Opis
Sprawdzanie luzów zaworowych
1) odłącz kabel ujemny od akumulatora
2) Odkręć pokrywę zaworów – opis w poniżej
3) Używając klucza 17 mm obróć koło pasowe wału korbowego zgodnie z ruchem wskazówek zegara

tak aż krzywki wału rozrządu ustawią się prostopadle do płytek badanych jak na szkicu.

Chodzi o to aby znacznik prostokątny ustawił się jak na szkicu poniżej. Jak ustawisz to sprawdź szczelinę zgodnie z punktem 4.
Najpierw ustaw w ten sposób wałek rozrządu dla zaworu „1” i „7”, następnie przestaw kluczem dla zaworu „3” i „8”, następnie „4” i „6”, następnie dla zaworów „2” i „5”.

4) Sprawdź szczelinę pomiędzy krzywką wału a płytką używając szczelinomierza.
a) W przypadku wałka rozrządu od strony dolotu wartość musi mieścić się w granicach
Dla temperatury płynu chłodzącego 15 – 250C ma znajdować się pomiędzy 0,18 – 0,22 mm
Dla temperatury płynu chłodzącego 60 – 680C ma znajdować się pomiędzy 0,21 – 0,27 mm
b) W przypadku wałka rozrządu od strony wylotu wartość musi mieścić się w granicach
Dla temperatury płynu chłodzącego 15 – 250C ma znajdować się pomiędzy 0,28 – 0,32 mm
Dla temperatury płynu chłodzącego 60 – 680C ma znajdować się pomiędzy 0,30 – 0,36 mm
Wymiana płytek:
Kluczem 17 mm kręcąc za koło pasowe wału korbowego przestaw krzywkę wałka rozrządu do góry – jak na szkicu. Płytka zamocowana jest w pierścieniu z nacięciem – przesuń tak nacięcie aby znajdowało się jak na szkicu i było później dostępne aby śrubokrętem móc podważyć płytkę.

Obróć wałek rozrządu tak aby krzywka znalazła się od strony zaworu i odkręć śruby trzymające wałek.
Zamontuj specjalne narzędzie przykręcając je siłą 8Nm. Pamiętaj aby zastosować odpowiednie specjalne narzędzie do odpowiedniego zaworu. W tabeli są przypisane numery narzędzi do opisów na zaworach.


Obróć krzywkę wałka rozrządu o 90 stopni i wyjmij płytkę regulacyjną podważając ją i chwytając za pomocą narzędzia z magnesem na końcu.

Sprawdź mikrometrem grubość płytki i następnie obliczając dobierz odpowiednią nową płytkę
Obliczenia
Jeśli płytka zużyta ma grubość 2,4mm i wcześniej sprawdziliśmy szczelinomierzem że szczelina pomiędzy krzywką i płytką jak jeszcze była założona wynosi 0,45 mm to należy dodać te wartości, następnie dojąć od wyniku 0,2 mm(jeżeli jest to płytka z układu dolotu) lub 0,3 mm (jeżeli jest to płytka z układu wylotu) i uzyskujemy grubość płytki jaką należy zastosować.
Czyli dla dolotu
2,4 + 0,45 – 0,2 = 2,65 mm – grubość płytki nowej jaką włożyć.
Wsuwamy nową płytkę w miejsce starej
Grubości płytek dostępne w Suzuki znajdują się w tabeli

Obróć wałek rozrządu tak aby krzywka znalazła się od strony zaworu i odkręć śruby trzymające wałek.
Zdejmij specjalne narzędzie i dokręć śrubami mocowanie wału siłą 11Nm
Ponownie sprawdź szczelinomierzem.


Demontowanie pokrywy zaworów
1) odłącz biegun ujemy od akumulatora
2) Odłącz linkę gazu (1) z plastikowego zaczepu (2)
3) odkręć i zdejmij górną tworzywową pokrywę (3)
Wypnij kable zapłonowe (1)
5) Wyjmij kable zapłonowe, uchwyty kabli i kopułki świec
6) Wyjmij miarkę poziomu oleju
7) Odepnij jeszcze dwie rurki numer (2) i (4)

9) Zdejmij pokrywę zaworów , uszczelkę pokrywy oraz uszczelki świec zapłonowych

10) Sprawdź ich stan – czy nie są uszkodzone
11) Wyczyść powierzchnię przylegania uszczelki z starego silikonu, resztek uszczelki, pyłu itp.
12) Po wyczyszczeniu nałóż silikon wysokotemperaturowy (w manualu jest to podane jako środek Sealand 99000-31150) w zaznaczone miejsca „A” jak na schematach.

13) Załóż uszczelki upewniając się że nie przesunęły się w trakcie montażu pokrywy
14) Dokręć pokrywę siłą 8Nm dokręcając po kolei śruby zgodnie z schematem od „1” do „7”

15) Załóż wszystkie pozostałe przewody które wcześniej zdjąłeś i podłącz akumulator