Strona 1 z 2
buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 11:33 am
autor: przemo650
Nosiłem się z tą myślą z 2 lata ale w końcu dojrzalem do tego by zbudować własną zmote. Mam niewielkie doświadczenie w jeździe w terenie ale jak to mówią błoto wciąga. Pomysl jest taki ze trzymamy się japońskiej technologii. Rama samurai, mosty samurai + vitara, reduktor samurai, pto, brdm, klatka według załącznika j koła 31" i silnik 1.6 vitara albo bmw no i blokady oczywiście. Teraz pytanie czy proponujecie coś zmienic w tej konfiguracji i co z mostami? Tylni od vitary a przedni samurai z przelozeniem vitki? Bo na calmini w reduktorze raczej nie starczy.
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 12:16 pm
autor: Placek^
Przede wszystkim blokady tył i przód i koła 33", bo 31 są za małe. Co do przełożeń to zależy. Jeśli w mostach będziesz miał standardowe 3.909 to w reduktorze 4.16. Jeśli od vitki 5.125 to reduktor z 410 wystarczy, bo skrzynia od bmw jest wolna. Bez wzmocnionych półosi z przodu nie pojeździsz, ja na 31" zmieliłem w ciągu tego sezonu już 1 przegub i 2 półosie i to bez blokady. To wersja jeśli wiesz kiedy zdjąć nogę z gazu.
Jak masz patrolowy styl jazdy to: koła 35", reduktor z 4.16, mosty z LJ70, silnik i skrzynia 1.8is.
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 3:27 pm
autor: przemo650
Ok, ale jeśli kupie wzmocniony zestaw za te 2400zl do przodu to czy most wytrzymuje te 33"?
Bo zależy mi na bezawaryjnosci całego układu napędowego. Z drugiej strony 2400 za wzmocnione półosie i przeguby + most z samca= most z lj70

Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 3:44 pm
autor: Placek^
Fabryczny przedni most nie wytrzyma 33".
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 6:59 pm
autor: pawel abramczyk
kolego najpierw naucz się jeździć w miarę seryjnym autem , a później motaj
wiem bo motałem i powstał pomnik który poszedł za drobne ,
każdy kierowca inaczej jeździ i inne ma wymaganie względem auta , są tacy co samcem na 30 jeżdżą bez awarii a i tacy co mają zmoty na portalach z volvo i silnikami V8 nie dojeżdżają do końca rajdu a nawet pierwszego odcinka
jest jeszcze pytanie jaki masz budżet , takie modyfikacje nie kosztują paru stówek
to jest moje zdanie

Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 7:31 pm
autor: Placek^
Podpisuję się pod tym obiema rencami

Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 7:34 pm
autor: Salata123
Ja wolał bym ramę Jimny.
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 7:59 pm
autor: przemo650
kurde, wiem że właśnie tak powinien człowiek się uczyć (od podstaw, od seryjnego auta) Jednak miałem już sporo seryjnych aut i nie spełniały moich oczekiwań w terenie. Klatkę muszę mieć zbudowaną ponieważ chcę mieć kontakt z przyrodą bo z za zamkniętych drzwi to już nie to samo! Jeździ ktoś na tych wzmocnionych półośkach i przegubach w samcu i 33" Jak to się spisuje?
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 8:15 pm
autor: Wiarus
Na razie nic nie klękło.
Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 9:12 pm
autor: Łosiowy
przemo650 pisze: Jeździ ktoś na tych wzmocnionych półośkach i przegubach w samcu i 33" Jak to się spisuje?
Zabiłem przegub spidertraxa półoś cała

Re: buduję to i pytam
: pt paź 24, 2014 9:46 pm
autor: Placek^
Mi się właśnie montują TG :]
Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 5:21 pm
autor: Adam.Ż
Placek^ pisze:Przede wszystkim blokady tył i przód i koła 33", bo 31 są za małe. .
czemu tak uważasz??
Znam auto które na 31 calowych oponach konkuruje z gratami w przeprawówkach

Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 6:37 pm
autor: KSikorski
Placek nie lubi się ograniczać

Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 7:12 pm
autor: Placek^
31 są ok. Ba, nawet sam takie teraz mam. Ale 33" są lepsze

A 35" są jeszcze lepsze

Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 7:21 pm
autor: KSikorski
Idź w gąsienice, opony są dla frajerów

Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 8:20 pm
autor: Adam.Ż
Placek^ pisze:31 są ok. Ba, nawet sam takie teraz mam. Ale 33" są lepsze

A 35" są jeszcze lepsze

podnieś to kilka razy ponad głowę i powtórz

Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 8:21 pm
autor: KSikorski
Mniejsze obciążenie, więcej powtórzeń w serii...
Re: buduję to i pytam
: śr paź 29, 2014 10:30 pm
autor: Placek^
Adam.Ż pisze:Placek^ pisze:31 są ok. Ba, nawet sam takie teraz mam. Ale 33" są lepsze

A 35" są jeszcze lepsze

podnieś to kilka razy ponad głowę i powtórz

Silvery 33" ważą mniej niż moje nalewki 31"

Re: buduję to i pytam
: czw paź 30, 2014 9:58 am
autor: Kostuch
Placek^ pisze:Adam.Ż pisze:Placek^ pisze:31 są ok. Ba, nawet sam takie teraz mam. Ale 33" są lepsze

A 35" są jeszcze lepsze

podnieś to kilka razy ponad głowę i powtórz

Silvery 33" ważą mniej niż moje nalewki 31"

Powiedz to półosiom, bo mogą nie wiedzieć i popuścić z wrażenia

Re: buduję to i pytam
: czw paź 30, 2014 10:04 am
autor: Placek^
Półosie mają rok gwarancji no questions asked. A nawet jak miałbym fabryczne, to co za różnica czy ukręcam na 31" czy na 33"?

Re: buduję to i pytam
: czw paź 30, 2014 12:56 pm
autor: Kostuch
Placek^ pisze:Półosie mają rok gwarancji no questions asked. A nawet jak miałbym fabryczne, to co za różnica czy ukręcam na 31" czy na 33"?

Już korzystałem z tej gwarancji - działa
Szkoda tylko że nie dostarczają rakietą międzykontynentalną pod podane koordynaty gps, jak się żelazo rozpadnie w trakcie imprezy

Re: buduję to i pytam
: sob lis 01, 2014 4:48 pm
autor: przemo650
A tak orientacyjnie ile może kosztować budowa zmoty na mostach z toyoty i silnikiem 1.6 suzuki. Chodzi mi o przybliżona kwotę bo wiem ze górnej granicy nie ma. Może znacie kogoś kto budował coś takiego i podliczal projekt do końca? Mi wyszlo ze 15 tys i juz jest do jazdy i kolejne 8000 z czasem by była w pełni uterenowiona zmota. Myle się? Dodam że to cena samego materiału
Re: buduję to i pytam
: sob lis 01, 2014 6:01 pm
autor: pawel abramczyk
mylisz się i to strasznie
na razie policzyłeś tylko części a gdzie robota
nie wiem ile kosztuje motanie samuraja ale wiem że przerobienie K 160 na sprężynę kosztowało ok 12 tysi części + praca
wszystko zrobione na powiedzmy dedykowanych częściach , czyli wahacze z gr , zawiecha z gr , przerobienie wałów
więc patrząc na to co chcesz zrobić to budżet ok 30 tysi no chyba że zastosujesz amortyzatory z malucha a sprężyny z poloneza , a wahacze zrobisz z rurki do wody
musisz wiedzieć jedno że zakup części to tylko 1/3 sukcesu reszta to mądrość tego co to będzie robił , tu powinien wypowiedzieć się @Twardy który stworzył auto które jest już wielo krotnie skopiowane
chyba taniej i szybciej było by jak byś sobie kupił już zrobioną zmotę za ok 20 tys , bo przynajmniej możesz się tym przejechać i sprawdzić czy to w ogóle jeździ
a w przypadku motania różnie bywa
na naszej giełdzie ktoś sprzedaje dość ciekawie zmotanego jimniego
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=3
Re: buduję to i pytam
: sob lis 01, 2014 7:04 pm
autor: ramzes
30k Plus min. 5k na nieprzewidziane wydatki to tak uśredniając
wystarczy poczytać , ile czasu i pracy kosztowaly zmoty wystawione na aukcjach i sprzedawane za 1/4 wartości
jak zlecisz komuś budowe toi 50k może być wystarczająco .. ale 15

?
co tu sie wyrabia tak ogólnie
jeden chce kupić cukierkową Nive za 3k , drugi zbudować zmote za 15

Re: buduję to i pytam
: sob lis 01, 2014 7:32 pm
autor: przemo650
Kosztu robocizny nie liczę no wszelkie prace wykonalbym sam. Siedziałem i liczyłem koszty materiału kilkukrotnie i tyle mi wychodziło. Ale ok, może i macie racje. Pozostaje mi kupić samuraia i się uczyć
