Strona 1 z 2

Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pt paź 10, 2014 11:50 am
autor: matchbox
Cześć
Mam taki problem do rozwiązania.
W samuraju r. 91 w zakresie 1500 do 2000 obr. Brakuje mocy, silnik nie ciągnie.
Powyżej jest OK, na gazie też jest OK.
Wymieniony filtr paliwa. Zapłon sprawdzony.
Może ktoś z Was już przerabiał podobny objaw?

Pozdrawiam
Jurek

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pt paź 10, 2014 2:08 pm
autor: ŁeLeK
Przewody paliwowe

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pn paź 13, 2014 2:04 pm
autor: matchbox
ŁeLeK pisze:Przewody paliwowe
W sensie przytkane czy nieszczelne?

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pn paź 13, 2014 4:47 pm
autor: lukassos
Miałem podobnie, wymieniłem potencjometr przepustnicy.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw paź 16, 2014 10:54 am
autor: matchbox
lukassos pisze:Miałem podobnie, wymieniłem potencjometr przepustnicy.
To może być dobry trop. Zasilanie gazem jest prymitywne i niezależne od kompa więc awaria potencjometru nie rzutuje na jazdę, w przypadku wtrysku objaw by pasował. Bez obciążenia silnik można przygazować a pod obciążeniem się dusi z powodu braku paliwa.
Dzięki za wskazówkę 8)

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw lis 13, 2014 1:13 pm
autor: matchbox
Ewentualny problem z potencjometrem wyeliminowany, potencjometr sprawny.
Po naprawie lampki check engine komp zaczął gadać. Kod 23 i 25 wskazuje na problem z pomiarem temperatury w kolektorze ssącym. Czyżby jeden z czujników? Po dopięciu tego dolnego jest zdecydowanie lepiej.
Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw lis 13, 2014 2:29 pm
autor: Kostuch
matchbox pisze: Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?
Taki jak w manualu opisano :)21
Na ciepło kilkaset ohm. Na zimno kilkadziesiąt kilo.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw lis 13, 2014 2:53 pm
autor: matchbox
Kostuch pisze:
matchbox pisze: Ktoś z Was wie może jaki jest zakres zmiany oporności tych czujników?
Taki jak w manualu opisano :)21
Na ciepło kilkaset ohm. Na zimno kilkadziesiąt kilo.
Czyli 5k mieszczę sie w skali.
Dzięki, to auto młodego w mojej LJ-tce wszystko jest proste :)21

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pt lis 14, 2014 8:14 am
autor: matchbox
Na 5 omach zaczął znowu jeździć choć błędy nie zniknęły. Na 5k ze niby zimny nie chciał rano zapalić a ciepły jeździ tyle że chodził nierówno i się ksztsił. Może 5k to za mało na całkiem zimny a za dużo na ciepły. Takie tam doświadczenia w oczekiwaniu na czujnik do wymiany :wink:

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: pt lis 14, 2014 10:48 am
autor: Kostuch
5 jest za mało. Komputer potraktuje to jako uszkodzony czujnik.
Jak jest padnięty ten od wody, to można podpiąć zastępczo ten od powietrza - mają taką samą charakterystykę.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: sob lis 15, 2014 6:36 pm
autor: matchbox
W poniedziałek będę miał czujniki na podmiankę to będę testował czy to któryś z tych w kolektorze ssącym czy ten od wody. Choć kandydata już mam, bo po wypięciu tego właśnie auto zaczęło jakby normalnie jechać. No prawie normalnie :)21

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: ndz lis 16, 2014 2:30 pm
autor: Kostuch
matchbox pisze:W poniedziałek będę miał czujniki na podmiankę to będę testował czy to któryś z tych w kolektorze ssącym czy ten od wody. Choć kandydata już mam, bo po wypięciu tego właśnie auto zaczęło jakby normalnie jechać. No prawie normalnie :)21
Nie łatwiej sprawdzić kody błyskowe, co się dzieje? :roll:
Ta "normalna" jazda, to tryb awaryjny. W tym wypadku lepszy od zwykłego trybu z oszukanym komputerem :)21

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: ndz lis 16, 2014 5:20 pm
autor: matchbox
Po miganiu właśnie doszliśmy co go boli ...

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 04, 2014 11:21 pm
autor: matchbox
No i dupa, po wymianie uszkodzonego czujnika (tego od kodu 23 i 25) wrócił kod 12, a nadal nie chce ciągnąć od dołu.
Jak się ściągnie wtyczkę z czujnika obok to wchodzi błąd 14 i prawie zaczyna jeździć. Znaczy dobrze pali za zimnym i ciepłym, prawie trzyma wolne obroty i tylko trochę się dusi przed 2000 obr, tak że da się całkiem całkiem jechać.
Tropem sąsiedniego wątki sprawdziłem szczelność podciśnieniowych siłowniczków, podmieniłem też pozostałe czujniki i sprawdziłem potencjometr przepustnicy. Nie mam pomysłu co mogę jeszcze zrobić ...

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: wt gru 09, 2014 11:28 am
autor: lukassos
A przewody podciśnieniowe są całe?? Zobacz jeszcze przy kostkach elektrycznych czy przewody nie są gdzieś przełamane. Podobny objaw miałem bez podpiętego map sensora.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: wt gru 09, 2014 6:12 pm
autor: matchbox
Rurki przemacałem ale 100% pewności mieć to nie mam :roll:
Map sensor nie zwróci błędu?

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: wt gru 09, 2014 9:04 pm
autor: Janusz73
Nie znam Samuraja i nie wiem o jaki wtrysk chodzi czy jedno,czy wielopunktowy.Ale identyczny przypadek miałem w Nivie 1.7MPi.Na LPG wszystko w porządku,a na benzynie w zakresie obrotów silnika takich jak podajesz robiło sie "pusto" pod pedałem gazu.I był to czujnik wałka rozrządu.Czy w Twoim Samuraju taki czujnik występuje nie mam pojęcia.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: śr gru 10, 2014 9:25 am
autor: lukassos
Samurai ma jednopunktowy wtrysk. Nie kojarzę czujnika przy wałku rozrządu.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: śr gru 10, 2014 10:18 am
autor: Kostuch
Czujnik rozrządu jest w aparacie zapłonowym. Zostawcie go w spokoju, bo nie ma on z tym nic wspólnego.
MAP sensor ma podaną charakterystykę w manualu - warto sprawdzić, czy pasuje do rzeczywistości.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: śr gru 10, 2014 6:38 pm
autor: Janusz73
Czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym :o To dla mnie nowość,ale może w Samuraju tak jest?Kostuch nie mylisz z czujnikiem Halla jeżeli to jest układ zapłonowy bez przerywacza zapłonu.Jednopunkt nie potrzebuje czujnika wałka rozrządu.Moze i być MAP ale jego usterka powoduje trudności z uruchomieniem silnika lub całkiem wyłacza go z pracy (raczej w wtrysku wielopunktowym).Lukassos dobrze podpowiada o kontroli szczelności wężyków,ja jeszcze bym sprawdził szczelność całego korpusu wtryskiwacza i miksera.Może nieszczelny kolektor ssący?Matchbox zrób jeszcze coś takiego-zakręć zawór przy butli LPG i wtedy zobacz czy sytuacja na benzynie się nie poprawiła.Mimo,że na drodze z butli do reduktora sa dwa elektrozawory to gdzieś słyszałem,że silnik na benzynie podawał sobie jeszcze gaz-po prostu przypadek wyjątkowy i go po prostu zalewa.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 11, 2014 10:59 am
autor: Kostuch
Janusz73 pisze:Czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym :o To dla mnie nowość,ale może w Samuraju tak jest?Kostuch nie mylisz z czujnikiem Halla jeżeli to jest układ zapłonowy bez przerywacza zapłonu.Jednopunkt nie potrzebuje czujnika wałka rozrządu.
Czujnik halla w aparacie = czujnik rozrządu.

Jednopunkt nie potrzebuje czujnika położenia wału, rozrządu jak najbardziej. :P

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 11, 2014 3:29 pm
autor: Janusz73
Kostuch skoro tak piszesz to tak jest.Nie znam dobrze japońców.Czujnik Halla to tylko sprawa od zapłonu.Czujnik wałka rozrządu to układ wielopunktowego wtrysku bo w nim wtryskiwacze pracują synchronicznie (praca przerywana),a w monowtrysku wtryskiwacz pracuje asynchronicznie-mówiąc po chłopsku on podaje paliwo cały czas i nie "rozróżnia" w którym cylindrze zaczyna się suw ssania,bo podaje do kolektora ssącego.Jednak jak Samuraj nie ma czujnika wału korbowego to kalkulator wtrysku "dane" o obrotach silnika musi znać i bierze je z czujnika Halla no i niech będzie,że czujnik Halla=czujnik wałka rozrządu.

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 11, 2014 4:14 pm
autor: Kostuch
Janusz73 pisze:Kostuch skoro tak piszesz to tak jest.Nie znam dobrze japońców.Czujnik Halla to tylko sprawa od zapłonu.Czujnik wałka rozrządu to układ wielopunktowego wtrysku bo w nim wtryskiwacze pracują synchronicznie (praca przerywana),a w monowtrysku wtryskiwacz pracuje asynchronicznie-mówiąc po chłopsku on podaje paliwo cały czas i nie "rozróżnia" w którym cylindrze zaczyna się suw ssania,bo podaje do kolektora ssącego.Jednak jak Samuraj nie ma czujnika wału korbowego to kalkulator wtrysku "dane" o obrotach silnika musi znać i bierze je z czujnika Halla no i niech będzie,że czujnik Halla=czujnik wałka rozrządu.
Zbliżasz się powoli do oświecenia :wink:
Poszukaj jeszcze o różnicach między wtryskiem wielopunktowym sekwencyjnym i fullgrupą.

ps
W każdym układzie wtryskiwacz(e) pracuje synchronicznie i przerywanie (tylko do czego innego się synchronizuje).

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 11, 2014 6:00 pm
autor: matchbox
Bardzo pouczająca dyskusja 8)
Jednak wracając do tematu badanie czujników (dwóch na kolektorze ssącym i czujnika podciśnienia) zgodnie z opisem w manualu, no ciśnienia sprawdziłem tylko na stan statyczny, czy nie ma przerwy bo zadajnika ciśnienia nie posiadam.
Mieszałem też przewodami podciśnienia i praktycznie bez skutku. Mogę jeszcze podmienić regulator ciśnienia paliwa z tego co mi przychodzi do głowy. Regulacja luzów zaworowych która by się już należała raczej nie powinna się tak objawiać, jak myślicie?

Re: Brak mocy 1500-2000 obr. Układ z wtryskiem

: czw gru 11, 2014 8:21 pm
autor: Janusz73
Kostuch ja nie przepisuje z internetu,tylko z głowy.Faktycznie nawet jednopunkt pracuje synchronicznie ale to mało daje,bo wtrysk jest przed przepustnicą.Asynchroniczna praca wtryskiwacza to tryb awaryjny.Matchbox to podmień regulator ciśnienia,nawet dobrze by było mieć drugi wtryskiwacz do kontroli.Luzy zaworowe?Można sprawdzić.Ja bym sprawdził jeszcze kompresje.I nie chodzi mi o jej spadek,a różnice między cylindrami.