Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » wt maja 07, 2013 1:05 pm

KSikorski pisze:ja teraz będę miał 4.16 w red i 3.4 w mostach.
A jakie koła do tego?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » wt maja 07, 2013 3:27 pm

30 cali.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: dardes » czw maja 09, 2013 9:04 am

Wracając do meritum, to przy wyborze mostu wg mnie najważniejsze jest;
1) Odpowiednia do masy auta i wielkości kół wytrzymałość (a głównie wytrzymałość przegubów bo to z reguły najsłabsze ogniwo),
2) Rozpiętość przełożeń, dostępność blokad, koszty obsługi,
3) Masa mostów.

Po ustaleniu które z powyższych punktów są najważniejsze a które na drugim planie; można szukać rozwiązania.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » czw maja 09, 2013 9:46 am

Tak sobie czytam od początku cały temat i dochodzę do wniosku, że w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie standardowy tylny most + most przedni z półosiami i przegubami hd, np. trialtough lub zanfi + reduktor 4.16 z samiego i koła 33". Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » czw maja 09, 2013 10:19 am

Placek^ pisze:...Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Z tą niezajebliwością już pisałem: przegub trailtough nie wytrzymał kółka 31''. Z pozostałymi rzeczami się zgadzam.
Może miałem pecha a może nie :roll:
W każdym razie słowo "niezajebliwość" już dawno wykreśliłem ze słownika :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » czw maja 09, 2013 10:26 am

Ech, miałem na myśli trialjimny, a nie trialtough :)
http://www.trialjimny.com/axle.html
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: dardes » czw maja 09, 2013 10:28 am

Kostuch pisze:
Placek^ pisze:...Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Z tą niezajebliwością już pisałem: przegub trailtough nie wytrzymał kółka 31''. Z pozostałymi rzeczami się zgadzam.
Może miałem pecha a może nie :roll:
W każdym razie słowo "niezajebliwość" już dawno wykreśliłem ze słownika :)21
Nie ma takiej opcji.. te przeguby wytrzymują bez problemu 35'' w warunkach rajdowych
Ale amorykańskich przegubów wzmacnianych do samiego jest sporo skąd wiesz które miałeś ?

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » czw maja 09, 2013 10:52 am

Pewnie pecha Kostuch miał :)

Bo 31 i to bez blokady to wytrzymuje oryginał :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » czw maja 09, 2013 11:04 am

dardes pisze: Ale amorykańskich przegubów wzmacnianych do samiego jest sporo skąd wiesz które miałeś ?
Bo kupowałem nie u Józka na aledrogo, tylko bezpośrednio u jankesów :)21
Salata123 pisze: Bo 31 i to bez blokady to wytrzymuje oryginał :)21
Takich oryginałów zabitych na 29'' też mam kilka w skrzynce ze złomem :P


Kurde...
Może już czas nauczyć się jeździć? 8)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: N2O » czw maja 09, 2013 6:23 pm

Oryginał nawet 33" wytrzymuje.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: cybul » czw maja 09, 2013 7:57 pm

Zrobiliśmy jimniaka na calmini i spidertr. koła simexy 32" i po ok. 100km półosie poskrecane i pokrzywione łożyska w tylnych piastach koyo do smieci. Auto było testowane w cyklu szybkościowym po poligonie. Następnie przeguby sie rozleciały (kosze całe ale wewnętrzne wielokliny na półosiach popękały. Waga auta 1200 moc 145kM. Pewnie do błota dobre rozwiązanie ale do napie...dalania na szybkości to słabizna. Dodać do tego wytrzymałość łożysk i swożni zwrotnicy i gięcie się mostów. Przy kołach pow. 31" hamowanie nie występuje.
Oczywiście Kwadrat ma racje przy walce z wagą idzie sie na kompromis ale to sa koszty i ciągła robota. Racją jest też że masa nie resorowana źle wpływa na prowadzenie się auta. Osobiscie wybrał bym lj70 bo juz nie chce mi sie ciągle rozbierac mostów suzuki.
Ljty na NITRO GEARS i LONGFIELDZIE wytrzymuja 450kM. I TO JEST TO :)21 W naszej rajdówce od 4 lat na lj70 jedyne co popsulismy to urwaliśmy koło przy 70km/h udezajac w drzewo.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: qwai » pt maja 10, 2013 7:41 am

Nic nie jest do wszystkiego a samurai do szybkościówek to chyba najsłabszy pomysł.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » sob maja 11, 2013 9:48 am

qwai pisze:Nic nie jest do wszystkiego a samurai do szybkościówek to chyba najsłabszy pomysł.

Jak to? :o A ja myślałem że samurai jest uniwersalny :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » sob maja 11, 2013 9:58 am

cybul pisze:Zrobiliśmy jimniaka na calmini i spidertr. koła simexy 32" i po ok. 100km półosie poskrecane i pokrzywione łożyska w tylnych piastach koyo do smieci. Auto było testowane w cyklu szybkościowym po poligonie. Następnie przeguby sie rozleciały (kosze całe ale wewnętrzne wielokliny na półosiach popękały. Waga auta 1200 moc 145kM. Pewnie do błota dobre rozwiązanie ale do napie...dalania na szybkości to słabizna. Dodać do tego wytrzymałość łożysk i swożni zwrotnicy i gięcie się mostów. Przy kołach pow. 31" hamowanie nie występuje.
Oczywiście Kwadrat ma racje przy walce z wagą idzie sie na kompromis ale to sa koszty i ciągła robota. Racją jest też że masa nie resorowana źle wpływa na prowadzenie się auta. Osobiscie wybrał bym lj70 bo juz nie chce mi sie ciągle rozbierac mostów suzuki.
Ljty na NITRO GEARS i LONGFIELDZIE wytrzymuja 450kM. I TO JEST TO :)21 W naszej rajdówce od 4 lat na lj70 jedyne co popsulismy to urwaliśmy koło przy 70km/h udezajac w drzewo.


Bo ty jeździsz jak wariat :) Ale mosty z eljotki tez trzeba wyposażyć w mocniejsze półosie z przodu :)
Nasz chytry plan to w tym roku na naszych nowych mostach z mocą 120 km . A przyszły zmiana silnika na coś ok 240km :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » sob maja 11, 2013 10:02 am

Placek^ pisze:Ech, miałem na myśli trialjimny, a nie trialtough :)
http://www.trialjimny.com/axle.html

Te są słabawe ;) rozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits

Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » sob maja 11, 2013 10:39 am

Kwadrat pisze:
Placek^ pisze:Ech, miałem na myśli trialjimny, a nie trialtough :)
http://www.trialjimny.com/axle.html

Te są słabawe ;) rozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits

Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś :)
Jak to słabawe? Przecież napisali:

Kod: Zaznacz cały

These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!!

TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES
THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!
:)21

A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE? :)21
Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.

ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » sob maja 11, 2013 11:23 am

Kostuch pisze:
Kwadrat pisze:
Placek^ pisze:Ech, miałem na myśli trialjimny, a nie trialtough :)
http://www.trialjimny.com/axle.html

Te są słabawe ;) rozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits

Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś :)
Jak to słabawe? Przecież napisali:

Kod: Zaznacz cały

These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!!

TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES
THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!
:)21

A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE? :)21
Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.

ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie :lol:

Gwarancja producenta :) Ale realizowana u ORE :)

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » ndz maja 12, 2013 4:50 pm

Kostuch pisze:
Kwadrat pisze:
Placek^ pisze:Ech, miałem na myśli trialjimny, a nie trialtough :)
http://www.trialjimny.com/axle.html

Te są słabawe ;) rozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits

Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś :)
Jak to słabawe? Przecież napisali:

Kod: Zaznacz cały

These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!!

TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES
THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!
:)21

A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE? :)21
Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.

ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie :lol:
Reklamacje w Low Range uznali na podstawie zdjęcia. Nowe przełożenia wysłali samolotem na ich koszt... :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kwadrat » wt maja 14, 2013 7:21 am

Też miałem taką gwarancję na swoje półosie :lol:

Reklamacje w Low Range uznali na podstawie zdjęcia. Nowe przełożenia wysłali samolotem na ich koszt... :)
i na drugi dzień miałeś w domku :roll:

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » wt maja 14, 2013 8:34 am

Zle zacytowales :) bo ja nie o polosiach a transwer case.

Od pierwszego kontaktu do momentu kiedy części w domu były lekko ponad tydzien.

A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancji :)21 uczciwe podejście... :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Kostuch » wt maja 14, 2013 10:07 am

Salata123 pisze: A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancji :)21 uczciwe podejście... :)
Się zobaczy. Tym razem wziąłem też z lowrange.
Przesyłka 6 dni od zamówienia do domu, więc lepiej niż w kraju :)21

Aczkolwiek wolałbym już mieć z tym spokój na dłużej, a nie testować procedury gwarancyjne :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: slavok » wt maja 14, 2013 12:09 pm

Salata123 pisze:Zle zacytowales :) bo ja nie o polosiach a transwer case.

Od pierwszego kontaktu do momentu kiedy części w domu były lekko ponad tydzien.

A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancji :)21 uczciwe podejście... :)

Chyba poszukam jakiś fotek porozwalanych przełożeń i powysyłam focie do LowRange, trochę tam gratów kupiłem więc można przykutwić kilka gratów gratis, no co w końcu Polak jestem :lol: :lol: :)21

to żart oczywiście, ale dobrze wiedzieć że mają takie podejście do klienta.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
kewin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 15, 2012 10:21 pm

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: kewin » sob maja 18, 2013 8:11 am

a co do koł 31 i seryjnych polosi to jezdze tak pół roku i to dosc intensywnie narazie nic nie ukreciłem z tyłu blokada minispool i red 4,16 :)
sudetyoffroad.pl
suzuki evo3 by 4xdrive :)

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » wt maja 21, 2013 4:49 pm

To tak trochę z innej beczki - przy wymianie mostów na np z LJ70 zostawić zawias od jimnego, a wahacze od toyoty?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: KSikorski » wt maja 21, 2013 5:55 pm

Pomyślałbym o różnicy w masie nieresorowanej w kontekście doboru nowych amortyzatorów.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości