Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » czw lip 29, 2010 10:29 am

Z tego co widzę to ciężko dostać. A jak już to 550zł za dwie IronMana
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Zun » czw lip 29, 2010 7:45 pm

milas pisze:zamaist felicji daj z hondy crv sa dluzsze i zdecydowanie mocniejsze

jaki maja skok ?? na zdjecia wyglada raczej na krotszy , alemoze to zludzenie ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

zibi700
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 6:05 pm

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: zibi700 » pt lip 30, 2010 12:35 pm

a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Art_ZGL » pt lip 30, 2010 1:05 pm

zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Zun » pt lip 30, 2010 6:13 pm

Art_ZGL pisze:
zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000
Przesadzasz. Jezeli ma to byc sterowane recznie to najprostszy zestaw do sterowania bedzie kosztowal kilkadziesiat zlotych. Butle robisz ze zlomu - najlepiej ze starej gasnicy (ja mam taka zrobioną) wezyk kosztuje 2pln za metr pneumatyczny , zlaczki kosztują od 2 do 5 pln . Najgorzej z kompresorem. Albo zakupic na allegro kompresor z mercedesowskiego airmatica , albo z jakiegos innego zawieszenia pneumatycznego . Nie mowie ze nie uciagnie kompresor chinski z allegro za 80 pln , kwestia tego jak intensywnie system bedzie wykorzystywal zapas powietrza. Standardowo w takim np dostawczaku nabijasz powietrze do miecha np na stacji paliw pod dane obciazenie i auto jedzie w trase - sprezyna gazowa sobie pracuje. Rozladujesz auto to spuszczasz cisnienie i wracasz. W terenowce chcialbo sie miec jakas kontrole nad tym. Trzeb to by bylo wszystko potestowac.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Art_ZGL » pt lip 30, 2010 6:41 pm

Zun pisze:
Art_ZGL pisze:
zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000
Przesadzasz. Jezeli ma to byc sterowane recznie to najprostszy zestaw do sterowania bedzie kosztowal kilkadziesiat zlotych. Butle robisz ze zlomu - najlepiej ze starej gasnicy (ja mam taka zrobioną) wezyk kosztuje 2pln za metr pneumatyczny , zlaczki kosztują od 2 do 5 pln . Najgorzej z kompresorem. Albo zakupic na allegro kompresor z mercedesowskiego airmatica , albo z jakiegos innego zawieszenia pneumatycznego . Nie mowie ze nie uciagnie kompresor chinski z allegro za 80 pln , kwestia tego jak intensywnie system bedzie wykorzystywal zapas powietrza. Standardowo w takim np dostawczaku nabijasz powietrze do miecha np na stacji paliw pod dane obciazenie i auto jedzie w trase - sprezyna gazowa sobie pracuje. Rozladujesz auto to spuszczasz cisnienie i wracasz. W terenowce chcialbo sie miec jakas kontrole nad tym. Trzeb to by bylo wszystko potestowac.
Podliczjac to mialem na mysli nowy kompresor i butle. 400PLN to same miechy. Kompresor z merca to tez spory wydatek(usredniajac ceny to 5 stowek trzeba liczyc)
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » pt lip 30, 2010 7:51 pm

Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Zun » pt lip 30, 2010 9:17 pm

Stachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężyn ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: viperecki » pt lip 30, 2010 10:14 pm

zmniejszenie stabilności ?? czy dodatkowe obciążenie mostów siłami gnacymi je w 2/3 długości w punkcie podporu sprężyny??
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Robsik » pt lip 30, 2010 10:28 pm

Stachu pewnie chciał większy wykrzyż, tylko trzeba było amory też tak wąsko dać :lol:
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » sob lip 31, 2010 6:25 am

Zun pisze:
Stachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężyn ??
Generalnie za i przeciw bylo pare . Przeciw znajomy mial sprezyny na zewnatrz ramy i bardzo pieknie tarły one o kolo przy maks wykrzyżu, przeciw nr 2 pod ramą a mostem stal by kretyńsko wysoko i trzeba było by ciąć sprężynę na długości a nie chodzi o to by byla krótka tylko maks dluga, po trzecie gr tak ma, toyota lj , jimny, pajero, frontera tez ( no moze to nie jest idealny przykład z oplem) wiec czemu srajtek ma mieć inaczej.
To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Bartex » sob lip 31, 2010 7:43 am

Stachu-80 pisze: To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.

:)2 :)2
Bartek

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Zun » sob lip 31, 2010 8:22 am

Stachu-80 pisze:
Zun pisze:
Stachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężyn ??
Generalnie za i przeciw bylo pare . Przeciw znajomy mial sprezyny na zewnatrz ramy i bardzo pieknie tarły one o kolo przy maks wykrzyżu, przeciw nr 2 pod ramą a mostem stal by kretyńsko wysoko i trzeba było by ciąć sprężynę na długości a nie chodzi o to by byla krótka tylko maks dluga, po trzecie gr tak ma, toyota lj , jimny, pajero, frontera tez ( no moze to nie jest idealny przykład z oplem) wiec czemu srajtek ma mieć inaczej.
To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.
To jest bardzo dobry argument :)21 Ale nie do mnie , ja niemialem zadnego z rozwiazan ktore bylo tu poruszane ;)
Zadne z tych aut ktore wymieniles nie ma tak waskiego rozstawienia sprezyn jak ty masz (jimni ma prawie tak wasko jak Ty - ale to zaden argument , bo myslalem ze za zadnie miales ulepszyc wlasnosci auta , a nie pogorszyc ;) to zxe jimni tak ma to nie znaczy ze to jedyna sluszny pomysl ;) )- z prostego powodu - zaden producent nie lubi jak klienci przywożą pod salony pogniecione dachem auta ;) .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Adam.Ż » sob lip 31, 2010 9:06 am

znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: viperecki » sob lip 31, 2010 3:13 pm

Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.

a ja popieram Adama :)2 u nas wszystkie spring sucze mają inne patenty na mocowanie sprężyn i amorow ale springi na zewnątrz ramy i amory wewnątrz ramy sprawdzają sie najlepiej
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » sob lip 31, 2010 7:42 pm

Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
Mam et -35 wiekszego odsadzenia nie spotkalem do suki, pewnie powiecie ze mozna dystanse owszem mozna, ale to jest rozwiazanie nader dyskusyjne. Pojeździmy zobaczymy.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Adam.Ż » sob lip 31, 2010 7:59 pm

to przy takim et spokojnie powunny sie zmieścić na zewnątrz ramy.
Tzn mieszczą sie tak sprężyny od focusa kombi.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » sob lip 31, 2010 8:06 pm

Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: szerokimost » sob lip 31, 2010 11:14 pm

Stachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html

a nie warto było przy okazji tego motania springów troszkę mostu wzmocnić/obspawać ?
Samiec

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Salata123 » ndz sie 01, 2010 2:20 am

masz 413 więc wąskie mosty - tak?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Salata123 » ndz sie 01, 2010 2:22 am

już widzę na fotkach - masz szerokie.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Michal_R » ndz sie 01, 2010 2:57 pm

Stachu-80 pisze:Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.

Spring wewnątrz ramy – kupa :)21 , na zewnątrz – obciera :)21 , pod ramą - za wysoko :)21 .

A da się to pomotać tak, że auto jest stabilne i przy metrowym wykrzyżu nic nie obciera :wink:

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » ndz sie 01, 2010 7:58 pm

Michal_R pisze:
Stachu-80 pisze:Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.

Spring wewnątrz ramy – kupa :)21 , na zewnątrz – obciera :)21 , pod ramą - za wysoko :)21 .

A da się to pomotać tak, że auto jest stabilne i przy metrowym wykrzyżu nic nie obciera :wink:

Wszystko jest kwestią gustu i znalezienia kompromisu, narazie jestem zadowolony bo nie mam resorów i komfort sie poprawil znacznie, jak okaze się ze nie gra to cos pomyslę aby to poprawić.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: kozioU » ndz sie 01, 2010 8:09 pm

Adam.Ż pisze:to przy takim et spokojnie powunny sie zmieścić na zewnątrz ramy.
Tzn mieszczą sie tak sprężyny od focusa kombi.
Wiesz coś może jak robią te springi? Miałem pomysł coby to do vitary długiej na tył założyć.

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Bartex » pn sie 02, 2010 7:31 am

Zun pisze:To jest bardzo dobry argument :)21 Ale nie do mnie , ja niemialem zadnego z rozwiazan ktore bylo tu poruszane ;)
I też wywracalne ;) (i to normalne bo wszystko można na bok położyć)
Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
A jeździłeś tym? Może amortyzatory za słabe? Jak sie ktoś przesiada w samuraju z twardego resora na sprężynę to jest to normalne że mówi że buja.
Stachu-80 pisze:Wszystko jest kwestią gustu i znalezienia kompromisu, narazie jestem zadowolony bo nie mam resorów i komfort sie poprawil znacznie, jak okaze się ze nie gra to cos pomyslę aby to poprawić.
Jeździłem na seryjnym szerokim moście ze sprężynami w środku i było :)2
Teraz z tyłu mam jeszcze szerszy most (vitary) i sprężyny w tym samym miejscu - dla odmiany jest :)2 :)2
Może buja... nie wiem, jeszcze w aucie nie usnąłem, na pewno nie trzęsie i ma wykrzyż a o to chodziło :D
Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość