4:16 z reduktorów 410 i 413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » pt wrz 10, 2010 4:33 pm

Hej;)
Jestem troszke wcześniej ;)
w sumie to mam 2,5 reduktora ;)
To pierwszy ten nietypowy z kołami w ktorych pomierzyłem średnice:
1.145mm
2.125mm
Obrazek
3.66mm
4.86mm
Obrazek
5.80mm
Obrazek
Drugi to raczej sj413:
1.144mm
2.122mm
Obrazek
3.63mm
4.83mm
Obrazek
5.88mm
Obrazek
ogólnie to tego sj413 mam jeszcze jeden tylko bez jednej części obudowy...
Także Adamie czekam na podpowiedź czy coś się z tego skleci czy czyścić i składać...
A może jakaś podpowiedź jak PTO zaraz zrobić...tylko nie porobiłem fotek obudowy...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » pt wrz 10, 2010 10:04 pm

z tego co widze po średnicach(szkoda że jeszcze zębów nie policzyłeś) to przełożyć sie da, tylko niestety zwiekszenie przełożenia nie będzie znaczne. :roll:
a już myślałem...
ale jeszcze raz jutro spojrze bo dzisiaj jestem już "zmęczony"...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » sob wrz 11, 2010 6:08 am

właśnie do takiego samego wniosku doszedłem jak oglądałem te kółka...że róznica będzie ale niezbyt duża....

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: husky » sob wrz 11, 2010 7:23 pm

To wam podpowiem byscie nie błądzili ze z tego nic nie bedzie :(
Do zrobienia 4.16 potrzebny jest reduktor od sj410 DeLux czyli nowszy niz ten na fotkach.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » ndz wrz 12, 2010 9:10 am

też mi tak to wygląda niestety....
Adamie lub husky macie może pomierzone średnice i liczbę zębów na tych kołach co się wykorzystuje z red sj410??Chodzi mi o te kółka:
Obrazek

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: husky » pn wrz 13, 2010 1:42 pm

toshimin pisze:też mi tak to wygląda niestety....
Adamie lub husky macie może pomierzone średnice i liczbę zębów na tych kołach co się wykorzystuje z red sj410??Chodzi mi o te kółka:
Obrazek

pierwsze od lewej ; 31 zeby , drugie 53 , trzecie nie pamietam , to wieksze nad nim ma 49 zebow .
Ostatnio zmieniony wt wrz 14, 2010 8:24 pm przez husky, łącznie zmieniany 1 raz.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » pn wrz 13, 2010 1:55 pm

to większe się bierze z sj413 - je mam tylko jak bede szukał to nie chce znów nabyc niepotrzebnych gratów...nie ma tego w jakims manualu albo gdzies??

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: husky » pn wrz 13, 2010 2:35 pm

niestety obudowy red.410 delux i 413 sa z zewnatrz takie same. mozna je odroznic jedynie krecac walkiem i w ten sposob policzyc przelozenie , 410 ma 2.52 a 413 ma 2.26 a jak masz red. rozbebeszony to wystarczy policzyc zeby na kole nr.2 [na zdjeciu]
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » wt wrz 14, 2010 4:20 pm

Witam;)
Mam dla potomnych policzone zęby kółek;)
i tak zaczniemy od mojego starszego modelu Sj410
1. 39z fi 80,5mm
2. 24z fi 66,1mm
3. 42z fi 86,3mm
4. 57z fi 144mm
5. 62z fi 125mm
A to model Sj413
1. 44z fi 88,1mm
2. 23z fi 63,4mm
3. 41z fi 83 mm
4. 56z fi 144,7mm
5. 62z fi 122mm
Mam też policzone zęby z przełożenia 1:4,16 ale nie wszystkich kół...
2. 23z
3. 54z
5. 44z
Niestety brak średnic...no i liczby zębów 1. bo 4. i 2. to chyba zostaje z sj413....
Obrazek

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » wt wrz 14, 2010 6:33 pm

Z moich obliczeń wynika że koło 1. powinno mieć 26z wtedy uzyskamy przełożenie 4,153846154 czyli po zaokrągleniu 4,16 ;)
Mówię tu o zestawie calmini 1:4,16
Przełożenie H zostanie wtedy zwolnione z 1,409 do 1,692
Gorąco polecam stronke:
http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje10.htm
Przełożenia w reduktorach:
stary Sj410:
H 1,476
L 2,205
Sj413:
H 1,409
L 2,268
Wychodzi z tego że mam najszybszy seryjny reduktor.....:(
To jak on daje rade z tymi rolnikami??
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2010 10:20 pm przez toshimin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: husky » wt wrz 14, 2010 8:23 pm

w 410 delux pierwsze kolo ma 31 zebow , pamiec jednak juz nie ta :oops: teraz sprawdzilem :D

ale po co ci te liczby i wymiary jak widac na zdj. ze masz wyspawane ??
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » wt wrz 14, 2010 8:40 pm

to nie mój reduktor;)
Husky ale wcześniej tez napisałeś że 1.ma 31z, chodziło mi o wszystkie koła żebym mógł sobie to wszystko najpierw policzyć :wink: ;)
Jeśli masz to gdzieś zanotowane to będę bardzo wdzięczny :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » wt wrz 14, 2010 9:49 pm

toshimin pisze:Z moich obliczeń wynika że koło 1. powinno mieć 26z wtedy uzyskamy przełożenie 4,153846154 czyli po zaokrągleniu 4,16 ;)

to ja nie wiem jak Cie uczyli zaokrąglać bo z tego co mnie uczyli to będzie 4,15(jeśli nast cyfra to 5 lub więcej to sie w góre zaokrągla) :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » wt wrz 14, 2010 10:04 pm

NIe czepiajmy się szczegółów...oczy mi od cad`a już siadają najwidoczniej....albo to ta 2 flaszka winna...??Nieeee napewno to cad;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 4:47 am

ja przy cad-ie siedze 6 godzin dziennie :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » śr wrz 15, 2010 7:41 am

To współczuje mój drogi....juz dawno bym w alkoholizm wpadł ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 7:56 am

nie jest tak źle :wink: taka praca. A w wolnym czasie siedze w solidworks-ie rusując rzeczu do samuraia :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » śr wrz 15, 2010 10:32 am

Dzisiaj udało mi się dodzwonić do jedenj firmy i uzyskałem takie liczby dla 4,16:
1. 31z
2. 23z
3. 53z
4. 56z
5. 49z
tylko że jak dla nich policzę przełożenie to wychodzi 3,42 a nie 4,16 więc już nic nie wiem...
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2010 10:21 pm przez toshimin, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: husky » śr wrz 15, 2010 2:31 pm

wez pod uwage ze zeby sa calowe !!
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 4:30 pm

ale co to ma do ilości zębów?? :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » śr wrz 15, 2010 4:49 pm

Ja bardziej myślę że może źle to licze lub te wzory są tylko dla kół o prostych zębach a tam mamy jednak kąt 27stopni....i w tym może być myk...licze przełożenia wg opisu ze stronki:

http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje10.htm
liczę to tak:
1/3x2/4 to są wolne biegi
1/3x3/5 to są szybkie
tylko nie jestem pewien czy dobrze te wolne licze bo jednak są na tym samym wałku sztywno osadzone 2 i 3 koło...
może ktoś wie gdzie tkwi błąd...??
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2010 10:21 pm przez toshimin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 6:24 pm

na L wychodzi ok 4,14((koło3:koło1)+(koło4:koło2))
na H nie liczyłem
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » śr wrz 15, 2010 9:17 pm

Dlaczego dodałeś oba przełożenia??Dlatego ze koła 2 i 3 sa na tym samym wałku na sztywno??
Na tej stronce co podałem jest że się mnoży ale nie było tam opisanego przykładu gdzie przełożenie jest realizowane przez koła osadzone sztywno na jednym wałku...może też jest róznica jeśli żeby są skośne jak w tych kołach??Jest na forum ktoś kto się w tym dobrze orientuje??

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 9:24 pm

dodałem bo przełożenia są szeregowo jedno za drugim i całkowite przełożenie w takim układzie jest sumą przełożeń poszczególnych elementów.
To że zęby są skośne nie wpływa na przełożenie. Wpływa na współpracę zębów(wchodzenia odpowiednich par zębów w przypór przez co powoduje cichobieżność pracy przekładni, ale niestety powoduje powstanie sił osiowych).

nie patrzyłem na tą stronę, przypomniałem sobie co mieliśmy na podstawach automatyki i teorii maszyn(projekt układu z kilkoma przełożeniami, sprzęgłami, silnikiem i odbiornikiem. Trzeba było uwzględnić przełożenia, straty(sprawności) i momenty bezwładności poszczególnych elementów :wink: )

to że koła są na jednym wałku definiuje Ci prędkość kół, tzn prędkości kątowe kół nr 2 i 3 będą takie same.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Re: 4:16 z reduktorów 410 i 413

Post autor: toshimin » śr wrz 15, 2010 9:46 pm

Tak właśnie podejrzewałem że w tym jest myk że są na jednym wałku...
Mam nadzieje że teraz będzie dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości