Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak
Moderator: Albert_N
Re: Wahacze PILNE!!!
Z tego co widzę to ciężko dostać. A jak już to 550zł za dwie IronMana
4x4 Tczew
Re: Wahacze PILNE!!!
milas pisze:zamaist felicji daj z hondy crv sa dluzsze i zdecydowanie mocniejsze
jaki maja skok


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Wahacze PILNE!!!
a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Re: Wahacze PILNE!!!
Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Wahacze PILNE!!!
Przesadzasz. Jezeli ma to byc sterowane recznie to najprostszy zestaw do sterowania bedzie kosztowal kilkadziesiat zlotych. Butle robisz ze zlomu - najlepiej ze starej gasnicy (ja mam taka zrobioną) wezyk kosztuje 2pln za metr pneumatyczny , zlaczki kosztują od 2 do 5 pln . Najgorzej z kompresorem. Albo zakupic na allegro kompresor z mercedesowskiego airmatica , albo z jakiegos innego zawieszenia pneumatycznego . Nie mowie ze nie uciagnie kompresor chinski z allegro za 80 pln , kwestia tego jak intensywnie system bedzie wykorzystywal zapas powietrza. Standardowo w takim np dostawczaku nabijasz powietrze do miecha np na stacji paliw pod dane obciazenie i auto jedzie w trase - sprezyna gazowa sobie pracuje. Rozladujesz auto to spuszczasz cisnienie i wracasz. W terenowce chcialbo sie miec jakas kontrole nad tym. Trzeb to by bylo wszystko potestowac.Art_ZGL pisze:Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Wahacze PILNE!!!
Podliczjac to mialem na mysli nowy kompresor i butle. 400PLN to same miechy. Kompresor z merca to tez spory wydatek(usredniajac ceny to 5 stowek trzeba liczyc)Zun pisze:Przesadzasz. Jezeli ma to byc sterowane recznie to najprostszy zestaw do sterowania bedzie kosztowal kilkadziesiat zlotych. Butle robisz ze zlomu - najlepiej ze starej gasnicy (ja mam taka zrobioną) wezyk kosztuje 2pln za metr pneumatyczny , zlaczki kosztują od 2 do 5 pln . Najgorzej z kompresorem. Albo zakupic na allegro kompresor z mercedesowskiego airmatica , albo z jakiegos innego zawieszenia pneumatycznego . Nie mowie ze nie uciagnie kompresor chinski z allegro za 80 pln , kwestia tego jak intensywnie system bedzie wykorzystywal zapas powietrza. Standardowo w takim np dostawczaku nabijasz powietrze do miecha np na stacji paliw pod dane obciazenie i auto jedzie w trase - sprezyna gazowa sobie pracuje. Rozladujesz auto to spuszczasz cisnienie i wracasz. W terenowce chcialbo sie miec jakas kontrole nad tym. Trzeb to by bylo wszystko potestowac.Art_ZGL pisze:Policz jeszcze do tego resztę, czyli; wezyki, szybkozlaczki, kompresor, pojemnik(butle) na sprezone powietrze, zawory, wlaczniki i pewnie cos jeszcze dojdze. Liczac optymistyczne to 1000zibi700 pisze:a co panowie sądzą żeby zamiast sprężyn dać [nie znam fochowej nazwy] pompowane poduchy.widziałem taki wynalazek na zdjęciach z tego co się orjętowałem cena jednej poduchy do dostawczaka to koszt około 100zł.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Wahacze PILNE!!!
Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężynStachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Wahacze PILNE!!!
zmniejszenie stabilności
czy dodatkowe obciążenie mostów siłami gnacymi je w 2/3 długości w punkcie podporu sprężyny??

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Wahacze PILNE!!!
Stachu pewnie chciał większy wykrzyż, tylko trzeba było amory też tak wąsko dać 

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem 

Re: Wahacze PILNE!!!
Generalnie za i przeciw bylo pare . Przeciw znajomy mial sprezyny na zewnatrz ramy i bardzo pieknie tarły one o kolo przy maks wykrzyżu, przeciw nr 2 pod ramą a mostem stal by kretyńsko wysoko i trzeba było by ciąć sprężynę na długości a nie chodzi o to by byla krótka tylko maks dluga, po trzecie gr tak ma, toyota lj , jimny, pajero, frontera tez ( no moze to nie jest idealny przykład z oplem) wiec czemu srajtek ma mieć inaczej.Zun pisze:Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężynStachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
Stachu-80 pisze: To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.


Bartek
Re: Wahacze PILNE!!!
To jest bardzo dobry argumentStachu-80 pisze:Generalnie za i przeciw bylo pare . Przeciw znajomy mial sprezyny na zewnatrz ramy i bardzo pieknie tarły one o kolo przy maks wykrzyżu, przeciw nr 2 pod ramą a mostem stal by kretyńsko wysoko i trzeba było by ciąć sprężynę na długości a nie chodzi o to by byla krótka tylko maks dluga, po trzecie gr tak ma, toyota lj , jimny, pajero, frontera tez ( no moze to nie jest idealny przykład z oplem) wiec czemu srajtek ma mieć inaczej.Zun pisze:Co ma na celu tak wąskie rozstawienie sprężynStachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
To ze wy macie inaczej nie znaczy ze to jedyny słuszny pomysł.


Zadne z tych aut ktore wymieniles nie ma tak waskiego rozstawienia sprezyn jak ty masz (jimni ma prawie tak wasko jak Ty - ale to zaden argument , bo myslalem ze za zadnie miales ulepszyc wlasnosci auta , a nie pogorszyc



Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Wahacze PILNE!!!
znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Wahacze PILNE!!!
Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
a ja popieram Adama

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Wahacze PILNE!!!
Mam et -35 wiekszego odsadzenia nie spotkalem do suki, pewnie powiecie ze mozna dystanse owszem mozna, ale to jest rozwiazanie nader dyskusyjne. Pojeździmy zobaczymy.Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
to przy takim et spokojnie powunny sie zmieścić na zewnątrz ramy.
Tzn mieszczą sie tak sprężyny od focusa kombi.
Tzn mieszczą sie tak sprężyny od focusa kombi.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Wahacze PILNE!!!
Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: Wahacze PILNE!!!
Stachu-80 pisze:Miałem dodać fotki wieć wrzucam co nieco jednak robione w tempie i jakosc kuleje trochę. Nie zwracajcie uwagi na wycięcie w mostku pod mocowaniem koncówki panharda było inaczej ale klucz nie chciał tam wejść wiec jest jak jest, bedzie poprawka.
http://kacperstachowicz.fotosik.pl/albumy/775733.html
a nie warto było przy okazji tego motania springów troszkę mostu wzmocnić/obspawać ?
Samiec
Re: Wahacze PILNE!!!
Stachu-80 pisze:Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.
Spring wewnątrz ramy – kupa



A da się to pomotać tak, że auto jest stabilne i przy metrowym wykrzyżu nic nie obciera

Re: Wahacze PILNE!!!
Michal_R pisze:Stachu-80 pisze:Ja ma od felci kombi, powiem tak pozostał orginalny tzw.parapecik od odboju przy maks wykrzyzu opona mija go o 2-3 cm wiec nie jest to dużo gniazdo sprężyny mam tak mysle okolo 80 -90 mm musiałbym zmierzyć przy wstepnych pomiarach uwzględniałem fakt umiejscowienia na zewnątrz ramy zeby było ok sprezyna musiala by powedrowac na 2-3 cm pod ramę , no a wtedy stałby naprawdę wysoko.
Spring wewnątrz ramy – kupa, na zewnątrz – obciera
, pod ramą - za wysoko
.
A da się to pomotać tak, że auto jest stabilne i przy metrowym wykrzyżu nic nie obciera
Wszystko jest kwestią gustu i znalezienia kompromisu, narazie jestem zadowolony bo nie mam resorów i komfort sie poprawil znacznie, jak okaze się ze nie gra to cos pomyslę aby to poprawić.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Wahacze PILNE!!!
Wiesz coś może jak robią te springi? Miałem pomysł coby to do vitary długiej na tył założyć.Adam.Ż pisze:to przy takim et spokojnie powunny sie zmieścić na zewnątrz ramy.
Tzn mieszczą sie tak sprężyny od focusa kombi.
Re: Wahacze PILNE!!!
I też wywracalneZun pisze:To jest bardzo dobry argumentAle nie do mnie , ja niemialem zadnego z rozwiazan ktore bylo tu poruszane

A jeździłeś tym? Może amortyzatory za słabe? Jak sie ktoś przesiada w samuraju z twardego resora na sprężynę to jest to normalne że mówi że buja.Adam.Ż pisze:znajomy miał podobnie jak Ty - "w ramie" i przeniósł je na zewnątrz. Za ba rdzo auto sie bujało. A to żeby nie tarły można rozwiązać felgami z większym odsadzeniem.
Jeździłem na seryjnym szerokim moście ze sprężynami w środku i byłoStachu-80 pisze:Wszystko jest kwestią gustu i znalezienia kompromisu, narazie jestem zadowolony bo nie mam resorów i komfort sie poprawil znacznie, jak okaze się ze nie gra to cos pomyslę aby to poprawić.

Teraz z tyłu mam jeszcze szerszy most (vitary) i sprężyny w tym samym miejscu - dla odmiany jest


Może buja... nie wiem, jeszcze w aucie nie usnąłem, na pewno nie trzęsie i ma wykrzyż a o to chodziło

Bartek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość