Jimny - dyferencjały
Moderator: Albert_N
Jimny - dyferencjały
Postanowiłem sprawdzić różne forumowe mity na temat dyfrów jimniego. Oto rezultaty:
1.) Nie jest prawdą by przedni most miał mniejszą przekładnię główną niż tylny. Są dokładnie takie same, tylny dyfer można przykręcić do przedniego koła talerzowego i w drugą stronę podobnie.
2.) Przedni dyfer ma mniejsze łożyska dyferencjału i jest to jedyny powód dla którego nie można przełożyć całego tylnego dyfra na przód.
3.) Koła koronowe z tylnego dyfra można włożyć do przedniego. Satelity są identyczne. W łatwy sposób otwiera to drogę do wzmocnionych półosi w przednim moście.
1.) Nie jest prawdą by przedni most miał mniejszą przekładnię główną niż tylny. Są dokładnie takie same, tylny dyfer można przykręcić do przedniego koła talerzowego i w drugą stronę podobnie.
2.) Przedni dyfer ma mniejsze łożyska dyferencjału i jest to jedyny powód dla którego nie można przełożyć całego tylnego dyfra na przód.
3.) Koła koronowe z tylnego dyfra można włożyć do przedniego. Satelity są identyczne. W łatwy sposób otwiera to drogę do wzmocnionych półosi w przednim moście.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
tyle, że w jimnim były 2 rodzaje mostów o ile pamietam.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jimny - dyferencjały
Wczorajsze badanie wykonałem na mostach od Jimniego VVT z rocznika 2007.
Natomiast do tej pory nie natrafiłem na istotne różnice po za przełożeniami. Mój jimny z 2001 ma takie same dyfry jak ten z 2007.
Natomiast do tej pory nie natrafiłem na istotne różnice po za przełożeniami. Mój jimny z 2001 ma takie same dyfry jak ten z 2007.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
A nie jest tak, że przedni jest "high pinion" a tylny zwykły?KSikorski pisze: 2.) Przedni dyfer ma mniejsze łożyska dyferencjału i jest to jedyny powód dla którego nie można przełożyć całego tylnego dyfra na przód.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - dyferencjały
Jest, ale nie zmienia to faktu że średnica koła talerzowego jest taka sama i rozstaw otworów mocujących również jest ten sam.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
roczniki do 2000 miały koło chyba na 8 śrub a poiwyżej na 10. Nawet blokady są rozdzielone rocznikami.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jimny - dyferencjały
No proszę, tego nie wiedziałem. Mimo to podejrzewam że w obrębie jednego samochodu moje stwierdzenia się sprawdzą niezależnie od rocznika.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
Ale to juz powód dla którego nie da się tego zamienić.KSikorski pisze:Jest, ale nie zmienia to faktu że średnica koła talerzowego jest taka sama i rozstaw otworów mocujących również jest ten sam.
Dwa, dyfer tył niezależnie od rocznika zawsze taki jak w samuraiu.
Re: Jimny - dyferencjały
Odlew obudowy ma dodatkowe otwory gwintowane w górnej części, po za tym to samo kropka w kropkę 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
Podsumowując:
Wszystko pasuje, ale można przełożyć z tyłu na przód tylko koła koronowe i satelity, bo cała reszta jest inna?
Wszystko pasuje, ale można przełożyć z tyłu na przód tylko koła koronowe i satelity, bo cała reszta jest inna?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - dyferencjały
Można w kilka chwil przełożyć koła koronowe i satelity bo są takie same. Tylny dyfer może trafić na przód pod warunkiem obróbki średnic osadzenia łożysk.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
No zaraz...KSikorski pisze:Tylny dyfer może trafić na przód pod warunkiem obróbki średnic osadzenia łożysk.
Obudowa nie przypasuje, bo z przodu ryj jest na górze a z tyłu na dole - kolizja z drążkiem poprzecznym.
Talerz z atakiem nie przypasuje, bo zarys zębów dla low pinion jest inny niż high pinion.
Pozostaje koszyk satelitów, ale tylko jeżeli się go przerzeźbi...
To trochę tak jak z tymi samochodami, co je rozdają na Placu Czerwonym

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - dyferencjały
Nie mówię o obudowie!
Usystematyzujmy słownictwo:
Obudowa - odlew w którym montuje się przekładnię hipoidalną i dyferencjał
Dyferencjał - odlewany bądź odkuwany kosz w którym znajdują się satelity i koła koronowe
Przekładnia - para wałek atakujący+koło talerzowe w ustawieniu hipoidalnym
- Do przedniego dyferencjału da się przełożyć koła koronowe i satelity z tylnego dyferencjału
- Przednia i tylna przekładnia mają jednakowe wymiary koła talerzowego, co pozwala przykręcić dowolny dyferencjał do dowolnego koła talerzowego.
- Przednia obudowa jest dostosowana do przekładni w układzie high pinion, tylna obudowa low pinion.
- Jeszcze tego dokładnie nie zmierzyłem, ale na oko zaryzykuję stwierdzenie:
By tylny dyferencjał w całości wsadzić do przedniej obudowy należy wykonać obróbkę mechaniczną średnic osadzenia łożysk w przedmiotowym dyferencjale.*
* - oczywiście nie będę tego robił bo wg raportów zanfi ten 2 satelitowy dyfer wytrzymuje bez łaski 33 cale. Słabym punktem są przeguby.
Usystematyzujmy słownictwo:
Obudowa - odlew w którym montuje się przekładnię hipoidalną i dyferencjał
Dyferencjał - odlewany bądź odkuwany kosz w którym znajdują się satelity i koła koronowe
Przekładnia - para wałek atakujący+koło talerzowe w ustawieniu hipoidalnym
- Do przedniego dyferencjału da się przełożyć koła koronowe i satelity z tylnego dyferencjału
- Przednia i tylna przekładnia mają jednakowe wymiary koła talerzowego, co pozwala przykręcić dowolny dyferencjał do dowolnego koła talerzowego.
- Przednia obudowa jest dostosowana do przekładni w układzie high pinion, tylna obudowa low pinion.
- Jeszcze tego dokładnie nie zmierzyłem, ale na oko zaryzykuję stwierdzenie:
By tylny dyferencjał w całości wsadzić do przedniej obudowy należy wykonać obróbkę mechaniczną średnic osadzenia łożysk w przedmiotowym dyferencjale.*
* - oczywiście nie będę tego robił bo wg raportów zanfi ten 2 satelitowy dyfer wytrzymuje bez łaski 33 cale. Słabym punktem są przeguby.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
Aaaa...KSikorski pisze:Nie mówię o obudowie!
Usystematyzujmy słownictwo:
...
To jeszcze zdefiniuj pojęcie "dyfer" w tym kontekście:
KSikorski pisze:2.) Przedni dyfer ma mniejsze łożyska dyferencjału i jest to jedyny powód dla którego nie można przełożyć całego tylnego dyfra na przód.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - dyferencjały
Słowo dyfer nie ma jednoznacznej definicji, więc w tym przypadku użycie go było błędem 
Może przejdźmy na słownictwo z manuala, będzie poparte obrazkami

Może przejdźmy na słownictwo z manuala, będzie poparte obrazkami

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
Jak nie ma jednoznacznej definicji, dyfer to skrót od dyferencjał, czyli po naszemu mechanizm różnicowy.
A że z czasem w mowie potocznej dyfer przyjęło się mówić na całą zawartość główki mostu (niesłusznie z resztą), to już insza inszość.
A że z czasem w mowie potocznej dyfer przyjęło się mówić na całą zawartość główki mostu (niesłusznie z resztą), to już insza inszość.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Jimny - dyferencjały
To jeszcze sprawdzcie kierunki uzębienia 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Jimny - dyferencjały
Juz dawno sprawdzone i wiadomo co wiadomo 

Re: Jimny - dyferencjały
Przełożenia 3,9 z przedniego mostu mają mniejszą średnicę koła talerzowego niż przełożenia 4,3, oraz inną konstrukcję odlewu gruchy. Żeby włożyć 4,3 do mostu w którym wcześniej było 3,9 trzeba powiększyć wycięcia w pochwie mostu, inaczej się nie zmieści.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
Dokładnie, ale po dłubnięciu wchodzi nowszy dyfer i można wtedy w przedliftowym modelu założyć spokojnie koła 29-30 caliKSikorski pisze:Przełożenia 3,9 z przedniego mostu mają mniejszą średnicę koła talerzowego niż przełożenia 4,3, oraz inną konstrukcję odlewu gruchy. Żeby włożyć 4,3 do mostu w którym wcześniej było 3,9 trzeba powiększyć wycięcia w pochwie mostu, inaczej się nie zmieści.
Re: Jimny - dyferencjały
Ja na razie sprawdzę ścieżkę mocniejszego silnika zamiast wolniejszych mostów... Nie lubię jak silnik za bardzo wyje na przelotach po asfalcie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - dyferencjały
"luz" w przełożeniach => większe koła => cięcie nadkoli => niekończąca się opowieśćKSikorski pisze:Ja na razie sprawdzę ścieżkę mocniejszego silnika zamiast wolniejszych mostów... Nie lubię jak silnik za bardzo wyje na przelotach po asfalcie.

mocniejszy silnik zawsze się przyda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości