Gdzie przerobić Samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
dziaadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 10:32 am
Lokalizacja: Obręb okolice W-wy

Post autor: dziaadek » pt wrz 28, 2007 12:10 pm

W offroadzie wykształciły się dwa podejścia do tej zabawy:
- są miłośnicy klasy wyczynowej bez wyciągarek,którzy uważają połączenie siły samochodu i własnych ramion oraz pewnej dawki ostrożności za szlachetniejszą formę jazdy
- są też tacy, którzy uważają, że jesli są możliwości techniczne i finansowe na zbrojenie samochodu, to trzeba to robić bo ciekawsze rzeczy można takim autem zrobić.
Która szkoła lepsza chyba nie ma sensu osądzać.
Jedno co pewne - niezależnie od tego jakim autem jeździsz, to nauka jest zawsze dość długotrwała.
Moja rada - zrób klatkę, zderzaki i snorkel bo to bezpieczeństwo. I jeździj ile dusza zapragnie. Reszta przeróbek się wykrystalizuje jak będziesz wiedział co cię bawi najbardziej: rajdy (extrem czy wyczyn) czy weekendowe jazdy prywatne. W Sunie można naprawdę włożyć kupę kasy ale najprzód musisz wiedzieć czy to naprawdę potrzebne. Miłej jazdy :)2

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt wrz 28, 2007 5:18 pm

mdeja pisze: Naukę jazdy powinno sie zaczynać na deskach typu allround.
niko777 pisze: a oto co mi przyszło do głowy
1 snorkel
2 klatka
3 co z reduktorem zostawic serie czy dać calmini?
4 Podobno montują do tego blokady mostu
5 Wspomaganie montowac czy nie jesli tak jakie?
To są właśnie takie deski.

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » pt wrz 28, 2007 5:48 pm

protetyk pisze:
mdeja pisze: Naukę jazdy powinno sie zaczynać na deskach typu allround.
niko777 pisze: a oto co mi przyszło do głowy
1 snorkel
2 klatka
3 co z reduktorem zostawic serie czy dać calmini?
4 Podobno montują do tego blokady mostu
5 Wspomaganie montowac czy nie jesli tak jakie?
To są właśnie takie deski.
ale reduktor calmini i blokady to już komórki :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt wrz 28, 2007 9:01 pm

To co kolega kupił to już moim zdaniem jest na poziomie slalomki dla gośćia z ulicy (np Atomic SL10)- jeszcze nie komórka ale już można poszaleć. Przecież my mu nie każemy zdejmować tej wyciągarki :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

niko777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:46 am
Lokalizacja: Podkarpackie , Lubelskie
Kontaktowanie:

Post autor: niko777 » sob wrz 29, 2007 9:58 am

Podobno można zamontowac wspomaganie od Omegi .
Z dowolnego egzemplarza czy z jakiegos konkretnego rocznika i wersji?

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob wrz 29, 2007 12:49 pm

niko777 pisze:Podobno można zamontowac wspomaganie od Omegi .
Z dowolnego egzemplarza czy z jakiegos konkretnego rocznika i wersji?
Weź od Vitary
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

niko777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:46 am
Lokalizacja: Podkarpackie , Lubelskie
Kontaktowanie:

Post autor: niko777 » ndz wrz 30, 2007 4:07 pm

Weź od Vitary
Mniej problemów??


Poza tym po pierwszym terenie wiem juz co koniecznie trzeba zrobić

1 klatka+orurowanie
2 wspomaganie
3 Sprzęgło (chyba sie troche przyfajczyło -nauka kosztuje) Podobno są jakies ceramiczne do Samuraja wie ktos gdzie to robią?

a tak ogólnie to git
Panie Boże dzięki za wciągarke;);)

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » ndz wrz 30, 2007 4:42 pm

protetyk pisze:A jak będzie chciał kupić telewizor, to najpierw czarno-biały :)21
a jak wyrywać laski, to najpierw te brzydkie?? :)21
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » ndz wrz 30, 2007 6:50 pm

niko777 pisze: ...

1 klatka+orurowanie
2 wspomaganie
3 Sprzęgło (chyba sie troche przyfajczyło -nauka kosztuje) Podobno są jakies ceramiczne do Samuraja wie ktos gdzie to robią?

...
1 - polecam
2 - nie mam i żyje :)
3 - wpisz samura* w jednym takim potralu z aukcjami i masz ...jest też możliwość upchania polonezowego - dużo o tym było więc szukaj w archiwach forum
Bartek

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » ndz wrz 30, 2007 7:15 pm

niko777 pisze:a tak ogólnie to git
Panie Boże dzięki za wciągarke;);)
No i już się nauczył liczyć na wincza :roll:

Awatar użytkownika
zygfryt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn maja 15, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zygfryt » ndz wrz 30, 2007 10:13 pm

ja tam wolę napędzać autko kołami, niektórzy wolą wyciągarką. Tylko to już nie jeżdżenie a ciąganie autka.

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » ndz wrz 30, 2007 10:40 pm

mdeja pisze:
niko777 pisze:Podobno można zamontowac wspomaganie od Omegi .
Z dowolnego egzemplarza czy z jakiegos konkretnego rocznika i wersji?
Weź od Vitary
po co mu wspomaganie ??
na siłownie by poszedł a nie lenistwo normalnie ...
jak wspomaganie toi skrzynie automatyczną zeby sama zmieniała biegi :)21

po co myśleć w trakcie jazdy :roll: :)3
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » ndz wrz 30, 2007 10:44 pm

ramzes pisze:jak wspomaganie toi skrzynie automatyczną zeby sama zmieniała biegi :)21
Co masz kufa do automata ?? :)21

niko777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:46 am
Lokalizacja: Podkarpackie , Lubelskie
Kontaktowanie:

Post autor: niko777 » pn paź 01, 2007 8:23 am


3 - wpisz samura* w jednym takim potralu z aukcjami i masz ...jest też możliwość upchania polonezowego - dużo o tym było więc szukaj w archiwach forum
są 2 podobne tylko cena różna jedno za 240 drugie za 420 podobno oba ceramiczne czy to nie to samo?

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn paź 01, 2007 9:41 am

niko777 pisze:Poza tym po pierwszym terenie wiem juz co koniecznie trzeba zrobić

1 klatka+orurowanie
2 wspomaganie
3 Sprzęgło (chyba sie troche przyfajczyło -nauka kosztuje) Podobno są jakies ceramiczne do Samuraja wie ktos gdzie to robią?

a tak ogólnie to git
Panie Boże dzięki za wciągarke;);)
Witaj,
1 klatka i orurowanie jak najbardziej Ci się przyda
2 przekładnia od Vitary jest mocowana pod kątem, równie dobra jest od Omegi B. W obu przypadkach trzeba robić nowe mocowania.
3 sprzęgło ze spieków dla mnie to pomyłka, mocno degraduje zamach i docisk. Od poloneza ma o 8mm większą średnicę i jest dostępne w praktycznie każdym sklepie. Sprzęgło będziesz palił również jak masz duże opony i nie zmienione przełożenia.

Dobrze, że masz wyciągarkę i nie słuchaj ludzi którzy twierdzą że powinieneś nauczyć się jeździć bez (najczęściej jej nie mają). Używaj wyciągarki z głową i tyle
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn paź 01, 2007 9:49 am

Podłącze sie pod temat czy da rade obtoczyc tarcze sprzegła od poldżera aby usunac te 8mm. Mam taki dylemat czy tarcza od poldka nie bedzie za duza w stosunku do docisku czyli czy zmiesci sie w seryjnym docisku. Koło zamachowe można lekko przetoczyc na odpowiednią srednicę, ale czy nie istnieje koniecznosc zmiany docisku.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn paź 01, 2007 9:54 am

Stachu-80 pisze:Podłącze sie pod temat czy da rade obtoczyc tarcze sprzegła od poldżera aby usunac te 8mm. Mam taki dylemat czy tarcza od poldka nie bedzie za duza w stosunku do docisku czyli czy zmiesci sie w seryjnym docisku. Koło zamachowe można lekko przetoczyc na odpowiednią srednicę, ale czy nie istnieje koniecznosc zmiany docisku.
Tarczę zmieniasz razem z dociskiem na poldka. Tylko łożysko oporoew zostaje oryginał. Koło zamachowe wymaga małej modernizacji :)21

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn paź 01, 2007 10:01 am

No to jeszcze jedno pytanko czy rozstaw srub mocujacych docisk do koła zamachowego w poldżerku jest taki sam jak w seryjny w samim, czy tez trzeba modyfikacje nanieśc.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn paź 01, 2007 10:18 am

Jak się założy sprzęgło od poldka, trzeba idealnie uszczelnić skrzynie.
Docisk od poldka ma tendencje do łapania gnoju.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn paź 01, 2007 10:22 am

Stachu-80 pisze:No to jeszcze jedno pytanko czy rozstaw srub mocujacych docisk do koła zamachowego w poldżerku jest taki sam jak w seryjny w samim, czy tez trzeba modyfikacje nanieśc.
Jest inny. Trzeba trochę stoczyć i zrobić nowe otwory.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn paź 01, 2007 10:23 am

protetyk pisze:Jak się założy sprzęgło od poldka, trzeba idealnie uszczelnić skrzynie.
Docisk od poldka ma tendencje do łapania gnoju.
Dramatyzujesz :)21
Trzy lata już robi bez uszczelniania :)21

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn paź 01, 2007 10:25 am

No to pokombinuje najpierw ze sprzegłem z opla. Mam od Astry GT komplecik, bedzie bardziej nie zawode niz polonezowskie.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn paź 01, 2007 10:31 am

Stachu-80 pisze:No to pokombinuje najpierw ze sprzegłem z opla. Mam od Astry GT komplecik, bedzie bardziej nie zawode niz polonezowskie.
To niewiele pokombinujesz, bo ma inny wieloklin :)21

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn paź 01, 2007 10:38 am

No i zepsułes mi humor, a mialo byc tak pieknie. :roll: Ale to nic zaoszczedziles mi zbednej pracy.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn paź 01, 2007 10:45 am

Adamo pisze:
protetyk pisze:Jak się założy sprzęgło od poldka, trzeba idealnie uszczelnić skrzynie.
Docisk od poldka ma tendencje do łapania gnoju.
Dramatyzujesz :)21
Trzy lata już robi bez uszczelniania :)21
Może czas wreszcie do lagra powyżej mostów wjechać :)21
Mi błoto zablokowało to "słoneczko", docisk nie dociskał i sprzęgło ślizgało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość