliwo jest do dupy i to 95 to nawet 80 oktan nie ma) a suzi to japonczyk i roznice w paliwie od razu czuc.(Jak tankowalem w DDR Pb 98 to dopiero byla rakieta na zapietych mostach 120km/h i jeszcze rwal)
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt gru 15, 2006 8:11 am
Piotr_kaszuby pisze:Ja też śmigam na Pb 98 i odczułem różnice (jazda na trasie z lekką nogą) na pełen zbiornik
mniej spali niż Pb95 a jak policzyć to nawet taniej wyjdzie lub na to samo co Pb95

nie wielka różnica ale za to moja suzi lepiej chodzi na Pb98

Sorki, ale to jest niemożliwe

Pb98 ma mniejszą kaloryczność od Pb95, więc chcąc nie chcąc trzeba jej po prostu spalić więcej. Różnice są oczywiście tak niewielkie, że w zasadzie nie mierzalne w naszych warunkach, ale nie ma możliwości spalić mniej 98 niż 95
Ale wiecie co- zrobię eksperyment i ak opróżnię ten bak 95 to zaleję sobie 98 i zobaczymy co z tego wyniknie

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » pt gru 15, 2006 9:25 am
Moja pali około 17 litrów gazu, nogę mam ciezką wiec nic dziwnego. Co do jakości 95 i 98 powiem tak, wielokrotnie brałem uudziała badaniach paliwa na stacjach benzynowych, 95 przewaznie jesli jest orginalna to trzyma parametry 95 oktan, z 98 jest różnie, przewaznie jest to sprowadzane paliwo z zagranicy, zdarzały się mocniejsze, zdarzały sie słabsze. Mimo wszystko chyba jednak lać 95 bo do takiego paliwa jest przystosowana suzuka.
-
Grześ K.
-

- Posty: 831
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
- Lokalizacja: LBI
Post
autor: Grześ K. » pt gru 15, 2006 2:31 pm
Też mi się wydaje że nie ma sensu lać 98 i kasy niepotrzebnie wydawać. W nowoczesnych samochodach, gdy producent tak zaleca to się leje ale w naszych furach to 98 skrzydeł nie doda...Placebo takie

Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt gru 15, 2006 2:53 pm
Jak miałem alfę ze sprężaniem 10.3:1, VVT i temu podobnymi bajerami to lałem 98 i wydawało mi się, że jest delikatna różnica, ale to też mogło być tylko złudzenie. Niemniej tam miało to jakiś sens. Spróbuję też w moim jimnym bo tam znowu jest wysokie sprężanie itd, ale nie sądzę, żeby stary silnik mógł z 98 zrobić jakikolwiek użytek poza ew. stratą mocy

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » pt gru 15, 2006 3:32 pm
mendelmax pisze:Jak miałem alfę ze sprężaniem 10.3:1, VVT i temu podobnymi bajerami to lałem 98 i wydawało mi się, że jest delikatna różnica, ale to też mogło być tylko złudzenie. Niemniej tam miało to jakiś sens. Spróbuję też w moim jimnym bo tam znowu jest wysokie sprężanie itd, ale nie sądzę, żeby stary silnik mógł z 98 zrobić jakikolwiek użytek poza ew. stratą mocy

bo to sie nazywa wplyw reklamy i propagandy
testowana na motocyklach nowych i uzywanych-brak roznic
wg mnie to kolejny sloganowy bajer aby na czyms przyrobic

Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » pt gru 15, 2006 3:33 pm
Ja do mojego longa leje 98. Spalanie na 98 mam niższe o około 0,5 litra na 100 km. A i osiągi wydają mi się lepsze. A w cenie nie ma dużej różnicy.

Vitara Long 2.0 V6
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt gru 15, 2006 3:35 pm
!!PiOtReK!! pisze:Ja do mojego longa leje 98. Spalanie na 98 mam niższe o około 0,5 litra na 100 km. A i osiągi wydają mi się lepsze. A w cenie nie ma dużej różnicy.

Gratuluję złamania praw fizki

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » pt gru 15, 2006 3:36 pm
Na 95 bierze mi dyszke. A na 98 około 9,5 na 100km. ( oczywiście w trasie

)
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 3:44 pm przez
!!PiOtReK!!, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara Long 2.0 V6
-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » pt gru 15, 2006 3:37 pm
mendelmax pisze:!!PiOtReK!! pisze:Ja do mojego longa leje 98. Spalanie na 98 mam niższe o około 0,5 litra na 100 km. A i osiągi wydają mi się lepsze. A w cenie nie ma dużej różnicy.

Gratuluję złamania praw fizki

Może mi się wydaje ale 98 jest lepsza!!
Vitara Long 2.0 V6
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » pt gru 15, 2006 3:43 pm
wiesz..moze sie czepiam, ale przeprowadzenie testu jest niemozliwe, nigdy podczas jazdy nie bedzie powtarzalnych warunkow...a pozatym nie wiesz ile faktycznie wlales bo dystrybutory sa roznie skaluibrowane... itepe..
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » pt gru 15, 2006 3:45 pm
Marcin pisze:wiesz..moze sie czepiam, ale przeprowadzenie testu jest niemozliwe, nigdy podczas jazdy nie bedzie powtarzalnych warunkow...a pozatym nie wiesz ile faktycznie wlales bo dystrybutory sa roznie skaluibrowane... itepe..
Zgadzam się z tą opiną. Ale ja i tak będe lał Pb98

Vitara Long 2.0 V6
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » pt gru 15, 2006 3:51 pm
Wiara czyni cuda

Znam gościa co do sieny 1.6 leje tylko v-powera, bo "normalne paliwo to gówno"

-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » pt gru 15, 2006 4:01 pm
kozioU pisze:Wiara czyni cuda

Znam gościa co do sieny 1.6 leje tylko v-powera, bo "normalne paliwo to gówno"

Każdy leje co lubi

Vitara Long 2.0 V6
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt gru 15, 2006 4:11 pm
Myślę, że nie da się spalania ustalić z błędem pomiarowym mniejszym niż 1 litr, naprawdę. Wystarczy, że troszkę więcej lub mniej wkropisz do szyjki. Ja w Jimnym od odbicia dystybutora zwykle dolewam spokojnie ponad 2-3 litry, co przy baku mającym 44 litry stanowi jednak sporą różnicę...
Inna sprawa, że wszyscy tak biadolą na niedokładność wskazań komputerów pokładowych, tymczasem u mnie w grandzie różnica spalania wskazywanego od obliczonego z dystrybutora wyniosła około właśnie 0.5 litra. Na 70 litrach paliwa i przy spalaniu w okolicach 14 to moim zdaniem genialnie zbliżone wyniki, i teraz juz w liczenie samemu się nie bawię
W przyszłym tygodniu robię test i śmignę dwa baki na 98 (jeden żeby się komp ewentulnie przekalibrował), zobaczymy jak to się bedzie miało do rzeczywistości

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Piotr_kaszuby

- Posty: 328
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 2:50 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: Piotr_kaszuby » sob gru 16, 2006 12:31 pm
znajoma jeździ firmowym samochodem i według komputera i licznika spalanie Pb98 wychodzi mniejsze niż Pb95, sprawdzone kilkakrotnie
Pb98 ma większa wartość kaloryczną to jest potrzebne mniej paliwa do wytworzenia tej samej siły... nie wiem może się myle ale słyszałem że tak jest.
Mercedes G
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » sob gru 16, 2006 4:06 pm
Masz racje, przeważnie jeżdżenie na 98 skutkuje zmiejszonym o około 0,5 litra zuzyciem paliwa, Kwestia tylko czy silnik jest do tego przystosowany. I jest jeszcze jedna sprawa - to, że stacje oszukuja na paliwie to jedno, ale najwiecej oszukują .... producenci samochodów na licznikach samochodowych. Sprawdzałem kilka samochodów na gps i praktycznie w żadnym nie zgadzał się licznik samochodu z prędkością, odległością itd a co za tym idzie po przeliczeniu spalaniem samochodu. jaka wiec na to rada? zawsze tankowac za 100 zl, czyli auto będzie wtedy paliło zawsze tak samo.
-
!!PiOtReK!!
- jestem tu nowy...

- Posty: 62
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: !!PiOtReK!! » sob gru 16, 2006 7:21 pm
Piotr_kaszuby pisze:znajoma jeździ firmowym samochodem i według komputera i licznika spalanie Pb98 wychodzi mniejsze niż Pb95, sprawdzone kilkakrotnie
Popieram ja też tak uważam!!
Ostatnio zmieniony sob gru 16, 2006 7:26 pm przez
!!PiOtReK!!, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara Long 2.0 V6
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob gru 16, 2006 7:25 pm
Pb 98 ma
mniejszą wartość opałową od 95.
Jedyna sytuacja w której może nastąpić oszczędność to jazda na bardzo niskich obrotach, na pograniczu spalania stukowego- wówszas odporniejsza na detonacje 98 pozwala zejść niżej na obrotach i tym samym spalić mniej paliwa, ale gratuluję komuś kto tak silnik zajeżdża

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » sob gru 16, 2006 7:32 pm
mendelmax pisze:Pb 98 ma
mniejszą wartość opałową od 95.
Jedyna sytuacja w której może nastąpić oszczędność to jazda na bardzo niskich obrotach, na pograniczu spalania stukowego- wówszas odporniejsza na detonacje 98 pozwala zejść niżej na obrotach i tym samym spalić mniej paliwa, ale gratuluję komuś kto tak silnik zajeżdża

Zaraz tam zajeżdzą, tylko trochę nie do olejony będzie

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
papas
-

- Posty: 915
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
- Lokalizacja: okolice Mikołowa
Post
autor: papas » sob gru 16, 2006 7:37 pm
kozioU pisze:Wiara czyni cuda

Znam gościa co do sieny 1.6 leje tylko v-powera, bo "normalne paliwo to gówno"

Mówisz chyba o
hienie, bo ten 1,6 to naprawde hiena na paliwo jest....
Zibi pisze: ...jaka wiec na to rada? zawsze tankowac za 100 zl, czyli auto będzie wtedy paliło zawsze tak samo.
Rozrzutny jesteś, moja vitka pali zawsze za 50, zawsze.....

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
-
Karson
-

- Posty: 5043
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
- Lokalizacja: Bilcza
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karson » ndz gru 17, 2006 10:45 am
papas pisze:kozioU pisze:Wiara czyni cuda

Znam gościa co do sieny 1.6 leje tylko v-powera, bo "normalne paliwo to gówno"

Mówisz chyba o
hienie, bo ten 1,6 to naprawde hiena na paliwo jest....
Eee tam.. miałem w Marei ten silnik i:
1. nigdy mnie nie zawiódł - czyt. nie psuł się
2. jeździł jak auta o pojemności 1.8 - 2.0
3. palił 5,5-7.0l w trasie i 7,5-8.5l w mieście. zależało to od braku/nadmiaru mojego czasu.
A moja suza pali średnio w czasie rajdu 45l LPG na półtora dnia.

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 2:54 pm
W sienie zejscie ponizej 10/100 jest spektakularnym sukcesem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość