problem z mostem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 23, 2008 8:43 am

piwo to nie alkohol
to obowiązek

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » śr paź 01, 2008 2:21 pm

Odświerze troche temat, bo mam pytanko. Czy można jakoś zlikwidować luz w przednim dyfrze w samuraiu? Ostatnio zauważyłem, że mam dość spory luz obrotowy i dodatkowo zaczyna wyciekać olej od strony wejścia wału. A i jeszcze jedno pytanko: ile może kosztować regeneracja wału i czy wogóle można coś takiego zrobić, bo mam luz na wielowypuście.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » śr paź 01, 2008 2:34 pm

TomaszRT pisze:
Mroczny pisze:i piwo
Ponoć nie pijesz alkoholu :)21
Ale to jest bezalkoholowe
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 02, 2008 9:48 am

NumeR pisze:Czy można jakoś zlikwidować luz w przednim dyfrze w samuraiu? Ostatnio zauważyłem, że mam dość spory luz obrotowy i dodatkowo zaczyna wyciekać olej od strony wejścia wału.
Teoretycznie można.. wymieniając elementy.. czyli wymieniając dyfer.. czyli bez sensu.

Jak olej zaczyna wyciekać to wymień uszczelniacz.. Koszt ca 40 PLN i pół godziny spokojnej roboty (chyba, że nakrętka nie będzie chciała puścić :)21 )
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw paź 02, 2008 10:01 am

TomaszRT pisze:
NumeR pisze:Czy można jakoś zlikwidować luz w przednim dyfrze w samuraiu? Ostatnio zauważyłem, że mam dość spory luz obrotowy i dodatkowo zaczyna wyciekać olej od strony wejścia wału.
Teoretycznie można.. wymieniając elementy.. czyli wymieniając dyfer.. czyli bez sensu.

Jak olej zaczyna wyciekać to wymień uszczelniacz.. Koszt ca 40 PLN i pół godziny spokojnej roboty (chyba, że nakrętka nie będzie chciała puścić :)21 )
Chwila...
Ten luz można próbować skasować regulując oddalenie talerza od ataku (takie dwie tarcze z otworkami).
Jak zużyte są satelity/koła koronowe, to trzeba znaleźć kogoś kto wsadzał lockrighta i ma je zbędne na półce - albo samemu wsadzić blokadę :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 02, 2008 10:11 am

Kostuch pisze:Ten luz można próbować skasować regulując oddalenie talerza od ataku (takie dwie tarcze z otworkami).
Można.. Ale w dwudziestoletnim aucie, jeżdżonym w terenie operacja ma małe szanse osiągnięcia zadowalającego efektu.. Niemniej jednak można..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw paź 02, 2008 10:43 am

TomaszRT pisze:
Kostuch pisze:Ten luz można próbować skasować regulując oddalenie talerza od ataku (takie dwie tarcze z otworkami).
Można.. Ale w dwudziestoletnim aucie, jeżdżonym w terenie operacja ma małe szanse osiągnięcia zadowalającego efektu.. Niemniej jednak można..
A jak kupisz następny dyfer z ogłoszenia, to myślisz że będzie to nówka sztuka zapakowana w papier z logo suzuki i pachnąca kwiatami kwitnącej wiśni?
Po to są te regulacje, żeby kasować luzy. A jak nie rokuje, to się niestety kupuje nowy atak/talerz + łożyska i wymienia.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » czw paź 02, 2008 12:47 pm

Dzięki za odpowiedzi spróbuje coś tam pokręcić i może się da to zrobić. A co z tym wałem napędowym? Da się zregenerować ten wielowypust i wogóle ile może to tak ok. kosztować?
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » czw paź 02, 2008 2:13 pm

W W-wie jest kilka miejsc gdzie regeneruja wały. Wiec warto szukać.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 02, 2008 4:04 pm

NumeR pisze:Dzięki za odpowiedzi spróbuje coś tam pokręcić i może się da to zrobić.
Kolego, regulacja dyfra nie odbywa się na zasadzie "coś tam pokręcić".. Daj to komuś, kto to już robił i się zna na tym..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » czw paź 02, 2008 4:40 pm

Jakbym tak wszystko dawał komuś do zrobienia to do tej pory nic bym sam nie umiał. To że napisałem, że coś tam pokrece to było to w przenośni. Nie znaczy, że się wogóle na niczym nie znam, jestem takim mechanikiem-hobbystą, bo to lubie i często muszę sam sobie radzić. Po prostu jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem jak to dokładnie wyglada w środku w suzuki. Jak na razie dużo rzeczy zrobiłem sam w samim i na razie wszystko działa, choć inni mówili, że nie dam rady. Rozbiorę, zobaczę czy dam rade coś tam sam zrobić, a jak nie to złoże tak jak było i oddam do prawdziwego mechanika.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » czw paź 02, 2008 4:42 pm

sla66 pisze:W W-wie jest kilka miejsc gdzie regeneruja wały. Wiec warto szukać.
Kłopot w tym, że nie jestem z wawy, tylko z okolic Chojnic w Borach Tucholskich. Jak narazie to nie mogę namierzyć takiej firmy w mojej okolicy.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 02, 2008 5:16 pm

a ten luz obrotowy wyrazony w stopniach bądź procentach tegoż obrotu to ile Waśc posiada?

moze jednak wystarczy zmienic uszczelniacz bo na luz na przednim wale wpływają jeszcze przeguby, półosie itd..

co do wału... zdecydowanie lepiej kupic lepszy niz regenerowac, zarówno pod względem ekonomicznym i jakosciowym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość