Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » sob cze 21, 2008 11:11 am
Noo, gratulacje. Mój 1,3 samurkowy padł był właśnie i teraz idę w kierunki Vitarowskiej 1,6 8V. Wsadzenie silnika to chyba nie jest problem, ale mam większego zgryza myśląc o elektryce. Samurai jest z 1988 i zastanawiam się jak się spasuje z vitką . Mam w późniejszych planach np. założenie metromierza i nie wiem czy w instalacji Vitarki znajdę miejsce gdzie można uzyskać impuls do metromierza, czy tez muszę coś kombinować z linką wychodzącą ze skrzyni , bo w samuraiu skolei jest linka do prędkościmierza. Może mi ktoś podpowiedzieć

Dzięki z góry.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
psvadek

- Posty: 328
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: psvadek » sob cze 21, 2008 11:26 am
możesz wziąć z linki bo przecież użyjesz wskaźników samuraiowych...
ja mam jeszcze pytanie odnośnie wydechu do silnika vitki ... mam kolektor wydechowy od samuraia ... to jest jasne ... jaki zastosować tłumik żeby nie stracić na mocy ale i nie stracić tego wypasionego bulgotu silnika - chce go lekko uciszyć ale nie za dużo ... w temacie o tłumikach pisaliście o moskwiczu aleko ale nie widze nigdzie takiego tłumika - więc od czego ?
-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » sob cze 21, 2008 11:46 am
czyli wykorzystać linkę ze skrzyni można , a czy komputer od wtrysku także daje jakieś impulsy , bo metromierz generalnie chyba woli impuls elektroniczny, nie ma wtedy potrzeby stosowania impulsatora na lince ...
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
psvadek

- Posty: 328
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: psvadek » sob cze 21, 2008 1:05 pm
w liczniku jest elektroniczny czujnik prędkości jeszcze go nie podpinałem tez mam zamiar zakładać metromierz ale chyba napęd wezme z linki
-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » sob cze 21, 2008 1:46 pm
nie rozumiem, jaki czujnik jest w liczniku

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
psvadek

- Posty: 328
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: psvadek » sob cze 21, 2008 2:14 pm
czujnik prędkości samochodu ... linka idzie z reduktora do licznika w liczniku jest czujnik który przekształca prędkość z linki na impuls elektryczny który z kolei idzie do komputera
-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob cze 21, 2008 5:41 pm
CZujnik jesttylko w układzie EFI I MPI.
EFI z hamerykanca i EPI nie posiada takowego, przez co swap jest prostszy.
Co do kolektora.
Nie widze potrzeby zmiany z vitarowego na samuraiowy.
Lepiej pózno niz wcale
-
psvadek

- Posty: 328
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: psvadek » sob cze 21, 2008 6:20 pm
no ok a gdzie sprawdzić jaki mam wtrysk ? są jakieś "znaki szczególne" ?
-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob cze 21, 2008 6:52 pm
MPI - 16v, czujnik predkosci
EFI -8v- sonda na 4 kable+ Czujnik predkosci
EFI USA- 8v- sonda na 3 kable- brak czujnika
EPI 8v sonda na 1 kabel- brak czujnika
Układ EPI jest najmniej proekologiczny i wyciaga około 82-83 kucy.
Układ EFI 79 kucy
POwyższe wskazówki9 maja zastosowanie do 1995r.
Młodszych nie miałem w łapach.
Lepiej pózno niz wcale
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » śr lis 26, 2008 8:27 pm
psvadek pisze:czujnik prędkości samochodu ... linka idzie z reduktora do licznika w liczniku jest czujnik który przekształca prędkość z linki na impuls elektryczny który z kolei idzie do komputera
czy oby napewno jest? Mam ten sam problem, 1.6 16v ze swifta '91 wrzucony do samuraja na gazniku z 90'. wszystko podlaczone tylko brakuje sygnalu predkosci.
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » śr lis 26, 2008 8:34 pm
Napewno

Lepiej pózno niz wcale
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » śr lis 26, 2008 9:11 pm
To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr lis 26, 2008 9:53 pm
Dafit pisze:To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
na wale to bym nie dawał... łatwo go stracić przy jeździe w terenie. Kup impulsator do metromierza i załóż go między linką a licznikiem.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:20 am
Adam.Ż pisze:Dafit pisze:To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
na wale to bym nie dawał... łatwo go stracić przy jeździe w terenie. Kup impulsator do metromierza i załóż go między linką a licznikiem.
tak chyba zrobie, chyba ze zamontuje czujnik na wale posrednim miedzy skrzynia a reduktorem. Rozumiem ze do kompa ma isc impuls 'masy'?
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 12:39 am
powinien być schemat podłączenia... jak masy jeśli musisz mieć sygnał?? Napięcia nie dostanie z kompa. Napięcie ma zewnętrzne. Jak kupisz impulsator to poproś o instrukcje.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:49 am
moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 12:50 am
Dafit pisze:moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
masz 3...
jak kupisz z instrukcją to będziesz wiedział
ja mówię o impulsatorze na lince...
późno nie późno ale uczyć się trza... ja nad mechaniką siedzę...

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:57 am
Adam.Ż pisze:Dafit pisze:moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
masz 3...
jak kupisz z instrukcją to będziesz wiedział
ja mówię o impulsatorze na lince...
późno nie późno ale uczyć się trza... ja nad mechaniką siedzę...

juz chyba zalapalem
racja racja trzeba, poki co dzieki wielkie
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
milosnik zuzy
- jestem tu nowy...

- Posty: 74
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:32 pm
- Lokalizacja: Wawa/Pogorzelec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: milosnik zuzy » sob lis 29, 2008 2:58 pm
Witam Ma ktoś z kolegow moze schemat instalacji elektrycznej do Vitary 1.6 8v Instalacja z 2000roku. Będe sie powoli brał za przekładke silnika i schematy elektryki ułatwiły by to troche, bo jak patrze na wiazke z kompem to mnie to troche przeraza

-
Piotr Y60
-

- Posty: 1110
- Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: Szwecja
Post
autor: Piotr Y60 » czw gru 11, 2008 7:46 pm
Mam prośbę i pytanko w temacie.
Wrzuciłem do samiego(1,3 wtrysk-umarł

) - 1,6 8V EPI z całą instalacją elektryczną, ale chciałbym zostawić licznik i stacyjkę samiego.
Czy ktoś to przerabiał i czy mógłby sie podzielić jakimiś schematami elektrycznymi liczników czy innymi potrzebnymi informacjami.
Pozdrawiam
-
Willy
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm
Post
autor: Willy » czw gru 11, 2008 10:57 pm
jesli jeszcze nie pociachałes wiazki samiego to jest szansa.
Ja wszystkie silniki jakie montowałem robiłem w ten sposób:
wiązka samuraia obsługiwała alternator , rozrusznik , cisnienie oleju . czujnik temp. wody
wiazke vitary wpinałem tylko do monowtrysku , sondy lambda - jednym kablem zasilającym ze stacyjki podawałem 12V do komputera tak zeby miał zasilanie po przekreceniu na kontrolki,
generalnie najprostszy sposób . i wszystkie kontrolki działały bez problemu
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 11:18 pm
a jak podpiąć żeby check się palił?? Tzn który kabelek bo to co powiedziałeś to trzeba po prostu dojść od czujnika do kompa i ten kabelek zostawić...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Piotr Y60
-

- Posty: 1110
- Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: Szwecja
Post
autor: Piotr Y60 » pt gru 12, 2008 5:39 am
Wiązka Samiego już była pocięta bo ktoś wcześniej próbował motać jakiś inny silnik na gaźniku, dlatego przełożyłem całą instalację od początku do końca z vitary.
Auto jest już 100% sprawne ale z licznikiem vitary zamocowanym opaskami w miejscu samurajowskiego.
Jeśli chodzi o wtyczki to różnica jest tylko 1 czy 2 kabelków podobnie na stacyjce, sprawa wydaje się wizualnie prosta ale nie chciał bym czegoś spalić.
Żebym miał schematy liczników to pewnie bym dał radę ale to co do tej pory znalazłem nie miało liczników.
-
Willy
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm
Post
autor: Willy » pt gru 12, 2008 9:32 am
Adam.Ż pisze:a jak podpiąć żeby check się palił?? Tzn który kabelek bo to co powiedziałeś to trzeba po prostu dojść od czujnika do kompa i ten kabelek zostawić...
z tym check trzeba podpiac kabelek z wiazki vitary do jakiejs diody czy czegos tam swiecacego.zeby w razie czego odczytac bład.
ale najczesciej olewam go bo w co drugim aucie zapala sie a silnik chodzi dobrze .
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » pt gru 12, 2008 10:29 am
Ja u siebie ma podpiety check i wiekszosc innych z tym ze zostawilem sporo wiazki w komorze z samuraja. Znalazlem po prostu kabel ktory odpowiada za kontrolke check, ladowania, +12v po stacyjce, kabel do automatu rozrusznika, temp. wody, jedyne czego nie mam podpiete to impulsu z czujnika predkosci ale jego poki co nie mam skad wziac.
Wywaliles cala wiazke samuraja spod dechy??
Samurai 1.6 16v... in progress....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość