Blokada mostu...
Moderator: Albert_N
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Orginalna blokada to wielka kupa kombinowaliśmy na wszelkie sposoby toczenie nowych podzespołów hartowanie i dalej szlak ją trafiał. Od dwuch lat jeżdże na zaspawanym tyle i jest super ( opony 32). Nie polecam na czarne.
Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?
Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?
Jeśli chcesz ją do tego, żeby ręczny łapał na obywda koła to będzie robiła. W innym przypadku nie będzie spełniała swojej roli. Po prostu zęby są za małe na niej i po kilku użyciach są zcinane/zaokrąglane.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Faktycznie oryginalna przesuwka blokady nie wytrzymuje zbyt długo obciążeń wywołanych dużymi kołami i oponami MT do tego dochodzi nie najlepszy patent zacinającej się z czasem linki i słabej sprężyny realizującej docisk. Dopóki zęby są niezaokrąglone to jakoś działa ale wystarczy kilka “strzałów” - włączenie blokady w czasie dużego zróżnicowania prędkości kół i mamy po blokadzie. Jeśli w miejsce linki zastosujemy np. siłownik pneumatyczny to wydłużymy jej żywotność pod warunkiem, że obchodzimy się z nią delikatnie tzn włączamy ją przed przeszkodą, a nie w trakcie. Ja mam dorobioną przesuwkę o gęstym zazębieniu i sterowanie pneumatyczne – narazie działa bardzo dobrze – zobaczymy jak długo.
GV 2.0
SJ 413
SJ 413
Ja mam blokadę na podobnej zasadzie co oryginalna(sterowanie linką i załączana poprzez sprężynę) tylko zmieniłem sposób współpracy zębów i do tej pory chodzi(odpukać) super.Arativ_G pisze:Faktycznie oryginalna przesuwka blokady nie wytrzymuje zbyt długo obciążeń wywołanych dużymi kołami i oponami MT do tego dochodzi nie najlepszy patent zacinającej się z czasem linki i słabej sprężyny realizującej docisk. Dopóki zęby są niezaokrąglone to jakoś działa ale wystarczy kilka “strzałów” - włączenie blokady w czasie dużego zróżnicowania prędkości kół i mamy po blokadzie. Jeśli w miejsce linki zastosujemy np. siłownik pneumatyczny to wydłużymy jej żywotność pod warunkiem, że obchodzimy się z nią delikatnie tzn włączamy ją przed przeszkodą, a nie w trakcie. Ja mam dorobioną przesuwkę o gęstym zazębieniu i sterowanie pneumatyczne – narazie działa bardzo dobrze – zobaczymy jak długo.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Jak Ci się uda sprzedać i dobrze kupić to zarobisz.sj41017 pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanko bo mam teraz w moim sj reduktor(wolny z 410) i bede zakladal przelozenie calmini i tak pomyslałem ze ten reduktor bym mogl sprzedac kupic taniej z 413 i wniego wlozyc to wolne przelozenie co otym myslicie??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Po odwróceniu działania robi trochę lepiej ale wg. instrukcji ta blokada służy do blokowania dyfra na postoju.(ręczny na nawierzchniach śliskich)Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?
Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?

ale jej ból nie tkwi w załączaniu(bo u mnie taka sama zasada robi bardzo dobrze) tylko w samej konstrukcji blokady, a dokładniej w zębach.Danio BB pisze:Po odwróceniu działania robi trochę lepiej ale wg. instrukcji ta blokada służy do blokowania dyfra na postoju.(ręczny na nawierzchniach śliskich)Grzanek pisze:mam pytanie o blokadę, ale oryginalną od 410.
Znalazłem przesuwkę, Talerz (chyba) w który wchodzi przesuwka i ten mechanizm przesuwający. Za to wszystko 150zł - to dużo, jak na te oryginalne części? Jest to dosyć rzadki okaz, więc zastanawiam się nad wzięciem. Jedni mówią, że warto a inni, to to totalna kupa. Jak radzicie? A może ktoś ma oryginała i może parę słów o nim powiedzieć?
Ktoś kiedyś pisał, że po odwróceniu załączania blokada robiła lepiej - działa jeszcze?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
hehe tylko będziesz musiał uważać na amokGrzanek pisze:spróbujemyTrzeba będzie delikatnie się z nią obchodzić i traktować ją z należytym szacunkiem, to może się odpłaci tym samym


Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zgadzam się, że wzmocnione, zwielokrotnione zazębienie przesuwki blokady to podstawa ale sterowanie linkowe ma jednak tę wadę, że musi być na bieżąco konserwowane – szczególnie w zimie – by nie dopuścić do tylko częściowego zazębienia przesuwki. Niestety linki z czasem mają tendencje do zacierania się, a włączanie blokady realizujemy luzując linkę, a nie naciągając ją i to jest moim zdaniem jedna z podstawowych wad konstrukcji tej blokady. Zmieniając system załączania na wymuszony przedłużamy żywot każdej przesuwki.
Jeśli jednak oryginalna blokada w założeniu miała tylko wspomagać hamulec ręczny to faktycznie można uznać, że jest to konstrukcja wystarczająca.
Jeśli jednak oryginalna blokada w założeniu miała tylko wspomagać hamulec ręczny to faktycznie można uznać, że jest to konstrukcja wystarczająca.
GV 2.0
SJ 413
SJ 413
przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tylemaristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
jeśli jest dobrze zrobiona linka(odpowiedni pancerz) to będzie chodziło bez problemów. Poza tym dużo prościej jest to zrobić(nie zawsze załączy Ci blokada od razu i czasami musi się trochę obrócić półoś żeby zaskoczyło) w przypadku ciągnięcia za linkę musiałbyś ją cały czas trzymać ręką żeby zaskoczyła.Arativ_G pisze:Zgadzam się, że wzmocnione, zwielokrotnione zazębienie przesuwki blokady to podstawa ale sterowanie linkowe ma jednak tę wadę, że musi być na bieżąco konserwowane – szczególnie w zimie – by nie dopuścić do tylko częściowego zazębienia przesuwki. Niestety linki z czasem mają tendencje do zacierania się, a włączanie blokady realizujemy luzując linkę, a nie naciągając ją i to jest moim zdaniem jedna z podstawowych wad konstrukcji tej blokady. Zmieniając system załączania na wymuszony przedłużamy żywot każdej przesuwki.
Jeśli jednak oryginalna blokada w założeniu miała tylko wspomagać hamulec ręczny to faktycznie można uznać, że jest to konstrukcja wystarczająca.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.gkozi pisze:przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tylemaristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa]
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicąAdam.Ż pisze:skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.gkozi pisze:przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tylemaristez pisze:
co do spawanego przodu to czytałem ze nie mozna bo bedzie problem z rozpinaniem sprzegiełek ze wzgledu na "naprężenia". jak ktoś to zdementuje z doświadczenia spawam niebawem. kiedyś długo myslałem nad przodem i chyba cenowo najlepiej wychodzi KAM.
[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Nie wiem jak z przerobieniem oryginalnej - ja robiłem nową od podstaw.sj41017 pisze:Szkoda ze sie dopiero teraz otym dowiedzialem, ze mozna tak przerobic orginalna blokade bo jeszcze niedawno caly most za grosze poszedl...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Nie wiem jak na piachu bo na tym jeszcze nie próbowałem. Ale w błocie i na twardym(szutr itp) skręcagkozi pisze:nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicąAdam.Ż pisze:skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.gkozi pisze: przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle
[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa]
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
wez najpierw sprawdz swoją terorie w praktyce a potem pisz mi jakos zaspawany przedni most skrecagkozi pisze:nie będzie - na piachu będzie jechac prawie na wprost niezależnie od tego jak bedziesz kręcił kierownicąAdam.Ż pisze:skręcać będzie, tylko będą bardzo duże opory na kierownicy i na układzie napędowym.gkozi pisze: przodu nie można spawać głównie dlatego, że auto przestanie skręcać i to nie ważne czy na drodze czy w terenie - przestanie i tyle
[ale jakbyś jednak spróbował to koniecznie zaproś na testy - będzie zabawa]

gg 6157522
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość