Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Adam.Ż » pt paź 22, 2010 11:32 am

mari pisze:...
3 - jakakolwiek ingerencja w zawieche samuraia obniza radykalnie wygode
mylisz sie :wink:
mój po przeróbce zawieszenia dużo lepiej wybiera nierówności(mam resory)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: mari » pt paź 22, 2010 11:53 am

Adam.Ż pisze:
mari pisze:...
3 - jakakolwiek ingerencja w zawieche samuraia obniza radykalnie wygode
mylisz sie :wink:
mój po przeróbce zawieszenia dużo lepiej wybiera nierówności(mam resory)
A podpytam od czego te resorki i pewnie dlaczego sa dluzsze ze takie wygodne?? :wink:
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: krzysiekass » pt paź 22, 2010 3:10 pm

Panowie , nie kasztanić mi tu . Sprawa poważna jest dosyć , bom nie zdecydowany :D Komfort Wrangla , czy Srajtka jest mi znany .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Colicab » pt paź 22, 2010 3:12 pm

tanto pisze:
Colicab pisze:Tylko ten brak komfortu...
Nie wiem o czym piszesz ...jedyny brak komfortu jaki odczuwam, to deszcz wchodzący do środka przez uszczelki szyb w hardtopie :)11 i brak snorka.
mam mazury i to jakies super hd, supertwarde :lol: a jak raz zapomnialem, ze jest prog zwalniajacy i przelecialem na dwojce, to cieszylem sie, ze glowa z softtopem sie spotkala :)21
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: krzysiekass » ndz paź 24, 2010 4:40 pm

Colicab pisze:
tanto pisze:
Colicab pisze:Tylko ten brak komfortu...
Nie wiem o czym piszesz ...jedyny brak komfortu jaki odczuwam, to deszcz wchodzący do środka przez uszczelki szyb w hardtopie :)11 i brak snorka.
mam mazury i to jakies super hd, supertwarde :lol: a jak raz zapomnialem, ze jest prog zwalniajacy i przelecialem na dwojce, to cieszylem sie, ze glowa z softtopem sie spotkala :)21
To jest chyba norma w samuraju . dlatego jak by doszło do zamiany , to pewnie motałbym springi :D
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

JKD
 
 
Posty: 278
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 10:06 pm

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: JKD » ndz paź 24, 2010 5:06 pm

ja sie na samuraia przesiadlem z patrola narazie trwaja prace nad suzuka ale jakos za patrolem nie tesknie inna jazda inne wrazenia a jak mi sie znudzi to zawsze mozna kupic cos innego

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: miatman » wt paź 26, 2010 7:36 am

Efekt będzie taki, że po zakupie SAMURAIA będziesz czuł niedosyt i pozbędziesz się sporej kwoty na zakup zawieszenia, opon, zderzaków, wspomagania, i itp. Za rok stwierdzisz, że tak naprawdę jak są już duże koła to przydadzą się inne przełożenia w reduktorze, a poza tym chciałbyś mieć przynajmniej blokadę tyłu ale automatycznej nie założysz bo jest mało komfortowa podczas codziennej eksploatacji a ARB za droga. Potem przez rok będziesz bił się z myślami co robić i jak już uznasz, że więcej inwestować nie zamierzasz wystawisz samochód na sprzedaż. A wtedy następcy tych kolegów, którzy teraz wspierają Ciebie w takiej zamianie napiszą na łamach tego forum, że jak mają kupić Twoje auto to wolą sobie sami przerobić, bo wolą sprężyny zamiast resorów albo np. że tak wahaczy się nie robi, itp. I w ten sposób stracisz więcej niż gdybyś nie wykonując jakichkolwiek ruchów jeździł WRANGLEREM.
Ostatnio zmieniony wt paź 26, 2010 7:49 am przez miatman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Grześ K. » wt paź 26, 2010 7:49 am

:)9 z ta spora kwota to bym nie przesadzał, samurai to akurat autko mało kosztowne w motaniu
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: pavelk » wt paź 26, 2010 9:20 am

mało kosztowne jest pojęciem względnym :roll:
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Kabal » wt paź 26, 2010 10:04 am

Ja się przesiadłem z pajero do samuraia. Efekt jest taki, że zamieniłem samuraia na motur, a za terenówką pomału się rozglądam. Niby dookoła komina w samim jest kupa zabawy, ale nawet dojazdówka potrafi sponiewierać. O dalszym wyjeździe można zapomnieć, chyba, że ma się kręgosłup z tytanu. Niemniej mi zdolności terenowe nie zrekompensowały dyskomfortu poruszania się tym autem. Do miśka wsiadałem z bananem na twarzy i lubiłem sobie pojeździć gdziekolwiek, samim tylko co jakiś czas na poligon i do domu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Kostuch » wt paź 26, 2010 10:15 am

Kabal pisze:... Do miśka wsiadałem z bananem na twarzy i lubiłem sobie pojeździć gdziekolwiek, samim tylko co jakiś czas na poligon i do domu.
Ja do samuraia wsiadam z bananem i lubię pojeździć gdziekolwiek. Jak miałem gelendę, to tylko do pracy i na zakupy :)21
Do suzuki trzeba dorosnąć :)14
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt paź 26, 2010 10:17 am

Fakt - Pajero, Terrano mają super wygodne zawieszenie, wiem bo miałem Pajero 1 na sprężynach z tyłu, a brat mój ma Terrano I. Frajda z jazdy dużym samochodem jest... duża. Natomiast u mnie jest tak, że śmieje się jak ja przechodzę ''lekkim h$jem'' przez bagno Samuraiem, a Patrole taplają się z prędkością 1m/min i w dodatku zapadają się niemiłosiernie pod swoim ciężarem. To mi daje największą satysfakcje i frajdę. Miałem Pajero, nie kupie więcej :)
Jak kolega mówi: Do Samuraia trzeba dorosnąć... emocjonalnie :)
4x4 Tczew

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: miatman » wt paź 26, 2010 11:45 am

Kostuch pisze:
Do suzuki trzeba dorosnąć :)14
Dlatego uważam, że niskie koszty eksploatacji nie mogą być podstawą do zakupu SAMURAIA, życie potrafi boleśnie zweryfikować takie podejście. Mało kto z byłych i obecnych na forum jeździ seryjnym samochodem. W SAMURAIU samo włożenie nadwymiarowych opon powoduje konieczność modyfikacji zawieszenia, najprościej poprzez wymianę resorów na wyższe, założenie mocniejszych wieszaków i dłuższych amortyzatorów. Trzeba również założyć felgi z ujemnym offsetem i podciąć nadwozie. Jak ktoś profilaktycznie nie wzmocni mostów to się powyginają. Do takiego skaczącego samochodu warto włożyć fotele kubełkowe i pasy oraz klatkę. Zakres niezbędnych modyfikacji rozszerza się w nieskończoność.

arni89
 
 
Posty: 171
Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Wisła

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: arni89 » wt paź 26, 2010 12:26 pm

:)2 100% racja Amen :-o
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt paź 26, 2010 12:51 pm

A do Patrola założysz 35' bez tych modyfikacji ? A do Pajero 32' bez modyfikacji da rade? Otóż odpowiedź brzmi: NIE ! Jak chcesz bawić się w terenie to musisz płacić, tyle, ze jak jeździsz Samuraiem to płacisz mniej.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Grześ K. » wt paź 26, 2010 1:27 pm

ŁeLeK pisze:A do Patrola założysz 35' bez tych modyfikacji ? A do Pajero 32' bez modyfikacji da rade? Otóż odpowiedź brzmi: NIE ! Jak chcesz bawić się w terenie to musisz płacić, tyle, ze jak jeździsz Samuraiem to płacisz mniej.
O toto :)2
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: miatman » wt paź 26, 2010 2:27 pm

Paradoksalnie posiadanie takiego droższego w utrzymaniu WRANGLERA będzie dla kolegi tańsze niż jego sprzedaż i zakup SAMURAIA. Przede wszystkim dlatego, że WRANGLERA już ma i go wyremontował a zakup każdego kolejnego samochodu to wielka niewiadoma, szczególnie jeśli samochód to kilkunastoletni SAMURAI. Dodatkowo WRANGLER nawet na kołach standardowej wielkości względnie dobrze się prezentuje czego nie można powiedzieć o zniszczonym SAMURAIU z kołami 205/70/15 i smutnymi resorami . Dlatego kolega może oprzeć się pokusie modyfikowania JEEPA, natomiast zapewne nie będzie mógł sobie odmówić zakupu kilku a potem kilkunastu prezentów dla SUZUKI i spędzenia kilku tysięcy godzin w garażu.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: ŁeLeK » wt paź 26, 2010 3:31 pm

A ja tam lubie siedzieć 12h przy modzeniu w garażu przy moim Suzuki. Wiadomo - nowe auto - nowe problemy.
A co do wyglądu... zacytuje kogoś: ''...auto ma się do lasu, albo do lansu...''
4x4 Tczew

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: krzysiekass » wt paź 26, 2010 5:42 pm

Temat modyfikacji przerabiam za każdym razem :lol: Pierwsza była Vitara . Tu są foty z remontu http://off-road.frix.pl/temat/44465/gen ... ont-vitary lecz sytuacja zmusiła do sprzedaży . Tak jak widać , prace przy samochodzie nie zniechęcają mnie . Wszystko robię sam , wiec i koszty mniejsze . Nie ukrywam ,że szukam w tej chwili auta , które będzie mnie paliło , a zarazem będzie mi dawało frajdę z zabawy :D
Także decyzja już podjęta , Wrangler będzie do sprzedania . Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za porady . Jeżeli macie jeszcze coś ciekawego do dodania , to z niecierpliowścią czekam :D
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Kabal » wt paź 26, 2010 6:30 pm

To ja dodam coś w kwestii jarania się sprzętem - There's no replacement for displacement :)21 Nie licz na cuda po przesiadce w samiego.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Myszono » śr paź 27, 2010 3:53 pm

Ja mam Samuraia nieźle nawet przerobionego już na OME itd. Mam też Wranglera YJ 2,5 standard i mogę powiedzieć tak.
Wszystko zależy od zasobności miesięcznych dochodów :)
Obrazek

Samurai niektóre +y (tanie i dostępne części, robi zajebiście w terenie, nie tonie tak szybko w bagnie, mało pali)
Wangler niektóre +y (lepszy komfort, dobry reduktor, mniejszy promień skrętu)

Samurai - (buja nim że na wymioty czasem bierze :), mniejszy moment obrotowy, większy promień skrętu)
Wrangler - (drogie części, wadliwe skrzynie AX5, drogi lift (wał tylni) mniej części na rynku, ciężkie bydle - tonie jak złoto, wystające resory dot. YJ, pali 20l na trasie)

W sumie to bym podsumował tak:

Samurai idealny do ostrego upalania w terenie.
Wrangler idealny do podtrzymania wysokiego poziomu EGO, lansu oraz przy dużej zasobności portfela oczywiście do upalania)

Puki co to u mnie wrangler robi za konia pociągowego lawety na której jest maleństewko gotowe na wszystko :)

Zamieszczona tu opinia jest moją subiektywną myślą. Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje użytkowników czytających tego typu posty :P
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: czarny bielsko » śr paź 27, 2010 5:02 pm

ja bym sprzedal wrangla, pomimo ze to legenda i bral samuraja. idealna zabawka do blota :)2 z komfortem nie jest najlepiej, ale za to wszystkie niedogodnosci wynagradza w terenie :)2
ale Krzysku jak dalej masz watpliwosci to moze po prostu nie sprzedawaj jeepa, samuraj niech pozostanie w sferze, a moze kiedys go kupie. Pamietaj tylko, ze cenowo w sferze motania jak i w sferze uzytkowej, samuraj zawsze bedzie tanszy w utrzymaniu od wranglera, mimo ze to rowniez jest skarbonka bez dna ;)
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: pavelk » śr paź 27, 2010 5:19 pm

a rozwazałeś zakup jimniaka? w terenie tez robi, pali dużo mniej a komfort ma bliższy wranglerowi niz srajtkowi
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: Myszono » śr paź 27, 2010 5:26 pm

pavelk pisze:a rozwazałeś zakup jimniaka? w terenie tez robi, pali dużo mniej a komfort ma bliższy wranglerowi niz srajtkowi
o to toto no no :)
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka z Wranglera na Samuraja

Post autor: krzysiekass » śr paź 27, 2010 5:34 pm

czarny bielsko pisze:ja bym sprzedal wrangla, pomimo ze to legenda i bral samuraja. idealna zabawka do blota :)2 z komfortem nie jest najlepiej, ale za to wszystkie niedogodnosci wynagradza w terenie :)2
ale Krzysku jak dalej masz watpliwosci to moze po prostu nie sprzedawaj jeepa, samuraj niech pozostanie w sferze, a moze kiedys go kupie. Pamietaj tylko, ze cenowo w sferze motania jak i w sferze uzytkowej, samuraj zawsze bedzie tanszy w utrzymaniu od wranglera, mimo ze to rowniez jest skarbonka bez dna ;)

Tak , wiem że samochód terenowy to skarbonka , zresztą każdy samochód kosztuje . Ale szukam oszczędności i jednak zdecydowałem się na zmianę samochodu . Padło na SAmuraia . Jimny jest nieco słabszy wg. opinii forumowiczów , słabsza rama , słabsze mosty , wyginające się wachacze .
Nie szukam komfortu i sądzę , że samurai będzie w tej chwili idelanym rozwiązaniem .Jeżdżę czasem Samuraiem , i wiem na co się decyduję :)

Dziekuję i pozdrawiam
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości