Lekki i mocny silnik do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: RudeBoy » pn lis 19, 2012 12:04 am

a to przepraszam myślałem, że 170Nm to mało...
Chyba, że w samcu to styka...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: RudeBoy » pn lis 19, 2012 12:07 am

Wiem jak te silniory sprawdzają się w Fronterze A... Trza kręcić ostro żeby to jechało...
Z tym, że frota znacznie cięższa pewnie od samuraja
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 12:10 am

Tabson pisze:To jednak vandall_jr dowiódł że Opel ma moment :)2 :wink:
Bumę zawsze było mus kręcić :) Ale w połączeniu z dobrym przełożeniem oryginalnej skrzyni Gtrag 1/2 bieg to poezja i dość istotne: duże oryginalne sprzęgło.

Frotex mega-cięższy od samuraja ale pamiętaj w oplu okna pasażera łokciem nie wywalisz :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: RudeBoy » pn lis 19, 2012 12:16 am

Jedna rzecz mi się jeszcze przypomniała. Bo padło tu stwierdzenie, że te 2.0 8V GM są bezkolizyjne...
I jest to prawda połowiczna. Któraś tam odmiana tego silniora... ta chyba z elektronicznym zapłonem nie jest bezkolizyjna.
Empiryczne badania to potwierdziły :)
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 12:22 am

Argument iż silnik jest bezkolizyjny jest słaby. Jeśli takowy pasek Ci się urwie to stoisz. Paski jak gacie rwą się a łańcuszek nie.
Układ łańcuszka ma zaletę:jest mocny BMW to dwa "nabiegi" jest w środku silnika, smarowany olejem i wymieniany co 300.000 km zanim się zerwie mocno wpływa na prace silnika. Myślałem nad Oplem kiedyś do samuraja lecz argumenty "za" były słabe. BMW układ sprawdzony jedyna wada tych silników to temperatura-pilnowanie temperatury jest bardzo istotne.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall1 » pn lis 19, 2012 12:25 am

Dłuzszy pobyt z paskiem w błocie nie może sie dobrze skonczyć.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 12:26 am

Z gaciami w błocie też :lol: :lol: :o
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: qwai » pn lis 19, 2012 9:03 am

To kontynuując akademicką dyskusję napiszę

Może diesel ?? - nie trzeba kręcić i mniej spala
Fascynaci 4x4

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 9:06 am

Pamietaj , coby sprzeglo od razu wymienic bo isy maja dwumase - co w terenie niedokonca jest fajne i szybko sie konczy
ale kolo zamaochowe i sprzeglo sztywne to koszt ok 200 wiec niema problemu a wtedy mozna talez dac do nabicia spieka i problemy sie koncza :)17
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » pn lis 19, 2012 9:10 am

milas pisze:Pamietaj , coby sprzeglo od razu wymienic bo isy maja dwumase - co w terenie niedokonca jest fajne i szybko sie konczy
ale kolo zamaochowe i sprzeglo sztywne to koszt ok 200 wiec niema problemu a wtedy mozna talez dac do nabicia spieka i problemy sie koncza :)17
:)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 9:15 am

A przy montazu tej beemy duzo jest przerobek? No i nie podpasuje pod skrzynie z Samuraja, wiec komplet trzeba bedzie kupic.

Naprawde podkrecanie silnikow Suzuki jest tak drogie i tak nieefektywne?

I wie ktos w ogole, ile ten silnik z BMW wazy? Bo o tym 2,0 16v z Vitary slyszalem, ze z uwagi na fakt, ze caly aluminiowy, to blok wazy w granicach 70 kg.

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 9:37 am

26 kg wiecej niz 8v vitary
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: s3R » pn lis 19, 2012 10:22 am

1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.

1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: ostrokolowo » pn lis 19, 2012 10:32 am

s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.

1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
W temacie tego silnika to @kSikorskiego trzeba pytać on chyba wsadził taki motor do srajtka.
Pytanie jaka waga.
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 10:34 am

bmw chodz bezyna to osttanio jechalem z woda na masce i niebylo problmu
bo kable na cewkach sa :)2
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » pn lis 19, 2012 10:43 am

s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.

1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
A po co mu te zalety? :roll:
Przecież napisał:
Franek_ pisze: Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Czyli pewnie chce zapieprzać na odcięciu a nie przepompowywać błoto w lagrze.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
dargin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 14, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: śląsk

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: dargin » pn lis 19, 2012 11:10 am

s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.

1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.

Ale więcej mocy by się przydało :( Tak z 20 kucyków i byłby idealny :lol:
Cała reszta powyżej to rzeczywiście prawda, a zjazdy przy zredukowanym przełożeniu jeździ idealnie.
Zastanawiam się nad 1.9 TD, bo w nominale mają niektóre 110 KM, więc nawet nie trzebaby tuningu, a zalety by zostały.
Samurai Jinks

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: lukassos » pn lis 19, 2012 11:13 am

Coś takiego Swift 1,3 gti ale przerobiony na gaźnik. A zamontowane w Garbusie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d65 ... f6b04.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeb ... 5da30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/718 ... 265fb.html
Pasuje do skrzyni samuraia jedynie trzeba zrobić miejsce na aparat zapłonowy. Moc wyjściowa 103KM.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: s3R » pn lis 19, 2012 11:16 am

No do ścigania bez topienia to benzyna lepsza faktycznie.
dargin
Ten z Dzinksa jest i tak mocno podkręcony na dawce i ciśnieniu doładowania.
Przy 1.9 będziesz targał mosty, a i red i skrzynia mogą nie wydać.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 11:20 am

Kostuch pisze: A po co mu te zalety? :roll:
Przecież napisał:
Franek_ pisze: Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Czyli pewnie chce zapieprzać na odcięciu a nie przepompowywać błoto w lagrze.
Dokladnie, Sherlocku=) Diesla nie chce. Ma byc mala, ladnie wkrecajaca sie na obroty jednostka, mozliwie lekka, o zywotnosci dajmy na to 1000 km.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Albert_N » pn lis 19, 2012 11:25 am

zapodaj swifta Gti. Turbo sobie odpusc, zainwestuj w wyliczony wydech, ew. daj walki od Swiatka tak policzone zeby moment byl nizej. Mozesz dodac system zaplonu MSD ze wzmacniaczem iskry i regulowana pompe paliwa.
W us&a mozesz kupic te motory w roznych stageach robione na 200-250 kucy bez turbo. W PL slupek dostepny na allegro od reki, czego nie mozna powiedziec o 1.8IS . Do rezania na malych kolkach dobry motor. Mialem swifta Gti i dobrze wspominam.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: milas » pn lis 19, 2012 12:21 pm

isow sa 2 strony
jak robisz swapa kup cale auto bo sam silnik to tylko 40 % tego co potrzeba
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Albert_N » pn lis 19, 2012 12:42 pm

a jak z trwaloscia ISa ? Slyszalem ze walki slabe i trzeba uwazac ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Franek_ » pn lis 19, 2012 12:53 pm

Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.

A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.

Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: KSikorski » pn lis 19, 2012 12:54 pm

I smarowanie na przechyłach? :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość