Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Mlody_Suzukowiec
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mlody_Suzukowiec » czw mar 09, 2006 2:37 pm
matchbox pisze:Problem z brakiem sztywnosci

Rozwiazanie z przecietym drazkiem i wspawanym plaskownikiem
wydaje sie byc poprawne. Jak chcesz przeniesc ramie zwrotnicy az nad resor?
Mozliwe ze jest to wina nie usawienia geometrii

.
Chce cos takiego zapodac ale wydaje mi sie ze Daniel ma przykrecane
http://daniels.lumena.com/suzuki/ do srub trzymajacych szczeki. trzeba bedzie zlecic tokarzowi aby cos takiego wystrugal z metalu.
Lub moze juz ktos w naszym pieknym kraju cos takiego motal i mozna to gdzies kupic. Chodzi mi o same ramiona zwrotnicy.
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » czw mar 09, 2006 11:52 pm
Mlody_Suzukowiec pisze: Chce cos takiego zapodac ale wydaje mi sie ze Daniel ma przykrecane
http://daniels.lumena.com/suzuki/ do srub trzymajacych szczeki. trzeba bedzie zlecic tokarzowi aby cos takiego wystrugal z metalu.
Lub moze juz ktos w naszym pieknym kraju cos takiego motal i mozna to gdzies kupic. Chodzi mi o same ramiona zwrotnicy.
Oj cos kolega slabo skanuje forum

Temat sie mocno rozwinal na
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 324#534324
Dzis wasy Daniels'a dotarly do mnie juz poszly na wymiarowanie i wycene

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Mlody_Suzukowiec
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mlody_Suzukowiec » pt mar 10, 2006 12:07 am
Dzieki ale jakos nie wpadlem na pomysl ze moze sie to wiazac z Amorkami do springow

-
Daniel Stachurski
-

- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Daniel Stachurski » ndz mar 12, 2006 2:56 am
Mlody_Suzukowiec pisze:Myslalem takze zeby zrobic z metalu w kasztalcie odwroconego "L" z nawiercona dziura i przyspawac do starych koncowek przy moscie ( zrozumiem jak nie bedziecie wiedziec oco mi chodzi ciezko jest mi wytlumaczyc :D )
Ja Ci powiem tak - poczekaj az Biga zapoda krotka serie wasow do zwrotnic i zamow u niego jeden komplet. Ja kiedys mialem Z-link, potem obspawany plaskownikiem Z-link i teraz mam drazki wysoko na nowych wasach przykrecanych do zwrotnicy - zgadnij czemu...
-
arti 09
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 6:11 pm
Post
autor: arti 09 » ndz lis 19, 2006 7:48 pm
a od czego zamontować koncówki drążka , oryginalne czy jakieś od innego auta.
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn lis 20, 2006 1:02 am
Daniel Stachurski pisze:Mlody_Suzukowiec pisze:Myslalem takze zeby zrobic z metalu w kasztalcie odwroconego "L" z nawiercona dziura i przyspawac do starych koncowek przy moscie ( zrozumiem jak nie bedziecie wiedziec oco mi chodzi ciezko jest mi wytlumaczyc

)
Ja Ci powiem tak - poczekaj az Biga zapoda krotka serie wasow do zwrotnic i zamow u niego jeden komplet. Ja kiedys mialem Z-link, potem obspawany plaskownikiem Z-link i teraz mam drazki wysoko na nowych wasach przykrecanych do zwrotnicy - zgadnij czemu...
Biga chwilowo tego nie zapoda bo ma przejsciowe problemy z czasem do mniej wiecej konca roku.
Poza tym konstrukcja Twojego wasa byla nie do konca poprawna politycznie i powstal inny

tanszy i bardziej kompatybilny. Ale lezy na biurku i czeka

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
AM Patrol
-

- Posty: 162
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: AM Patrol » pn lis 20, 2006 3:27 am
generalnie temat stary jak swiat od roku jezdzimy z wzmocninymi drazkami z wymiennymi koncowkami i powiem ze sa troszke prosciej zrobione i juz mocno przetestowane

a mocowania do przelozenia drazkow wyzej leza na regale od poczatku roku i robione u nas jak i orginal calmini was bralismy z calmini i przerabialismy bo jest wspomaganie od vitary czyli wieksza srednica walka przekladni drazki wzmocnione polecam bo dzialaja i tak jak u kolegi maja wymienne koncowki

a koszty zrobienia sa do przyjecia pozdro
Asia
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn lis 20, 2006 10:40 pm
hi hi hi nic nowego wszyscy maja i jezdza tylko nikt nie chce podpasc na forum

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
AM Patrol
-

- Posty: 162
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: AM Patrol » wt lis 21, 2006 1:01 am
Biga pisze:hi hi hi nic nowego wszyscy maja i jezdza tylko nikt nie chce podpasc na forum

nie tylko zadko tu zagladam bo wiekszosc czasu siedze w kanale

Asia
-
Samaeli
-

- Posty: 220
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Samaeli » pn lut 09, 2009 10:17 pm
Wyprodukowalem dzisiaj drazki wlasnego pomyslu. Koszt nie liczac koncowek drazkow to 50zl plus pospawanie. Jak skoncze zrobie foty i wstawie.
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn lut 09, 2009 11:04 pm
Ale jaja

temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Karson
-

- Posty: 5043
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
- Lokalizacja: Bilcza
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karson » wt lut 10, 2009 6:48 pm
Biga pisze:Ale jaja

temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają

pewnie duma Cię rozpiera

-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » wt lut 10, 2009 7:10 pm
Nie
Ale czuję się mile zaskoczony

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Karson
-

- Posty: 5043
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
- Lokalizacja: Bilcza
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karson » wt lut 10, 2009 7:22 pm
nie bądź taki skromny

przecież robota wyszła Ci niezła

-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » śr lut 11, 2009 12:57 am
Biga pisze:Ale jaja

temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają

A twoj patent dalej działa ? moze wyszly przez ten okres jakies niedoróbki

Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » śr lut 11, 2009 7:42 pm
Jak sucz w zeszłym roku na MUTT startującą widziałem, to była pod względem drążków nad zwyczaj zdrowa

Tam nie ma co się zepsuć. Drążki są atomowe.
Dalszych losów nie znam bo zająłem się innymi dziedzinami tego zabawnego rodzaju sportu jakim jest off-road.

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
slaw211
-

- Posty: 963
- Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: slaw211 » śr lut 11, 2009 9:36 pm
AM Patrol pisze:generalnie temat stary jak swiat od roku jezdzimy z wzmocninymi drazkami z wymiennymi koncowkami i powiem ze sa troszke prosciej zrobione i juz mocno przetestowane

a mocowania do przelozenia drazkow wyzej leza na regale od poczatku roku i robione u nas jak i orginal calmini was bralismy z calmini i przerabialismy bo jest wspomaganie od vitary czyli wieksza srednica walka przekladni drazki wzmocnione polecam bo dzialaja i tak jak u kolegi maja wymienne koncowki

a koszty zrobienia sa do przyjecia pozdro
Witam a macie taki kpl drązków i mocowan na zbyciu jak tak to za ile
pozdrawiam
gg 6157522
-
kmb1
-

- Posty: 159
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:39 pm
- Lokalizacja: PIła
Post
autor: kmb1 » śr lut 18, 2009 9:26 pm
nie chce zakladac nowego tematu.
moze dorabial ktos z wac dragi do parcha?? potrzebny jest tam ten was na przodzie ramy?? bo chce dorobic jeden i to pominac...
Części terrano
tuning silników
diesel fan 669936377
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn lut 28, 2011 6:44 am
Jakaś marka typu "tanio", bez regulacji zbieżności ?
Rurka cienka

ale za to cena niska jak J.K.

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Gorg

- Posty: 732
- Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gorg » pn lut 28, 2011 1:47 pm
Ciekawy jestem co z odpowiedzialnością prawną jeśli np. zerwie sie gwint lub pęknie spaw w tych drążkach i ktos sobie zrobi krzywdę.
Rozumiem sprzedaż zderzaków własnej produkcji ale zabieranie sie samemu za tak odpowiedzielne elementy to jest niepoważne - oczywiście pisze tu o próbach sprzedaży tych elementów a nie eksperymentowanie na własnym samochodzie.
-
historyk75

- Posty: 336
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 8:13 am
- Lokalizacja: Opolskie
Post
autor: historyk75 » śr mar 23, 2011 9:37 am
Biga, a patrzyłeś żeby zamotać z łapą na te śruby od zacisku ? jak ktoś ma to ponoć Fiat 125 miał przykręcane takie łapy, ale nie znam rozstawu otworów. może ktoś przypasuje i powie czy się nada. ja zamotałem i na laserówce mi to wypalili. na razie drążek daję standard ale mam w zapasie takie gówienko z kutego pręta z gwintem

zawsze można pospawać tu i tam. muszę przenieść wąsa wyżej bo mi będzie haczył o wahacz.
wyprawówka na disco 300
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » śr mar 23, 2011 4:06 pm
Oczywiście były takie motania. Drążek z tyłu mostu np. ale jednak mocowanie było dodatkowo pod śruby sworznia na wszelki przypadek. Działa. PS. Śruby pod zacisk trzeba solidne dawać.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
pawel_m
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 1:57 am
Post
autor: pawel_m » sob cze 25, 2011 7:28 pm
Cześć
Niedługo przegląd mojego autka a drążek niestety do wymiany. Dałoby radę żeby jakieś dokładne rysunki takiego drążka umieścić na forum??
Mam szpeca co jest wstanie zrobić takie cudo, ale niestety bez dokładnych rysunków się nie obejdzie. Jeśli by dało radę to byłbym wdzięczny. Bo drążek do mojej Santany z 94r to ok 500zł (alledrogo.pl) a wolabył ograniczać koszty.
Jeśli takowe rys byś udowstępnił to browar przyślę pocztą

.
Pozdr
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » czw cze 30, 2011 9:32 am
Po czasie użytkowania odkryłem pewna niedoróbkę systemu. Na drążku spinającym koła umiejscowienie oczka do mocowania drążka przychodzącego od przekładni powyżej jego osi poziomej powoduje ze przy skręcie w prawo drążek miedzy kołami ma tendencje do obracania się dookoła własnej osi co powoduje dziwne odczucie na kierownicy, a przy zużytych końcówkach telepanie kierką. Popróbuje zrobić otworek dokładnie w osi drążka, tak jak w oryginalnym drążku wystaje sworzeń do mocowania drążka przychodzącego od przekładni. Powinno być lepiej
jest tak
http://www.4x4-shop.com/?169,zestaw-dra ... ki-samurai.
a w oryginale tak
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 024&bih=57
Niby nie wielka różnica ale zmienia wiele
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość