Suzuki 1,3 wtrysk

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » śr cze 13, 2007 7:49 pm

4x4suza pisze:...aha bylem u znajomego z "magicznym komputerem" i niestety nie moglismy znalezc zlacza diagnostycznego ...czy cos takiego wogole jest czy poprostu podczas przekladki niechcacy usunelismy zlacze????
Nie trzeba znajomego z magicznym komputerkiem, tylko trzeba znaleźć magiczny kabelek :wink:
A jezeli masz zerwana linkę prędkościomierza to na bank wywali "check engine"
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » śr cze 13, 2007 8:44 pm

No coz pomyslalem sobie ze taki czujnik bedzie przy skrzyni i tak poszedlem sprawdzic .... okazalo sie ,ze jest wykrecilem i podpiolem do kostki, ktorej przy przekladce silnika nie znalazlem zadnego zastoswania :)21 ale do czujnika pasuje idealnie .. no i co, podpiolem przylozylem do masy ale check dalej do mnie mryga ... i teraz nie wiem co , mam odpiac klemy od aku, co by sie zresetowal komputer ???? aha, linki predkoscimierza tez nie mam podpietej ...czy to ona tak daje w dupe czy ten czujnik ????

pozdrawiam :)21



znalazlem cos takiego ...




16 Lut 2006 22:09 Re: Samochodowy komputer zużycia paliwa


--------------------------------------------------------------------------------

niw napisał:
czy ktoś wie gdzie w jaki sposob w suzuki swift '92 1,3l czy moze inaczej jak z niego wydobyc sygnał przebytej drogi drogi? .....
jak odczytać ilość paliwa w baku?


Jakbyś popatrzył dokładniej na schemat autka to zauwazyłbyś, że owszem licznik jest napędzany mechanicznie ale ... z tablicy wskażników wychodzi kabelkiem żółto-zielonym do ECU sygnał o prędkości autka (wyjście 36).
Po prostu impulsator jest wewnatrz licznika.

Co do ilości paliwa w zbiorniku to najprościej jest robić pomiar napięcia na kabelku żółto-czerwonym.
Ale chyba zauważyłeś, że wskazania wskaźnika nie są zbyt liniowe i tak samo nie będzie liniowa wartość napięcia na tym przewodzie.

Swoją drogą interesuje mnie co to może być - sygnał z ECU (wyprowadzony na złączu w komorze silnika) o nazwie "Duty Output" ?


Pozdrawiam !

P.S. napisz na priv czy próbowałes może podpinać się kompem do sterownika w autku i ew. jakie były tego efekty ?

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » czw cze 14, 2007 4:05 pm

Dobra sprawe czujnika predkosci rozwiazalem kod 24 przestal "mrygac" :)21 ale ....hmmm teraz jest 12 ...no i znowu zwracam sie z prosba ,


KOD 12 =???????? :)21


P.S. na forum szukalem ... :)21

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » czw cze 14, 2007 4:15 pm

Z tego co pamietam kod 12 oznacza: brak nieprawidłowości :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » czw cze 14, 2007 4:18 pm

hadek pisze:Z tego co pamietam kod 12 oznacza: brak nieprawidłowości :wink:

Serio serio ???? :wink: :)21

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » czw cze 14, 2007 4:27 pm

4x4suza pisze:
hadek pisze:Z tego co pamietam kod 12 oznacza: brak nieprawidłowości :wink:

Serio serio ???? :wink: :)21
Serio serio a wogóle to:
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » czw cze 14, 2007 4:37 pm

4x4suza pisze:Dobra sprawe czujnika predkosci rozwiazalem kod 24 przestal "mrygac" :)21 ale ....hmmm teraz jest 12 ...no i znowu zwracam sie z prosba ,


KOD 12 =???????? :)21


P.S. na forum szukalem ... :)21
Coś chyba bardzo słabo szukałeś, albo po wspomaganiu byłeś :)21
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw cze 14, 2007 6:39 pm

4x4suza pisze:przez takie gow*o moze pracowac w trybie awaryjnym ???? pfff .... zabawne
Dobra sprawe czujnika predkosci rozwiazalem kod 24 przestal "mrygac" ale ....hmmm teraz jest 12 ...no i znowu zwracam sie z prosba ,

no
:)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » czw cze 14, 2007 7:14 pm

sciba pisze: no
:)21

Chcialbym zeby to bylo to ale niestety dalej nie chodzi ... no coz musze pogrzebac cos jeszcze z zaplonem "cy cus"

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw cze 14, 2007 8:08 pm

ale czemu ciągle wystukuje kod jak przy samodiagnostyce?

na 100% masz zwarte przwody odpowiedzialne za wywoływanie diagnostyki

Awatar użytkownika
Marty-Agrest
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:45 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg / Chełmno

Post autor: Marty-Agrest » pt cze 15, 2007 11:15 am

A mnie się właśnie udało usunąć wściekle czerowny "check engine" i nic mi się już nie świeci :) Jak się okazało powodem świecenia były pozostałości po źle usuniuętych błędach w sterowniku. Teraz mam kod 12 i auto hula :))
Pozdrawiam!

Marty&Asia

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » ndz cze 17, 2007 7:23 pm

cornholio78 pisze:ale czemu ciągle wystukuje kod jak przy samodiagnostyce?

na 100% masz zwarte przwody odpowiedzialne za wywoływanie diagnostyki

To juz opanowalem, zdobylem ksiazke kodowa, a wniej narysowane bylo, ze zeby sprawdzic bledy nalezy wpiac bezpicznik w odpowiednie miejsce w skrzynce bezpiecznikowej (bardzo fajny patent, mozna w lesie sprawdzic bledy :)21 )


No ale tak bledy pousuwane ale SS dalej nie chodzi :(


Objaw jest taki ze dodajac gazu dlawi go i nie ciagnie , gdy przekroczy 2000 obrotow zaczyna isc ale tez nie jest to rewelacja :(


Rozmawialem ze znajomym ktory mial wczesniej samuraia i mial ten sam objaw przyczyna byla pompa paliwa , dawala za male cisnienie :)


Jutro sprawdze u siebie jakie mam cisnienie i ten wlasnie znajomy powiedzial ze powinno byc w granicach 5-6 atmosfer , aminimalnie 2,5 ... czy to prawda ???? :wink:


Pozdrawiam :)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz cze 17, 2007 8:21 pm

4x4suza pisze: ten wlasnie znajomy powiedzial ze powinno byc w granicach 5-6 atmosfer , aminimalnie 2,5 ... czy to prawda ???? :wink:
:o
Wystarczy 0,3 - 0,4 ...
Wpisz w wyszukiwarkę gażnik AND pompa...

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » ndz cze 17, 2007 8:25 pm

Mam wtrysk :)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz cze 17, 2007 8:28 pm

:oops:

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » ndz cze 17, 2007 8:34 pm

Dodam ,ze po wlaczeniu zaplonu pompa caly czas robi tzn nie wylacza sie po dobiciu cisnienia , a wydaje mi sie ze powinna :)21

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » ndz cze 17, 2007 8:42 pm

z tego co sie orientuje to czesto w przypadku mono wtrysku cisnienie jest okolo 1 bara, a w przypadku wtrysku wielopunkotewgo okolo 3 bar,

sterowanie pompy paliwa moze byc z czujnika cisnienia oleju

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pn cze 18, 2007 10:22 pm

Nikt nie wie jakie cisnienie ma dawac pompa ???? :o

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt cze 19, 2007 8:24 pm

4x4suza pisze:Nikt nie wie jakie cisnienie ma dawac pompa ???? :o
Fuel pressure at idle 24to30psi.
Cokolwiek to znaczy, słaby jestem w kazdym języku niestety :oops:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt cze 19, 2007 8:27 pm

hadek pisze:Fuel pressure at idle 24to30psi.
Cokolwiek to znaczy, słaby jestem w kazdym języku niestety :oops:
Znaczy to "ciśnienie paliwa na wolnych obrotach od 24 do 30 psi".
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » wt cze 19, 2007 8:31 pm

Witam
Podepnę się pod temat z moim problemem z mrugającym stale kodem 12.
W skrzynce z bezpiecznikami (2 rzędy po 7 bezpieczników) po wyjęciu bezpiecznika z opisem "licence" kod dalej mruga.
Z tego co wyczytałem na forum może to być spięta kostka diagnostyczna, ale nie potrafię jej zlokalizować (w okolicy akumulatora nic takiego nie mam).
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Jarek

Santana rok 95
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 8:33 pm przez yarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » wt cze 19, 2007 8:31 pm

ja mam na wolnych obrotach 1.3 atmosfery to za malo


jutro bede mial nowa pompe to zaloze i zmierze cisnienie

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » wt cze 19, 2007 8:32 pm

mnie to mryganie nie przeszkadza wcale przynajmniej wiem czy mu cos dolega :)21

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » wt cze 19, 2007 8:38 pm

A mnie to wkurza jak cholera.
Jak to wyłączyć?
Gdzie to jest zmostkowane?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt cze 19, 2007 8:39 pm

A co ma bezpiecznik 'licence' do mrugającego kodu 12? Pytam bo nie wiem.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości