Strona 1 z 1

naped 4x4

: sob wrz 10, 2016 3:52 pm
autor: marekssa
Witam !
Dzisiaj na piaskowni dopadl mnie problem z zapieciem przodu (Jimny 2004,sprzegielka automatyczne),po przelazeniu na 4x4 H ( oczywiscie przed wjazdem w teren ) zakopalem sie pomimo niewielkiego zjazdu,probujac cofnac - rozbujac autko czulem ze mam tylko naped na tyl,co sie moglo stac -podejzewam ze poprzedni wlasciciel wogole nie uzywal 4x4 oraz reduktora.Na zapietym reduktorze czuc wzrastajaca sile,leczjakby przod nie dopinal.

Prosze o wlasciwa diagnoze -pozdrawiam

Re: naped 4x4

: sob wrz 10, 2016 3:54 pm
autor: marekssa
uprzedzajac odpowiedzi -tak mam przedni walek ( to nie jest kastrat ),tylko brakuje przekazania napedu na przod

Re: naped 4x4

: sob wrz 10, 2016 9:57 pm
autor: KSikorski
Zapewne masz niesprawną pneumatykę.

Elementów jest wiele.

Sprzęgiełka
Uszczelniacze pneumatyki wewnątrz piasty
Wężyki idące od piast
Zawory
Akumulator podciśnienia
I tak dalej

Jeśli chcesz to Ci wyślę schematy o opisy postępowania (po angielsku).

Chodź ja bym radził wydać 600zł na sprzęgiełka AVM i mieć święty spokój :-D

Re: naped 4x4

: ndz wrz 11, 2016 5:50 am
autor: marekssa
Tak jak napisalem wczesniej jest to Jimny 2004 rok, w/g mojej wiedzy nie posiada pneumatyki

Re: naped 4x4

: ndz wrz 11, 2016 12:06 pm
autor: rudypajero.koszalin
Musisz zweryfikować swoją wiedzę. :wink: W twoim aucie jest pneumatyka, tyle że nie nad, a podciśnieniowa. Jest nią sterowane zapinanie i rozpinanie sprzęgiel Piast przednich.
KSikorski Ci napisał bardzo dobrze co może być uszkodzone.

Re: naped 4x4

: ndz wrz 11, 2016 5:06 pm
autor: marekssa
Dziekuje za wyjasnienie (czlowiek uczy sie cale zycie) KSikorski jesli moglbys mi podeslac schematy ,opisy bede ogromnie wdzieczny.
Czy zakladajac sprzegielka AVM musze cos przerobic,czy wystarczy tylko odkrecic automaty a,na ich miejsce zalozyc AVM.

Re: naped 4x4

: pn wrz 12, 2016 8:32 pm
autor: marekssa
Wlasnie zamowilem AVM,lecz niestety niewiem ,czy cos jeszcze musze dokupic by calosc dzialala poprawnie,prosze o szybka podpowiedz

Re: naped 4x4

: pn wrz 12, 2016 10:49 pm
autor: rudypajero.koszalin
Nic nie musisz. AVM są kompletne (śruby,uszczelki itp.). Odkręcasz oryginały i w to miejsca przykręcasz zakupione sprzegi.

Re: naped 4x4

: wt wrz 13, 2016 4:04 am
autor: marekssa
Dziekuje Bardzo za zadowalajaca mnie odpowiedz.Pozdrawiam

Re: naped 4x4

: wt wrz 13, 2016 6:14 pm
autor: KSikorski
Warto byłoby przez przypadek nie kupić avm od samuraia - wg niektórych legend pasują, a to nie prawda.

Proszę o podanie maila na PW, prześlę manuala.

Re: naped 4x4

: ndz wrz 18, 2016 9:08 pm
autor: marekssa
Wlasnie zakupilem - doszly AVM,zaznaczylem ze do Jimny 2004 rok w/g faktury AVM 457 z Firmy 4x4 Team
Uszczelniacze polosi,lozyska,lacznik + guma stabilizatora...,

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 1:01 pm
autor: marekssa
zamontowalem ,tutaj maly wystapil problem dokrecajac Torxem "15" sruby -torx sie urywal ( 2 krotnie z roznych 2 kompletow) - z krotka grzechotka.)
Ok napedy dzialaja, lecz kontrolki od napedow mrugaja -czy tak powinno byc ,tak samo sie dzieje w 4 h i 4l.
Ze sprzegielek automatycznych przeszedlem do AVM -wczesniej na automatycznych swiecily ,ale nie dawaly dopiecia przodu.

Znalazlem Piekny teren (skalno,lesno -blotny )raptem 15 km ode mnie,dzisiaj az sie balem zapuszczac tam -na oponach szosowych(musze zmienic na bardziej agresywne ) sam bez asekuracji,teren jak z Bajki,pomiedzy 21,a 23 pazdziernika jest tam organizowane spotkanie off-road,jesli mi sie uda tam byc zamieszcze zdjecia- tylko nie wiem gdzie moglbym je zamiescic

W tygodniu czeka mnie jeszcze zmiana tulei wachaczy na poulieretanowe,podkladek nad sprezyny,uszczelniaczy ...itd- poznie jopon,chyba na poczatek wystarczy...

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 2:01 pm
autor: marekssa
ogladalem dzisiaj gdzie bede jezdil,czesciowo mnie to przerazilo,zjazdy podjazdy skalno-blotne,bez asekuracji malo realne i bez odpowiednich opon niewykonalne( patrzac na slady pozostawione poprzez poprzednikow, a teren mozna sie w nim zakochac

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 2:24 pm
autor: sokół wędrowny
marekssa pisze: bez odpowiednich opon niewykonalne
Opony to absolutna podstawa zresztą nie tylko w kwestii off road ...

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 2:38 pm
autor: marekssa
A,co ewentualnie polecasz do umiarkowanego off-roadu ?

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 2:40 pm
autor: marekssa
bez " nalewek"tylko oryginal,na skaly ,troszke blota,ale wiecej skal -sugestie

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 5:20 pm
autor: sokół wędrowny
marekssa pisze:A,co ewentualnie polecasz do umiarkowanego off-roadu ?
Tak z mojego doświadczenia bo miałem te gumy 31x10,5x15 mogę Ci polecić GoodYear Wrangler Duratrac, tylko ostrzegam nie są one zbyt popularne na tym forumie :-) :
http://opony-4x4.pl pozycja 27
Opona w pewnym sensie łączy w sobie cechy AT i MT bo nie ma problemu z oczyszczaniem w błocie i nie zakopuje się zbyt szybko w piachu. Poza tym cicha na asfalcie tak gdzieś do 130 km / h i nieźle się trzyma. Posiada oznaczenie śnieżynki czyli w razie czego możesz sobie wjechać tu i tam w zimie, gdzie na innych gumach będziesz miał problemy ze stróżami prawa. Podkreślam, że samochód się nie nadawał do jakiegoś ekstremalnego terenu i w takich warunkach ich nie sprawdzałem ale to akurat Tobie nie powinno przeszkadzać. Teraz jak zanabędę coś do konkretniejszego błota to i pewnie opony wybiorę bardziej agresywne ale w kwestii takich kapci do wszystkiego to te moim zdaniem się absolutnie nadają.

Re: naped 4x4

: sob paź 08, 2016 9:22 pm
autor: Marcingalloper
STT, tylko nie wiem czy koniecznie Pro czy stare - o ile jeszcze gdzieś są.

Re: naped 4x4

: sob gru 03, 2016 6:32 pm
autor: Monmar
witam. Mam problem z napędem w suzuki jimny . po włączeniu napędu kontrolka ładnie się zapala nie mruga ale sprzęgiełka sie nie zapinają szczelność instalacji sprawdziłem już ni ewiem co może być przyczyną . z góry dziękuje za pomoc.

Re: naped 4x4

: pt sty 06, 2017 12:49 pm
autor: radeko
Dołączam się do tematu. Mój problem jest trochę inny. Włączając przycisk 4WD napęd się załączy, (kontrolka miga cały czas) nie można włączyć reduktora oraz rozłączyć napędów. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka (bez odpalania) i wciśnięciu przycisku 2WD napęd się rozłączy.
PS.Szczelność układu sprawdzona, czujnik reduktora wymieniony. Może ktoś z kolegów przerabiał już coś takiego w swoim jimnym. Proszę o pomoc. Pozdrawiam