Samurai - wymiana silnika
Moderator: Albert_N
Samurai - wymiana silnika
Samuraj mi chodzi po głowie, taki do codziennego jeżdżenia + na jakiś rajdzik. Planowana instalacja gazowa. Co tam w stawić za silnik, żeby się niepotrzebnie nie narobić, ale żeby lepiej szło? 1.3b z dżimiego?
Re: Samurai - wymiana silnika
1. Gaz do tego założę?
2. Dostawalne to? Z tego, co widzę, silniki do dżimiego fajnie kosztują (za praktycznie nowe trzeba położyć tylko ok. 4 tyś), ale wszystko 16v, czyli to ten drugi rodzaj silników.
3. Co ze skrzynią i mostami?
2. Dostawalne to? Z tego, co widzę, silniki do dżimiego fajnie kosztują (za praktycznie nowe trzeba położyć tylko ok. 4 tyś), ale wszystko 16v, czyli to ten drugi rodzaj silników.
3. Co ze skrzynią i mostami?
Re: Samurai - wymiana silnika
Obydwa typy silników 1,3 z Jimny są 16V.
G13BB ma jeden wałek w głowicy i pasek rozrządu.
M13A ma dwa wałki i łańcuch rozrządu.
G13BB pasuje na skrzynię i łapy samuraia bez przeróbek.
Skrzynia z Jimny jest za długa by ją włożyć do samuraia.
Obydwa typy łykają lpg bez problemu (G13BB lepiej, bo M13A ma płytkową regulację zaworów).
Mosty i reduktor wytrzymają bez problemu.
G13BB można wyrwać taniej z ignisa pierwszej generacji itp, ale on tam siedzi w poprzek więc osprzęt słabo poustawiany.
Najtaniej i najszybciej jest dołożyć forsy i kupić komplet z jimny - to co wydasz na szrocie zaoszczędzisz w robocie.
G13BB ma jeden wałek w głowicy i pasek rozrządu.
M13A ma dwa wałki i łańcuch rozrządu.
G13BB pasuje na skrzynię i łapy samuraia bez przeróbek.
Skrzynia z Jimny jest za długa by ją włożyć do samuraia.
Obydwa typy łykają lpg bez problemu (G13BB lepiej, bo M13A ma płytkową regulację zaworów).
Mosty i reduktor wytrzymają bez problemu.
G13BB można wyrwać taniej z ignisa pierwszej generacji itp, ale on tam siedzi w poprzek więc osprzęt słabo poustawiany.
Najtaniej i najszybciej jest dołożyć forsy i kupić komplet z jimny - to co wydasz na szrocie zaoszczędzisz w robocie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Samurai - wymiana silnika
Super, dziękuję za podpowiedzi. Na ile różnica w stosunku do zwykłego silnika samurajowego (1.3) zauważalna?
Re: Samurai - wymiana silnika
A przy tym silniku z dżimiego i kołami 30 - 31 cali jak skonfigurować przełożenia w reduktorze i w mostach?
Re: Samurai - wymiana silnika
Jak już tak się bawisz to poszukaj całego baleno 1,6 16V. 98 KM. Na brak mocy nie będziesz narzekał.
Re: Samurai - wymiana silnika
Znajdź rokujące baleno i do tego skrzynię vitara 2WD...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości