31/10.5 R15 BFG MT w Samuraiu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr sty 23, 2008 6:52 pm

Stachu-80 pisze: No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410.
Ja bym uważał jeśli robi coś takiego, bo robi coś bardzo dziwnego... :roll:

Zmota 410 i 413 ma przełożenie 4.16...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » czw sty 31, 2008 9:52 am

No i zalozylem 31/10.5 R15 BFG MT
Reduktor mam narazie orginalny (czyli 1.3) i bez problemu osiagam 100km/h na 5 biegu.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 9:55 am

a masz oprócz tego coś jeszcze zrobione??(typu klatka itp??)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » czw sty 31, 2008 10:04 am

Pełna seria 8)
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 10:20 am

no widzisz... ja mam dołożone ok 400kg :wink: i przy oponach 30" ciężko się bujnąć do 100km/h
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw sty 31, 2008 12:19 pm

Adam.Ż pisze:
Stachu-80 pisze: No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410.
Ja bym uważał jeśli robi coś takiego, bo robi coś bardzo dziwnego... :roll:

Zmota 410 i 413 ma przełożenie 4.16...
Rozmawiałem z nim i mowi iż: z dwóch składa jeden dodatkowo dorabia przełozenia, ma goscia który to wycina i utwardza chemicznie. Mowi że lata to ponoc przyzwoicie. A przelozeni moze byc 4.16 albo cosik pomiedzy 410 a 4.16.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Jakie gumy Mt na 8JJ15 ET - 25 mangels bez liftu

Post autor: graf17 » czw sty 31, 2008 1:44 pm

młody_kon pisze:Mam 31" w SJcie 410... Silnik 1,3 + reduktor 413 i mosty wąskie orginalnie zostały... Oponki czasem mocno obcierają z przodu (10,5 szerokie). SPOA dopiero zaczynam robic oraz wymieniam reduktor na 410. Wtedy zobaczę różnicę :wink:

jak narazie nie miałem problemów z przekroczeniem 100 na czarnym... :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek [img]http:
//images21.fotosik.pl/377/20cbc4c32f0f9ce4m.jpg[/img]
Jakie oponki wejdą na 8JJ15 , ET -25 mangels , SJ 413 ( krótkie mosty ) bez liftu , lekko podcięte nadkola .
Chodzi o to ,żeby za bardzo nie darły o ramę ?
Pozdrawiam forum
GR
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 3:11 pm

Stachu-80 pisze:
Adam.Ż pisze:
Stachu-80 pisze: No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410.
Ja bym uważał jeśli robi coś takiego, bo robi coś bardzo dziwnego... :roll:

Zmota 410 i 413 ma przełożenie 4.16...
Rozmawiałem z nim i mowi iż: z dwóch składa jeden dodatkowo dorabia przełozenia, ma goscia który to wycina i utwardza chemicznie. Mowi że lata to ponoc przyzwoicie. A przelozeni moze byc 4.16 albo cosik pomiedzy 410 a 4.16.
Wiesz ja robię(tylko żeby nie było to wzięte za reklamę :wink: ) 4.16 z red 410 i 413 i nie wychodzi coś pomiędzy, tylko dokładnie 4.16
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » czw sty 31, 2008 5:13 pm

:( Hej
Mnie chodzi o rozmiar opon !
Masz jakąś radę ?
Pozdro
GR
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 6:01 pm

graf17 pisze::( Hej
Mnie chodzi o rozmiar opon !
Masz jakąś radę ?
Pozdro
GR
a co masz zrobione oprócz felg?? Znajomy na takich felgach ma 30x9,5r15, ale ma podniesione na wieszakach.

Drugi znajomy ma na takich założone 31x10,5r15, podniesione na resorach i musiał jeszcze wycinać nadkola.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » czw sty 31, 2008 6:15 pm

Tak jak pisałem mam juz "lekko " wycięte nadkola ( i zrobione osłony z taśmy od przenośnika ).
Jeszcze nie podnosiłem na resorach ( wieszakach ) bo różnie o tym mówią ( że się potem wieszakami dobija ) :(
Nic .Po prostu muszę jechać do oponiarza i przymierzać .
A propos : co sądzicie o nalewkach ?
Może na błotku nie odpadają bieżniki ?
Na czarne bym nie ryzykował , ale przy szybkościach rzędu 10 - 20 /h ?
Ma ktoś doświadczenia ( wyważenie itp.) .Wiem ,że wyważenie gra rolę dopiero przy szybszej jeździe , ale jednak może niewyważone dawać po łożyskach ? :cry:
P.S.Nalewki są TAŃSZE !!!
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 6:56 pm

Ja mam nalewki i jeżdżę na nich do 100km/h(więcej auto się nie bujnie). Jak były nowe to nie wyważałem. Podnoszenie na wieszakach, a na resorach to są 2 oddzielne sprawy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » czw sty 31, 2008 7:16 pm

Ok , resory i wieszaki to dwie różne rzeczy ( pojmuję )
Słyszałem też o przekładce resorów na mosty .
Nie wiesz czy ktoś to próbował ?
W końcu była już taka konstrukcja w Polsce - warszawa - żuk i nysa :D
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » czw sty 31, 2008 7:42 pm

graf17 pisze:Ok , resory i wieszaki to dwie różne rzeczy ( pojmuję )
Słyszałem też o przekładce resorów na mosty .
Nie wiesz czy ktoś to próbował ?
W końcu była już taka konstrukcja w Polsce - warszawa - żuk i nysa :D
Chłopie w Polsce jeszcze nikt tego nie próbował ale za oceanem tak. Ponoć nazywaja to SPOA. Wpisz w wyszukiwarce. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 7:51 pm

Heh jest i to dużo aut.
Pytanie tylko czy warto coś takiego robić...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw sty 31, 2008 8:16 pm

graf17 pisze::( Hej
Mnie chodzi o rozmiar opon !
Masz jakąś radę ?
Pozdro
GR
Czesc Wujo!
Wejdzie Ci 235/75/15, ewentualnie 30/9.5/15, ale....
Nikt nie da gwarancji, ze gdzies nie obetrze - opony, zwlaszcza nalewki nieraz mijaja sie z rozmiarem deklarowanym, np. kopie simexa sa wieksze, niz "na papierze".
Druga rzecz to resory, ktore w zaleznosci od stopnia zuzycia maja rozna wysokosc.
Trzecia rzecz - mialem w sj felgi 8 cali ET -25. Wszystko spoko, ale felgi sa ciut za szerokie do opon 235, czy 9,5 i czesto kolo rozszczelnia sie na styku opona-felga. Rada na to sa detki, ale pozostaje problem slabej ochrony felgi przez bark opony.
Lepiej byloby zainwestowac w felgi max.7cali.
SPOA, czyli resory nad mosty odradzam wszystkim, bo roboty sporo, komplikatoryki tez (uklad kierowniczy, waly itp.), a rezultat mizerny.
Oczywiscie zaraz znajda sie tacy, ktorzy sobie chwala, ale kazdy ma prawo do wlasnego zdania :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw sty 31, 2008 8:18 pm

Acha - na takich felach (ET -25) raczej haczyc o rame nie bedzie. Moze za to obcierac o bude (wyjdzie w praniu, najwyzej podetniesz jeszcze troche).
Inna sprawa - przelozenia, przydaloby sie juz cos wolniejszego, niz seryjna 413.

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » czw sty 31, 2008 8:44 pm

Czyli dla opon 235/75/15 jakie jest optymalne ET ? Bo jesli dobrze rozumiem szerokosc to max 7'...bo wlasnie szukam dla siebie felg i nie wiem na czym sie opierac ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw sty 31, 2008 8:56 pm

ja mam bodajże -12 przy 30' i jest dobrze
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » czw sty 31, 2008 9:45 pm

Ja mam et-0 i opony 10.5 na szerokich mostach i trze o resory
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » czw sty 31, 2008 11:13 pm

Misiek Bielsko pisze:Acha - na takich felach (ET -25) raczej haczyc o rame nie bedzie. Moze za to obcierac o bude (wyjdzie w praniu, najwyzej podetniesz jeszcze troche).
Inna sprawa - przelozenia, przydaloby sie juz cos wolniejszego, niz seryjna 413.
cześć Misiek , kopę lat
Te felgi mi jakoś tak wpadły i już są .
Będę się teraz męczyć .Mówiłeś mi o problemach ze szczelnością , ale stary sklerotyk zapomniał :D
Ale , ale , kiedy się to dzieje ?
Trzeba mu chyba dać w d .?
Jak pojadę po błotku do 40 na godzinę i nie będę szalał po zakrętach to też ?
Czy może wtedy będzie OK?
Bo wiesz , ja tak bardziej rekreacyjnie a nie sportowo :)
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt lut 01, 2008 4:07 pm

Niezaleznie od predkosci. Czesto wlaza patyki miedzy opone, a felge, o blocie i piachu nie wspomne.

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » pt lut 01, 2008 6:02 pm

Hej
Może wpadłbyś kiedyś ( po drodze ) na kawę pogadać ?
Daj cynk , OK
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt lut 01, 2008 8:29 pm

Pogadac trzeba, bo sobie syncro T3 kupilem 8)

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt lut 01, 2008 8:55 pm

Adam.Ż pisze:
graf17 pisze::( Hej
Mnie chodzi o rozmiar opon !
Masz jakąś radę ?
Pozdro
GR
a co masz zrobione oprócz felg?? Znajomy na takich felgach ma 30x9,5r15, ale ma podniesione na wieszakach.

Drugi znajomy ma na takich założone 31x10,5r15, podniesione na resorach i musiał jeszcze wycinać nadkola.
Nie będę się sprzeczał bo nie mam tego w aucie zamontowanego. Odnośnie podcinania nadkoli pod nogami kierowcy i pasażera zauważyłem iż nowe resory i to jeszcze wzmacniane powodują przesuniecie mostu w tył i stad wynika konieczność podcięcia z klapnietymi resorami ociera za to o wspornik zderzaka z przodu.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości