drążki kierownicze własnej konstrukcji

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Mlody_Suzukowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Mlody_Suzukowiec » czw mar 09, 2006 2:37 pm

matchbox pisze:Problem z brakiem sztywnosci ?? :roll: Rozwiazanie z przecietym drazkiem i wspawanym plaskownikiem
wydaje sie byc poprawne. Jak chcesz przeniesc ramie zwrotnicy az nad resor?
Mozliwe ze jest to wina nie usawienia geometrii :roll: .

Chce cos takiego zapodac ale wydaje mi sie ze Daniel ma przykrecane http://daniels.lumena.com/suzuki/ do srub trzymajacych szczeki. trzeba bedzie zlecic tokarzowi aby cos takiego wystrugal z metalu.
Lub moze juz ktos w naszym pieknym kraju cos takiego motal i mozna to gdzies kupic. Chodzi mi o same ramiona zwrotnicy.
Ciągle cos się dzieje. http://ramzes.dobrebopolskie.com/


GG 4532072

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw mar 09, 2006 11:52 pm

Mlody_Suzukowiec pisze: Chce cos takiego zapodac ale wydaje mi sie ze Daniel ma przykrecane http://daniels.lumena.com/suzuki/ do srub trzymajacych szczeki. trzeba bedzie zlecic tokarzowi aby cos takiego wystrugal z metalu.
Lub moze juz ktos w naszym pieknym kraju cos takiego motal i mozna to gdzies kupic. Chodzi mi o same ramiona zwrotnicy.
Oj cos kolega slabo skanuje forum :)21 Temat sie mocno rozwinal na http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 324#534324

Dzis wasy Daniels'a dotarly do mnie juz poszly na wymiarowanie i wycene :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Mlody_Suzukowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: wt lis 09, 2004 7:14 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Mlody_Suzukowiec » pt mar 10, 2006 12:07 am

Dzieki ale jakos nie wpadlem na pomysl ze moze sie to wiazac z Amorkami do springow :) ;)
Ciągle cos się dzieje. http://ramzes.dobrebopolskie.com/


GG 4532072

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » ndz mar 12, 2006 2:56 am

Mlody_Suzukowiec pisze:Myslalem takze zeby zrobic z metalu w kasztalcie odwroconego "L" z nawiercona dziura i przyspawac do starych koncowek przy moscie ( zrozumiem jak nie bedziecie wiedziec oco mi chodzi ciezko jest mi wytlumaczyc :D )
Ja Ci powiem tak - poczekaj az Biga zapoda krotka serie wasow do zwrotnic i zamow u niego jeden komplet. Ja kiedys mialem Z-link, potem obspawany plaskownikiem Z-link i teraz mam drazki wysoko na nowych wasach przykrecanych do zwrotnicy - zgadnij czemu...
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

arti 09
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 16, 2006 6:11 pm

Post autor: arti 09 » ndz lis 19, 2006 7:48 pm

a od czego zamontować koncówki drążka , oryginalne czy jakieś od innego auta.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lis 20, 2006 1:02 am

Daniel Stachurski pisze:
Mlody_Suzukowiec pisze:Myslalem takze zeby zrobic z metalu w kasztalcie odwroconego "L" z nawiercona dziura i przyspawac do starych koncowek przy moscie ( zrozumiem jak nie bedziecie wiedziec oco mi chodzi ciezko jest mi wytlumaczyc :D )
Ja Ci powiem tak - poczekaj az Biga zapoda krotka serie wasow do zwrotnic i zamow u niego jeden komplet. Ja kiedys mialem Z-link, potem obspawany plaskownikiem Z-link i teraz mam drazki wysoko na nowych wasach przykrecanych do zwrotnicy - zgadnij czemu...
Biga chwilowo tego nie zapoda bo ma przejsciowe problemy z czasem do mniej wiecej konca roku.

Poza tym konstrukcja Twojego wasa byla nie do konca poprawna politycznie i powstal inny :)21 tanszy i bardziej kompatybilny. Ale lezy na biurku i czeka :cry:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

AM Patrol
 
 
Posty: 162
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AM Patrol » pn lis 20, 2006 3:27 am

generalnie temat stary jak swiat od roku jezdzimy z wzmocninymi drazkami z wymiennymi koncowkami i powiem ze sa troszke prosciej zrobione i juz mocno przetestowane :)21 a mocowania do przelozenia drazkow wyzej leza na regale od poczatku roku i robione u nas jak i orginal calmini was bralismy z calmini i przerabialismy bo jest wspomaganie od vitary czyli wieksza srednica walka przekladni drazki wzmocnione polecam bo dzialaja i tak jak u kolegi maja wymienne koncowki :)2 a koszty zrobienia sa do przyjecia pozdro
Asia

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lis 20, 2006 10:40 pm

hi hi hi nic nowego wszyscy maja i jezdza tylko nikt nie chce podpasc na forum :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

AM Patrol
 
 
Posty: 162
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 10:30 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AM Patrol » wt lis 21, 2006 1:01 am

Biga pisze:hi hi hi nic nowego wszyscy maja i jezdza tylko nikt nie chce podpasc na forum :roll:
nie tylko zadko tu zagladam bo wiekszosc czasu siedze w kanale :)21
Asia

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Samaeli » pn lut 09, 2009 10:17 pm

Wyprodukowalem dzisiaj drazki wlasnego pomyslu. Koszt nie liczac koncowek drazkow to 50zl plus pospawanie. Jak skoncze zrobie foty i wstawie.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Biga » pn lut 09, 2009 11:04 pm

Ale jaja :)21 temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają 8)
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Karson » wt lut 10, 2009 6:48 pm

Biga pisze:Ale jaja :)21 temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają 8)
pewnie duma Cię rozpiera :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Biga » wt lut 10, 2009 7:10 pm

Nie :roll:

Ale czuję się mile zaskoczony :)12
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Karson » wt lut 10, 2009 7:22 pm

nie bądź taki skromny :wink: przecież robota wyszła Ci niezła :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: PI7er » śr lut 11, 2009 12:57 am

Biga pisze:Ale jaja :)21 temat po ponad 2 latach odgrzewany i linki do zdjęć dalej działają 8)
A twoj patent dalej działa ? moze wyszly przez ten okres jakies niedoróbki :)21
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Biga » śr lut 11, 2009 7:42 pm

Jak sucz w zeszłym roku na MUTT startującą widziałem, to była pod względem drążków nad zwyczaj zdrowa 8) Tam nie ma co się zepsuć. Drążki są atomowe.

Dalszych losów nie znam bo zająłem się innymi dziedzinami tego zabawnego rodzaju sportu jakim jest off-road. :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: slaw211 » śr lut 11, 2009 9:36 pm

AM Patrol pisze:generalnie temat stary jak swiat od roku jezdzimy z wzmocninymi drazkami z wymiennymi koncowkami i powiem ze sa troszke prosciej zrobione i juz mocno przetestowane :)21 a mocowania do przelozenia drazkow wyzej leza na regale od poczatku roku i robione u nas jak i orginal calmini was bralismy z calmini i przerabialismy bo jest wspomaganie od vitary czyli wieksza srednica walka przekladni drazki wzmocnione polecam bo dzialaja i tak jak u kolegi maja wymienne koncowki :)2 a koszty zrobienia sa do przyjecia pozdro
Witam a macie taki kpl drązków i mocowan na zbyciu jak tak to za ile
pozdrawiam
gg 6157522

kmb1
 
 
Posty: 159
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: PIła

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: kmb1 » śr lut 18, 2009 9:26 pm

nie chce zakladac nowego tematu.
moze dorabial ktos z wac dragi do parcha?? potrzebny jest tam ten was na przodzie ramy?? bo chce dorobic jeden i to pominac...
Części terrano
tuning silników
diesel fan 669936377

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re:

Post autor: szympro » ndz lut 27, 2011 10:09 pm

Biga pisze:
scibaSJ pisze:Moze jakas seryjna produkcja :wink: :)2 :)2 :)2
Przeciez wiesz, ze ja nie dla korzysci majatkowych to robie :)21
Widzisz Biga, a trzeba bylo, oj trzeba bylo :)21
http://www.4x4-shop.com/?169,zestaw-dra ... ki-samurai.
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Re:

Post autor: Biga » pn lut 28, 2011 6:44 am

szympro pisze:
Biga pisze:
scibaSJ pisze:Moze jakas seryjna produkcja :wink: :)2 :)2 :)2
Przeciez wiesz, ze ja nie dla korzysci majatkowych to robie :)21
Widzisz Biga, a trzeba bylo, oj trzeba bylo :)21
http://www.4x4-shop.com/?169,zestaw-dra ... ki-samurai.
Jakaś marka typu "tanio", bez regulacji zbieżności ?

Rurka cienka :)21 ale za to cena niska jak J.K. :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Re:

Post autor: Gorg » pn lut 28, 2011 1:47 pm

szympro pisze:
Biga pisze:
scibaSJ pisze:Moze jakas seryjna produkcja :wink: :)2 :)2 :)2
Przeciez wiesz, ze ja nie dla korzysci majatkowych to robie :)21
Widzisz Biga, a trzeba bylo, oj trzeba bylo :)21
http://www.4x4-shop.com/?169,zestaw-dra ... ki-samurai.
Ciekawy jestem co z odpowiedzialnością prawną jeśli np. zerwie sie gwint lub pęknie spaw w tych drążkach i ktos sobie zrobi krzywdę.

Rozumiem sprzedaż zderzaków własnej produkcji ale zabieranie sie samemu za tak odpowiedzielne elementy to jest niepoważne - oczywiście pisze tu o próbach sprzedaży tych elementów a nie eksperymentowanie na własnym samochodzie.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
historyk75
Posty: 336
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 8:13 am
Lokalizacja: Opolskie

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: historyk75 » śr mar 23, 2011 9:37 am

Biga, a patrzyłeś żeby zamotać z łapą na te śruby od zacisku ? jak ktoś ma to ponoć Fiat 125 miał przykręcane takie łapy, ale nie znam rozstawu otworów. może ktoś przypasuje i powie czy się nada. ja zamotałem i na laserówce mi to wypalili. na razie drążek daję standard ale mam w zapasie takie gówienko z kutego pręta z gwintem :wink: zawsze można pospawać tu i tam. muszę przenieść wąsa wyżej bo mi będzie haczył o wahacz.
wyprawówka na disco 300

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Biga » śr mar 23, 2011 4:06 pm

Oczywiście były takie motania. Drążek z tyłu mostu np. ale jednak mocowanie było dodatkowo pod śruby sworznia na wszelki przypadek. Działa. PS. Śruby pod zacisk trzeba solidne dawać.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

pawel_m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 19, 2011 1:57 am

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: pawel_m » sob cze 25, 2011 7:28 pm

Cześć

Niedługo przegląd mojego autka a drążek niestety do wymiany. Dałoby radę żeby jakieś dokładne rysunki takiego drążka umieścić na forum??
Mam szpeca co jest wstanie zrobić takie cudo, ale niestety bez dokładnych rysunków się nie obejdzie. Jeśli by dało radę to byłbym wdzięczny. Bo drążek do mojej Santany z 94r to ok 500zł (alledrogo.pl) a wolabył ograniczać koszty.

Jeśli takowe rys byś udowstępnił to browar przyślę pocztą ;).

Pozdr

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Stachu-80 » czw cze 30, 2011 9:32 am

Po czasie użytkowania odkryłem pewna niedoróbkę systemu. Na drążku spinającym koła umiejscowienie oczka do mocowania drążka przychodzącego od przekładni powyżej jego osi poziomej powoduje ze przy skręcie w prawo drążek miedzy kołami ma tendencje do obracania się dookoła własnej osi co powoduje dziwne odczucie na kierownicy, a przy zużytych końcówkach telepanie kierką. Popróbuje zrobić otworek dokładnie w osi drążka, tak jak w oryginalnym drążku wystaje sworzeń do mocowania drążka przychodzącego od przekładni. Powinno być lepiej

jest tak http://www.4x4-shop.com/?169,zestaw-dra ... ki-samurai.

a w oryginale tak http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 024&bih=57
Niby nie wielka różnica ale zmienia wiele
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość