Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall_jr » śr lip 02, 2014 8:00 pm

Obrazek

Takie cuś zmotali, lina będzie synt. przykryć to ma oryginalny zderzak Jimny. Opinie, sugestie na temat mile widziane.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: pawel abramczyk » śr lip 02, 2014 8:53 pm

jeśli ma to jeździć w terenie to sorry ale orginał bez podcięcia dołu zderzaka nie ma sensu
byłem dwa razy na manewrach i zderzak połamany u dołu , osłona taka doczepiana łamie się przy każdym kontakcie z błotem
mały kontakt z drzewem i się połamał ,
obawiam się że jak go podetniecie po bokach i górą to w ogóle straci stabilność i mam obawy że się rozpadnie na pierwszym wyjeździe

to tylko moje spostrzeżenia

z drugiej strony czy to płyta AFN ??
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Zibi » śr lip 02, 2014 8:56 pm

Puszka mam nadzieję, że nie będzie w tym miejscu. A i otwór na ślizg wydaje się zbyt ciasny i obawiam sie, ze syntetyk może się płyty dotknąć co z pewnościa skończy się jego zerwaniem.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: alfik » śr lip 02, 2014 9:40 pm

Ja mam w pajero 3 windę w zderzaku. Zderzak jest podcięty i wzmocniony od środka płaskownikiem przynitowanym nitami z dużym łbem. Druga uwaga - nie ma co żałować plastiku - musi być dostęp do sprzęgła i dobry widok na bęben. Jak nie widać to krzywo nawinięta łona może rozwalić obudowę. Fakt, szpara na linę mała.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall1 » czw lip 03, 2014 12:27 am

Płytę/podstawę/ sami rozpracowaliśmy-miałem nadzieje ze ktoś pokaże swoje rozwiązanie, żeby porównać.Montowana do ramy 6x M12.
Otwór na linę: sądzę ,że jest dobry,ale jeszcze raz sie przyjżę :roll:
Puszka z przekażnikami:no jest kłopot,bo pod maską nie ma miejsca.Sadzę że ja osłonimy dodatkowo.
Zderzak ori musi być oczywiście pocięty.O ile wiem ostrego czochrania ma nie być,to może pożyje dłuzej.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Zibi » czw lip 03, 2014 4:41 am

Pamietaj, ze to jest baaardzo mocny silnik i ma duze zapotrzebowanie na prad wiec jak najmniej kabli. Puszka w tym miejscu to zly pomysl.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: KSikorski » czw lip 03, 2014 1:48 pm

Zawsze można dać kable spawalnicze 35mm^2. Moim zdaniem puszka pod zderzakiem to nieszczęśliwy pomysł.

Czy dobrze widzę, że cała część pionowa jest przyspawana do części poziomej? Czy nie lepiej było całość wygiąć z jednego arkusza i zespawać tylko w miejscach łączenia pionowych segmentów?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall1 » czw lip 03, 2014 6:21 pm

Wersja gięta zaoszczędzi tylko kawałek spawania/nie mówię nie/.To jest prototyp.
Nieszczęsna puszka mogłaby być po prawej stronie,ale przeszkadza temu intercoler.
Jako całośc nie zmieści sie pod maską.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: KSikorski » pt lip 04, 2014 7:04 am

Ja bym wtedy dał kable 35mm^2 lub nawet solidniejsze i pociągnął puszkę do przestrzeni między grodzią a schowkiem pasażera...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
kacper_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 5:22 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: kacper_ » pt lip 04, 2014 8:47 am

U mnie mam windę w miarę podobnie zamontowaną. Mam zderzak starego typu, od dołu obcięty praktycznie na poziomie płyty + dziura na wyciągarkę. W efekcie jego prawa i lewa strona trzymają się razem tylko u góry paskiem plastiku o szerokości może 2 cm. Mocowanie do auta to dwie śruby M8 na prawym/lewym końcu (tam gdzie zderzak schodzi się z tym plastikiem nad kołem) i trochę trytek. Wcześniej co chwilę urywałem zderzak, a po obcięciu jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.

Puszkę przekaźników mam pod maską, po prawej stronie auta przykręconą w pionie do mocowania chłodnicy. Ledwo bo ledwo, ale się tam mieści. Windę mam Escape Evo 8500 z przed paru lat i tam jest trochę inna puszka. Ta nowa nie wiem czy by tam się zmieściła. Swoją drogą niby puszkę mam schowaną pod maską, ale to i tak nie jest najszczęśliwsze miejsce. Co jakiś czas, nawet nie koniecznie po większym topieniu, styki w środku śniedzieją i winda przestaje chodzić. Jakiś patent na to muszę wymyślić bo oczywiście problem wychodzi zawsze w najgorszym momencie. Może dodatkowo uszczelnić puszkę?

Rama w miejscu mocowania płyty jest z zdecydowanie cieńszej blachy niż jej właściwa część (jakaś strefa zgniotu czy coś?). U siebie wzmocniłem te miejsca dorabiając z płaskownika uszy holownicze. Wpuściłem je dosyć głęboko, tak żeby łapały za "właściwą" ramę i za tą cieńszą. W pierwszej wersji wychodziły przez dziury w zderzaku, ale po jego obcięciu na ich wysokości zderzaka już nie ma. Żeby lepiej wytrzymywały ciągnięcie na boki dodatkowo połączone są kawałkiem rury.

Nie wiem jak w Waszej wyciągarce, ale u mnie konieczne było obcięcie i przespawanie dźwigni od sprzęgła o 90 stopni, tak żeby zamiast w położeniach wajcha do przodu/ wajcha do tyłu pracowała wajcha prawo/ wajcha lewo.

No i na koniec polecam zostawić dobry dostęp do bębna. Raz, że widać co się z liną dzieje, a dwa, że w razie czego jest tam jakiś dostęp. Kiedyś, w zimie, okazało się, że wyciągarka nie działa (w sumie nie wiem co był przyczyną, może mróz bo było z -20C, a jak się ociepliło to wszystko wróciło do normy). Oczywiście linę miałem wtedy już rozwiniętą. Przez otwór w zderzaku udało się to jakoś nawinąć z powrotem. Gdyby nie dziura to bym chyba musiał zderzak ściągać. W śniegu przy -20C to nie jest fajna robota :)
Pozdrawiam
Kacper

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: cordoba_2004 » pt lip 04, 2014 9:13 am

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Kostuch » pt lip 04, 2014 11:41 am

vandall1 pisze:Wersja gięta zaoszczędzi tylko kawałek spawania/nie mówię nie/.To jest prototyp.
Nieszczęsna puszka mogłaby być po prawej stronie,ale przeszkadza temu intercoler.
Jako całośc nie zmieści sie pod maską.
A jaki jest sens wsadzania całej puszki? Bo jest?
Zintegrowany stycznik jest wielkości pięści i zmieści się "wszędzie". A gniazdo pilota wywlec i zamontować gdziekolwiek.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: cordoba_2004 » pt lip 04, 2014 12:43 pm

w wypadku stopienia czy pożaru to już ma znaczenie gdzie jest
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Kostuch » pt lip 04, 2014 12:57 pm

cordoba_2004 pisze:w wypadku stopienia czy pożaru to już ma znaczenie gdzie jest
:o
Jak ci się puszka stopi i zajara, to już nie będzie miało znaczenia.
Przy takim rozumowaniu cały silnik auta i jego instalację powinieneś mieć na wierzchu, żeby w razie czego łatwo gasić.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Placek^ » pn lip 07, 2014 8:31 pm

Puszka się idealnie mieści przed chłodnicą na wysokości świateł.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: bazylisek » wt lip 08, 2014 3:11 pm

Coś mi się widzi że tylko pod warunkiem że masz jedenczy bez klimy :)21
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall_jr » wt lip 08, 2014 5:54 pm

bazylisek pisze:Coś mi się widzi że tylko pod warunkiem że masz jedenczy bez klimy :)21
Dobrze prawisz młody człowieku :)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall_jr » czw lip 17, 2014 11:03 pm

Na kabel to już nic nie poradzę :)21

Obrazek

Obrazek
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Placek^ » czw lip 17, 2014 11:47 pm

:)2
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Salata123 » pt lip 18, 2014 12:04 am

Czarny kabel był by prawo nie widoczny.

Ta dziura do obsługi sprzęgła nie przypadła mi do gustu :(
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall_jr » pt lip 18, 2014 12:09 am

Salata123 pisze:Ta dziura do obsługi sprzęgła nie przypadła mi do gustu
Dziurę to ma każdy, to je otwór :) tak musi być ... pocięte już zostanie.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall1 » pt lip 18, 2014 12:34 am

Kabel czerwony-zgodny z konwencją i takiż powinien być na nim kondon :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: vandall_jr » pt lip 18, 2014 12:41 am

Kondom żółty ?? można skusić się na chwilkę refleksji. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Placek^ » pt lip 18, 2014 8:04 am

Lepiej by było przekręcić obudowę ze sprzęgłem o 90 stopni do przodu, żeby sprzęgło było od frontu, wtedy nie trzeba by było wycinać otworu. Ale teraz to już pozamiatane :wink:
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny wyciągarka i oryginalny zderzak

Post autor: Kostuch » pt lip 18, 2014 8:36 am

A silnika nie da się obrócić o 180? :roll:
Ja bym dał ślizg zamiast rolek - te tutaj się komponują niezbyt pięknie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość