Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » ndz sty 11, 2009 9:44 pm

seba4x4 pisze: Zapomniałeś dodać, że za kierownicą siedział Bystry, który tym autem zdobył mistrza Polski w KJST.... Ponadto miał troszkę :roll: podciągnięty ten silnik.......... :wink:
No to fakt że prowadził ją Bystry... Ale autko i na Sarze i na którymś tam Jastrowiu spisywało się super...
Patrząc po tym co dzisiaj @Seba350 robił swoją na wyspie to się nie mogę doczekać aż u mnie zagości ten silniczek...
No i teraz rodzi się pytanie... Kółka u mnie to 30x9.5 R15 i przy tym co z przodu założone to na głębszych dziurach przyciera o nadkole z góry i co lepsze podczas wymiany silnika:
1. Podniesienie samego nadwozia aby zwiększyć miejsce w nadkolu, (jeśli most nie będzie dobijać do miski) oraz wycięcie trochę nadkola i to wszystko, zalety takie że silnik będzie miał więcej miejsca pod machą i wtedy się zmieści bez cięcia bo maska od Speciala więc wyższe przetłoczenie oraz mniejsza masa podniesiona w górę czy 2. zrobienie SPOA i kółka wtedy również nie trą o nadkole ale raczej silnik się nie zmieści i cięcie maski oraz podniesienie większej masy w górę? I co będzie lepsze? Przy wąskich mostach i obróconych felgach czy połączenie 1 i 2 może się okazać za wąskie... Trochę bym się tego obawiał... Chociaż patrząc na Pararańczę to zachowuje się stabilnie...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: cybul » pn sty 12, 2009 5:08 pm

Lepiej to wszystko przemysl dokladnie. Musisz pamietać że ciezki silnik będzie dobijał na wyjebach, więc skok zawiechy powinien byc wiekszy. Co zaowocuje na trawersach przewrotkami (no chyba że zrezygnujesz z wykrzyżu). Reduktor od 4,13 trochę za słaby. wały nie wyrobią (do dorobienia), no i cięzko połaczyc skrzynie z reduktorem bo zostaje ok 15cm na wałek z przegubami. Dowazenie tak mocno przodu daje gwarancje ukręcania przegubów. Jesli nie zmienisz przełozen w mostach 413 to półosie przy strzałach ze sprzegła kucają. No oczywiscie przeguby wybuchają nagminnie. Nie odradzam tylko na bazie naszych doświadczeń z suzą, abyło ich wiele lepiej się zastanowić niz narobic się i po każdej imprezie przeróbki i remonty. dużo lepsz rozwiazanie motorek od vitarki po czipie. Wszystko pasuje i lekki i niedo zajechania. Roboty na dwa dni.
Pozdro Cybul.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: bigos » pn sty 12, 2009 5:10 pm

cybul pisze: dużo lepsz rozwiazanie motorek od vitarki po czipie. Wszystko pasuje i lekki i niedo zajechania.
a ile taki ma kucyków ??
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » pn sty 12, 2009 5:42 pm

cybul pisze:Lepiej to wszystko przemysl dokladnie. Musisz pamietać że ciezki silnik będzie dobijał na wyjebach, więc skok zawiechy powinien byc wiekszy. Co zaowocuje na trawersach przewrotkami (no chyba że zrezygnujesz z wykrzyżu). Reduktor od 4,13 trochę za słaby. wały nie wyrobią (do dorobienia), no i cięzko połaczyc skrzynie z reduktorem bo zostaje ok 15cm na wałek z przegubami. Dowazenie tak mocno przodu daje gwarancje ukręcania przegubów. Jesli nie zmienisz przełozen w mostach 413 to półosie przy strzałach ze sprzegła kucają. No oczywiscie przeguby wybuchają nagminnie. Nie odradzam tylko na bazie naszych doświadczeń z suzą, abyło ich wiele lepiej się zastanowić niz narobic się i po każdej imprezie przeróbki i remonty. dużo lepsz rozwiazanie motorek od vitarki po czipie. Wszystko pasuje i lekki i niedo zajechania. Roboty na dwa dni.
Pozdro Cybul.
No to chyba jednak SPOA będzie żeby zawiecha miała gdzie pracować... Decyzja nad silnikiem już zapadła i takowy leży w garażu więc będę z nim motał... pomału ale się wszystko zrobi i dopracuje...
A jeśli chodzi o mosty to raczej też zagoszczą od 410...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: cybul » pn sty 12, 2009 5:55 pm

kucy może miec 115 mowa o 1.6.cm. spoa znaczy resory? My robimy na spręzynach.
Mielismy też żeliwniaka 1.6 i tez robił tylko skrzunia była za szeroka i trza było tunel poszerzac i pedały przekładać. Co do spręzyn bez awaryjne i niezawodne szczerze polecam.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » pn sty 12, 2009 6:02 pm

SPOA czyli resory... Jeśli chodzi o mnie to raczej resory choć padła też propozycja sprężyn od MB 190 ale raczej nie... Więc SPOA, lekkie podniesienie nadwozia co by koła miały miejsce, nowy silnik a jeśli mosty będą siadać to wymiana na 410...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Zun » wt sty 13, 2009 9:36 am

Jogi4x4 pisze:SPOA czyli resory... Jeśli chodzi o mnie to raczej resory choć padła też propozycja sprężyn od MB 190 ale raczej nie... Więc SPOA, lekkie podniesienie nadwozia co by koła miały miejsce, nowy silnik a jeśli mosty będą siadać to wymiana na 410...
Przy SPOA nie ma czegos takiego jak lekkie podniesienie :( SPOA to ponad 14 cm do góry - jak dla mnie to jest dużo , ja robiłem wszystko , żeby nie iść w góre.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » śr sty 14, 2009 9:01 am

Zun pisze:Przy SPOA nie ma czegos takiego jak lekkie podniesienie :( SPOA to ponad 14 cm do góry - jak dla mnie to jest dużo , ja robiłem wszystko , żeby nie iść w góre.
Chodzi mi to żeby zrobić SPOA i do tego albo ciąć nadkola żeby zrobić miejsce dla kół co by nie przycierały albo w tym celu dodatkowo minimalnie podnieść jeszcze samo nadwozie od ramy. A SPOA będzie jeśli most będzie dobijać w terenie. Wiem że każde podniesienie w Samuraiu wpływa negatywnie na jego wywrotność, ale nie chcę żeby most dobijał. A jeśli będzie już SPOA do dystanse też przyjdą...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Zun » śr sty 14, 2009 10:09 am

Jogi4x4 pisze:
Zun pisze:Przy SPOA nie ma czegos takiego jak lekkie podniesienie :( SPOA to ponad 14 cm do góry - jak dla mnie to jest dużo , ja robiłem wszystko , żeby nie iść w góre.
Chodzi mi to żeby zrobić SPOA i do tego albo ciąć nadkola żeby zrobić miejsce dla kół co by nie przycierały albo w tym celu dodatkowo minimalnie podnieść jeszcze samo nadwozie od ramy. A SPOA będzie jeśli most będzie dobijać w terenie. Wiem że każde podniesienie w Samuraiu wpływa negatywnie na jego wywrotność, ale nie chcę żeby most dobijał. A jeśli będzie już SPOA do dystanse też przyjdą...
Na zdjeciu w avatarze masz te 3 cale liftu jak w opisie ?? Rozumiem ze masz w tej chwili 3 cale teoretycznie (czyli nie cale 8 cm) dolozysz do tego ponad 14-15 cm na spoa i jeszcze lift budy ... rozumiem że ćwierć metra lifta nie starczy , trzeba jeszcze więcej :o . Dużo tego dystansa trzeba będzie :-? . I pomyśleć ze ja wszadziłem 32 cale na lifcie okolo 8 cm ( a moze mniej ?? Trudno to teraz ocenic , bo resory miałem płaskie ;) )
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: fiqs » śr sty 14, 2009 11:29 am

Jogi4x4 pisze: Chodzi mi to żeby zrobić SPOA i do tego albo ciąć nadkola żeby zrobić miejsce dla kół co by nie przycierały albo w tym celu dodatkowo minimalnie podnieść jeszcze samo nadwozie od ramy. A SPOA będzie jeśli most będzie dobijać w terenie. Wiem że każde podniesienie w Samuraiu wpływa negatywnie na jego wywrotność, ale nie chcę żeby most dobijał. A jeśli będzie już SPOA do dystanse też przyjdą...

I kolejny pomnik powstanie :D

stary kup se drugą ramę i przyspawaj ją do tej którą masz i wsadź na to budę potem spoa :)17

mało?? to daj jeszcze wieszaki 15cm :)21
jeszcze mało?? to dołóż piór i zrób z nich rogala :)9

po takim lifcie to nic tylko drabinkę na progu zamontuj :)12

jak dla mnie to co chcesz zrobić to bzdura ale rób jak chcesz :)

P.S.
Ja mam SPOA i żałuję żę tyle pracy w to włożyłem bo chciałbym tak jak było :P
Niech cię emocje nie ponoszą bo źle na tym wyjdziesz słuchaj ludzi a będzie lepiej...

pzdr. F
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Zun » śr sty 14, 2009 11:50 am

fiqs pisze:
I kolejny pomnik powstanie :D
Swojego czasu się mówiło żyrafa ;) Idealnie pasuje do tej zmoty ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » śr sty 14, 2009 3:57 pm

Na spoa z plaskim resorem wystarczy miejsca dla Twoich kol,nic wiecej nie trzeba.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Wilku » śr sty 14, 2009 11:42 pm

Przemyśl jeszcze to wszystko, policz koszty i pomnóż tę kwotę przez 2.
Przejedź sie na jakiś rajd i zobacz, jak radzą sobie Samuraje z seryjnymi silnikami. Możesz być zaskoczony.
Pamiętaj też, że największa satysfakcja jest wtedy, kiedy ukończysz imprezę (rajd), a nie wrócisz na holu z powodu poukręcanych wałów, półosi, sprzęgiełek.
Wiedz też, że silnik to nie wszystko. Bez poprawionego zawieszenia (amortyzatory, sprężyny?) nie opanujesz auta przy większych prędkościach.
Moim zdaniem, jeśli silnik masz już słaby, to kup drugi motor od Samuraja ewentualnie Vitary (te są zazwyczaj droższe). Zrób przekładkę w dwa dni, doprowadź układ elektryczny i paliwowy do kultury i ciesz się jeżdżeniem, a nie remontowaniem samochodu.
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » czw sty 15, 2009 9:16 pm

Tak mam wycieta miche :
Obrazek
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: seba4x4 » pt sty 16, 2009 7:00 am

Seba350 pisze:Tak mam wycieta miche :
Zawsze mniej obiadu wejdzie :)21 :)21
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: motkka » pt sty 16, 2009 3:11 pm

Seba350 Dzięki za fotke miski. dał bys rade zrobic zdjęcie mocowań silnika łap itp. albo chociaż opisac jak było z mocowaniem tego silnika?
kto smaruje ten jedzie!

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » pt sty 16, 2009 9:23 pm

Same lapy silnika sa dorobione stalowe (ksztaltownik,kontownik itd - oryginalne bmw sa alu i pekaja podobno) calosc mocowana jest mniejwiecej w miejscach oryginalnych ale uzyte poduszki silnika pochodza od zuka czy lublina (takie prostokatne) sa twarde i daja rade. Poduszka przykrecona w oryginalnym miejscu ramy i do tego silnik na dorobionych lapach. Chlodnica tez jest z bmw . Najpierw by trzeba umiescic chlodnice jak najblizej przedniego pasa i pozniej wstawiac silnik i przymierzac by wycyrklowac odleglosci od chlodnicy i sciany grodziowej. Wisko mam wywalone i jest dorobiona flansz ze stalym wentylatorem
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: motkka » pt sty 16, 2009 9:52 pm

Chłodnice bede wywalał na pake tak ze niebedzie motania z przodu
kto smaruje ten jedzie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości