Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » pt lut 02, 2007 11:31 pm
to oczywiscie zalezy od ceny ale zamawiam jeden z pierwszych prototypow ....

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 12:04 am
Dokładnie. Zasada działania takiej blokady jest prosta: Łączy półoś z koszem i przez to blokuje działanie mechanizmu różnicowego. Brakującego elementu jeszcze niestety nie ma(tokarz ma sporo roboty) ale ma niedługo być. Ten brakujący element ma 2 frezy: jeden wewnętrzny który jest taki sam jak na półosi, a drugi taki jak dekiel kosza i dzięki temu zazębia półoś z obudową kosza. Załąnczany będzie sprężyną po zwolnieniu linki, a naciągnięcie linki spowoduje rozłączenie blokady(dużo prościej jest zrobić taki system i wymaga tylko jednej sprężyny).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
suzus
-

- Posty: 993
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm
Post
autor: suzus » sob lut 03, 2007 12:53 am
tak myśle że przesówka połaczy nafrezowaną półoś z deklem kosza
tylko trwałość materiałówmusi być wysoka
ciekawe jak to kosztowo wyszło?
landwarsztat
" i tak warto żyć"
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 1:58 pm
suzus pisze:tak myśle że przesówka połaczy nafrezowaną półoś z deklem kosza
tylko trwałość materiałówmusi być wysoka
ciekawe jak to kosztowo wyszło?
Kosztowo jeszcze nie wiem.
Dekiel kosza będzie jeszcze hartowany. Właśnie dla wytrzymałości chce zmniejszyć liczbę zębów w tym frezie na deklu kosza.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob lut 03, 2007 2:21 pm
żeby cię to tylko nie wyszło drożej niż ARB

Ale podziwiam za pomysłowość i zaparcie, zapowiada się ciekawie

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob lut 03, 2007 4:25 pm
Drożej na pewno nie wyjdzie. A roboty jest od cholery. Szczególnie teraz z dopasowywaniem wszystkich odległości itp.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
bartol
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 7:01 pm
- Lokalizacja: Żory
Post
autor: bartol » sob lut 03, 2007 6:25 pm
bo to skróty myślowe.by to zrozumieć trza się napić. jak ja teraz.zdrowie!
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 7:49 pm
Są nowe zdjęcia. Między innymi tego elementu blokującego półoś z koszem(jeszcze nie jest do końca zrobiony - brak rowka na przesówkę)
Znaczy już jest ale skończyły mi się baterie w aparacie

Sorki za jakość zdjęć. Postaram się aby następne były lepsze.
GALERIA
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn lut 12, 2007 7:58 pm
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 8:08 pm
Hehe dzięki. Może za niedługo(2-3 tyg) będzie skończone. Niby linka jest najprostsza ale sterowanie w kabinie wcale nie taki łatwo wymyśleć, zrobić i upchnąć do samuraia

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn lut 12, 2007 8:26 pm
a zastanawiałeś sie nad tym sterowaniem (ten przełącznik,dźwignia za ręcznym ) od tylnej blokady co w standardzie była w SJ-tach

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 12, 2007 8:29 pm
Nie chce tam niczego upychać bo to miejsce się przydaje na różne graty(np. wodę). Już mniej więcej jest zrobiona dźwignia i będzie na tunelu po prawo od dźwigni zmiany biegów(nad tunelem, nie z boku). Jest akurat tyle miejsca ile potrzeba.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
AM Patrol
-

- Posty: 162
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: AM Patrol » pt lut 16, 2007 12:12 am
wszystko fajnie tylko do normalnej poloski to nie podejdzie bo brak na niej wielowypustu i trzeba kupowac calmini lub kama bo do szerokich mostow to raczej orginalu nie bedzie z dlugim frezem a ty adam to masz przeciez inne polosie

Asia
-
AM Patrol
-

- Posty: 162
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: AM Patrol » pt lut 16, 2007 12:15 am
aha najprosciej sterowanie to podcisnieniowo z silnika jeden silowniczek i dwa elektrozaworki troche rurek i dziala jak w patrolu lub maxi drivie.
Asia
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 12:17 pm
AM Patrol pisze:wszystko fajnie tylko do normalnej poloski to nie podejdzie bo brak na niej wielowypustu i trzeba kupowac calmini lub kama bo do szerokich mostow to raczej orginalu nie bedzie z dlugim frezem a ty adam to masz przeciez inne polosie

Wiem że mam inne półosie. A rodzimej produkcji nie można wesprzeć??

Motomax w toruniu robią półosie. A półosie są już zakupione dawno(patrz zdjęcia)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 12:19 pm
AM Patrol pisze:aha najprosciej sterowanie to podcisnieniowo z silnika jeden silowniczek i dwa elektrozaworki troche rurek i dziala jak w patrolu lub maxi drivie.
Sterowanie jest już prawie zrobione. Dźwignia znajdzie miejsce na tunelu obok drążka zmiany biegów. I załączane będzie linką. Jak będzie już zmontowane to zapodam fotki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Roballo44

- Posty: 358
- Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: Roballo44 » pt lut 16, 2007 1:45 pm
To i ja mam pytanie:
Słyszeliście a może korzystacie ze 100% blokady tylnego mostu "made in poland" a dokładniej wytwarzanej w Poznaniu? Podobno jest to kopia ARB?
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
-
Dmieszcz

- Posty: 359
- Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
- Lokalizacja: Piastów
Post
autor: Dmieszcz » pt lut 16, 2007 3:44 pm
Ja się przymierzałem, bo zakupiłem przełożenia Calmini i postanowiłem za jednym zamachem załatwić sprawę blokady.
Pomysł wygląda ciekawie i chwała chłopoakom za innwencję, ale w przypadku szerokich mostów muszą przerobić półosie itp. Dodatkowo zastąpili pneumatykę włącznikiem hydraulicznym.
Według mnie nie wychodzi na tyle tanio, żeby się bawić w sklejanie i testowanie wynazków.
U mnie skończyło się na zestawie:
przełożenia Calmini,
Blokada elektryczna KAM
Półosie + łożyska KAM
Teraz tylko trzymam kciuki, żeby wszystko do "ZMOTY" zdążyć zamontować.

SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 10:18 pm
Mam już wszystkie elementy blokady. Dźwignia sterowania też już jest gotowa(nie mogłem zdjęć zapodać bo jakiś błąd wyskakiwał - jutro zapodam). Zostało jeszcze tylko skończyć sterowanie przy moście(zamocować przesówkę do wałka), wypróbować całość ma sucho, zamontować most, puścić linę, wyregulować pancerz i z grubsza będzie blokada skończona.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
AM Patrol
-

- Posty: 162
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: AM Patrol » ndz lut 18, 2007 2:14 pm
no a potem testy trzymam kciuki adam

i jeszcze podlicz ile peso wydales i zdaj relacje

Asia
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt lut 20, 2007 4:42 pm
Są dodane zdjęcia gotowych(już zahartowanych) elementów blokady i zmontowanego sterowania w kabinie. Może w piątek uda się wrzucić most do samochodu
GALERIA
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » wt lut 20, 2007 5:23 pm
Adam jak juz zalozysz i potestujesz to powiedz jak Ci to dziala bo na moj pomyslunek

to Ty bedziesz mial bardzo ciezko to zalaczyc

....poniewaz ciezko bedzie Ci trafic w ten wielowypust
pozdrawiam
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » wt lut 20, 2007 5:51 pm
4x4suza pisze:Adam jak juz zalozysz i potestujesz to powiedz jak Ci to dziala bo na moj pomyslunek

to Ty bedziesz mial bardzo ciezko to zalaczyc

....poniewaz ciezko bedzie Ci trafic w ten wielowypust
pozdrawiam
Czemu ciezko? skoro ma to zalaczac sprezyna, to docisnie przesowke, polos sie troszke obroci i gotowe... jak manualne sprzegielko..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość