Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » pn wrz 07, 2009 10:18 am
Adam.Ż pisze:widok od dołu
rys jest poglądowy bo robiłem z pamięci

Wielkie dzięki

mam nadzieje że po tej operacji skrzynia wlata na miejsce
Samiec
-
kapec

- Posty: 2293
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
- Lokalizacja: Kwidzyn
Post
autor: kapec » pn wrz 07, 2009 11:27 am
A okreciles caly wybierak od wajchy zmiany biegow czy tylko sama wajche?
Kapec, disco 300TDi '97,
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn wrz 07, 2009 11:32 am
wystarczy wyjąć drążek(odkręcić 3 śrubki)
zdjęcie wybieraka nie da za dużo, a tylko trzeba się będzie później męczyć z dokręcaniem w ciasnej dziurze.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » pn wrz 07, 2009 11:40 am
zrobiłem tak jak napisał @Adam.Ż odkręciłem samą wajchę ,podetnę to mocowanie i zobaczymy.
Samiec
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn wrz 07, 2009 11:41 am
tam potrzeba kilku mm żeby skrzynia weszła(przynajmniej tak u mnie było). Musisz zobaczyć ile Ci potrzeba i mniej więcej tyle podciąć, oczywiście w granicach rozsądku żeby nie za dużo wyciąć

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » pn wrz 07, 2009 11:49 am
Dziwne. Wyciągałem skrzynię kilka razy i nigdy nic nie podcinałem. Trzeba tylko pomanewrować troszkę.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn wrz 07, 2009 11:54 am
tak ale przy lekkim podcięciu prawie nie manewrujesz. Po prostu wygodniej

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » pn wrz 07, 2009 12:04 pm
jakoś wyszła więc pewnie i by weszła ale leżąc pod samochodem nie bardzo jest jak manewrować a poza tym to nie waży 5kg w takiej pozycji łapy siadają.
Samiec
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn wrz 07, 2009 12:33 pm
najlepiej jest w 2 osoby. Jedna z przodu trzyma, druga z tyłu.
Wsadzenie to dopiero połowa, jeszcze trzeba trafić wałkiem dobrze na frez.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » pn wrz 07, 2009 12:55 pm
trzeba się będzie troszkę nagimnastykować

Samiec
-
kapec

- Posty: 2293
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
- Lokalizacja: Kwidzyn
Post
autor: kapec » pn wrz 07, 2009 2:11 pm
Adam.Ż pisze:
zdjęcie wybieraka nie da za dużo, a tylko trzeba się będzie później męczyć z dokręcaniem w ciasnej dziurze.
Przeciez to raptem 4 sruby, potrzeba do tego nasadke, przedluzke i grzechotke. Zapewniam cie ze da tyle, ze skrzynia wejdzie bez problemu. Skrzynie wywalalem sam kilka razy, wygodniej z kanalu czy podnosnika ale i na glebie mozna to zrobic. Samemu.
Kapec, disco 300TDi '97,
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn wrz 07, 2009 4:07 pm
my wyjmowaliśmy na środku poligonu w orzyszu gdzie widoczność była może na 2 metry(noc i listopadowa słota)

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pn wrz 07, 2009 4:21 pm
Tomek (szerokimost), ja w czwartek będę już po egzaminie, to Ci mogę pomóc.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » pn wrz 07, 2009 5:12 pm
KSikorski pisze:Tomek (szerokimost), ja w czwartek będę już po egzaminie, to Ci mogę pomóc.
dzięki Krzychu
ale mam nadzieję że w środę znajdzie się już na swoim miejscu

Samiec
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » czw wrz 10, 2009 9:22 pm
no i skrzynka siedzi na miejscu
dzięki @Adam.Ż twój patent sprawdził się w 100% teraz skrzynia bez żadnego oporu i siły wpada na swoje miejsce.
dzięki.
Samiec
-
MarekSS
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 7:12 pm
- Lokalizacja: Więciorka/ małopolska
Post
autor: MarekSS » pt wrz 18, 2009 7:51 pm
Siemka
Szukałem uszczelniacza tyłu skrzyni biegów, wyjście wału napędowego. i niemoge dorwac uszczelniacza o wym iarach 32/42/10. dostepny jest taki 32/42/7. Może taki być czy za wąski bedzie?
Niech
BŁOTO będzie z Wami

-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » sob wrz 19, 2009 7:51 am
MarekSS pisze:Siemka
Szukałem uszczelniacza tyłu skrzyni biegów, wyjście wału napędowego. i niemoge dorwac uszczelniacza o wym iarach 32/42/10. dostepny jest taki 32/42/7. Może taki być czy za wąski bedzie?
będzie ok ale lepiej dodaj pare zł i kup w aso oryginał na pewno dłużej polata :
Uszczelniacz wału napędowego:
KOR NHSA 32/42/10 XLTJ <-- Generalnie koloru brazowego, z wargą uszczelniająca na zewnątrz skrzyni biegów.
dane Daniels
Samiec
-
V
-

- Posty: 186
- Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm
Post
autor: V » pn wrz 21, 2009 7:30 pm
Witam coś nie mogę wywalić swojej skrzyni, nie moge jej dostatecznie cofnąć do tyłu tak jakby lewarek przeszkadzał czy co?? wydaje sie ze wszystko porozkręcałem przy silniku dwie sruby +sruby przy rozruszniku+nakrętki ze szpilek przy skrzyni
wał, z tyłu łapa podtrzymująca,czy cos jeszcze??
macie jakies patenty na wyciagnięcie będac zglebowanym pod autem??
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy

-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » wt wrz 22, 2009 10:03 am
V pisze:Witam coś nie mogę wywalić swojej skrzyni, nie moge jej dostatecznie cofnąć do tyłu tak jakby lewarek przeszkadzał czy co?? wydaje sie ze wszystko porozkręcałem przy silniku dwie sruby +sruby przy rozruszniku+nakrętki ze szpilek przy skrzyni
wał, z tyłu łapa podtrzymująca,czy cos jeszcze??
macie jakies patenty na wyciagnięcie będac zglebowanym pod autem??
a lewarek

zdjęty

Samiec
-
V
-

- Posty: 186
- Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm
Post
autor: V » wt wrz 22, 2009 12:30 pm
szerokimost pisze:a lewarek zdjęty
a no nie zdjęty
a jak sie do niego dobrać zeby nic nie spartolić ?
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt wrz 22, 2009 1:01 pm
V pisze:szerokimost pisze:a lewarek zdjęty
a no nie zdjęty
a jak sie do niego dobrać zeby nic nie spartolić ?
Obejrzeć obrazki w manualu...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » wt wrz 22, 2009 3:29 pm
V pisze:szerokimost pisze:a lewarek zdjęty
a no nie zdjęty
a jak sie do niego dobrać zeby nic nie spartolić ?
ustaw na N (luzik) odkręć 4 śrubki osłony gumowej ,potem 3 śrubki lewarka i wyciągnij go powoli do góry ,ot cała filozofia.

Samiec
-
V
-

- Posty: 186
- Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm
Post
autor: V » wt wrz 22, 2009 7:46 pm
No dobra po kilku h... i k... wreszcie skrzynia trafiła na stół
od tyłu do połowy jest "mokra" więc pewnie jak ktos sugerował poszedł uszczelniacz chociaż na pierwszy rzut oka wygląda na nienaruszony ?

na pierwszym zdjęciu jest taki gumowy korek gdy go wyciągnąłem wylewał się olej czy tak powinno być?
jak wyciagnąć ten uszczelniacz czy powinien wyjść luźno? ten za holere nie chce wyjść
kto sie orientuje gdzie moża byłoby taki zakupić ASO czy zamiennik?
dzięki za podpowiedzi
pozdrawiam
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt wrz 22, 2009 7:50 pm
uszczelniacz może być po prostu stary i guma stwardniała.
Nie wyjdzie tak łatwo - trzeba się trochę namęczyć.
Nie wiem jak z ASO, ale w serwisie jest dostępny i nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
V
-

- Posty: 186
- Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm
Post
autor: V » wt wrz 22, 2009 8:16 pm
Adam.Ż pisze:Nie wyjdzie tak łatwo - trzeba się trochę namęczyć.
ale zdaje się moge go wygrzebać w kawałkach czy lepiej męczyć się aby był cały?
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość