Lekki i mocny silnik do samuraja
Moderator: Albert_N
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
a to przepraszam myślałem, że 170Nm to mało...
Chyba, że w samcu to styka...
Chyba, że w samcu to styka...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Wiem jak te silniory sprawdzają się w Fronterze A... Trza kręcić ostro żeby to jechało...
Z tym, że frota znacznie cięższa pewnie od samuraja
Z tym, że frota znacznie cięższa pewnie od samuraja
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Bumę zawsze było mus kręcićTabson pisze:To jednak vandall_jr dowiódł że Opel ma moment![]()

Frotex mega-cięższy od samuraja ale pamiętaj w oplu okna pasażera łokciem nie wywalisz

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Jedna rzecz mi się jeszcze przypomniała. Bo padło tu stwierdzenie, że te 2.0 8V GM są bezkolizyjne...
I jest to prawda połowiczna. Któraś tam odmiana tego silniora... ta chyba z elektronicznym zapłonem nie jest bezkolizyjna.
Empiryczne badania to potwierdziły
I jest to prawda połowiczna. Któraś tam odmiana tego silniora... ta chyba z elektronicznym zapłonem nie jest bezkolizyjna.
Empiryczne badania to potwierdziły

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Argument iż silnik jest bezkolizyjny jest słaby. Jeśli takowy pasek Ci się urwie to stoisz. Paski jak gacie rwą się a łańcuszek nie.
Układ łańcuszka ma zaletę:jest mocny BMW to dwa "nabiegi" jest w środku silnika, smarowany olejem i wymieniany co 300.000 km zanim się zerwie mocno wpływa na prace silnika. Myślałem nad Oplem kiedyś do samuraja lecz argumenty "za" były słabe. BMW układ sprawdzony jedyna wada tych silników to temperatura-pilnowanie temperatury jest bardzo istotne.
Układ łańcuszka ma zaletę:jest mocny BMW to dwa "nabiegi" jest w środku silnika, smarowany olejem i wymieniany co 300.000 km zanim się zerwie mocno wpływa na prace silnika. Myślałem nad Oplem kiedyś do samuraja lecz argumenty "za" były słabe. BMW układ sprawdzony jedyna wada tych silników to temperatura-pilnowanie temperatury jest bardzo istotne.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Dłuzszy pobyt z paskiem w błocie nie może sie dobrze skonczyć.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Z gaciami w błocie też




BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
To kontynuując akademicką dyskusję napiszę
Może diesel
- nie trzeba kręcić i mniej spala
Może diesel

Fascynaci 4x4
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Pamietaj , coby sprzeglo od razu wymienic bo isy maja dwumase - co w terenie niedokonca jest fajne i szybko sie konczy
ale kolo zamaochowe i sprzeglo sztywne to koszt ok 200 wiec niema problemu a wtedy mozna talez dac do nabicia spieka i problemy sie koncza
ale kolo zamaochowe i sprzeglo sztywne to koszt ok 200 wiec niema problemu a wtedy mozna talez dac do nabicia spieka i problemy sie koncza

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
milas pisze:Pamietaj , coby sprzeglo od razu wymienic bo isy maja dwumase - co w terenie niedokonca jest fajne i szybko sie konczy
ale kolo zamaochowe i sprzeglo sztywne to koszt ok 200 wiec niema problemu a wtedy mozna talez dac do nabicia spieka i problemy sie koncza

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A przy montazu tej beemy duzo jest przerobek? No i nie podpasuje pod skrzynie z Samuraja, wiec komplet trzeba bedzie kupic.
Naprawde podkrecanie silnikow Suzuki jest tak drogie i tak nieefektywne?
I wie ktos w ogole, ile ten silnik z BMW wazy? Bo o tym 2,0 16v z Vitary slyszalem, ze z uwagi na fakt, ze caly aluminiowy, to blok wazy w granicach 70 kg.
Naprawde podkrecanie silnikow Suzuki jest tak drogie i tak nieefektywne?
I wie ktos w ogole, ile ten silnik z BMW wazy? Bo o tym 2,0 16v z Vitary slyszalem, ze z uwagi na fakt, ze caly aluminiowy, to blok wazy w granicach 70 kg.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
26 kg wiecej niz 8v vitary
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.
1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
Zdrapek i poharatka
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
W temacie tego silnika to @kSikorskiego trzeba pytać on chyba wsadził taki motor do srajtka.s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.
1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
Pytanie jaka waga.
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
bmw chodz bezyna to osttanio jechalem z woda na masce i niebylo problmu
bo kable na cewkach sa
bo kable na cewkach sa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A po co mu te zalety?s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.
1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.

Przecież napisał:
Czyli pewnie chce zapieprzać na odcięciu a nie przepompowywać błoto w lagrze.Franek_ pisze: Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
s3R pisze:1.6TD VW. zestawy do podłaczenia koles z czanca robi ponoc.
1. Wodoodporny - zero elektroniki
2. Wysoki moment obrotowy i łatwość ( i taniość ) tuningu
3. Remont silnika najtańszy z możliwych na rynku.
4. Hamowanie silnikiem jak nigdy w samuraiu.
Ale więcej mocy by się przydało


Cała reszta powyżej to rzeczywiście prawda, a zjazdy przy zredukowanym przełożeniu jeździ idealnie.
Zastanawiam się nad 1.9 TD, bo w nominale mają niektóre 110 KM, więc nawet nie trzebaby tuningu, a zalety by zostały.
Samurai Jinks
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Coś takiego Swift 1,3 gti ale przerobiony na gaźnik. A zamontowane w Garbusie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d65 ... f6b04.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeb ... 5da30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/718 ... 265fb.html
Pasuje do skrzyni samuraia jedynie trzeba zrobić miejsce na aparat zapłonowy. Moc wyjściowa 103KM.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d65 ... f6b04.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeb ... 5da30.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/718 ... 265fb.html
Pasuje do skrzyni samuraia jedynie trzeba zrobić miejsce na aparat zapłonowy. Moc wyjściowa 103KM.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
No do ścigania bez topienia to benzyna lepsza faktycznie.
dargin
Ten z Dzinksa jest i tak mocno podkręcony na dawce i ciśnieniu doładowania.
Przy 1.9 będziesz targał mosty, a i red i skrzynia mogą nie wydać.
dargin
Ten z Dzinksa jest i tak mocno podkręcony na dawce i ciśnieniu doładowania.
Przy 1.9 będziesz targał mosty, a i red i skrzynia mogą nie wydać.
Zdrapek i poharatka
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Dokladnie, Sherlocku=) Diesla nie chce. Ma byc mala, ladnie wkrecajaca sie na obroty jednostka, mozliwie lekka, o zywotnosci dajmy na to 1000 km.Kostuch pisze: A po co mu te zalety?![]()
Przecież napisał:
Czyli pewnie chce zapieprzać na odcięciu a nie przepompowywać błoto w lagrze.Franek_ pisze: Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
zapodaj swifta Gti. Turbo sobie odpusc, zainwestuj w wyliczony wydech, ew. daj walki od Swiatka tak policzone zeby moment byl nizej. Mozesz dodac system zaplonu MSD ze wzmacniaczem iskry i regulowana pompe paliwa.
W us&a mozesz kupic te motory w roznych stageach robione na 200-250 kucy bez turbo. W PL slupek dostepny na allegro od reki, czego nie mozna powiedziec o 1.8IS . Do rezania na malych kolkach dobry motor. Mialem swifta Gti i dobrze wspominam.
W us&a mozesz kupic te motory w roznych stageach robione na 200-250 kucy bez turbo. W PL slupek dostepny na allegro od reki, czego nie mozna powiedziec o 1.8IS . Do rezania na malych kolkach dobry motor. Mialem swifta Gti i dobrze wspominam.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
isow sa 2 strony
jak robisz swapa kup cale auto bo sam silnik to tylko 40 % tego co potrzeba
jak robisz swapa kup cale auto bo sam silnik to tylko 40 % tego co potrzeba
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
a jak z trwaloscia ISa ? Slyszalem ze walki slabe i trzeba uwazac ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.
A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.
Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.
A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.
Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
I smarowanie na przechyłach? 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość