Kostuch pisze:
Moment silnika razy przełożenie skrzyni razy przełożenie reduktora?
upraszczając to właśnie tak jest, moment działający na wał zależy od przełożeń skrzyni i reduktora, do momentu działającego na półosie dochodzą jeszcze przełożenia dyferencjałów, są na to odpowiednie wzory, można to policzyć ale się mi nie bardzo chce bo po drodze jest skrzynia biegów i jej przełożenia oraz reduktor i jego przełożenia, pasowało by wyliczyć maksymalny występujący moment na wyjściu wałka z reduktora... czyli wybrać największą redukcje jaka występuje w skrzyni (1 bieg 3.652) do tego reduktor ( 2.123 lub 2.511 lub 4.16 lub 4.9 itd)do obliczeń zastosować max moment silnika dla 1.3 suzukowego to chyba około 105nm i sobie można liczyć

z tym, że ten moment inaczej się rozkłada przy napędzie na 4 koła a inaczej przy napędzie na sam tył bo w końcu przy 4x4 się rozkłada na pół

ciężka sprawa ale teoretyczny max działający na wal da się policzyć.
na chłopski rozum to na wał na 1 biegu przy przełożeniu 4.16:1 działa moment ~1600nm, przy przełożeniu 2.12 niecałe 900nm ale nie wiem czy to dobrze liczę, bo wychodziło by z tego, że przy zestawieniu 3.652/4.16/mosty 5.12 na półosie działa moment o sile 8200nm

z tym że dzielony na 4 bo półośki są w końcu 4 a bez blokad nie ma opcji by na 1 działała taka siła.
http://www.automatykaonline.pl/poradnik ... .php?id=37
http://www.falowniki.com/index.php?func ... 45&pol=exe
tutaj na przykładzie silnika elektrycznego.