Samurai - wymiana silnika

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Samurai - wymiana silnika

Post autor: Franek_ » wt wrz 22, 2015 11:28 am

Samuraj mi chodzi po głowie, taki do codziennego jeżdżenia + na jakiś rajdzik. Planowana instalacja gazowa. Co tam w stawić za silnik, żeby się niepotrzebnie nie narobić, ale żeby lepiej szło? 1.3b z dżimiego?

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: KSikorski » wt wrz 22, 2015 12:10 pm

G13BB (SOHC) z Jimny :)2
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: Franek_ » wt wrz 22, 2015 12:33 pm

1. Gaz do tego założę?
2. Dostawalne to? Z tego, co widzę, silniki do dżimiego fajnie kosztują (za praktycznie nowe trzeba położyć tylko ok. 4 tyś), ale wszystko 16v, czyli to ten drugi rodzaj silników.
3. Co ze skrzynią i mostami?

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: KSikorski » wt wrz 22, 2015 1:21 pm

Obydwa typy silników 1,3 z Jimny są 16V.

G13BB ma jeden wałek w głowicy i pasek rozrządu.

M13A ma dwa wałki i łańcuch rozrządu.

G13BB pasuje na skrzynię i łapy samuraia bez przeróbek.

Skrzynia z Jimny jest za długa by ją włożyć do samuraia.

Obydwa typy łykają lpg bez problemu (G13BB lepiej, bo M13A ma płytkową regulację zaworów).

Mosty i reduktor wytrzymają bez problemu.

G13BB można wyrwać taniej z ignisa pierwszej generacji itp, ale on tam siedzi w poprzek więc osprzęt słabo poustawiany.

Najtaniej i najszybciej jest dołożyć forsy i kupić komplet z jimny - to co wydasz na szrocie zaoszczędzisz w robocie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: Franek_ » wt wrz 22, 2015 2:06 pm

Super, dziękuję za podpowiedzi. Na ile różnica w stosunku do zwykłego silnika samurajowego (1.3) zauważalna?

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: ŁeLeK » wt wrz 22, 2015 2:23 pm

Różnica jak z tąd... do Cansas City :)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: Franek_ » wt wrz 22, 2015 2:50 pm

:)2

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: Franek_ » wt wrz 22, 2015 3:35 pm

A przy tym silniku z dżimiego i kołami 30 - 31 cali jak skonfigurować przełożenia w reduktorze i w mostach?

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: lukassos » śr wrz 23, 2015 12:24 pm

Jak już tak się bawisz to poszukaj całego baleno 1,6 16V. 98 KM. Na brak mocy nie będziesz narzekał.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai - wymiana silnika

Post autor: KSikorski » śr wrz 23, 2015 5:40 pm

Znajdź rokujące baleno i do tego skrzynię vitara 2WD...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości