przekładka 1.6 z vitary do samuraia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Post autor: Harley » sob cze 21, 2008 11:11 am

Noo, gratulacje. Mój 1,3 samurkowy padł był właśnie i teraz idę w kierunki Vitarowskiej 1,6 8V. Wsadzenie silnika to chyba nie jest problem, ale mam większego zgryza myśląc o elektryce. Samurai jest z 1988 i zastanawiam się jak się spasuje z vitką . Mam w późniejszych planach np. założenie metromierza i nie wiem czy w instalacji Vitarki znajdę miejsce gdzie można uzyskać impuls do metromierza, czy tez muszę coś kombinować z linką wychodzącą ze skrzyni , bo w samuraiu skolei jest linka do prędkościmierza. Może mi ktoś podpowiedzieć ??
Dzięki z góry.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob cze 21, 2008 11:26 am

możesz wziąć z linki bo przecież użyjesz wskaźników samuraiowych...

ja mam jeszcze pytanie odnośnie wydechu do silnika vitki ... mam kolektor wydechowy od samuraia ... to jest jasne ... jaki zastosować tłumik żeby nie stracić na mocy ale i nie stracić tego wypasionego bulgotu silnika - chce go lekko uciszyć ale nie za dużo ... w temacie o tłumikach pisaliście o moskwiczu aleko ale nie widze nigdzie takiego tłumika - więc od czego ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Post autor: Harley » sob cze 21, 2008 11:46 am

czyli wykorzystać linkę ze skrzyni można , a czy komputer od wtrysku także daje jakieś impulsy , bo metromierz generalnie chyba woli impuls elektroniczny, nie ma wtedy potrzeby stosowania impulsatora na lince ...
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob cze 21, 2008 1:05 pm

w liczniku jest elektroniczny czujnik prędkości jeszcze go nie podpinałem tez mam zamiar zakładać metromierz ale chyba napęd wezme z linki
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Post autor: Harley » sob cze 21, 2008 1:46 pm

nie rozumiem, jaki czujnik jest w liczniku ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob cze 21, 2008 2:14 pm

czujnik prędkości samochodu ... linka idzie z reduktora do licznika w liczniku jest czujnik który przekształca prędkość z linki na impuls elektryczny który z kolei idzie do komputera
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob cze 21, 2008 5:41 pm

CZujnik jesttylko w układzie EFI I MPI.
EFI z hamerykanca i EPI nie posiada takowego, przez co swap jest prostszy.
Co do kolektora.
Nie widze potrzeby zmiany z vitarowego na samuraiowy.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob cze 21, 2008 6:20 pm

no ok a gdzie sprawdzić jaki mam wtrysk ? są jakieś "znaki szczególne" ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob cze 21, 2008 6:52 pm

MPI - 16v, czujnik predkosci
EFI -8v- sonda na 4 kable+ Czujnik predkosci
EFI USA- 8v- sonda na 3 kable- brak czujnika
EPI 8v sonda na 1 kabel- brak czujnika

Układ EPI jest najmniej proekologiczny i wyciaga około 82-83 kucy.
Układ EFI 79 kucy



POwyższe wskazówki9 maja zastosowanie do 1995r.
Młodszych nie miałem w łapach.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » śr lis 26, 2008 8:27 pm

psvadek pisze:czujnik prędkości samochodu ... linka idzie z reduktora do licznika w liczniku jest czujnik który przekształca prędkość z linki na impuls elektryczny który z kolei idzie do komputera
czy oby napewno jest? Mam ten sam problem, 1.6 16v ze swifta '91 wrzucony do samuraja na gazniku z 90'. wszystko podlaczone tylko brakuje sygnalu predkosci.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr lis 26, 2008 8:34 pm

Napewno :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » śr lis 26, 2008 9:11 pm

To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lis 26, 2008 9:53 pm

Dafit pisze:To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
na wale to bym nie dawał... łatwo go stracić przy jeździe w terenie. Kup impulsator do metromierza i załóż go między linką a licznikiem.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:20 am

Adam.Ż pisze:
Dafit pisze:To w gaznikowym liczniku go nie ma. Wlasnie rozkrecilem zegary i nic nie ma predkosciomierzu.
Czyli konieczne sa zegary z wersji na wtrysku?
Ale chyba prosciej bedzie zamontowac jaki czujnik predkosci na wale i dac sygnal do kompa, bo z hienami roznie bywa i latwo mozna dostac to czego sie nie chce:/
na wale to bym nie dawał... łatwo go stracić przy jeździe w terenie. Kup impulsator do metromierza i załóż go między linką a licznikiem.
tak chyba zrobie, chyba ze zamontuje czujnik na wale posrednim miedzy skrzynia a reduktorem. Rozumiem ze do kompa ma isc impuls 'masy'?
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 12:39 am

powinien być schemat podłączenia... jak masy jeśli musisz mieć sygnał?? Napięcia nie dostanie z kompa. Napięcie ma zewnętrzne. Jak kupisz impulsator to poproś o instrukcje.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:49 am

moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 12:50 am

Dafit pisze:moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
masz 3...
jak kupisz z instrukcją to będziesz wiedział :wink:

ja mówię o impulsatorze na lince...
późno nie późno ale uczyć się trza... ja nad mechaniką siedzę... :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » czw lis 27, 2008 12:57 am

Adam.Ż pisze:
Dafit pisze:moze zle sie wyrazilem albo czegos nie kumam, troche pozno juz jest:
w czujniku predkosci mam 2 piny i np. jeden wpinam do (-) z akumulatora a drugi wpinam do kompa i ma dzialac?
masz 3...
jak kupisz z instrukcją to będziesz wiedział :wink:

ja mówię o impulsatorze na lince...
późno nie późno ale uczyć się trza... ja nad mechaniką siedzę... :roll:
juz chyba zalapalem
racja racja trzeba, poki co dzieki wielkie
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
milosnik zuzy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:32 pm
Lokalizacja: Wawa/Pogorzelec
Kontaktowanie:

Post autor: milosnik zuzy » sob lis 29, 2008 2:58 pm

Witam Ma ktoś z kolegow moze schemat instalacji elektrycznej do Vitary 1.6 8v Instalacja z 2000roku. Będe sie powoli brał za przekładke silnika i schematy elektryki ułatwiły by to troche, bo jak patrze na wiazke z kompem to mnie to troche przeraza :-?
SuzaSj413 1.6 8V+red410 87r lekko motana (509867260)
http://www.utu.freehost.pl

Awatar użytkownika
Piotr Y60
 
 
Posty: 1110
Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: Piotr Y60 » czw gru 11, 2008 7:46 pm

Mam prośbę i pytanko w temacie.
Wrzuciłem do samiego(1,3 wtrysk-umarł :( ) - 1,6 8V EPI z całą instalacją elektryczną, ale chciałbym zostawić licznik i stacyjkę samiego.
Czy ktoś to przerabiał i czy mógłby sie podzielić jakimiś schematami elektrycznymi liczników czy innymi potrzebnymi informacjami.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Post autor: Willy » czw gru 11, 2008 10:57 pm

jesli jeszcze nie pociachałes wiazki samiego to jest szansa.

Ja wszystkie silniki jakie montowałem robiłem w ten sposób:

wiązka samuraia obsługiwała alternator , rozrusznik , cisnienie oleju . czujnik temp. wody

wiazke vitary wpinałem tylko do monowtrysku , sondy lambda - jednym kablem zasilającym ze stacyjki podawałem 12V do komputera tak zeby miał zasilanie po przekreceniu na kontrolki,

generalnie najprostszy sposób . i wszystkie kontrolki działały bez problemu
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 11, 2008 11:18 pm

a jak podpiąć żeby check się palił?? Tzn który kabelek bo to co powiedziałeś to trzeba po prostu dojść od czujnika do kompa i ten kabelek zostawić...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Piotr Y60
 
 
Posty: 1110
Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: Piotr Y60 » pt gru 12, 2008 5:39 am

Wiązka Samiego już była pocięta bo ktoś wcześniej próbował motać jakiś inny silnik na gaźniku, dlatego przełożyłem całą instalację od początku do końca z vitary.
Auto jest już 100% sprawne ale z licznikiem vitary zamocowanym opaskami w miejscu samurajowskiego.
Jeśli chodzi o wtyczki to różnica jest tylko 1 czy 2 kabelków podobnie na stacyjce, sprawa wydaje się wizualnie prosta ale nie chciał bym czegoś spalić.
Żebym miał schematy liczników to pewnie bym dał radę ale to co do tej pory znalazłem nie miało liczników.

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Post autor: Willy » pt gru 12, 2008 9:32 am

Adam.Ż pisze:a jak podpiąć żeby check się palił?? Tzn który kabelek bo to co powiedziałeś to trzeba po prostu dojść od czujnika do kompa i ten kabelek zostawić...
z tym check trzeba podpiac kabelek z wiazki vitary do jakiejs diody czy czegos tam swiecacego.zeby w razie czego odczytac bład.
ale najczesciej olewam go bo w co drugim aucie zapala sie a silnik chodzi dobrze .
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Post autor: Dafit » pt gru 12, 2008 10:29 am

Ja u siebie ma podpiety check i wiekszosc innych z tym ze zostawilem sporo wiazki w komorze z samuraja. Znalazlem po prostu kabel ktory odpowiada za kontrolke check, ladowania, +12v po stacyjce, kabel do automatu rozrusznika, temp. wody, jedyne czego nie mam podpiete to impulsu z czujnika predkosci ale jego poki co nie mam skad wziac.
Wywaliles cala wiazke samuraja spod dechy??
Samurai 1.6 16v... in progress....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość