Jak ustawić luz atak - talerz?
Moderator: Albert_N
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Jeszcze nie mam raportu, sek w tym ze to jest dlugi projekt: sprezynka, uciete nadwozie, odciazone polosie. Na razie jezdzilem na samym przodzie ale nie szybciej niz 50km/h. Most nie halasowal.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
No dobra, dzis jezdzilem pierwszy raz z nowym mostem. Dyfer byl zlozony przy pomocy toola mojej konstrukcji, bazujacego na tym co jest w serwisowce. Czyli ustawilem dystans w osi ataku tak jak powinien byc. Uzylem precyzyjnie szlifowanych podkladek. Nastepnie ustawilem backlash uzywajac miekkiego drucika ktory splaszczalem pomiedzy zebami ataku i taleza.
Rezultat jest chyba niezly. Mostu nie slychac. Jechalem max 60km/h, bo teren nie pozwolil na szybciej. Oczywiscie to jeszcze o niczym nie swiadczy, bo kiedys nieraz rozkladalem i skladalem dyfer na oko i tez przewaznie byl cichy. Z tym, ze teraz nie mialem orginalnej podkladki na ataku. Za jakis czas postaram sie wrzucic pare fotek na stronie Danielsa.
Rezultat jest chyba niezly. Mostu nie slychac. Jechalem max 60km/h, bo teren nie pozwolil na szybciej. Oczywiscie to jeszcze o niczym nie swiadczy, bo kiedys nieraz rozkladalem i skladalem dyfer na oko i tez przewaznie byl cichy. Z tym, ze teraz nie mialem orginalnej podkladki na ataku. Za jakis czas postaram sie wrzucic pare fotek na stronie Danielsa.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
czujnik zegarowy - 35zł
podstawa magnetyczna - 45zł
pewnośc że dyfer się nie rozleci - bezcenne
sprawdzanie luzu drucikami, gazetą, patykiem itp. to moim zdaniem podcieranie szkłem dupy.
podstawa magnetyczna - 45zł
pewnośc że dyfer się nie rozleci - bezcenne
sprawdzanie luzu drucikami, gazetą, patykiem itp. to moim zdaniem podcieranie szkłem dupy.
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Jeszcze sprawdze w manualu, ale wydaje mi sie ze sprawdzenie luzu miedzyzebnego wg serwisowki odbywa sie wlasnie we wspomniany przeze mnie sposob. Mowie o luzie, bo polozenie osiowe ataku to sprawdzam tam jak mowisz czujnikiem zegarowym ale potrzebna jest jeszcze cos co wkladasz zamas kosza w obudowe dyfra, zeby miec jakas sensowna baze.
Wbrew pozorom metoda z drucikiem jest znacznie pewniejsze i latwiejsze niz czujnikiem, bo niby do jakiej powierzchni ustawisz ten czujnik i pod jakim katem.
Wbrew pozorom metoda z drucikiem jest znacznie pewniejsze i latwiejsze niz czujnikiem, bo niby do jakiej powierzchni ustawisz ten czujnik i pod jakim katem.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Tez mnie to zastanawia. Z drugiej strony drucik tez nie jest do końca taki jak byc powinien . Osobiscie ani razu sam tego nie skladalem - boje sieKarol L pisze: Wbrew pozorom metoda z drucikiem jest znacznie pewniejsze i latwiejsze niz czujnikiem, bo niby do jakiej powierzchni ustawisz ten czujnik i pod jakim katem.

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
.
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 2:24 pm przez Michal_R, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Dyfer za obudowę w imadło, do imadła magnes, a szpilę czujnika prostopadle do płaszczyzny zęba talerzaKarol L pisze: Wbrew pozorom metoda z drucikiem jest znacznie pewniejsze i latwiejsze niz czujnikiem, bo niby do jakiej powierzchni ustawisz ten czujnik i pod jakim katem.
.
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Ok, faktycznie, nastepnym razem tak zrobie. W serwisowce tez taka metoda jest pokazana, drucik musial byc moja improwizacja z powodu braku ramienia do mikrometru.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Drucik wg mnie uzywa sie do sprawdzania tzw. luzy obwodowego pomiedzy satelitkami, a kolami koronowymi, poniewaz da sie go wsadzic przez dziurke w koszu, a nie daloby sie tego sprawdzic czujnikiem zegarowym.Karol L pisze:Ok, faktycznie, nastepnym razem tak zrobie. W serwisowce tez taka metoda jest pokazana, drucik musial byc moja improwizacja z powodu braku ramienia do mikrometru.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Takie cos w znalazłem : Największą trudnością jest tu odpowiednie ustawienie tych dwóch elementów w główce mostu. Można nimi manipulować w dwóch kierunkach: wałek atakujący głebiej lub płycej w kierunku do lub od osi obrotu kosza satelitów, oraz koło talerzowe bliżej lub dalej wałka atakującego. Głębokość wałka atakującego ustawiłem za pomocą specjalnych podkładek odpowiedniej grubości (odległość wałka atakującego od osi obrotów kosza satelitów wypisana jest na jego czole). Odległość koła talerzowego od wałka ustawiłem odpowiednio regulując dwoma gwintowanymi pierścieniami (odległość ta jest z kolei wypisana na boku koła talerzowego) Regulacja szczególnie odległości czoła ataku jest dość praco i czasochłonna, ponieważ bardzo trudna jest przedwczesna weryfikacja grubości podkładki, a bład jaki został popełniony można wyznaczyć dopiero po złożeniu całości...a jeśli odległość jest nieodpowiednia należy ją dalej regulować, jednak za drugim razem wiadomo już jakiej grubości podkładkę użyć. Moim zdaniem koło talerzowe jest odpowiednio wyregulowane gdy wyczuwalny jest bardzo bardzo delikatny luz przy próbie poruszania tam i z powrotem całym koszem satelitów. Wiadmo też, że całość musi być dość ścisło skręcona.
Niby proste
Niby proste
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Slusznie - tylko musisz wiedziec ile powinno byc nominalnie i od jakiego miejsca. Ksiazka serwisowa podaje ten wymiar dla pomiaru specjalnym narzedziem pomiarowym, ktore umieszcza sie zamiast lozysk kosza satelitow. Nie jest to wbrew pozorom pomiar od krawedzi tego kosza.lesnik01 pisze:Największą trudnością jest tu odpowiednie ustawienie tych dwóch elementów w główce mostu. Można nimi manipulować w dwóch kierunkach: wałek atakujący głebiej lub płycej w kierunku do lub od osi obrotu kosza satelitów,
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Mam zapasowy dyfer w garazu. Był na nim mały luz około 2-3 mm obrotu flanszą. Gdy zblizyłem koło z satelitami ( odkręciłem z jednej strony nakretkę z dziurkami , z drugiej dokreciłem - z kazdej strony po 3 dziurki) to luz skasował sie niemal do zera, ledwo wyczuwalny. Slad sprawdziłem smarując zęby pastą do zębów
moim zdaniem jest dobrze.
Czy mój tok postepowania jest dobry, czy dyfer się zagotuje?

Czy mój tok postepowania jest dobry, czy dyfer się zagotuje?
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Ale faktycznie gdzie byl ten luz - miedzy zebami atak-talez, czy pomiedzy satelitkami, a kolami koronowymi? Bo skasowales ewentualnie ten pierwszy, ale jakos nie chce mi sie wierzyc, ze 2-3mm na srednicy flanszy bylo wlasnie w tym miejscu.lesnik01 pisze:Mam zapasowy dyfer w garazu. Był na nim mały luz około 2-3 mm obrotu flanszą.
Przekonasz sie w praktycelesnik01 pisze: Gdy zblizyłem koło z satelitami ( odkręciłem z jednej strony nakretkę z dziurkami , z drugiej dokreciłem - z kazdej strony po 3 dziurki) to luz skasował sie niemal do zera, ledwo wyczuwalny. Slad sprawdziłem smarując zęby pastą do zębówmoim zdaniem jest dobrze.
Czy mój tok postepowania jest dobry, czy dyfer się zagotuje?

Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Ten luz był pomiędzy atakiem a kołem talerzowym. Jak obracam flanszą w lewo w prawo to nim koło talerzowe zacznie sie obracac to flansza wykona luzny obrót w lewo w prawo 2 góra 3 mm. Jesli dosune koło talerzowe do ataku o 3 dziurki to luz zniknie całkowicie. Luzu na satelitach i kołach koronowych nie sprawdzałem bo nie wiem jak się to robi. Pokreciłem równierz wpustem wieloklinowym na półos unieruchamiając koło talerzowe - luzny obrót w lewo w prawo to góra około 1.5 mm
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
1 dziurka to chyba 0,02mm blizej/dalej od kola talerzowego.lesnik01 pisze:Jesli dosune koło talerzowe do ataku o 3 dziurki
czywiscie zgodnie z ksiazka serwisowa Suzukilesnik01 pisze:Luzu na satelitach i kołach koronowych nie sprawdzałem bo nie wiem jak się to robi.

Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Z tego wynika, że każdy milimetr luzu na flanszy można skasować przekręcając o jedną dziurkę.lesnik01 pisze:Jak obracam flanszą w lewo w prawo to nim koło talerzowe zacznie sie obracac to flansza wykona luzny obrót w lewo w prawo 2 góra 3 mm. Jesli dosune koło talerzowe do ataku o 3 dziurki

Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
Re: Jak ustawić luz atak - talerz?
Zależy od tego jaką flansza ma srednice
Dzis założyłem ten dyfer o którym pisałem wczesniej. Luz pomiędzy atakiem a talerzem skasowałem niemal do zera. Przepusciłem przez tryby pojedynczy pasek gazety - ledwie przeszedł i miejscami go lekko przecieło. Na poprzednim miałem dosc duze luzy, najbardziej wyczuwalne przy ruszaniu z miejsca (słychac było z tyłu uderzenia) Efekt jest taki że dyfra nie słychac, jechałem 80 km nic nie wyje poprostu supero

Dzis założyłem ten dyfer o którym pisałem wczesniej. Luz pomiędzy atakiem a talerzem skasowałem niemal do zera. Przepusciłem przez tryby pojedynczy pasek gazety - ledwie przeszedł i miejscami go lekko przecieło. Na poprzednim miałem dosc duze luzy, najbardziej wyczuwalne przy ruszaniu z miejsca (słychac było z tyłu uderzenia) Efekt jest taki że dyfra nie słychac, jechałem 80 km nic nie wyje poprostu supero
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości