Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » wt lis 27, 2012 11:23 am

Jeśli wzorowałeś się na obniżeniach Radzika, to trzeba to było zrobić dokładniej... :)21
U mnie taki zestaw ma jeszcze kawałek do gniazda sprężyny, ale talerzyki na osłonę amora trzeba było podklepać lekko.
Natomiast regulacja w tamtych dystansach umożliwia skasowanie tatry nawet przy springach przyciętych 1,5 zwoja.
Zauważ jednak, że rozcięcia w dystansach są w jednym kierunku, a śruby są trzy. Także zastanów się, jak założyć dystans, żeby mieć regulację przesunięcia amora lewo-prawo, a nie lekko do przodu i tyłu... :wink:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
Łukasz Hunter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 14, 2012 11:11 am
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Łukasz Hunter » wt lis 27, 2012 12:11 pm

suzus1995 pisze:Jeśli wzorowałeś się na obniżeniach Radzika, to trzeba to było zrobić dokładniej... :)21
U mnie taki zestaw ma jeszcze kawałek do gniazda sprężyny, ale talerzyki na osłonę amora trzeba było podklepać lekko.
Natomiast regulacja w tamtych dystansach umożliwia skasowanie tatry nawet przy springach przyciętych 1,5 zwoja.
Zauważ jednak, że rozcięcia w dystansach są w jednym kierunku, a śruby są trzy. Także zastanów się, jak założyć dystans, żeby mieć regulację przesunięcia amora lewo-prawo, a nie lekko do przodu i tyłu... :wink:
ustawione mam tak że rozsuwa się na boki i zamontowane jak radzi ma na zdjęciu na swojej stronie ...
http://www.facebook.com/4x4Kartuzy
Vitara Lift by Łukasz Hunter

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » wt lis 27, 2012 7:04 pm

Łukasz Hunter pisze:
suzus1995 pisze:Jeśli wzorowałeś się na obniżeniach Radzika, to trzeba to było zrobić dokładniej... :)21
U mnie taki zestaw ma jeszcze kawałek do gniazda sprężyny, ale talerzyki na osłonę amora trzeba było podklepać lekko.
Natomiast regulacja w tamtych dystansach umożliwia skasowanie tatry nawet przy springach przyciętych 1,5 zwoja.
Zauważ jednak, że rozcięcia w dystansach są w jednym kierunku, a śruby są trzy. Także zastanów się, jak założyć dystans, żeby mieć regulację przesunięcia amora lewo-prawo, a nie lekko do przodu i tyłu... :wink:
ustawione mam tak że rozsuwa się na boki i zamontowane jak radzi ma na zdjęciu na swojej stronie ...
Spring Ci jeszcze sporo siądzie, bo z tego co widać, to masz amor rozsunięty na max praktycznie.
Wtedy tatra powinna zniknąć.
Ale dziwne, bo za blisko masz ten amor od ramy. Proste to auto jest tak w miarę? :)21
Z drugiej strony to samo masz?
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » wt lis 27, 2012 7:54 pm

Podejrzewam, że jeszcze dojdzie brak hamowania po skręcie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » wt lis 27, 2012 9:20 pm

N2O pisze:Podejrzewam, że jeszcze dojdzie brak hamowania po skręcie.
:)21
Drobnostka, o ile się nie zapomni o tym drobnym problemie przy próbie natychmiastowego zatrzymania po nawrotce, ale to niestety problem po każdym lifcie :lol:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » śr lis 28, 2012 9:57 pm

Orientujecie się jak będzie z wytrzymałością przednich półosiek i przegubów w Jimnym przy reduktorze 4.16 i 32-33" simexach, bez blokady?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » śr lis 28, 2012 11:47 pm

Nie wytrzymają. Przeguby są bardzo, bardzo liche :( seryjny samurai to potwór jeśli chodzi o średnicę przegubów w porównaniu do Jimnego :(

Przeguby i półośki strzelały już przy simex 29` Ten jimny akurat miał z przodu blokadę... ale nie wytrzymywało niezależnie czy była zapięta czy nie.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » śr lis 28, 2012 11:52 pm

To w takim razie na co zmieniać? Spidertraxy? Gdzie je dostać?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 12:06 am

Przedni most od samuraia.

i teraz masz takie możliwość:

1. Oryginalne przeguby i półosie. (Jak w dobrym stanie to przeguby ok ale półoś będzie podatna na ukręcenie przy koszu.)
2. Nowe przeguby + półosie calmini + wymiana kosza satelitów na 4-ro satelitowy. Bez blokady wytrzymuje 33. (Czasem zdarza się rozerwać przegub.)
3. Nowe przeguby + półosie calmini + arb. (zależnie od opanowania kierownika - przeguby wytrzymują, bądź trzaskają jak zapałki :)21 )
4. Spider bądź inne madafakahevidiuty przeguby z półosiami + kosz 4-ro satelitowy. (33 spokojnie ciągnie bez wzdychania.)
5. Spider bądź inne madafakahevidiuty + arb. (zestaw taki wytrzymuje nawet kierownika który nie potrafi się opanować :roll: )

*żadne z tych rozwiązań nie jest nie do zdarcia, wszystko da się zepsuć :)21

gdzie można kupić? Coś tam na półce leży ;-)

ps. calmini półośki ostatnio były w promocji w zakładowym sklepiku.

ps2. zakładanie półosi calmini jest pozornie tańsze ale nie opłacalne przy obecnie dostępnych wynalazkach z USA.

Odpowiadając na Twoje pytanie - wybierz bramkę nr 5 :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 12:09 am

aa.. i pamiętaj.. i tak wszystkie bramki prowadzą do tej numer 5 :)21 Tylko idąc kolejno... stracisz kupę kasy i nerwów a na koniec i tak dojdziesz do nr 5 :)21


Bramka nr. 5 wytrzymuje silvera 35 :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw lis 29, 2012 10:35 am

Salata123 pisze:Nie wytrzymają. Przeguby są bardzo, bardzo liche :( seryjny samurai to potwór jeśli chodzi o średnicę przegubów w porównaniu do Jimnego :(

Przeguby i półośki strzelały już przy simex 29` Ten jimny akurat miał z przodu blokadę... ale nie wytrzymywało niezależnie czy była zapięta czy nie.
Takie szybkie pytanie apropos:
Czy zwrotnica jimniego pasuje na most samuraia?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 10:40 am

Nie próbowałem nigdy wsadzać. Sworznie oraz łożyska zwrotnic są takie same w jimnym i samuraiu. Tu podobieństwa się kończą :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw lis 29, 2012 1:13 pm

Salata123 pisze:Nie próbowałem nigdy wsadzać. Sworznie oraz łożyska zwrotnic są takie same w jimnym i samuraiu. Tu podobieństwa się kończą :)21
Pomysł jest typu: przenieść drążek poprzeczny za most plus użyć czujników abs jako tcs.
Jeżeli kula mostu pasuje do zwrotnicy i otwory do przykręcenia czopa piasty są niedaleko, to byłby patent :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 3:31 pm

Myślę ze da sie to zamontować... Ale... Drazek za mostem będzie kolidowal z dyfrem :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw lis 29, 2012 3:59 pm

Salata123 pisze:Myślę ze da sie to zamontować... Ale... Drazek za mostem będzie kolidowal z dyfrem :)
A dlaczego w jamniku nie koliduje z dyfrem?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 8:41 pm

Nie mam foto swojego więc posiłkuję się znalezionym w sieci:

Obrazek

ps. słowa kluczowe: wałek atakujący

:)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 8:46 pm

a tu samurai:

Obrazek
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » czw lis 29, 2012 8:53 pm

a teraz konkrety:

http://image.4wheeloffroad.com/f/326093 ... pinion.jpg

i słowa klucz: High Pinion And Low Pinion

:)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Marcel1989 » czw lis 29, 2012 10:19 pm

Może sie nie znam, ale nie da sie tych zwrotnic dac "tył na przód" i zrobić drążek jak w samuraiu tj drążek od przekładni pcha drążek łączący zwrotnice??
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
Mietek603S
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt kwie 27, 2010 8:22 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mietek603S » czw lis 29, 2012 10:52 pm

Witam, mam pytanie
Czy pochwa mostu, zwrotnice i drążki kierownicze są takie same w SJ410 jak w SJ413 czy Samuraiu?
Oczywiście mam na myśli wąski most.
MIETEK

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall_jr » czw lis 29, 2012 11:08 pm

Marcel1989 pisze:Może sie nie znam, ale nie da sie tych zwrotnic dac "tył na przód" i zrobić drążek jak w samuraiu tj drążek od przekładni pcha drążek łączący zwrotnice??
NIE :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: mari » czw lis 29, 2012 11:25 pm

Marcel1989 pisze:Może sie nie znam, ale nie da sie tych zwrotnic dac "tył na przód" i zrobić drążek jak w samuraiu tj drążek od przekładni pcha drążek łączący zwrotnice??
Kostuchowi chyba chodzi w zamyśle o to żeby ten drążek schować z tylu za mostem a danie "tył na przód" nic nie zmieni w stosunku do oryginału Samuraia.
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall1 » czw lis 29, 2012 11:28 pm

Dajcie spokój,poczytajcie sobie o tzw trapezie kierowniczym :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw lis 29, 2012 11:37 pm

Salata123 pisze:a teraz konkrety:

http://image.4wheeloffroad.com/f/326093 ... pinion.jpg

i słowa klucz: High Pinion And Low Pinion

:)21
Chcesz powiedzieć, że w jamniku jest dyfer high pinion?
Na zdjęciach to atak jakoś centralnie atakuje talerz :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » pt lis 30, 2012 12:21 am

oswieci mnie ktos :roll: z jaka skrzynia spiac 1.8 16v z baleno przy wrzucaniu do samca ( bo niewiem czy jechac po balerona )
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość