przekładka 1.6 z vitary do samuraia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob kwie 26, 2008 9:56 am

Nie kazde.
Suzuki z układem EPI nie posiada takowego.
Nie doczytałem, napisałes silnik 1,6 16v z GV.
Nie grzebałem w GV więc nie wiem.
Jesli chodzi o silnik 16v z vitary, to kazdy posiada czujnik predkości w liczniku.
Najprościej byłoby przeszczepić wszystko, niestety estetyka takiego rozwiązania pozostawia wiele do życzenia.
Ew mozesz spróbowac wykorzystac imp np z metromierza i spróbowac podac sygnał na przewód który odbiera takowy z czujnika.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw maja 01, 2008 8:17 pm

no dobra, mam już silnik z vitary, wersja 1.6 8v, na oryginalnym gaźniku vitary... teraz pytanie:
ma to mechaniczną pompę paliwa czy od razu kupować elektryka pod gaźnik?
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw maja 01, 2008 8:20 pm

Proponuje obajrzec sobie nowy nabytek i zobaczyc czy ma mechaniczna pompe :)21 A po kiego grzyba elektryk do gaznika? :o
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw maja 01, 2008 8:24 pm

yyy... nowy nabytek zakopany na pace samochodu 20 km ode mnie, a powoli już kompletuje części do przekładki...
elektryk to taki skrót myślowy od elektrycznej niskocieśnieniowej pompy paliwa :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw maja 01, 2008 8:28 pm

Dzieki za wytlumaczenie, nie domyslilbym sie :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: RadziO413 » czw maja 01, 2008 10:50 pm

a ja w poniedziałek jade po 1.6 ósemke,tyle że na wtrycholu :)

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw maja 01, 2008 10:53 pm

Cieszymy sie Twoim szczesciem :)20 :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pn maja 05, 2008 9:37 pm

no to podam info dla potomnych, że 1.6 od vitary na gaźniku ma mechaniczną pompę paliwa na bloku :wink:
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » śr maja 07, 2008 8:45 pm

a ja mam pytanko ... czy instalacja z samuraika na wtrysku podchodzi do wtrysku od 1,6 8v ? bo mam silnik, wiązke i kompa od 1,6 i zastanawiam sie czy nie wystarczy zastąpić tylko kompa i przepiąc tylko wtyczki do 1,6.. ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: RadziO413 » pn maja 19, 2008 10:32 pm

Pytanie :P a jak jest z Gti-kiem w montażu? pasi pod skrzynke ??

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: paweleG » wt maja 20, 2008 9:45 am

RadziO413 pisze:Pytanie :P a jak jest z Gti-kiem w montażu? pasi pod skrzynke ??
dolacze sie pod to pytanie.
pissing in the river

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Post autor: myros » wt maja 20, 2008 9:33 pm

silnik GTI. koło zamachowe, sprzęgło i skrzynia bez przeróbek - samurai
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pn cze 09, 2008 8:45 pm

mam pytanie, kupiłem flansze pod skrzynie samuraia do 1.6. Czy któreś otwory muszą byś nagwintowane? mogą być zwykłe śruby czy muszą być płaskie, tak jak u calmini?
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » czw cze 19, 2008 7:11 pm

jestem właśnie po przekładce ... wszystko pracuje teraz bede podpinał kontrolki pod zestaw samuraia - powiedzcie mi z jakiego układu jest realizowany obrotomierz w instalacji vitary 8v bo nie moge do tego dojść
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » czw cze 19, 2008 7:38 pm

Z aparatu zapłonowego :wink:

Czy wrzuciłes całą inst z vitki??
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » pt cze 20, 2008 12:25 am

z aparatu - może styk nr 2 ? bo ten został mi wolny i do końca nie wiem do czego on jest a z niepodpiętym stykiem nr2 silnik gada :)

instalacja cała z vitki rok 99 cewka już w aparacie
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt cze 20, 2008 7:26 am

Który nie pamietam ale napewno z aparatu.
Skoro zapodałes całą wiązke to poprzepinaj piny z wtyczki witarowej w samuraiową.
To niezbyt skomplikowane.
POdobvnie mozesz zrobić z przełącznikami pod kierman.

Jesli Masz wtrysk EFI lub MPI, nie zapomnij o czujniku predkosci :wink:
Bez tego bedzie kulawo
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » pt cze 20, 2008 1:01 pm

czujniku prędkości powiadasz ... pytanie znów brzmi - gdzie on jest :D
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt cze 20, 2008 6:56 pm

psvadek pisze:czujniku prędkości powiadasz ... pytanie znów brzmi - gdzie on jest :D
Znajduje się menda w liczniku.
Bez tego ECM bedzie pracował w trybie awaryjnym i nie Uzyskasz 100% mocy :roll:

Jeśli Masz licznik samiego na wtrysku, to powinienes go odnalezc po scieżkach.
Z tego co pamietam jest oznaczony jako "RS"
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » pt cze 20, 2008 7:12 pm

o kurka - faktycznie coś takiego kojarzę .... asz to skubany ... ale chyba nie ma żadnego problemu bo kontrolka check engine zgasła ...

obrotomierz to faktycznie był to ten "nieznany" mi kabel w aparacie - drugi pin kolor brązowo-biały
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt cze 20, 2008 7:31 pm

A jeżdziłeś czy tylko odpaliłes??
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » pt cze 20, 2008 7:57 pm

odpaliłem - do jazdy to jeszcze mu troche brakuje :D http://tiny.pl/kpcd

jutro podepne ten czujnik prędkości bo mam schemki - więc nie ma problemu

jeszcze jedno pytanko bo na wspomnianych schemkach nie ma immobilazra ... wie ktoś jak w prosty sposób się go pozbyć - chce uniknąć późniejszych problemów ...
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt cze 20, 2008 8:00 pm

A widzisz, jak tylko Byś ruszył to za chwilkę miałbys czek endzin :wink:

Co do immb, niestety nie miałem nigdy w łapach tak swieżej inst :-?
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » pt cze 20, 2008 8:12 pm

podejrzewam że masz w samuraiu 1,6 skoro tak dużo wiesz na ten temat - rzuć jakieś gg na pw bo mam jeszcze pare pytań a nie chce tu chlewu robić
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » sob cze 21, 2008 10:45 am

moje 1.6 już siedzi pod maską. Róznica w jeździe jest kosmiczna. Jestem bardzo zadowolony :)2
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości