Podkladki nad sprezyny
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 8:39 am
- Lokalizacja: czestochowa-okolice-Sarpsborg
Podkladki nad sprezyny
Witam !
Czy chce podniesc autko powiedzmy o 3,5 4,5 5,5 ( cm) do ktorego zakresu podniesienia nie jest potrzebna integracja w przewody hamulcowe,odboje,amortyzatory lub przedluzki amortyzatorow,laczniki stabilizatora ?
A od ktorego juz .
W planach mam podniesc o 2 ",zrobic porzadek z zawieszeniem ( tuleie poliuretanowe ),opony 215 x 75/ 80, hamulce na tyl tarczowe,zapewne cos tam jeszcze.
Pobawic sie tym czym bedzie w przyszlosci Jimny
Sprzedac - zamienic na nastepna skarbonke 4 x 4
Czy chce podniesc autko powiedzmy o 3,5 4,5 5,5 ( cm) do ktorego zakresu podniesienia nie jest potrzebna integracja w przewody hamulcowe,odboje,amortyzatory lub przedluzki amortyzatorow,laczniki stabilizatora ?
A od ktorego juz .
W planach mam podniesc o 2 ",zrobic porzadek z zawieszeniem ( tuleie poliuretanowe ),opony 215 x 75/ 80, hamulce na tyl tarczowe,zapewne cos tam jeszcze.
Pobawic sie tym czym bedzie w przyszlosci Jimny
Sprzedac - zamienic na nastepna skarbonke 4 x 4
suzuki Jimny 2004
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 8:39 am
- Lokalizacja: czestochowa-okolice-Sarpsborg
Re: Podkladki nad sprezyny
Tuleie wachaczy zamowione -standartowe,podkladki nad sprezyny 6 cm -buda powinna pojsc w gore o 4,5 cm,zapytanie czy ,co mam jeszcze dokupic -typu laczniki stabilizatora,przedluzki amortyzatorow,dluzsze przewody hamulcowe
?

suzuki Jimny 2004
Re: Podkladki nad sprezyny
Przy takim lifcie nic nie musisz robić z stabilizatorem, ewentualnie możesz pokusić się o dorobienie elementu pozwalającego na jego rozłączenie.
Reszta elementów w teorii wyda, ale ja przy 2 calowym lifcie założyłem też amortyzatory do liftu i dłuższe przewody hamulcowe z przodu.
Jeśli zostawiasz z przodu seryjny stabilizator to nie musisz zakładać dłuższych przewodów, jedynie lewy trzeba wypiąć z pośredniego mocowania.
Reszta elementów w teorii wyda, ale ja przy 2 calowym lifcie założyłem też amortyzatory do liftu i dłuższe przewody hamulcowe z przodu.
Jeśli zostawiasz z przodu seryjny stabilizator to nie musisz zakładać dłuższych przewodów, jedynie lewy trzeba wypiąć z pośredniego mocowania.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 8:39 am
- Lokalizacja: czestochowa-okolice-Sarpsborg
Re: Podkladki nad sprezyny
Dziekuje za informacje,wlasnie zaczynam walke z tulejami wachaczy - pozdrawiam
suzuki Jimny 2004
Re: Podkladki nad sprezyny
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mianowicie : chcę podnieść Jimnego ale nie znacznie w teren raczej nie jeżdżę chodzi mi głównie o aspekt wizualny.
Myślę o lifcie 1,5 są na alleg gumowe podkładki 35 mm.i tu mam pytanie czy razem z oryginalnymi amortyzatorami to będzie działać czy trzeba zmienić teleskopy ? Opony mam seryjne 205/70/15
Dzięki za pomoc.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu mianowicie : chcę podnieść Jimnego ale nie znacznie w teren raczej nie jeżdżę chodzi mi głównie o aspekt wizualny.
Myślę o lifcie 1,5 są na alleg gumowe podkładki 35 mm.i tu mam pytanie czy razem z oryginalnymi amortyzatorami to będzie działać czy trzeba zmienić teleskopy ? Opony mam seryjne 205/70/15
Dzięki za pomoc.
Re: Podkladki nad sprezyny
Pewnie masz nienowe sprężyny, to jak dasz podkładki to wrócisz w okolice stanu fabrycznego i amorów wymieniać nie musisz.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Podkladki nad sprezyny
Poszukam w sieci ile długości mają nowe a później zmierzę moje i to wyjdzie ile siadły przez te lata.
Re: Podkladki nad sprezyny
W sieci znajdź rysunek techniczny jamnika, jest podane ile cm jest od asfaltu do góry dachu. https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... /standard/ kiedyś mierzyłem w salonie jamnika i zgadza się. Ja kupiłem sprężyny +2 cale i po montażu miałem tyle co na schemacie plus 5 cm.
Jak nie zakładasz większych opon, to nie podnoś, najniżej i tak masz główkę mostu, a podnoszenie środka ciężkości objawia się dreszczami na przechyłach.
Jak nie zakładasz większych opon, to nie podnoś, najniżej i tak masz główkę mostu, a podnoszenie środka ciężkości objawia się dreszczami na przechyłach.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Podkladki nad sprezyny
Opony może minimalnie wyższe założę, myślałem o 205/75/15 teraz mam na 70 profil, jeżdżę spokojnie max 100 na prostej tak że o przechyły się nie martwię.
Chcę delikatnie podnieść bo wizualnie będzie dla mnie lepiej wyglądał i wygodniej będzie mi się wsiadać bo mam 190 cm.wzrostu.
Chcę delikatnie podnieść bo wizualnie będzie dla mnie lepiej wyglądał i wygodniej będzie mi się wsiadać bo mam 190 cm.wzrostu.
Re: Podkladki nad sprezyny
Ja mam 215/75 R15, dwa cale lift i jeździłem nieraz 140 na autostradzie dla wypróbowania , ale zazwyczaj to 100-120.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Podkladki nad sprezyny
Podkładki gumowe 1,5 założone, zostawiłem amory seryjne i wszystko gra. Po wymontowaniu sprężyn zmierzyłem ich długość i okazało się że mają fabryczną długość,nic nie siadły przez te 16 lat.
Jedynie z tyłu hamulce osłabły,regulator siły hamowania zmienił pozycję, wyszło na przeglądzie ale ręczny żyleta,wtedy się zorientowałem o co chodzi.
Po powrocie do domu zmieniłem sprężynkę która łączy dźwignię korektora,dałem trochę krótszą ,po kilku dniach byłem znowu na stacji diagnostycznej i diagnosta sprawdził tył i teraz gra.
Jedynie z tyłu hamulce osłabły,regulator siły hamowania zmienił pozycję, wyszło na przeglądzie ale ręczny żyleta,wtedy się zorientowałem o co chodzi.
Po powrocie do domu zmieniłem sprężynkę która łączy dźwignię korektora,dałem trochę krótszą ,po kilku dniach byłem znowu na stacji diagnostycznej i diagnosta sprawdził tył i teraz gra.
Re: Podkladki nad sprezyny


Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość