100% blokada - nie automat!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt lut 02, 2007 11:24 pm

Ma działać jak KAM załączasz linką rozpina się sprężyną :D
tylko zamiast elektyki będzie linka :) http://www.kamdiffs.com/suzuki_diff_locker.htm
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » pt lut 02, 2007 11:31 pm

to oczywiscie zalezy od ceny ale zamawiam jeden z pierwszych prototypow .... :)2

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt lut 02, 2007 11:35 pm

to proste ... mniemam ,ze to cos bedzie przykrecone do kosza...
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... &photoNr=7

to jest przerobiona polos z dluzszym frezem aby moglo sie cos przesowac po niej... tego czegos niema na fotografiach...
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... photoNr=12

to cos ma laczyc polos z elementem z pierwszej fotki i wszystko razem ma znajdowac sie tu =>
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... photoNr=11
ta dziura na ostatniej fotce to po to aby przesowac brakujacy element tak aby laczyl polos z koszem...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 12:04 am

Miskiller pisze:to proste ... mniemam ,ze to cos bedzie przykrecone do kosza...
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... &photoNr=7

to jest przerobiona polos z dluzszym frezem aby moglo sie cos przesowac po niej... tego czegos niema na fotografiach...
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... photoNr=12

to cos ma laczyc polos z elementem z pierwszej fotki i wszystko razem ma znajdowac sie tu =>
http://blokada.dobrebopolskie.com/defau ... photoNr=11
ta dziura na ostatniej fotce to po to aby przesowac brakujacy element tak aby laczyl polos z koszem...
Dokładnie. Zasada działania takiej blokady jest prosta: Łączy półoś z koszem i przez to blokuje działanie mechanizmu różnicowego. Brakującego elementu jeszcze niestety nie ma(tokarz ma sporo roboty) ale ma niedługo być. Ten brakujący element ma 2 frezy: jeden wewnętrzny który jest taki sam jak na półosi, a drugi taki jak dekiel kosza i dzięki temu zazębia półoś z obudową kosza. Załąnczany będzie sprężyną po zwolnieniu linki, a naciągnięcie linki spowoduje rozłączenie blokady(dużo prościej jest zrobić taki system i wymaga tylko jednej sprężyny).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » sob lut 03, 2007 12:53 am

tak myśle że przesówka połaczy nafrezowaną półoś z deklem kosza
tylko trwałość materiałówmusi być wysoka
ciekawe jak to kosztowo wyszło?
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 1:58 pm

suzus pisze:tak myśle że przesówka połaczy nafrezowaną półoś z deklem kosza
tylko trwałość materiałówmusi być wysoka
ciekawe jak to kosztowo wyszło?
Kosztowo jeszcze nie wiem.
Dekiel kosza będzie jeszcze hartowany. Właśnie dla wytrzymałości chce zmniejszyć liczbę zębów w tym frezie na deklu kosza.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob lut 03, 2007 2:21 pm

żeby cię to tylko nie wyszło drożej niż ARB ;)
Ale podziwiam za pomysłowość i zaparcie, zapowiada się ciekawie :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 4:25 pm

Drożej na pewno nie wyjdzie. A roboty jest od cholery. Szczególnie teraz z dopasowywaniem wszystkich odległości itp.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

bartol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 7:01 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: bartol » sob lut 03, 2007 6:25 pm

bo to skróty myślowe.by to zrozumieć trza się napić. jak ja teraz.zdrowie!

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 7:49 pm

Są nowe zdjęcia. Między innymi tego elementu blokującego półoś z koszem(jeszcze nie jest do końca zrobiony - brak rowka na przesówkę)
Znaczy już jest ale skończyły mi się baterie w aparacie :evil: Sorki za jakość zdjęć. Postaram się aby następne były lepsze.
GALERIA
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 12, 2007 7:58 pm

no ładnie ładnie po raz kolejny Ci gratuluję..... :)2 :)2 :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 8:08 pm

Hehe dzięki. Może za niedługo(2-3 tyg) będzie skończone. Niby linka jest najprostsza ale sterowanie w kabinie wcale nie taki łatwo wymyśleć, zrobić i upchnąć do samuraia :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 12, 2007 8:26 pm

a zastanawiałeś sie nad tym sterowaniem (ten przełącznik,dźwignia za ręcznym ) od tylnej blokady co w standardzie była w SJ-tach ??
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 8:29 pm

Nie chce tam niczego upychać bo to miejsce się przydaje na różne graty(np. wodę). Już mniej więcej jest zrobiona dźwignia i będzie na tunelu po prawo od dźwigni zmiany biegów(nad tunelem, nie z boku). Jest akurat tyle miejsca ile potrzeba.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

AM Patrol
 
 
Posty: 162
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AM Patrol » pt lut 16, 2007 12:12 am

wszystko fajnie tylko do normalnej poloski to nie podejdzie bo brak na niej wielowypustu i trzeba kupowac calmini lub kama bo do szerokich mostow to raczej orginalu nie bedzie z dlugim frezem a ty adam to masz przeciez inne polosie :D
Asia

AM Patrol
 
 
Posty: 162
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AM Patrol » pt lut 16, 2007 12:15 am

aha najprosciej sterowanie to podcisnieniowo z silnika jeden silowniczek i dwa elektrozaworki troche rurek i dziala jak w patrolu lub maxi drivie.
Asia

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 12:17 pm

AM Patrol pisze:wszystko fajnie tylko do normalnej poloski to nie podejdzie bo brak na niej wielowypustu i trzeba kupowac calmini lub kama bo do szerokich mostow to raczej orginalu nie bedzie z dlugim frezem a ty adam to masz przeciez inne polosie :D
Wiem że mam inne półosie. A rodzimej produkcji nie można wesprzeć?? :D Motomax w toruniu robią półosie. A półosie są już zakupione dawno(patrz zdjęcia)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 12:19 pm

AM Patrol pisze:aha najprosciej sterowanie to podcisnieniowo z silnika jeden silowniczek i dwa elektrozaworki troche rurek i dziala jak w patrolu lub maxi drivie.


Sterowanie jest już prawie zrobione. Dźwignia znajdzie miejsce na tunelu obok drążka zmiany biegów. I załączane będzie linką. Jak będzie już zmontowane to zapodam fotki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » pt lut 16, 2007 1:45 pm

To i ja mam pytanie:
Słyszeliście a może korzystacie ze 100% blokady tylnego mostu "made in poland" a dokładniej wytwarzanej w Poznaniu? Podobno jest to kopia ARB?
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » pt lut 16, 2007 3:44 pm

Ja się przymierzałem, bo zakupiłem przełożenia Calmini i postanowiłem za jednym zamachem załatwić sprawę blokady.
Pomysł wygląda ciekawie i chwała chłopoakom za innwencję, ale w przypadku szerokich mostów muszą przerobić półosie itp. Dodatkowo zastąpili pneumatykę włącznikiem hydraulicznym.
Według mnie nie wychodzi na tyle tanio, żeby się bawić w sklejanie i testowanie wynazków.

U mnie skończyło się na zestawie:
przełożenia Calmini,
Blokada elektryczna KAM
Półosie + łożyska KAM

Teraz tylko trzymam kciuki, żeby wszystko do "ZMOTY" zdążyć zamontować. :)2 :)2 :)2
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 10:18 pm

Mam już wszystkie elementy blokady. Dźwignia sterowania też już jest gotowa(nie mogłem zdjęć zapodać bo jakiś błąd wyskakiwał - jutro zapodam). Zostało jeszcze tylko skończyć sterowanie przy moście(zamocować przesówkę do wałka), wypróbować całość ma sucho, zamontować most, puścić linę, wyregulować pancerz i z grubsza będzie blokada skończona.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

AM Patrol
 
 
Posty: 162
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AM Patrol » ndz lut 18, 2007 2:14 pm

no a potem testy trzymam kciuki adam :)2 i jeszcze podlicz ile peso wydales i zdaj relacje :D
Asia

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 4:42 pm

Są dodane zdjęcia gotowych(już zahartowanych) elementów blokady i zmontowanego sterowania w kabinie. Może w piątek uda się wrzucić most do samochodu 8)
GALERIA
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » wt lut 20, 2007 5:23 pm

Adam jak juz zalozysz i potestujesz to powiedz jak Ci to dziala bo na moj pomyslunek :)4 to Ty bedziesz mial bardzo ciezko to zalaczyc :)3 ....poniewaz ciezko bedzie Ci trafic w ten wielowypust :-?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt lut 20, 2007 5:51 pm

4x4suza pisze:Adam jak juz zalozysz i potestujesz to powiedz jak Ci to dziala bo na moj pomyslunek :)4 to Ty bedziesz mial bardzo ciezko to zalaczyc :)3 ....poniewaz ciezko bedzie Ci trafic w ten wielowypust :-?
pozdrawiam
Czemu ciezko? skoro ma to zalaczac sprezyna, to docisnie przesowke, polos sie troszke obroci i gotowe... jak manualne sprzegielko..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość