Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » sob lis 06, 2010 6:13 pm
czarny bielsko pisze:a ja w koncu kupilem Perschini 225/70R15 i teraz czekam na samiego zeby je przetestowac

ale mysle, ze to dobry zakup

Nie chcac byc uszczypliwym-ale kiedys pare lat temu jak jeszcze mialem feroze myslalem podobnie jak Ty

ze to dobry zakup
Z czasem sie okazalo (nim sie zorientowalem ze auto tez jest do d..a nie terenu)ze perschini nadaje sie na asfalt ,i leśne drogi..po kilku wypadach z kumplami w terenie wiedzialem ze te opony w błocie wogole sobie nie radza...nie czyszcza sie i zmienilem opony na kopie simexa-fedime.Szkoda kasy na te opony jesli auto ma sluzyc do off roadu przeprawowego.pierwsze lepsze błoto simex "jedzie" a perschini czy tez sahara "stoi"
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
czarny bielsko
-

- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czarny bielsko » sob lis 06, 2010 7:25 pm
wiem wlasnie, ze nie sa jakies super zajebiste, ale na razie trzeba troszke przyoszczedzic bo musze jeszcze za blacharke i malowanie zaplacic kumplowi. Kiedys kupi sie cos lepszego - pewnie kopie simexa, ale jak na razie to dudkow brak

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » ndz lis 07, 2010 10:08 am
Wiadomo "nie od razu Kraków zbudowano..." wiec na wszystko przyjdzie czas, ale przynajmniej wiem po sobie ze kierowalo mna to ze myslalem ze to akurat ja bede mial szczescie i mnie perschini beda robily rownie dobrze jak innym simex..pobobnie myslalem ze feroza bedzie robila tak jak samurai ...ze mi akurat przedni most w ferce nie strzeli...ale teren jest nieubłagalny i weryfikuje bez litosci

To takie moje doswiadczenia ,mimo ze moglem sie uczyc na bledach innych chcialem byc madrzejszy i myslalem ze przechytrze teren i bardziej doswiadczonych w off roadzie

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
PITSJ413:)
-

- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Post
autor: PITSJ413:) » ndz lis 07, 2010 12:22 pm
ja mam persischini i nie narzekam

pewnie ze simex lepiej robi ale i szybciej wiesza auto na mostach.Wystarczy troche grzebnac gdzis w torfie i koniec a persischini moze i sie zaklei ale auto bedzie latwiej wyciagnac.Kazdy ma swoje doswiadczenia i swoja teorie na temat opon i techniki jazdy.Moim zdaniem jak sie dobrze kolem zakreci to i szosowka sie dobrze czysci
jak na poczatek te oponki beda w sam raz a zycie zweryfikuje czy sie spisza czy nie

u mnie sie spisuja od dwoch lat bez wzgledu na to w jakim terenie i w jakich warunkach pogodowych sie jezdzi

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » ndz lis 07, 2010 12:50 pm
kazdy ma swoja teorie nt.opon ale najwazniejsza rzecz to indywidulalne rozumowanie pojecia "terenu" Jedni jak przepiernicza po polnej drodze z kałuzami 80km/h i wroca uwalonym autem po dach to dla nich mega teren a dla innych ciezki teren zaczyna sie w błocie po cycki i tam gdzie dojazdowka do startu konczy sie ciaganiem na windzie

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
PITSJ413:)
-

- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Post
autor: PITSJ413:) » ndz lis 07, 2010 1:31 pm
dlatego nie ma uniwrsalnej odpowiedzi na to jakie opony zalozyc.Moje auto nie ma lekko ale sluzy mi tylko do zabawy wiec nie jest tragedia jak sie gdzies zakopie
P.S.
na bloto po cycki to i simex nie pomoze a nawet jeszcze bardziej pograzy auto w brei
najlepiej to podpatrzec na jakiejs imprezie jak inni sobie radza na danej oponie

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lis 10, 2010 8:28 am
Swgo czasu miałem możliwość porównać obie oponki założone na dwóch samuraikach. Saharka, perhini i takie tam kopie geolandera lepiej robią na sypkim piachu i twardych podjazdach. Jednak w błotku które skutecznie zabija bieżnik i samochód zamiast jechać to się kizia mizia w błocie to lepiej mieć simexa. Gaz do dechy żaby latają w powietrzu, simex czyści się jak należy, auto prze do przodu a na saharkah kizianko jest tylko trochę szybsze ale nadal w miejscu. Wiadomo zawsze jest kres po którym auto wisi na mostach. Wyczucie zbliżającego się tego momentu zależny wyłącznie od kierownika.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » śr lis 10, 2010 8:34 am

i to jest wypowiedz czlowieka ktory mial stycznosc z obiema "gumami"

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
Mastra
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
- Lokalizacja: Wyrzysk
Post
autor: Mastra » śr lis 10, 2010 8:04 pm
Dobre opony to 80% sukcesu. Zakupiłem auto na AT-ach 30x9,5. Po czarnym hałasowały, jak pokropiło to łyzwa. W terenie prawie każdy wyjazd kończył sie telefonem do przyjaciela. Długo zastanawiałem sie nad oponami - firma i typ. Wybór padł na Kumho KL71- ciche po czarnym, przy hamowaniu na mokrym - nie jest źle, natomiast w terenie - suchy piach przy stromym podjeździe, czy glina, błoto - nie stanowi problemu byle by mocy wystarczyło. Przetestowane na poligonie w Wałczu podczas imprezy w lipcu (padało kilka dni), kto był to wie jakie warunki panowały. Zaliczyły test wzorowo.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » śr lis 10, 2010 8:28 pm
Mastra pisze:Dobre opony to 80% sukcesu. Zakupiłem auto na AT-ach 30x9,5. Po czarnym hałasowały, jak pokropiło to łyzwa. W terenie prawie każdy wyjazd kończył sie telefonem do przyjaciela. Długo zastanawiałem sie nad oponami - firma i typ. Wybór padł na Kumho KL71- ciche po czarnym, przy hamowaniu na mokrym - nie jest źle, natomiast w terenie - suchy piach przy stromym podjeździe, czy glina, błoto - nie stanowi problemu byle by mocy wystarczyło. Przetestowane na poligonie w Wałczu podczas imprezy w lipcu (padało kilka dni), kto był to wie jakie warunki panowały. Zaliczyły test wzorowo.
a jaki masz rozmiar tych kl-71 w samcu ?
Samiec
-
Mastra
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
- Lokalizacja: Wyrzysk
Post
autor: Mastra » śr lis 10, 2010 8:38 pm
szerokimost pisze:Mastra pisze:Dobre opony to 80% sukcesu. Zakupiłem auto na AT-ach 30x9,5. Po czarnym hałasowały, jak pokropiło to łyzwa. W terenie prawie każdy wyjazd kończył sie telefonem do przyjaciela. Długo zastanawiałem sie nad oponami - firma i typ. Wybór padł na Kumho KL71- ciche po czarnym, przy hamowaniu na mokrym - nie jest źle, natomiast w terenie - suchy piach przy stromym podjeździe, czy glina, błoto - nie stanowi problemu byle by mocy wystarczyło. Przetestowane na poligonie w Wałczu podczas imprezy w lipcu (padało kilka dni), kto był to wie jakie warunki panowały. Zaliczyły test wzorowo.
a jaki masz rozmiar tych kl-71 w samcu ?
235/75/15 czyli jakieś 29''
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość