Strona 1 z 1

samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: pn lip 21, 2014 10:16 pm
autor: vandall1
Pomysł powstał dość dawno-w końcu zrobiłem prototyp.
Chodzi o to,by:
-wzmocnić łozyskowanie półosi aby podnieść jego trwałość
-jednocześnie wyeliminować pierścień zaciskowy na rzecz nakretki łożyskowej/ułatwienie wymiany/
-uszczelnić łożyskowanie od strony koła
Obrazek Obrazek Obrazek
Oczywiście bębny zostały wyeliminowane na rzecz tarcz i zacisków.

Rozwiązanie testuje kolega Wiarus.
Mamy nadzieję że patent się sprawdzi :roll:

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: wt lip 22, 2014 5:28 am
autor: viperecki
jak dla mnie pomysł xtra podeślij mi proszę trochu technikaliów zwymiarowanych bo właśnie mam się za tylny most brać :)21

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: wt lip 22, 2014 8:32 am
autor: KSikorski
Nie macie obaw o luzowanie się nakrętki?

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: wt lip 22, 2014 9:16 am
autor: ŁeLeK
Wygląda zacnie :)2

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: wt lip 22, 2014 11:05 am
autor: vandall1
Kilka uwag około tematowych z mojej strony:
1/spodziewam się pozytywnego efektu,ale nie było jeszcze testów.
2/patent nie wymaga żadnych modyfikacji pochwy
3/półosie do przeróbki muszą być proste/łozyska są dwurzędowe/
4/nie rozważałem patentu dla przypadku gdy w moście jest abs
5/koszt łożysk zastosowanych: 40-150/szt zależnie od producenta
6/simmeringi są znormalizowane,ale nie od suzy
7/adaptery pod hamulce moga być b rózne,lub może ich w ogole nie być jeśli zostają bębny

A propos nakrętki:jest typowa,łożyskowa
Zabezpieczona jest przed odkręceniem za pomoca typowej podkładki łozyskowej-jest to o tyle niekorzystne,że wymaga nacięcia rowka blokujacego w półosi.W następnym wykonaniu chyba spróbuję użyć tylko kleju do gwintów.

Viprecki:chyba się domyślasz,że cenię swój "intelektualny wysiłek" :wink: :)21

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: wt lip 22, 2014 5:45 pm
autor: viperecki
jeżeli wybieracie się na jakiś rajdzik na południe to mogę tantiemy oddać bezpośrednio jeżeli nie to ...... coś pomyślimy 8)

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: pt mar 18, 2016 11:32 pm
autor: Wiarus
Na razie bez zarzutu. :D

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: sob mar 19, 2016 10:02 pm
autor: KSikorski
Potwierdzam.

Choć gdybym miał robić dziś znowu to w jednej półosi zrobiłbym lewy gwint.

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: ndz cze 19, 2016 8:45 pm
autor: fazer1988
jakiej szerokości jest zastosowane łożysko dwurzędowe ?
kiedyś miałem podobny pomysł ale jakoś brakło czasu na realizacje
ale w tedy miałem problem bo nie umiałem znaleśc łożyska dwurzędowego
które miało by podobną szerokość co łożysko oryginalne w samurai + ta wypustka na nim

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: ndz cze 19, 2016 9:08 pm
autor: fazer1988
czy w takiej przeróbce łożyska dając np łożysko 2rs należy dawać jeszcze dodatkowe uszczelnienie półosi ?

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: śr cze 29, 2016 3:36 pm
autor: qwai
Bardzo obiecująco to wygląda.

Można prosić o wycenę wysokości tantiemów najlepiej w opcji z wykonaniem adapterów?? (może być na pw)

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: śr cze 29, 2016 8:05 pm
autor: Adam.Ż
A nie zastanawialiscie się nad założeniem przednich piast z łożyskami oryginalnymi do tylnego mostu?
Wtedy półoś jest patykiem zakończonym wielowypustem z 2 stron. Łatwiej o dorobienie wzmacnianej.

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: śr cze 29, 2016 10:46 pm
autor: vandall1
No można tez mosty od 70tki wrzucić.
Itepe itede...mi chodziło o podniesienie trwałości tego łozyskowania,bez mega przeróbek.
A ponieważ jeszcze żyję niezastrzelony,to znaczy że patent działa.

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: czw cze 30, 2016 5:41 am
autor: Adam.Ż
Założenie przednich piast to tez nie jest zmiana mostów.

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: czw cze 30, 2016 10:46 am
autor: Kostuch
Adam.Ż pisze:A nie zastanawialiscie się nad założeniem przednich piast z łożyskami oryginalnymi do tylnego mostu?
Wtedy półoś jest patykiem zakończonym wielowypustem z 2 stron. Łatwiej o dorobienie wzmacnianej.
Obudziłeś się ze snu zimowego?
"Pół Polski" już jeździ na takich jak piszesz :)21

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: czw cze 30, 2016 9:00 pm
autor: Adam.Ż
Wszyscy zaczęli kopiować nasze pomysły? 8)
Swego czasu byłem pierwszy w Polsce ktory miał to zrobione w moście samuraiowym.

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: sob lip 02, 2016 8:42 am
autor: KSikorski
Obawiam się że sama koncepcja konstrukcyjna nie jest waszego autorstwa :P

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: sob lip 02, 2016 8:47 pm
autor: Adam.Ż
rozwiń swoją myśl dokładniej

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: sob lip 02, 2016 9:24 pm
autor: KSikorski
Koncepcja półosi nieodciążonej, pośrednio odciążonej i w pełni odciążonej. W Sochaczewie tego nie wymyśliliście, tylko zastosowaliście :-)

Re: samurai-wzmocnione łożyskowanie półosi

: ndz lip 03, 2016 4:06 pm
autor: Adam.Ż
Myślałem że mówisz o koncepcji konkretnie takiego rozwiązania w moście samuraiowym z wykorzystaniem oryginalnych elementów.
Bo o koncepcji półosi odciążonej to mi się coś już wcześniej obiło o uszy 8) :lol: