A jakie koła do tego?KSikorski pisze:ja teraz będę miał 4.16 w red i 3.4 w mostach.
Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Moderator: Albert_N
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wracając do meritum, to przy wyborze mostu wg mnie najważniejsze jest;
1) Odpowiednia do masy auta i wielkości kół wytrzymałość (a głównie wytrzymałość przegubów bo to z reguły najsłabsze ogniwo),
2) Rozpiętość przełożeń, dostępność blokad, koszty obsługi,
3) Masa mostów.
Po ustaleniu które z powyższych punktów są najważniejsze a które na drugim planie; można szukać rozwiązania.
1) Odpowiednia do masy auta i wielkości kół wytrzymałość (a głównie wytrzymałość przegubów bo to z reguły najsłabsze ogniwo),
2) Rozpiętość przełożeń, dostępność blokad, koszty obsługi,
3) Masa mostów.
Po ustaleniu które z powyższych punktów są najważniejsze a które na drugim planie; można szukać rozwiązania.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Tak sobie czytam od początku cały temat i dochodzę do wniosku, że w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie standardowy tylny most + most przedni z półosiami i przegubami hd, np. trialtough lub zanfi + reduktor 4.16 z samiego i koła 33". Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Z tą niezajebliwością już pisałem: przegub trailtough nie wytrzymał kółka 31''. Z pozostałymi rzeczami się zgadzam.Placek^ pisze:...Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Może miałem pecha a może nie

W każdym razie słowo "niezajebliwość" już dawno wykreśliłem ze słownika

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie ma takiej opcji.. te przeguby wytrzymują bez problemu 35'' w warunkach rajdowychKostuch pisze:Z tą niezajebliwością już pisałem: przegub trailtough nie wytrzymał kółka 31''. Z pozostałymi rzeczami się zgadzam.Placek^ pisze:...Drogo wyjdzie, ale będzie lekkie, niezajebliwe i relatywnie mało motania.
Może miałem pecha a może nie![]()
W każdym razie słowo "niezajebliwość" już dawno wykreśliłem ze słownika
Ale amorykańskich przegubów wzmacnianych do samiego jest sporo skąd wiesz które miałeś ?
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Pewnie pecha Kostuch miał
Bo 31 i to bez blokady to wytrzymuje oryginał

Bo 31 i to bez blokady to wytrzymuje oryginał

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Bo kupowałem nie u Józka na aledrogo, tylko bezpośrednio u jankesówdardes pisze: Ale amorykańskich przegubów wzmacnianych do samiego jest sporo skąd wiesz które miałeś ?

Takich oryginałów zabitych na 29'' też mam kilka w skrzynce ze złomemSalata123 pisze: Bo 31 i to bez blokady to wytrzymuje oryginał

Kurde...
Może już czas nauczyć się jeździć?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Oryginał nawet 33" wytrzymuje.


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Zrobiliśmy jimniaka na calmini i spidertr. koła simexy 32" i po ok. 100km półosie poskrecane i pokrzywione łożyska w tylnych piastach koyo do smieci. Auto było testowane w cyklu szybkościowym po poligonie. Następnie przeguby sie rozleciały (kosze całe ale wewnętrzne wielokliny na półosiach popękały. Waga auta 1200 moc 145kM. Pewnie do błota dobre rozwiązanie ale do napie...dalania na szybkości to słabizna. Dodać do tego wytrzymałość łożysk i swożni zwrotnicy i gięcie się mostów. Przy kołach pow. 31" hamowanie nie występuje.
Oczywiście Kwadrat ma racje przy walce z wagą idzie sie na kompromis ale to sa koszty i ciągła robota. Racją jest też że masa nie resorowana źle wpływa na prowadzenie się auta. Osobiscie wybrał bym lj70 bo juz nie chce mi sie ciągle rozbierac mostów suzuki.
Ljty na NITRO GEARS i LONGFIELDZIE wytrzymuja 450kM. I TO JEST TO
W naszej rajdówce od 4 lat na lj70 jedyne co popsulismy to urwaliśmy koło przy 70km/h udezajac w drzewo.
Oczywiście Kwadrat ma racje przy walce z wagą idzie sie na kompromis ale to sa koszty i ciągła robota. Racją jest też że masa nie resorowana źle wpływa na prowadzenie się auta. Osobiscie wybrał bym lj70 bo juz nie chce mi sie ciągle rozbierac mostów suzuki.
Ljty na NITRO GEARS i LONGFIELDZIE wytrzymuja 450kM. I TO JEST TO

Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nic nie jest do wszystkiego a samurai do szybkościówek to chyba najsłabszy pomysł.
Fascynaci 4x4
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
qwai pisze:Nic nie jest do wszystkiego a samurai do szybkościówek to chyba najsłabszy pomysł.
Jak to?


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
cybul pisze:Zrobiliśmy jimniaka na calmini i spidertr. koła simexy 32" i po ok. 100km półosie poskrecane i pokrzywione łożyska w tylnych piastach koyo do smieci. Auto było testowane w cyklu szybkościowym po poligonie. Następnie przeguby sie rozleciały (kosze całe ale wewnętrzne wielokliny na półosiach popękały. Waga auta 1200 moc 145kM. Pewnie do błota dobre rozwiązanie ale do napie...dalania na szybkości to słabizna. Dodać do tego wytrzymałość łożysk i swożni zwrotnicy i gięcie się mostów. Przy kołach pow. 31" hamowanie nie występuje.
Oczywiście Kwadrat ma racje przy walce z wagą idzie sie na kompromis ale to sa koszty i ciągła robota. Racją jest też że masa nie resorowana źle wpływa na prowadzenie się auta. Osobiscie wybrał bym lj70 bo juz nie chce mi sie ciągle rozbierac mostów suzuki.
Ljty na NITRO GEARS i LONGFIELDZIE wytrzymuja 450kM. I TO JEST TOW naszej rajdówce od 4 lat na lj70 jedyne co popsulismy to urwaliśmy koło przy 70km/h udezajac w drzewo.
Bo ty jeździsz jak wariat


Nasz chytry plan to w tym roku na naszych nowych mostach z mocą 120 km . A przyszły zmiana silnika na coś ok 240km

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Te są słabawe

Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Jak to słabawe? Przecież napisali:Kwadrat pisze:
Te są słabawerozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits
Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeś
Kod: Zaznacz cały
These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!!
TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES
THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!

A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE?

Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.
ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Kostuch pisze:Jak to słabawe? Przecież napisali:Kwadrat pisze:
Te są słabawerozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits
Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeśKod: Zaznacz cały
These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!! TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!
![]()
A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE?![]()
Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.
ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie
Gwarancja producenta


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Reklamacje w Low Range uznali na podstawie zdjęcia. Nowe przełożenia wysłali samolotem na ich koszt...Kostuch pisze:Jak to słabawe? Przecież napisali:Kwadrat pisze:
Te są słabawerozmawiamy o takich http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits
Rok gwarancji bez pytania co z nimi robiłeśKod: Zaznacz cały
These heavy duty kits are 100% stronger than stock!!! TESTED IN COMPETITIONS WITH 35" TYRES THERE IS NOTHING STRONGER OUT THERE!
![]()
A ta gwarancja "no questions asked" to u producenta czy w ORE?![]()
Bo jak u producenta, to koszt przesyłki w te i wewte trochę osłabia. Jak to drugie, to cena wyjściowa też osłabia.
ps.
Też miałem taką gwarancję na swoje półosie

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
i na drugi dzień miałeś w domkuTeż miałem taką gwarancję na swoje półosie
Reklamacje w Low Range uznali na podstawie zdjęcia. Nowe przełożenia wysłali samolotem na ich koszt...

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Zle zacytowales
bo ja nie o polosiach a transwer case.
Od pierwszego kontaktu do momentu kiedy części w domu były lekko ponad tydzien.
A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancji
uczciwe podejście... 

Od pierwszego kontaktu do momentu kiedy części w domu były lekko ponad tydzien.
A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancji


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Się zobaczy. Tym razem wziąłem też z lowrange.Salata123 pisze: A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancjiuczciwe podejście...
Przesyłka 6 dni od zamówienia do domu, więc lepiej niż w kraju

Aczkolwiek wolałbym już mieć z tym spokój na dłużej, a nie testować procedury gwarancyjne

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Salata123 pisze:Zle zacytowalesbo ja nie o polosiach a transwer case.
Od pierwszego kontaktu do momentu kiedy części w domu były lekko ponad tydzien.
A najlepsze było to, ze to oni zaproponowali rozwiązanie sprawy w ramach gwarancjiuczciwe podejście...
Chyba poszukam jakiś fotek porozwalanych przełożeń i powysyłam focie do LowRange, trochę tam gratów kupiłem więc można przykutwić kilka gratów gratis, no co w końcu Polak jestem



to żart oczywiście, ale dobrze wiedzieć że mają takie podejście do klienta.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
a co do koł 31 i seryjnych polosi to jezdze tak pół roku i to dosc intensywnie narazie nic nie ukreciłem z tyłu blokada minispool i red 4,16 

sudetyoffroad.pl
suzuki evo3 by 4xdrive
suzuki evo3 by 4xdrive

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
To tak trochę z innej beczki - przy wymianie mostów na np z LJ70 zostawić zawias od jimnego, a wahacze od toyoty?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Pomyślałbym o różnicy w masie nieresorowanej w kontekście doboru nowych amortyzatorów.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości