K-Pax pisze:a zdardzisz mi co to są otwarte dyfry?...
Tzn bez żadnej blokady ani nawet LSD. LSD ma nawet kumpel w Santa Fe

, które przy NGV wydaje się być "terenowe"

.
Przy słabym wykrzyżu otwarty dyfer bardzo skutecznie zatrzymuje auto na byle dziurze. Dlatego też np w Nowym Pajero, które też ma niezalezny zawias, zastosowano torsen i ręczną blokade w tylnym dyfrze

Większość dalekowschodnich aut z niezależnym przodem i mostem z tyłu (mające i tak sporo lepszy wykrzyż niż NGV) ma przyjnajmniej LSD z tyłu.
K-Pax pisze:... w aucie z niezależnym zawieszeniem, prześwit łatwiej zrobic ładny, bo nie ma tej centralnej gruchy, która zawsze jest w moście.
...
Niby tak ale przy zachowaniu fabrycznej długości amortyzatora lub przy odboju górnym (w zawieszniu dwuwachaczowym) dramtycznie zmiejszasz skok czyli wykrzyż, który i w fabrycznym aucie jest słabiutki. Jak wydłużysz amor to będziesz co chwilę urywał przeguby. Wszyscy motacze Vitar coś o tym wiedzą

. Można próbować obniżac mosty ale to już gróbsza rzeźba i chyba brak jakichkolwiek wzorów.
Dla mnie bez sensu kupować auto mało dzielne i po masakrycznym motaniu, które zepsuje wszysko co moża, wyjść na dzielność seryjnego Terrano II.
Edit: Żeby być obiektywnym to trzeba przyznać że w wyp DeLux jest ESP które do pewnego stopnia może być protezą blokad i umożliwić przejechanie miejsc w których objawią się niedostatki wykrzyżu. Problemem nr jeden jednak pozostaje bardzo mały prześwit.
BTW ciekawe porównie ludzi który wiedzą o czym piszą:
http://www.overlander.com.au/vehicle_te ... ara-V-Rav4
If you're looking for a serious offroad machine among this lot, then you're looking in the wrong place.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.