Suzuki Jimny do EXTREMU?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » śr wrz 05, 2007 5:14 pm

Koyot pisze:"Tak sobie myślałem, ale dużo się pisze o zmianie zawieszenia w samuraiu z resorów na spreżymy. Jimny gotowe."


mylisz sie


i tak musisz przerobic zawieche pod wieksze kolo i rajdowanie, /sprezyny, mocowanie amorow, amory, wały/ jedynie co zostaje oryginal to wahacz :lol: a i on po podniesieniu jest za krotki bo kola sie schodza do srodka :lol:


aaaaa wahacz tez wymien :wink:


jezuuu zapomnialem reduktor tez ma do dupy :roll:


no i co ????? tyle samo roboty co przy Samurai'cu
Sporo racji :(
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr wrz 05, 2007 6:47 pm

jimny ma jeszcze słabsze półosie od samuraia,

odnośnie profesjonalnych przeróbek to jednego jimniego przerobił obecny tu suzus , autko jest kolegi Mariusza Kulaka z Łodzi (rinho z forum), było na zmocie oraz na Croatia Trophy, prezentuje się ładnie

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 10:06 pm przez Paszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr wrz 05, 2007 6:57 pm

Obrazek

to ta sama tylko przemalowana na croatia trophy
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 7:19 pm

są już takie dwa ...

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr wrz 05, 2007 7:29 pm

albo i więcej... ale podoba mi się stwierdzenie "są już takie dwa" :)21
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » śr wrz 05, 2007 7:38 pm

W zeszłym roku Jimim wygrano Magam, w tym roku było 4 bodajże, to jest wystarczająca rekomendacja tego autka.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 05, 2007 7:41 pm

może rzeczywiście zabrakło jakiejś ikonki na końcu :)21
to jest drugi w każdym razie:
http://4x4.e-sochaczew.pl/foto_galeria/ ... resize.jpg
i w tym suzus też grzebał :wink:

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » śr wrz 05, 2007 9:41 pm

orginalny wachacz to też pomyłka nie robi zupełnie

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 05, 2007 9:48 pm

suzus pisze:orginalny wachacz to też pomyłka nie robi zupełnie
Czyli nie jest tak różowo jakby się mogło wydawać :o , że tylko nowe spreżyny, amortyzatory i opony i już zmota.
Może jednak zostanę przy Vitarze i tak nie planuje extremu (na razie :wink: ).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr wrz 05, 2007 9:55 pm

Te oryginalne wahacze to faktycznie kupa totalna. I niestety nijak nie da się ich wzmocnić- widziałem już relacje z prób obspawywania, dospawywania itd. Nic nie pomaga, gną się na potęgę.

Niemniej Jimny to nie jest zły materiał na zmotę. Tyle, że samurai jest po prostu lepszy. Jimny to bardziej ukłon w strone uniwersalności.

I żeby dostać do Jimny'ego jakiekolwiek akcesoria (blokady, półosie, przełożenia itd) to w ogóle cudu trzeba...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw wrz 06, 2007 10:02 am

Koyot pisze:"Tak sobie myślałem, ale dużo się pisze o zmianie zawieszenia w samuraiu z resorów na spreżymy. Jimny gotowe."


mylisz sie


i tak musisz przerobic zawieche pod wieksze kolo i rajdowanie, /sprezyny, mocowanie amorow, amory, wały/ jedynie co zostaje oryginal to wahacz :lol: a i on po podniesieniu jest za krotki bo kola sie schodza do srodka :lol:


aaaaa wahacz tez wymien :wink:


jezuuu zapomnialem reduktor tez ma do dupy :roll:


no i co ????? tyle samo roboty co przy Samurai'cu
Kojot - ale mocowania już masz :lol: Odpada Ci troche przez to
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: trasek » czw wrz 06, 2007 7:29 pm

I żeby dostać do Jimny'ego jakiekolwiek akcesoria (blokady, półosie, przełożenia itd) to w ogóle cudu trzeba...[/quote]


Mylisz się mocno ! trzeba wiedzieć gdzie szukać 8)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 06, 2007 7:49 pm

No to proszę o dane. Bo blokady są dwie (ARB i lock-right), półosi nie namierzyłem nigdzie, przełożen też nie.

A problem najpoważniejszy to hamulce. Nigdzie nie ma takich, którymi dałoby się hamować (czyli innych niż oryginały), co powoduje, że nie wyobrażam sobie założenia większej opony, żebym nie musiał hamować na odcinku dłuższym niż pas startowy... Jak ktoś ma jakiekolwiek namiary na jakiekolwiek hamulce "high performance" do Jimnyego to błagam o te dane.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » sob wrz 08, 2007 4:46 pm

Obrazek
pod tym linkiem krótki opis i troszkę zdjęć
http://www.blessedarethefew.com/ShaunsJimny.htm
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Post autor: wołynka » ndz wrz 09, 2007 8:36 pm

mendelmax zgłos się do Traska on już na dwa ,,Jimiaki" poprzerabiane i obydwa są w 3mieście :lol: kto pyta nie bładzi :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz wrz 09, 2007 9:01 pm

Jest na forum Jimnu zrobiony typowo do extremu 3 windy(w tym mechanik) ARB itp. Dziadek ma takiego. Zdjęcia są np. z ostatniej rundy pucharu - niebieski jimny
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn wrz 10, 2007 7:35 pm

a nie czasem zielony ? :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » wt wrz 11, 2007 10:11 pm

zmiana przełożeń nic nie daje ponieważ w reduktorze jimnika nie ma położenia neutral i jazda na samym mechaniku niemożliwa
my w 2 sztukach zaadpotowalismy reduktory z samuraja z wkładem 4,9:1
i pto
hamulce tył tarcza i niema problemu z hamowaniem na 32 " simexach

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt wrz 11, 2007 11:11 pm

Tak się czasem zastanawiam, a brak danych niestety- jak realizowane jest przełączenie planetarki w reduktorze z trybu Hi na Lo jeśli nie ma luzu? Jakieś sprzęgło kłowe czy jak?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 12, 2007 11:57 am

N2O pisze:a nie czasem zielony ? :lol:
Tak zielony, pomyliło mi się :oops:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » śr wrz 12, 2007 2:47 pm

mdeja pisze:
Koyot pisze:"Tak sobie myślałem, ale dużo się pisze o zmianie zawieszenia w samuraiu z resorów na spreżymy. Jimny gotowe."


mylisz sie


i tak musisz przerobic zawieche pod wieksze kolo i rajdowanie, /sprezyny, mocowanie amorow, amory, wały/ jedynie co zostaje oryginal to wahacz :lol: a i on po podniesieniu jest za krotki bo kola sie schodza do srodka :lol:


aaaaa wahacz tez wymien :wink:


jezuuu zapomnialem reduktor tez ma do dupy :roll:


no i co ????? tyle samo roboty co przy Samurai'cu
Kojot - ale mocowania już masz :lol: Odpada Ci troche przez to
zgadzam sie !! ale płacic dodatkowe kilka tys za te mocowania :wink:

lepiej kupic syfa z 90 latek i kupic wszystkie zabawki Calmini :)2
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
dziaadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 10:32 am
Lokalizacja: Obręb okolice W-wy

Post autor: dziaadek » pt wrz 21, 2007 5:53 pm

Jeżdżę tym zielonym Jimnim o którym kilkakroć była tu mowa. Z oryginału został został znakomity silnik (97 KM), rama i fragment budy. Reszta raczej zmotana. Autko sprawuje się świetnie. Suzus i Borówa, którzy go motali naprawdę dużo już wiedzą o adaptacji Jimniego do extremu - więc jak ktoś chce coś takiego robić, to do nich. Tyle, że zważywszy cenę auta i skalę niezbędnych przeróbek, to nie jest najtańsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » sob wrz 22, 2007 3:59 pm

podsumowanie :)4


SAMURAI zajebisty jest :)2
blokady, przelozenia itp. kupisz w kazdej BIEDRONCE w USA :lol:
tylko te resory feeeeeeeeeeeee :)3


aby przerobic na springi musisz miec sprawdzony pomysl !! ogladalem samuraica siwezo po tej operacji i KICHA :roll:

trza ciac i przerabiac :)3 a poszlo kupe kasy


patrzac na dostepnosc ZABAWEK /przelozenia most+reduktor, blokada, półosie itp wniosek jest jeden

SUZUKI SAMURAI + JEEP + moze NISSAN to są te kierunki należy podażac jak sie nie ma warsztatu i checi do ZMOT :)2
i co najwazniejsze są to elementy sprawdzone i bezpieczne !!
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość