235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz lut 25, 2007 3:59 pm

gri74 pisze:Jednym słowem lipa to podsumowanie :lol:
jak raport o WSI :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lut 25, 2007 4:27 pm

Anchor przy 235/75/15 BFG MT w vitarce 1.6 16v narzeka na zmułę, wielu jeździ na 31" i są zadowoleni. A już spór o sens zakładania do patrola 35" to mała legenda :wink: Moim zdaniem jedyne co warto spisać i przykleić to taki "tire chart", opisujący dokładnie jakie opony, na jakich felgach można założyć do danego auta.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
olowis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: sob paź 07, 2006 9:09 pm

215/75 R15

Post autor: olowis » ndz lut 25, 2007 10:50 pm

a ja potwierdzam - jeśli nie motasz super-hiper-zmoty do jazdy na rajdach - 215/75 mieszczą się bez problemu, robią super w warunkach potrzebnym myśliwemu i leśnikowi - takiej SUZY prawie nic nie zatrzyma - moja bez motania tylko sprawna... :)

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » pn lut 26, 2007 10:12 am

To ja dodam coś od siebie.
W sobotę skończyłem motać moją bestie. Wczoraj była jazda próbna.
Powiem tak :o :o :o tak mi gały wyszły jak zobaczyłem co moja Suzia teraz potrafi. Miałem SPOA do tego włożyłem Fedime 31x10.5, reduktor 4.16 dystanse po 5mm bez klepania i podcinania nadwozia. Jestem bardzo zadowolony.
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn lut 26, 2007 10:29 am

co jak co ale na orginalnym reduktorze to samurajek przy tym rozmiarze gum zdycha w cięzkim terenie :)3
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 26, 2007 12:55 pm

MotoManiek pisze:To ja dodam coś od siebie.
W sobotę skończyłem motać moją bestie. Wczoraj była jazda próbna.
Powiem tak :o :o :o tak mi gały wyszły jak zobaczyłem co moja Suzia teraz potrafi. Miałem SPOA do tego włożyłem Fedime 31x10.5, reduktor 4.16 dystanse po 5mm bez klepania i podcinania nadwozia. Jestem bardzo zadowolony.
mógłbyś mi wysłać kilka fotek twojego samochodu ?? na maila , pliss :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

zukiz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt lut 23, 2007 9:16 am
Lokalizacja: Malopolskie

Post autor: zukiz » pn lut 26, 2007 1:32 pm

MotoManiek pisze:To ja dodam coś od siebie.
W sobotę skończyłem motać moją bestie. Wczoraj była jazda próbna.
Powiem tak :o :o :o tak mi gały wyszły jak zobaczyłem co moja Suzia teraz potrafi. Miałem SPOA do tego włożyłem Fedime 31x10.5, reduktor 4.16 dystanse po 5mm bez klepania i podcinania nadwozia. Jestem bardzo zadowolony.
Mam ten sam pomysl:), fajnie ze ktos 2. to sprawdzil, kumpel ma tak przerobionego samuraja na tych samych oponach wygral w tym roku integracje w kryspinowie, jednyny brak wystepuje w mocy - ma 1.3 silniczek, no i nie ma spieka tylko zwykle sprzeglo sachsa i troche nie daje rady. No ale raid wygral w klasie extreme, a jechaly calkiem konkretne sprzety:).

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn lut 26, 2007 4:53 pm

ciekawe jak ja bede narzekał jak zapodam w Longu V6 255/70/16 MT....
Generalnie spoko podsumowanie ale rozmiar rozmiarowi nierówny a już bieżnik w szczególności. Może jednemu ładnie latac na ATku 235 a innemu zmulać na MT 235 bo w końcu opory bieżnika i masa opony jest idna...
A kwestia zmulenia - Samuraj a Vitara to inne przeełożenia reduktora i mostów, inna masa itd
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » pn lut 26, 2007 7:15 pm

mdeja pisze:ciekawe jak ja bede narzekał jak zapodam w Longu V6 255/70/16 MT...
Jakiej firmy opony w takim rozmiarze?
245/75/16 daje podobną średnicę a chyba łatwiej upchnąć, jest taki GoodYear MT/R 8)
mały napis

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pn lut 26, 2007 7:45 pm

Bartas pisze:co jak co ale na orginalnym reduktorze to samurajek przy tym rozmiarze gum zdycha w cięzkim terenie :)3
SAMURAI nigdy nie zdycha :evil:
On się w ciężkim terenie wzmacnia :wink:
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 26, 2007 7:47 pm

KODŻI pisze:
Bartas pisze:co jak co ale na orginalnym reduktorze to samurajek przy tym rozmiarze gum zdycha w cięzkim terenie :)3
SAMURAI nigdy nie zdycha :evil:
On się w ciężkim terenie wzmacnia :wink:
załóż 31" to pogadamy :)21 :)21 ja już to przerabiałem i brakuje mocy :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pn lut 26, 2007 7:53 pm

Michał_1989 pisze:
KODŻI pisze:
Bartas pisze:co jak co ale na orginalnym reduktorze to samurajek przy tym rozmiarze gum zdycha w cięzkim terenie :)3
SAMURAI nigdy nie zdycha :evil:
On się w ciężkim terenie wzmacnia :wink:
załóż 31" to pogadamy :)21 :)21 ja już to przerabiałem i brakuje mocy :)21
Mam 29" i większych nie zakładam bo mam oryginalny reduktor.
I jest "gites" :D
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » pn lut 26, 2007 8:52 pm

Gdzie dwóch polaków tam trzy zdania
ja mam 235/75R15 obok pisze że to jest 30/9,5/15 więc producent chyba się na rozmiarach zna. Nie obciera, nie chaczy spadek mocy niezauważalny rzucanie po koleinach może troche większe ja tego nie widzę.
Po głębokiej analizie problemu rozmiaru (nosze się z zamiarem kupna MT-ków) jesli będę maił wybór to najlepsze moim zdaniem są
215R15 :)2
Wysokie prawie jak 235/75R15 a wąskie.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn lut 26, 2007 10:14 pm

Wczoraj zamówiłem 215/75/r15 BFG MT... No co, Bielsko to w sumie góry a i do nich niedaleko więc podjazdów nie brakuje... :roll: Zobaczymy jak będzie robić.. :wink:

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn lut 26, 2007 10:18 pm

Wojtek-P pisze:Wczoraj zamówiłem 215/75/r15 BFG MT... No co, Bielsko to w sumie góry a i do nich niedaleko więc podjazdów nie brakuje... :roll: Zobaczymy jak będzie robić.. :wink:
To jak już założysz, to se w opisie musisz podopisywać. Hehehe... No i w końcu będzie się można wpier..., tzn. zakopywać tak, że trzeba wyciągać na 3 auta, bo Wojtek pomoże... 8)
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » pn lut 26, 2007 10:21 pm

oblesnik pisze:Gdzie dwóch polaków tam trzy zdania
ja mam 235/75R15 obok pisze że to jest 30/9,5/15 więc producent chyba się na rozmiarach zna. Nie obciera, nie chaczy spadek mocy niezauważalny rzucanie po koleinach może troche większe ja tego nie widzę.
Po głębokiej analizie problemu rozmiaru (nosze się z zamiarem kupna MT-ków) jesli będę maił wybór to najlepsze moim zdaniem są
215R15 :)2
Wysokie prawie jak 235/75R15 a wąskie.
235/75R15 moim skromnym zdaniem to siakieś 29" być powinno, ale ja nie jestem producent.
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn lut 26, 2007 10:34 pm

rort_ pisze:
Wojtek-P pisze:Wczoraj zamówiłem 215/75/r15 BFG MT... No co, Bielsko to w sumie góry a i do nich niedaleko więc podjazdów nie brakuje... :roll: Zobaczymy jak będzie robić.. :wink:
To jak już założysz, to se w opisie musisz podopisywać. Hehehe... No i w końcu będzie się można wpier..., tzn. zakopywać tak, że trzeba wyciągać na 3 auta, bo Wojtek pomoże... 8)
Jak trafie na koleiny po Patrolu to i tak ciężko będzie... :roll:
Teraz trzeba się brać za uszczelnienie silnika.. co by odporny był :wink:

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » wt lut 27, 2007 4:31 pm

Nie dałem wiary raporcikowi, więc jutro odbieram MT BFG 235/75/15.

Razem z KAM owską blokadą i przełożeniem mostów Calmini trafią do Suzy przed Zmotą. Podnoszę tylko o 2cm na wieszakach.
Wcześniej były MT "Collins" 215 i super robiło, ale niepoparta doświadczeniem intuicja mówi mi, że trochę szersze i wyższe będą lepsze.
Do tego ponoć BFG będą miększe i lżejsze - mniej zębów sobie wybiję na wybojach :lol:

Co do mocy, to jeżeli na 215 bez przełożeń nie zdychała, to teraz też tragedii chyba nie będzie :)2
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 27, 2007 4:36 pm

Daj znać jak sie sprawuje ta blokada KAM-a bo sie przymierzałem ale jednak poszedłem w Arb :-?
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » wt lut 27, 2007 7:20 pm

...i jeszcze (w celach informacyjnych ;) ) napisz skąd i za ile, pls...
mały napis

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » wt lut 27, 2007 7:33 pm

MotoManiek pisze:
oblesnik pisze:Gdzie dwóch polaków tam trzy zdania
ja mam 235/75R15 obok pisze że to jest 30/9,5/15 więc producent chyba się na rozmiarach zna. Nie obciera, nie chaczy spadek mocy niezauważalny rzucanie po koleinach może troche większe ja tego nie widzę.
Po głębokiej analizie problemu rozmiaru (nosze się z zamiarem kupna MT-ków) jesli będę maił wybór to najlepsze moim zdaniem są
215R15 :)2
Wysokie prawie jak 235/75R15 a wąskie.
235/75R15 moim skromnym zdaniem to siakieś 29" być powinno, ale ja nie jestem producent.
Kalkulator na stronie:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
wylicza 29", ale na oponie pisze 30/9,5/15
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt lut 27, 2007 7:41 pm

z_power pisze:...i jeszcze (w celach informacyjnych ;) ) napisz skąd i za ile, pls...
Zapewne z Anglii...:)21 blokada wychodzi 661 funtów z wysyłka do Polski +opłaty celne ... 8) Ale podobno fajnie działa :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » wt lut 27, 2007 7:45 pm

oblesnik pisze:
MotoManiek pisze:
oblesnik pisze:Gdzie dwóch polaków tam trzy zdania
ja mam 235/75R15 obok pisze że to jest 30/9,5/15 więc producent chyba się na rozmiarach zna. Nie obciera, nie chaczy spadek mocy niezauważalny rzucanie po koleinach może troche większe ja tego nie widzę.
Po głębokiej analizie problemu rozmiaru (nosze się z zamiarem kupna MT-ków) jesli będę maił wybór to najlepsze moim zdaniem są
215R15 :)2
Wysokie prawie jak 235/75R15 a wąskie.
235/75R15 moim skromnym zdaniem to siakieś 29" być powinno, ale ja nie jestem producent.
Kalkulator na stronie:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
wylicza 29", ale na oponie pisze 30/9,5/15
Zmierzcie sobie metrowka/calowka
29 cali , mierzylem kilka opon roznych firm i modeli ( nie dotyczy nalewek simexa , te maja z reguly 29,5 cala)
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » wt lut 27, 2007 9:20 pm

Ja mam jakies dziwne nalewki 225/75 r15 MT i nie czuje braku mocy na trasie normalnie zapinam 5 i sie rozpedza jedynie w ciezszym terenie przelozenia troche za szybkie wiec 235/75 nie zrbilo by chyba wielkiej roznicy.
A i obcieralo delikatnie jedynie o zderzak przy skrecie a felgi mam ET-0.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » wt lut 27, 2007 9:35 pm

Colorado pisze:
oblesnik pisze:
MotoManiek pisze: 235/75R15 moim skromnym zdaniem to siakieś 29" być powinno, ale ja nie jestem producent.
Kalkulator na stronie:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
wylicza 29", ale na oponie pisze 30/9,5/15
Zmierzcie sobie metrowka/calowka
29 cali , mierzylem kilka opon roznych firm i modeli ( nie dotyczy nalewek simexa , te maja z reguly 29,5 cala)
Nie zmierzcie tylko zmierz bo ja wiem ile to jest :)11
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość