Blokada mostu...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

sj41017
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 16, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: ŻYWIEC

Post autor: sj41017 » wt gru 11, 2007 9:27 pm

No ale wlasnie nie wiem czy to drogo czy tanio. Bo unas w sklepie 4x4 sama blokada kosztuje 3500. Zle mnie zrozumialas, przepraszm moj blad, zle to sformulowałem...

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » wt gru 11, 2007 9:41 pm

Orginalna blokada to wielka kupa kombinowaliśmy na wszelkie sposoby toczenie nowych podzespołów hartowanie i dalej szlak ją trafiał. Od dwuch lat jeżdże na zaspawanym tyle i jest super ( opony 32). Nie polecam na czarne.

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt gru 11, 2007 11:08 pm

A ja mam 2 Arb'y i sie ciesze :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 12, 2007 7:05 am

Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?

Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?

Jeśli chcesz ją do tego, żeby ręczny łapał na obywda koła to będzie robiła. W innym przypadku nie będzie spełniała swojej roli. Po prostu zęby są za małe na niej i po kilku użyciach są zcinane/zaokrąglane.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » śr gru 12, 2007 3:41 pm

Faktycznie oryginalna przesuwka blokady nie wytrzymuje zbyt długo obciążeń wywołanych dużymi kołami i oponami MT do tego dochodzi nie najlepszy patent zacinającej się z czasem linki i słabej sprężyny realizującej docisk. Dopóki zęby są niezaokrąglone to jakoś działa ale wystarczy kilka “strzałów” - włączenie blokady w czasie dużego zróżnicowania prędkości kół i mamy po blokadzie. Jeśli w miejsce linki zastosujemy np. siłownik pneumatyczny to wydłużymy jej żywotność pod warunkiem, że obchodzimy się z nią delikatnie tzn włączamy ją przed przeszkodą, a nie w trakcie. Ja mam dorobioną przesuwkę o gęstym zazębieniu i sterowanie pneumatyczne – narazie działa bardzo dobrze – zobaczymy jak długo.
GV 2.0
SJ 413

sj41017
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 16, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: ŻYWIEC

Post autor: sj41017 » śr gru 12, 2007 6:17 pm

Ja mam jeszcze jedno pytanko bo mam teraz w moim sj reduktor(wolny z 410) i bede zakladal przelozenie calmini i tak pomyslałem ze ten reduktor bym mogl sprzedac kupic taniej z 413 i wniego wlozyc to wolne przelozenie co otym myslicie??

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 12, 2007 8:39 pm

Arativ_G pisze:Faktycznie oryginalna przesuwka blokady nie wytrzymuje zbyt długo obciążeń wywołanych dużymi kołami i oponami MT do tego dochodzi nie najlepszy patent zacinającej się z czasem linki i słabej sprężyny realizującej docisk. Dopóki zęby są niezaokrąglone to jakoś działa ale wystarczy kilka “strzałów” - włączenie blokady w czasie dużego zróżnicowania prędkości kół i mamy po blokadzie. Jeśli w miejsce linki zastosujemy np. siłownik pneumatyczny to wydłużymy jej żywotność pod warunkiem, że obchodzimy się z nią delikatnie tzn włączamy ją przed przeszkodą, a nie w trakcie. Ja mam dorobioną przesuwkę o gęstym zazębieniu i sterowanie pneumatyczne – narazie działa bardzo dobrze – zobaczymy jak długo.
Ja mam blokadę na podobnej zasadzie co oryginalna(sterowanie linką i załączana poprzez sprężynę) tylko zmieniłem sposób współpracy zębów i do tej pory chodzi(odpukać) super.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 12, 2007 8:40 pm

sj41017 pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanko bo mam teraz w moim sj reduktor(wolny z 410) i bede zakladal przelozenie calmini i tak pomyslałem ze ten reduktor bym mogl sprzedac kupic taniej z 413 i wniego wlozyc to wolne przelozenie co otym myslicie??
Jak Ci się uda sprzedać i dobrze kupić to zarobisz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » śr gru 12, 2007 10:21 pm

Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?

Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?
Po odwróceniu działania robi trochę lepiej ale wg. instrukcji ta blokada służy do blokowania dyfra na postoju.(ręczny na nawierzchniach śliskich) :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 12, 2007 10:25 pm

Danio BB pisze:
Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?

Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?
Po odwróceniu działania robi trochę lepiej ale wg. instrukcji ta blokada służy do blokowania dyfra na postoju.(ręczny na nawierzchniach śliskich) :D
ale jej ból nie tkwi w załączaniu(bo u mnie taka sama zasada robi bardzo dobrze) tylko w samej konstrukcji blokady, a dokładniej w zębach.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » śr gru 12, 2007 10:25 pm

spróbujemy :) Trzeba będzie delikatnie się z nią obchodzić i traktować ją z należytym szacunkiem, to może się odpłaci tym samym :P
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 12, 2007 10:33 pm

Grzanek pisze:spróbujemy :) Trzeba będzie delikatnie się z nią obchodzić i traktować ją z należytym szacunkiem, to może się odpłaci tym samym :P
hehe tylko będziesz musiał uważać na amok :wink: moja blokada wytrzymywała, ale niestety przeguby nie :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » czw gru 13, 2007 8:54 am

Zgadzam się, że wzmocnione, zwielokrotnione zazębienie przesuwki blokady to podstawa ale sterowanie linkowe ma jednak tę wadę, że musi być na bieżąco konserwowane – szczególnie w zimie – by nie dopuścić do tylko częściowego zazębienia przesuwki. Niestety linki z czasem mają tendencje do zacierania się, a włączanie blokady realizujemy luzując linkę, a nie naciągając ją i to jest moim zdaniem jedna z podstawowych wad konstrukcji tej blokady. Zmieniając system załączania na wymuszony przedłużamy żywot każdej przesuwki.
Jeśli jednak oryginalna blokada w założeniu miała tylko wspomagać hamulec ręczny to faktycznie można uznać, że jest to konstrukcja wystarczająca.
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw gru 13, 2007 11:55 am

maristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle


[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa :D]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

sj41017
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 16, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: ŻYWIEC

Post autor: sj41017 » czw gru 13, 2007 1:23 pm

Nie no z przodem to juz przesada...szkoda przegubu... :D

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw gru 13, 2007 1:35 pm

maristez pisze: własnie kminie czy jak by zespawać w parchu 160 tylny most czy by to robiło czy sie zmieli?
Bedzie robilo 8) :)2

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw gru 13, 2007 2:48 pm

Muchozol pisze:
maristez pisze: własnie kminie czy jak by zespawać w parchu 160 tylny most czy by to robiło czy sie zmieli?
Bedzie robilo 8) :)2
Jak długo ?? :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 13, 2007 2:54 pm

Arativ_G pisze:Zgadzam się, że wzmocnione, zwielokrotnione zazębienie przesuwki blokady to podstawa ale sterowanie linkowe ma jednak tę wadę, że musi być na bieżąco konserwowane – szczególnie w zimie – by nie dopuścić do tylko częściowego zazębienia przesuwki. Niestety linki z czasem mają tendencje do zacierania się, a włączanie blokady realizujemy luzując linkę, a nie naciągając ją i to jest moim zdaniem jedna z podstawowych wad konstrukcji tej blokady. Zmieniając system załączania na wymuszony przedłużamy żywot każdej przesuwki.
Jeśli jednak oryginalna blokada w założeniu miała tylko wspomagać hamulec ręczny to faktycznie można uznać, że jest to konstrukcja wystarczająca.
jeśli jest dobrze zrobiona linka(odpowiedni pancerz) to będzie chodziło bez problemów. Poza tym dużo prościej jest to zrobić(nie zawsze załączy Ci blokada od razu i czasami musi się trochę obrócić półoś żeby zaskoczyło) w przypadku ciągnięcia za linkę musiałbyś ją cały czas trzymać ręką żeby zaskoczyła.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 13, 2007 2:55 pm

gkozi pisze:
maristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle


[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa :D]
skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

sj41017
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 16, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: ŻYWIEC

Post autor: sj41017 » czw gru 13, 2007 6:44 pm

Szkoda ze sie dopiero teraz otym dowiedzialem, ze mozna tak przerobic orginalna blokade bo jeszcze niedawno caly most za grosze poszedl... :(

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw gru 13, 2007 8:22 pm

Adam.Ż pisze:
gkozi pisze:
maristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle


[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa :D]
skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.
nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicą
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 13, 2007 8:50 pm

sj41017 pisze:Szkoda ze sie dopiero teraz otym dowiedzialem, ze mozna tak przerobic orginalna blokade bo jeszcze niedawno caly most za grosze poszedl... :(
Nie wiem jak z przerobieniem oryginalnej - ja robiłem nową od podstaw.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 13, 2007 8:51 pm

gkozi pisze:
Adam.Ż pisze:
gkozi pisze: przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle


[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa :D]
skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.
nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicą
Nie wiem jak na piachu bo na tym jeszcze nie próbowałem. Ale w błocie i na twardym(szutr itp) skręca
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw gru 13, 2007 9:31 pm

gkozi pisze:
Adam.Ż pisze:
gkozi pisze: przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle


[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa :D]
skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.
nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicą
wez najpierw sprawdz swoją terorie w praktyce a potem pisz mi jakos zaspawany przedni most skreca :lol: nawet w piachu
gg 6157522

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw gru 13, 2007 10:45 pm

nie dziękuję, nie zamierzam zaspawać sobie przedniego mechanizmu różnicowego ale jeśli tobie to pasuje ...

długo już tak jeździsz?


i może jeszcze powiesz, że promień skrętu się zmniejszył ? ;)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość