jimny v6 motor

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

jimny v6 motor

Post autor: Kruk » śr mar 15, 2017 2:20 pm

Witam
ktoś rzeźbił może do jimniego silnik v6?
Macie jakieś opinie o silniku opla 3,2 v6 ?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: jimny v6 motor

Post autor: Misiek Cypr » śr mar 15, 2017 2:24 pm

A jaki jest cel cwiczenia?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » śr mar 15, 2017 2:50 pm

myślę co aby tak zrobić, silnik i ewentualnie skrzynka z opel monterey 3,2 v6
jak kcieć mieć warczącego dżimiego v6 :D :D a poważnie to mało mocy na 1,3

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » śr mar 15, 2017 2:52 pm

opony ma 235/75/15 a zmiana będzie na 31/10,5/15

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jimny v6 motor

Post autor: purti » śr mar 15, 2017 2:57 pm

To od razu zmiana mostów, albo mocne wnętrzności, bo umielisz to co masz przy takim momencie obr i tak dużych kołach.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » śr mar 15, 2017 3:02 pm

mosty to wiem. Tył może jakoś ale przód poleci.
A silnik 3,2l warty cuś czy sobie odpuścić? W planie zakupić całego angola monterey i ogołocić.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: jimny v6 motor

Post autor: Misiek Cypr » śr mar 15, 2017 3:29 pm

silnik 1.3 slabawy, ale jest tyle silnikow 4 cylindrowych wystarczajaco mocnych, zeby nie myslec o V6.

Akurat V6 3.2 z opla, to bardzo dobry silnik, ale moze byc problem zeby go zmiescic miedzy nadkolami, generalnie okrutna rzezba, chyba ze to jakis mocny obrzyn jest?

Nie prosciej wsadzic 1.6 16V, lub 1.8 16V od Suzuki, lub 1.8 is od BMW, czy tez 2.0 opla?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jimny v6 motor

Post autor: Wowos » śr mar 15, 2017 5:13 pm

y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » śr mar 15, 2017 8:02 pm

obrzyn nie.. jest seria na ironman +5cm, buda +5cm, błotniki podcięte pod kółka 235/75/15
silnik jaki potrzebny to minimum 2litry. Nadkola można przyciąć albo nowe zrobić.
Od GV 2,5 v6 na zachodzie kolesie wciskają. Wiecie jak się ma silnik GV do oplowskiego v6 ?
jaki szeroki jeden i drugi? jakie kąty rozwarcia cylindrów? Bo długości pewnie porównywalne..
Po wysokości to się zmieści.
Wowos turbiny to ja nie chce...

Awatar użytkownika
Quentil
Posty: 482
Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm

Re: jimny v6 motor

Post autor: Quentil » czw mar 16, 2017 10:22 am

Tobie chyba chodzi o 6VD1 (3.2 V6), czyli silnik ISUZU. Rozwarcia ma zaś 75°, poza tym uważam, że auto rozpadnie się przy ruszaniu.
Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kostuch » czw mar 16, 2017 11:20 am

Quentil pisze: poza tym uważam, że auto rozpadnie się przy ruszaniu.
Ale można wtedy powiedzieć jak Grek Zorba: "Jaka piękna tragedia, szefie" :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Quentil
Posty: 482
Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm

Re: jimny v6 motor

Post autor: Quentil » czw mar 16, 2017 11:39 am

:)2 :lol:
Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » czw mar 16, 2017 2:33 pm

tak z jednym wałkiem w głowicy. Qłintil, nic się nie rozpadnie, nie takie my rzeczy ze szwagrem.... :)21

Awatar użytkownika
Quentil
Posty: 482
Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm

Re: jimny v6 motor

Post autor: Quentil » czw mar 16, 2017 3:16 pm

Jeśli chce Ci się rzeźbić, to bogatemu nie zabronię :)21 Ja bym wsadził coś mniejszego co łatwiej, taniej, szybciej podejdzie i ewentualnie pokombinował dodatkowo z przełożeniami, aby to sensownie jeździło.
Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16846
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kabal » czw mar 16, 2017 3:36 pm

Jimny z takim kowadłem z przodu będzie rył do jądra ziemi jak nornica. Ja bym również szedł w lekkie, mocne cztery cylindry. Ten pomysł z SR20DET widzi mi się okrutnie. I turbo bym jako zaletę poczytywał nie wadę. Takie kabrio jak ma Mroczny i taki piecyk + atomowe mosty :)22
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

gutek.a4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn wrz 17, 2012 11:24 pm

Re: jimny v6 motor

Post autor: gutek.a4 » czw mar 16, 2017 8:00 pm

Może 1,8t z vw? Tani, dostępny, ogarnia go Nawet Jurand ze spychowa

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jimny v6 motor

Post autor: Wowos » czw mar 16, 2017 9:22 pm

Kabal pisze:Jimny z takim kowadłem z przodu będzie rył do jądra ziemi jak nornica. Ja bym również szedł w lekkie, mocne cztery cylindry. Ten pomysł z SR20DET widzi mi się okrutnie. I turbo bym jako zaletę poczytywał nie wadę. Takie kabrio jak ma Mroczny i taki piecyk + atomowe mosty :)22
O to to właśnie :)2
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jimny v6 motor

Post autor: purti » czw mar 16, 2017 9:33 pm

Jeździłem trochę samurajem z 1.8 120 koni z Suzuki Baleno. Krótkie mosty i krótka skrzynia z samuraja zrobiły z tego auta prawdziwego wymiatacza. Silnik leciutki i wystarczająco mocny. Swap prosty. Można wsadzić 2.0 z tej samej rodziny ( występuje w vitarach).
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: jimny v6 motor

Post autor: meenia » czw mar 16, 2017 9:39 pm

purti pisze:Jeździłem trochę samurajem z 1.8 120 koni z Suzuki Baleno. Krótkie mosty i krótka skrzynia z samuraja zrobiły z tego auta prawdziwego wymiatacza. Silnik leciutki i wystarczająco mocny. Swap prosty. Można wsadzić 2.0 z tej samej rodziny ( występuje w vitarach).
Jak dla mnie kosmos to 1,8 is ale trzeba wszystko powzmacniac bo pourywa co sie da :)21
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jimny v6 motor

Post autor: purti » czw mar 16, 2017 9:41 pm

Fakt, przeguby leciały. Półosie jakoś wytrzymały, ale kierownik ogarnięty był.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: jimny v6 motor

Post autor: Kruk » czw mar 16, 2017 11:12 pm

no czytam i czytam i SR20DET zaczyna mi się podobać :D tylko ciężko go będzie nabyć w drodze kupna (mało na rynku).
I jeszcze ich kilka odmian było.(aparat zapłonowy, zmienne fazy itp.) Ogólnie koszt od ok.3,5-7 kilozłotych, do tego rzeźba ze skrzynią (flansza)
i ecu, wiązka. Jest jeszcze SR20DEH 150KM wolnossący jeździło to w primera GT, almera.. chyba łatwiej dostępny
A za 2tyś. mam całego montereya anglika z96. minus to masa silnika.. ciekawe ile waży?

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jimny v6 motor

Post autor: purti » pt mar 17, 2017 7:54 am

Ta v6 jest w pełni aluminiowa, więc tragedii nie będzie.

Edit: Znalazłem wagę - 160 kg gotowy do odpalenia z osprzętem
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: jimny v6 motor

Post autor: meenia » pt mar 17, 2017 9:41 am

Kruk pisze:no czytam i czytam i SR20DET zaczyna mi się podobać :D tylko ciężko go będzie nabyć w drodze kupna (mało na rynku).
I jeszcze ich kilka odmian było.(aparat zapłonowy, zmienne fazy itp.) Ogólnie koszt od ok.3,5-7 kilozłotych, do tego rzeźba ze skrzynią (flansza)
i ecu, wiązka. Jest jeszcze SR20DEH 150KM wolnossący jeździło to w primera GT, almera.. chyba łatwiej dostępny
A za 2tyś. mam całego montereya anglika z96. minus to masa silnika.. ciekawe ile waży?
Twoje auto, Twoja sprawa, mozesz go spieprzyc wg wlasnego uznania, ale mozesz posluchac tez co mowia ludzie, ktorzy juz sa po takim spieprzeniu :)21
Kup czterocylindrowke, do ktorej sa dostepne czesci, ktora nie rozerwie auta na strzepy i pozwoli sobie pojezdzic dluzej niz kilka minut, do tego najlepiej z dedykowana do mocy skrzynia i gabarytem, ktory pozwoli go wcisnac do komory i jeszcze co kolwiek przy nim w razie potrzeby zrobic bez domontazu :wink: Niestety druga opcja to najprawdopodobniej bedzie pomnik jakich wiele, sam jeden popelnilem :)21
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jimny v6 motor

Post autor: purti » pt mar 17, 2017 9:58 am

4 cylindry łatwiej upchnąć, z vka będzie rzeźba pod maską. Ale nie przesadzajmy, nic nie zostanie rozerwane na strzępy!
Mój dobry kolega upala już 4 rok samuraja z mocno dłubniętym 1.9 tdi pod maską + skrzynia z BMW, gdzie moment obrotowy znacznie przekracza 300 Nm (3.2 v6 ma 280Nm) i nie problemu. Auto daje rade na seryjnych mostach przy oponach 235/85/16, a odpycha się na prawdę mocno.

@Meenia, to ,że tobie projekt nie wyszedł, nie oznacza, że inni tego nie zrobią.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: jimny v6 motor

Post autor: meenia » pt mar 17, 2017 10:54 am

purti pisze:4 cylindry łatwiej upchnąć, z vka będzie rzeźba pod maską. Ale nie przesadzajmy, nic nie zostanie rozerwane na strzępy!
Mój dobry kolega upala już 4 rok samuraja z mocno dłubniętym 1.9 tdi pod maską + skrzynia z BMW, gdzie moment obrotowy znacznie przekracza 300 Nm (3.2 v6 ma 280Nm) i nie problemu. Auto daje rade na seryjnych mostach przy oponach 235/85/16, a odpycha się na prawdę mocno.

@Meenia, to ,że tobie projekt nie wyszedł, nie oznacza, że inni tego nie zrobią.
Moj projekt aktualnie ma sie swietnie, ale to nie o to tu chodzo. Kazdy na poczatku chcial mocy jak najwiecej, a pozniej go objezdzala seryjna suzuka :)21 co do wytrzymywania seryjnych mostow z 1,9 tdi i 300nm to wez przestan, no chyba ze wytrzymuja stanie na lawecie. Kolega Placek ma 1,8 is, most tyl vitary, :)21 mocniejszy od samurajowego i nie nadaza zmieniac polosi :wink: nie mam zamiaru nikogo przekonywac, jak dla mnie to kazdy samuraj moze miec seryjne mosty, 300hp i jeszcze to wytrzymywac, czego zycze z calego serca :)21 Widziales kiedys most od jimny ?? On spokojnie wytrzyma 300 nm, moze nawet i wiecej, tylko po co Ci wszyscy durnie pchaja jakies patrole, laplandery itp.
sj 425 606468554

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości