Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn gru 28, 2009 7:49 pm
Perkos pisze:... gdyby długość miała znaczenie fabrycznie grucha była by na środku mostu,
Czyli w lj80 długość miała znaczenie (bo grucha jest na środku). Potem długość przestała się liczyć?
Cały czas twierdzę, że lj80 to damskie auto (bo długość i położenie gruchy ma w nim znaczenie)

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » wt gru 29, 2009 9:02 am
Zły wniosek

. Dla tego, że niema różnicy to w lj80 grucha jest na środku, a w sj jest z boku. Zrobili jak im wygodniej nie patrząc na długość półosi bo to nie ma znaczenia

Wyrób Samurajopodobny
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt gru 29, 2009 10:55 am
Perkos pisze:Zły wniosek

. Dla tego, że niema różnicy to w lj80 grucha jest na środku, a w sj jest z boku. Zrobili jak im wygodniej nie patrząc na długość półosi bo to nie ma znaczenia

Jeszcze gorsz wniosek
W lj80 jest grucha pośrodku, żeby wozić zapasową tylko jedną półoś. W sj trzeba mieć już komplet

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » wt gru 29, 2009 1:28 pm
Kostuch pisze:
W lj80 jest grucha pośrodku, żeby wozić zapasową tylko jedną półoś
A tak wracając do tematu wytrzymałości półosiek, przerabiał ktoś temat spidertraxów? tam ośki mają większą średnicę bo są na 26 frezów czyli tak jak z tyłu, ale średnica przegubu musi być podobna do oryginału bo inaczej w kulę się nie zmieści. Jak to jest rozwiązane, że wytrzymuje? (no chyba że nie wytrzymuje)
Wyrób Samurajopodobny
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt gru 29, 2009 2:01 pm
średnica zewnętrzna przegubu może być większa niż oryginał, bo jest trochę luzu między przegubem a kulą.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » wt gru 29, 2009 2:13 pm
No, Motomax robil chyba troche wieksze (80 zamiast 70mm, czy jakos tak...)
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » wt gru 29, 2009 4:57 pm
Perkos pisze:
A tak wracając do tematu wytrzymałości półosiek, przerabiał ktoś temat spidertraxów? tam ośki mają większą średnicę bo są na 26 frezów czyli tak jak z tyłu, ale średnica przegubu musi być podobna do oryginału bo inaczej w kulę się nie zmieści. Jak to jest rozwiązane, że wytrzymuje? (no chyba że nie wytrzymuje)
Oryginalna półoska ma w najcienszym miejscu 23mm średnicy, spidertrax 26mm.

Kaliber to raz, dwa że podobno są ulepione z czegoś tak twardego jak fiut terminatora

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt gru 29, 2009 6:14 pm
zmierzę z ciekawości swoje bo akurat zwrotnica jest rozebrana i półoś wyjęta.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » wt gru 29, 2009 10:32 pm
Patrzę sobie na to zdjęcie i moja uwagę zwrócił jeden szczegół, ta półoś na górze zdjęcia nie ma części po której pracuje zimmering uszczelniający pochwę mostu

. W jaki więc sposób uszczelnia się most wkładając takie ośki?
Wyrób Samurajopodobny
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » śr gru 30, 2009 4:01 am
Perkos pisze:Patrzę sobie na to zdjęcie i moja uwagę zwrócił jeden szczegół, ta półoś na górze zdjęcia nie ma części po której pracuje zimmering uszczelniający pochwę mostu

. W jaki więc sposób uszczelnia się most wkładając takie ośki?
Nic nie stoii na przeszkodzie co by sobie ten fragment papierkiem sciernym opracować na gładko.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr gru 30, 2009 1:57 pm
u nas przegub ma 80mm, a półoś w najcieńszym miejscu jakieś 26,5mm.
Mówię o przodzie
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » czw gru 31, 2009 7:42 am
Adam.Ż jak uszczelnia się półosie spidertraxa w rękawie mostu. Bo rozumiem, że podane przez Michała_R zdjęcie pokazuje właśnie taką półoś, a nie widzę na niej miejsca na Zimmer.
Wyrób Samurajopodobny
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw gru 31, 2009 10:29 am
jest na pewno, tylko może po prostu nie rzuca sie tak w oczy jak przy normalnych.
A tak przy okazji ja nie mam spidertraxa

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » czw gru 31, 2009 10:33 am
Perkos pisze:Adam.Ż jak uszczelnia się półosie spidertraxa w rękawie mostu. Bo rozumiem, że podane przez Michała_R zdjęcie pokazuje właśnie taką półoś, a nie widzę na niej miejsca na Zimmer.
Zostawiasz oryginalny uszczelniacz. Jest ciasny ale półoś przechodzi.
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » czw gru 31, 2009 11:05 am
Perkos pisze:Adam.Ż jak uszczelnia się półosie spidertraxa w rękawie mostu. Bo rozumiem, że podane przez Michała_R zdjęcie pokazuje właśnie taką półoś, a nie widzę na niej miejsca na Zimmer.
przecie napisałem że takowego niema, na półosce widac tylko delkatne slady po toczeniu pręta , i jak się komuś chce to papier w łape i po 2min mamy gotowe gładkie miejsce na uszczelniacz (choć i bez tego trzyma olej)...
-
Perkos
-

- Posty: 100
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post
autor: Perkos » pt sty 01, 2010 10:34 am
Michal_R pisze:
przecie napisałem że takowego niema, na półosce widac tylko delkatne slady po toczeniu pręta , i jak się komuś chce to papier w łape i po 2min mamy gotowe gładkie miejsce na uszczelniacz (choć i bez tego trzyma olej)...

Ciekawe, u mnie przy oryginalnych częściach ciągle mam wodę w moście, a tu bez ślizgu pod zimmer i nie cieknie

Wyrób Samurajopodobny
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob sty 02, 2010 11:34 pm
a ja mam zupełnie odwrotnie

most oryginał ale wody brak
dziwne

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość