Strona 1 z 1

Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 5:31 am
autor: pacmano
Pacjent - Samurai na mostach z toyoty. Zastanawiam sie nad zmiana silnika na cos wiekszego i ograniczam sie do tych dwoch rodzaji. Z tego co slyszalem bmki sa ok tylko ze latwo to zajechac gdyz nie lubia przechyłow i nie dosmarowania. Baleno ciut drozsze zeby kupic i 20 koni mniej. Nie wiem z czego sie tam skrzynie dopasowuje oraz jakie sprzeglo zeby gralo? Prosba o konstruktywne rady ;)

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:24 am
autor: Adam.Ż
Z tych 2 to ja bym brał tylko baleno.
BMW sporo cięższe.
Zastanów się jeszcze nad M16 z liany, silnik nowszy, łatwiejszy do dostania, łatwiej o mniejszy przebieg itp.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:57 am
autor: pacmano
A jaka skrzynia do tej liany? Ten silnik rozni sie od vitara/baleno 1.6 ? Egzemplarz baleno ktory bralem pod uwage widze ze sie wlasnie sprzedal :(

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:59 am
autor: KSikorski
M16 ale w wersji VVT czyli SX4 - 120 kucy. Połączyć z skrzynką z Jimny, a jak ma być pancernie to skrzynka z GV.
W wersji budżet może być silnik M16 z Liany i skrzynka z Jimny.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 8:32 am
autor: gutek.a4
Silnik z Baleno 1,8 pasuje na skrzynie vitary 1,6 wraz z sprzęgłem Baleno 205mm bądź po zmianie koła zamachowego na j20a ze sprzęgłem vitary 225mm, czyli pod skrzynie samuraja też podejdzie z kryzą, silnik trudny do ogarnięcia dla większości mechaników, z częściami średnio, moc nie powala, swapowanie to koszt silnika+ pare gratków z j20a i robota własna.

Silnik bmw mocniejszy, tańszy, dostępniejszy i pewnie bardziej znany mechanikom. Ale tylko teoretyzuję bo nie miałem kontaktu.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 5:33 pm
autor: Hałas
KSikorski pisze:M16 ale w wersji VVT czyli SX4 - 120 kucy. Połączyć z skrzynką z Jimny, a jak ma być pancernie to skrzynka z GV.
W wersji budżet może być silnik M16 z Liany i skrzynka z Jimny.
zdaje się, skrzynia jimnyiego nie jest taka P&P w samuraiu? nie trzeba czasem rznąć tunelu?

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:03 pm
autor: KSikorski
Skrzynia Jimny z silnikiem G13BB pasuje plug and play do samuraiowego G13B, ale jest dłuższa, a raczej jest dołożony zewnętrzny wspornik wybieraka bo sama skrzynia nie jest długa.

Skrzynia Jimny z silnikiem M13A jest inna i pasuje do silników M13-M18.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:06 pm
autor: Hałas
Jak wyglądają połączenia silników/skrzyń mniej więcej kojarzę. Pytam o upchnięcie tego w bude samca. Jak sprawa wygląda z mieszczeniem się w tunel i czy pasuje długością-ewentualne skracanie/wydłuzanie wału

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: śr paź 14, 2015 7:12 pm
autor: KSikorski
Tego nie wiem :-)

Sałat kiedyś pisał że da się przełożyć tylną część obudowy skrzyni z samuraia do jimniego i wtedy pasi.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: czw paź 15, 2015 6:52 am
autor: Salata123
Ja też to słyszałem, nigdy nie probowalem. :)21

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: czw paź 15, 2015 10:10 pm
autor: harakiri
G16B znacznie łatwiej dostępny niż G18BB. G16B znajdziesz z cewkamii na pokrywie a nie z kopułką z tyłu. Nie trzeba pruć grodzi . 96KM. U mnie w Jimnym daje radę.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: czw paź 15, 2015 10:26 pm
autor: Placek^
Beemka tania jak barszcz i ma wysokie przełożenia skrzyni.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 8:03 am
autor: Sztanca
M16A z Liany 106KM to jest ten sam silnik co w Jimny 1.3 (M13A). Blok silnika jest ten sam, wizualnie są identyczne, różni je inny skok tłoka i wtryskiwacze (bordowe w M16A). Mocy nie brakuje, silnik jest dużo mniejszy i lżejszy od 1.8is (miałem oba). Do tego jest w miarę tani.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 12:52 pm
autor: pacmano
To tak jeszcze zeby wiecej czynnikow uwzglednic, to "cudo" wazy obecnie 1350 kilo i ma reduktor 4.16. Przelozenia w kolach 4.88. Ta liana lepsza niz vitara/baleno ?

Jesli juz ten IS, to pewnie reduktor trzeba wymienic na zwykla serie z samca?

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 3:14 pm
autor: KSikorski
Za komplet słupek+wtryski liana dałem 800zł i w tej cenie jeszcze mi przywieźli do domu.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 4:58 pm
autor: Placek^
pacmano pisze:Jesli juz ten IS, to pewnie reduktor trzeba wymienic na zwykla serie z samca?
Kumpel ma w zmocie ISa na mostach toyoty, kołach 35" i z reduktorem 4.16 i robi to bardzo ładnie. Na 33 pewnie za wolne by było. Minus jest taki, że silnik ma dużo mocy i jak strzelisz ze sprzęgła to możesz reduktor zbierać do pudełka. Słabszy silnik robi za dodatkowy bezpiecznik, a przełożenia 4.16 robia wtedy robote.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 7:09 pm
autor: pacmano
Nie wiem czy nie pojde jednak w ta liane. Co do bmki to mam wlasnie obawy o reduktor. Niby jest kaganiec ale tak czy siak przy palowaniu na rajdzie mozna sie zapomniec. Zreszta jak sie ostatnio przekonalem wcale nie potrzeba N koni zeby robic dobry wynik na rajdzie.

Pytanie teraz takie, potrzebny jest immobilizer czy da sie ominac? Komputer/wiazka podejda od jimniego / lub czegos innego? Tak pytam jakbym cos taniej znalazl nie bezposrednio z liany.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 7:41 pm
autor: KSikorski
Ja mam komputer oryginalny od jimnikowego M13A i nie widzę potrzeby rzeźbienia. Musisz mieć komplet komputer+stacyjka i kluczyk.

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: pt paź 16, 2015 10:36 pm
autor: gutek.a4
Nie ma takiego kompa w suzukach żeby nie dało się immo ominąć, wszystko zależy od speca któremu to dasz, jak powie że się nie da albo że nie wie ale spróbuje to idź do innego, krąży opinia że z sterownika j20a/j18a się nie da, ja swapując zgubiłem moduł immo i wycięcie kosztowało 200 zł

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: sob paź 17, 2015 3:15 pm
autor: pacmano
Dobra panowie, probujemy zatem z silnikiem z liany. Wydaje mi sie to dobry wybor bedzie.

Edit: Albo i nie dobra :D Znowu mi podsunieto BMW m43 zamiast tej liany. 1.8 8v, nie takie ciezkie jak IS a bierze z dolu. I badz tu madry :)

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: ndz lis 29, 2015 12:55 am
autor: morfi888
gutek.a4 pisze:Silnik z Baleno 1,8 pasuje na skrzynie vitary 1,6 wraz z sprzęgłem Baleno 205mm bądź po zmianie koła zamachowego na j20a ze sprzęgłem vitary 225mm, czyli pod skrzynie samuraja też podejdzie z kryzą
nie ma takiej opcji żeby pasował 1.8 baleno ze skrzynią z Samuraia! albo skrzynia z vitki albo R7ME Jimny

pozdrawiam

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: wt lis 01, 2016 11:38 am
autor: przemo650
Witam, nie chciałem zakładać kolejnego tematu więc trochę odgrzeje kotleta. Jestem na etapie wkładania 1.8 is m42 do swojej zmoty. Wiem już że te silniki są bardzo wrażliwe na chwilowe braki smarowania. Postanowiłem przerobić miskę tak by olej trochę zatrzymać na przechyłach. Tylko patrząc na nią i wlewając 4.9l wody czyli tyle ile powinien mieć do stanu to zbytnio nie mam pomysłu jak tam te przegrody rozwiązać. Macie może jakieś zdjęcia poglądowe jak sobie z tym poradzić?

Re: Baleno 1.8 vs BMW 1.8IS

: wt lis 01, 2016 3:09 pm
autor: bpuchowski
Zatrzymanie oleju to nie problem, ale olej musi jeszcze tam się dostać a to gryzie się z zatrzymaniem.
Wstawienie suchej było by fajne ale chyba nikt nie przerabiał