16 literków Pb na 54 ile

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » ndz gru 17, 2006 4:08 pm

Zibi pisze:(...) jaka wiec na to rada? zawsze tankowac za 100 zl, czyli auto będzie wtedy paliło zawsze tak samo.
Pod warunkiem, że cena benzyny się nie zmieni i że zbiornik był całkiem pusty :wink:
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » ndz gru 17, 2006 4:24 pm

Misiek Bielsko pisze:W sienie zejscie ponizej 10/100 jest spektakularnym sukcesem...
Chyba to znasz z autopsji :D .
Ostatnio brat do włochów hieną pojechał, twierdził że mu 9 l. gazu wzięła, ale potem stwierdził że chyba się pomylił, to niemożliwe... :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 4:25 pm

Z autopsji na szczescie nie, ale z rodziny :D

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn gru 18, 2006 12:39 am

mendelmax pisze:Pb 98 ma mniejszą wartość opałową od 95.
Jedyna sytuacja w której może nastąpić oszczędność to jazda na bardzo niskich obrotach, na pograniczu spalania stukowego- wówszas odporniejsza na detonacje 98 pozwala zejść niżej na obrotach i tym samym spalić mniej paliwa, ale gratuluję komuś kto tak silnik zajeżdża ;)
Maciek z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy! Od kiedy to istnieje parametr "wartość opałowa" określający benzynę lub choćby olej napędowy ?? :wink:
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn gru 18, 2006 12:49 am

ZAŁĄCZNIK Nr 1

WYMAGANIA JAKOŚCIOWE DLA BENZYN SILNIKOWYCH STOSOWANYCH W POJAZDACH WYPOSAŻONYCH W SILNIKI Z ZAPŁONEM ISKROWYM

Parametr Jednostki Zakresy1)
minimum maksimum
1 2 3 4
Badawcza liczba oktanowa, RON:
- benzyna bezołowiowa 91 91,0 -
- benzyna bezołowiowa 95 95,0 -
- benzyna bezołowiowa 98 98,0 -
Motorowa liczba oktanowa, MON:
- benzyna bezołowiowa 91 81,0 -
- benzyna bezołowiowa 95 85,0 -
- benzyna bezołowiowa 98 88,0 -
Prężność par, okres letni2) kPa - 60,0
Destylacja
- do temperatury 100 °C odparowuje % (V/V) 46,0 -
- do temperatury 150 °C odparowuje % (V/V) 75,0 -
Zawartość węglowodorów typu:
- olefinowego % (V/V) - 18,03)
- aromatycznego % (V/V) - 42,0
Zawartość benzenu % (V/V) - 1,0
Zawartość tlenu % (m/m) - 2,7
Zawartość związków organicznych zawierających tlen:
- metanol, wymagany stabilizator % (V/V) - 3
- etanol, stabilizator może być potrzebny % (V/V) - 5
- alkohol izopropylowy % (V/V) - 10
- alkohol tert-butylowy % (V/V) - 7
- alkohol izobutylowy % (V/V) - 10
- etery (z 5 lub więcej atomami węgla w
cząsteczce)
% (V/V) - 15
Inne związki organiczne zawierające tlen4) % (V/V) - 10
Zawartość siarki mg/kg - 150
Zawartość ołowiu g/l - 0,005
1) Wartości podane w specyfikacjach są "wartościami rzeczywistymi". Limity tych
wartości zostały określone zgodnie z normą PN-EN ISO 4259:2002. Do określenia
progu wykrywalności przyjęto wartość 2R powyżej zera (gdzie R oznacza
odtwarzalność). Wyniki pojedynczych pomiarów powinny być interpretowane na
podstawie kryteriów określonych w normie PN-EN ISO 4259:2002.
2) Okres letni trwa od dnia 1 maja do dnia 30 września.
3) Dla benzyny bezołowowej 91 maksymalna zawartość węglowodorów typu olefinowego
wynosi 21,0 % (V/V).
4) Inne monoalkohole i etery o temperaturze końca destylacji nie wyższej niż
temperatura końca destylacji określona w normie PN-EN 228:2003.
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn gru 18, 2006 12:54 am

A tak ode mnie. Nie wiem jak przy mniejszych pojemnościach ale w moim plaskaczu jeżdżę teraz na Pb98 bo pali mi 10l/100km, zwykłej to było 11-12l/100km. Rożnica w cenie to tylko 9gr na litrze.
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn gru 18, 2006 1:11 pm

Wszystkiemu co się pali można przypisać (zmierzyć) wartość opałową ;)

Jaki plaskacz? Bo jak wysokie sprężanie i elektroniczny zapłon to może coś z tego być :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Greentop » pn gru 18, 2006 1:32 pm

Tak tu się zaczytałem i po skończeniu artykułu stwierdzam, że jednak diesel to w teren jest OK - nie ma takich odchyłek na + od średniego spalania. No tyle że muł - ale mi to nie przszkadza.
mendelmax pisze:Wszystkiemu co się pali można przypisać (zmierzyć) wartość opałową ;)
Ciekawe jaka jest warośc opałowa olejów spożywczych :wink:
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn gru 18, 2006 1:42 pm

Greentop pisze:Ciekawe jaka jest warośc opałowa olejów spożywczych :wink:
Gdzieś to ktoś obliczył. Ponoć rzepak wyższą od sojowego, więc lepiej się opłaca :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » pn gru 18, 2006 1:52 pm

Greentop pisze:Tak tu siê zaczyta³em i po skoñczeniu artyku³u stwierdzam, ¿e jednak diesel to w teren jest OK - nie ma takich odchy³ek na + od ¶redniego spalania. No tyle ¿e mu³ - ale mi to nie przszkadza.
mendelmax pisze:Wszystkiemu co siê pali mo¿na przypisaæ (zmierzyæ) warto¶æ opa³ow± ;)
Ciekawe jaka jest waro¶c opa³owa olejów spo¿ywczych :wink:
Lekko nizsza niz Oleju Napedowego ~5%. Z powodu niskiej temperatury jeszcze nie probowalem na rzepaku pojechac ale jak sie zrobi cieplo to przetestuje :)2

A wartosc opalowa jest parametrem czesto uzywanym i wiecej mowiacym niz cieplo spalania. W skrocie jest to cieplo spalania umniejszone o cieplo jakie wydzielone jest podczas kondensacji pary wodnej. W wiekszosci uzadzen i tak nie wykorzystujemy tego ciepla, wyjatkiem sa piece kondensacyjne gdzie sprytni marketingowcy pisza o sprawnosci ponad 100% co jak wiadomo nie jest mozliwe. Jesli chodzi o nasze zastosowania to nie jest to takie istotne czy mowimy o cieple spalania czy wartosci opalowej, wazne zest zeby zawsze porownywac "jablka do jablek".
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » pn gru 18, 2006 3:53 pm

mendelmax pisze:Wszystkiemu co się pali można przypisać (zmierzyć) wartość opałową ;)

Jaki plaskacz? Bo jak wysokie sprężanie i elektroniczny zapłon to może coś z tego być :wink:
No dobrze, że @mendel zasze daje " :wink: " bo nieraz by kogoś wk....ł :roll:
:lol:
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn gru 18, 2006 3:54 pm

Bo ja jestem wesoły i ugodowy człowiek :D
Acz czasem upierdliwy :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn gru 18, 2006 6:43 pm

mendelmax pisze:Wszystkiemu co się pali można przypisać (zmierzyć) wartość opałową ;)

Jaki plaskacz? Bo jak wysokie sprężanie i elektroniczny zapłon to może coś z tego być :wink:
Owszem, można. Znam nawet takich którzy wypisywali to na certyfikatach i wiesz co? Albo siedzieli albo siedzą :roll:

A plaskacz? MB 320 coupe
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn gru 18, 2006 7:15 pm

charlie70 pisze:
mendelmax pisze:Wszystkiemu co się pali można przypisać (zmierzyć) wartość opałową ;)

Jaki plaskacz? Bo jak wysokie sprężanie i elektroniczny zapłon to może coś z tego być :wink:
Owszem, można. Znam nawet takich którzy wypisywali to na certyfikatach i wiesz co? Albo siedzieli albo siedzą :roll:

A plaskacz? MB 320 coupe
a ile kazali płacić za podpis na tym certyfikacie ??

:)21

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » wt gru 19, 2006 12:01 am

Nie pytałem. Bo stare przysłowie pszczół mówi "mniej wiesz - krócej Cie przesłuchują" :wink:
Coby piwo smak piwa miało...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości