Samurai - łożysko
Moderator: Albert_N
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Samurai - łożysko
Witam
Od dłuższego czasu słyszę z przodu głuche huczenie. Co ciekawe tylko gdy skręcam w jedną stronę. Wystarczy że lekko skręcę np na łuku drogi i zaczyna huczeć. Czyli skręcam powiedzmy w lewo i huczy. Tak przez kilka dni. Następnie zachodzi zmiana i przez kilka dni huczy tylko podczas skrętu w prawo. Pojechałem do mechanika. Jeździmy 15 minut a odgłosu zero. Huczy przez 3 miesiące, ale akurat jak jadę z mechanikiem, błoga cisza. W warsztacie mechanik podnosi auto, kręci kołem i twierdzi że to łożysko. ja jestem głuchy jak pień. Więc ok, trza wymienić. Cena oryginału 150 zł, zamiennik 110. Do przeżycia. Ale mam pytanie, bo mój mechanik nigdy tego nie robił Suzie. Z przodu są te sprzęgiełka. Czy w związku z tym istnieje jakieś niebepieczeństwo że coś pójdzie nie tak ?
pozdro
Greenhorn
Od dłuższego czasu słyszę z przodu głuche huczenie. Co ciekawe tylko gdy skręcam w jedną stronę. Wystarczy że lekko skręcę np na łuku drogi i zaczyna huczeć. Czyli skręcam powiedzmy w lewo i huczy. Tak przez kilka dni. Następnie zachodzi zmiana i przez kilka dni huczy tylko podczas skrętu w prawo. Pojechałem do mechanika. Jeździmy 15 minut a odgłosu zero. Huczy przez 3 miesiące, ale akurat jak jadę z mechanikiem, błoga cisza. W warsztacie mechanik podnosi auto, kręci kołem i twierdzi że to łożysko. ja jestem głuchy jak pień. Więc ok, trza wymienić. Cena oryginału 150 zł, zamiennik 110. Do przeżycia. Ale mam pytanie, bo mój mechanik nigdy tego nie robił Suzie. Z przodu są te sprzęgiełka. Czy w związku z tym istnieje jakieś niebepieczeństwo że coś pójdzie nie tak ?
pozdro
Greenhorn
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Samurai - łożysko
Jesli mechanik nie jest kowalem, to raczej nie bedzie problemu ;-)Greenhorn pisze:Czy w związku z tym istnieje jakieś niebepieczeństwo że coś pójdzie nie tak ?
A co do objawow, to rzeczywiscie moze byc problem lozyska kola, a nie lozysk zwrotnicy - to byla pierwsza usterka mojego samochodu (i nie jedyna oczywiscie). Sprobuj zdjac sprzegielko i sprawdzic, czy lozysko sie po prostu nie poluzowalo (nakretki ustalajace naprezenie tych lozysk). Zawsze mozesz tez rozebrac piaste, wymyc to wszystko porzadnie i wytrzec ze starych smarow, a jesli lozyska nie maja wzerow na waleczkach (moje wspomniane lozyska mialy wzery), to zlozyc na nowym smarze i tyle. Oczywiscie bedzie to tzw. taksowkarski remont...
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Samurai - łożysko
Które śruby muszę odkręcić żeby zdjąc sprzęgiełko ? Te 6 wokół pokrętła czy te 6 poniżej ''puszki'' ?Daniel Stachurski pisze:Greenhorn pisze: . Sprobuj zdjac sprzegielko i sprawdzic, czy lozysko sie po prostu nie poluzowalo (nakretki ustalajace naprezenie tych lozysk). Zawsze mozesz tez rozebrac piaste, wymyc to wszystko porzadnie i wytrzec ze starych smarow, a jesli lozyska nie maja wzerow na waleczkach (moje wspomniane lozyska mialy wzery), to zlozyc na nowym smarze i tyle. ...
A może wszystkie ?
Mathew
tak najpierw 6szt. przy poktętle wyjmij pokrętło na pokrętle jest sprężyna z przesuwką.
potem pierścień zabezpieczający który jest w rowku na półosi potem następne 6szt śrubek
odbezpieczyć podkładke (śrubokrętem odgiąć blaszki od nakrętki
odkręcić nakrętke wyjąć podkładke regulować drugą nakrętką taką samą jak ta pierwsza ale tylko wtedy jak będzie duży luz bo jak luzu nie ma a łożyska wyją to odkręcić drugą nakrętke.
w razie "W"
zdjąć koło
nie zapomnieć o zdjęciu zacisku z tarczy chamulcowej
obejmy zacisku
wyjąć tarcze zdjąć piaste
wyjąć łożyska
wybić z piast bierznie łożysk
z tyłu wcześniej zdjąć uszczelniacz.
kurde sobie to zapisze bo z nudów to człowiek czyni cuda jak chcesz to moge za porade telefoniczną robić
tylko sobie 0700....
wykupie po 5 ewro za minute

potem pierścień zabezpieczający który jest w rowku na półosi potem następne 6szt śrubek
odbezpieczyć podkładke (śrubokrętem odgiąć blaszki od nakrętki
odkręcić nakrętke wyjąć podkładke regulować drugą nakrętką taką samą jak ta pierwsza ale tylko wtedy jak będzie duży luz bo jak luzu nie ma a łożyska wyją to odkręcić drugą nakrętke.
w razie "W"
zdjąć koło
nie zapomnieć o zdjęciu zacisku z tarczy chamulcowej
obejmy zacisku
wyjąć tarcze zdjąć piaste
wyjąć łożyska
wybić z piast bierznie łożysk
z tyłu wcześniej zdjąć uszczelniacz.
kurde sobie to zapisze bo z nudów to człowiek czyni cuda jak chcesz to moge za porade telefoniczną robić
tylko sobie 0700....
wykupie po 5 ewro za minute


- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
HELP ! Byłem u mechanika. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Wymiana łożyska godzinka, potem jazda próbna, nic nie huczy
.
Ale zapomniałem sprawdzić sprzęgiełko ;(. Przyjeżdzam do domu sprafdzam i okazuje się że do pozycji LOOK brakuje około 1 cm. Nie moge zapiąć. Naturalnie zaraz pojade do mechanika tylko czy macie jakieś rady ? Mechanik twierdził że jest tylko jedna możliwość podczas montażu. Wydaje mi się że trzeba to rozkręcić i może jakoś dopasowywać ... tylko jak ?
pozdro
Mathew

Ale zapomniałem sprawdzić sprzęgiełko ;(. Przyjeżdzam do domu sprafdzam i okazuje się że do pozycji LOOK brakuje około 1 cm. Nie moge zapiąć. Naturalnie zaraz pojade do mechanika tylko czy macie jakieś rady ? Mechanik twierdził że jest tylko jedna możliwość podczas montażu. Wydaje mi się że trzeba to rozkręcić i może jakoś dopasowywać ... tylko jak ?
pozdro
Mathew
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Mozliwoscie to chyba jest wiecej, ale dobra jest tylko jedna. Dekielek z pokretlem musisz zakladac do przykreconego sprzegielka w pozycji FREE (sprezyna scisnieta) i wkladac ten dekielek zeby w te szersze rowki na wewnetrznej srednicy sprzegielka pasowaly po dwa wyzlobienia pomiedzy ktorymi znajduje sie koncowka blaszki sciskanej pomiedzy sprezyna. Ciezko to wytlumaczyc...Greenhorn pisze:Mechanik twierdził że jest tylko jedna możliwość podczas montażu. Wydaje mi się że trzeba to rozkręcić i może jakoś dopasowywać ... tylko jak ?
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- Greenhorn
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Dziękuje za pomoc. Zwycięstwo. Kwestia odkręcenia dekielka i małe przekręcenie w prawo to było małe piwo. Minuta osiem.
W sumie wymiana łożyska nie była taka trudna. Asystowalem dzielnie mechanikowi przez całą operację. Nawet zdjęcia robiłem step by step. Jak by kto chciał mogie podesłąć. Takiego w tym warsztacie jeszcze nie widzieli. Na koniec trzeba tylko od razu sprawdzać czy pokrętło chodzi między FREE a LOOK.
Koszt wymiany : łożysko 105 netto (zamiennik) + 40 zł robocizna.
Jutro jadę spawać rurę wydechową i uchwyt. Off-road ma swoje prawa
pozdro
Mathew
W sumie wymiana łożyska nie była taka trudna. Asystowalem dzielnie mechanikowi przez całą operację. Nawet zdjęcia robiłem step by step. Jak by kto chciał mogie podesłąć. Takiego w tym warsztacie jeszcze nie widzieli. Na koniec trzeba tylko od razu sprawdzać czy pokrętło chodzi między FREE a LOOK.
Koszt wymiany : łożysko 105 netto (zamiennik) + 40 zł robocizna.
Jutro jadę spawać rurę wydechową i uchwyt. Off-road ma swoje prawa

pozdro
Mathew
AMV można wkładać w każdej pozycji
AISIN tylko w jednej działa (sprzęgła tego producenta są psu w dupe)
przynajmniej do suki mam oba modele i aisin leżą na półce w razie "W" ale jak sobie je przygotowywałem żeby kiedyś jak zajdzie potrzeba tylko włożyć do syfa omało zawału przy tym szajsie nie dostałem
w daihatsu też mnie kiedyś zmęczyły
AISIN tylko w jednej działa (sprzęgła tego producenta są psu w dupe)
przynajmniej do suki mam oba modele i aisin leżą na półce w razie "W" ale jak sobie je przygotowywałem żeby kiedyś jak zajdzie potrzeba tylko włożyć do syfa omało zawału przy tym szajsie nie dostałem

w daihatsu też mnie kiedyś zmęczyły

Ostatnio zmieniony czw mar 02, 2006 8:30 pm przez leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
No nie gadaj! AISINsa wporzo i wytrzymuja na prawde duzo - az sie czasem dziwie jak duzo!leszek pisze:ASIN tylko w jednej działa (sprzęgła tego producenta są psu w dupe)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
fajne przeżycia. ostatnio rozbierałem przedni most bo przymierzam się do dorabiania półosi o takim wymiarze wieloklinu i średnicy co tylne. ze str przegubu tradycyjne frezy pasujące.
no i jedna strona była straszna. bo o co tu ku..wa chodzi, natomiast panowie druga strona o formalność a i okazało się że niepotrzebnie dyfer odkręcałem bo półosią wystarczy troszkę pocelować i sama wejdzie w dyfer. a ja przestraszony cały wyjąłem a po wyjęciu stwierdziłem że zupełnie bez sensu wyciągałem. trzeba celować półosiami. ale za to wiem jak wygląda przedni dyfer. dokładnie tak jak tylni tylko średnica koronek jest inna wina półosi.
po pierwszym razie uznaje że nia takie wszystko to straszne jak ci podpowiedzą i poinformują na rajdach. pozdrowionka wszyskim szczególnie leszka i daniela
no i jedna strona była straszna. bo o co tu ku..wa chodzi, natomiast panowie druga strona o formalność a i okazało się że niepotrzebnie dyfer odkręcałem bo półosią wystarczy troszkę pocelować i sama wejdzie w dyfer. a ja przestraszony cały wyjąłem a po wyjęciu stwierdziłem że zupełnie bez sensu wyciągałem. trzeba celować półosiami. ale za to wiem jak wygląda przedni dyfer. dokładnie tak jak tylni tylko średnica koronek jest inna wina półosi.
po pierwszym razie uznaje że nia takie wszystko to straszne jak ci podpowiedzą i poinformują na rajdach. pozdrowionka wszyskim szczególnie leszka i daniela
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
No, w warunkach laboratoryjnych (czytaj: ciepły garaż) jest bardzo fajnie.romaniec tomasz pisze:fajne przeżycia. ostatnio rozbierałem przedni most bo przymierzam się do dorabiania półosi o takim wymiarze wieloklinu i średnicy co tylne. ze str przegubu tradycyjne frezy pasujące.
no i jedna strona była straszna. bo o co tu ku..wa chodzi, natomiast panowie druga strona o formalność a i okazało się że niepotrzebnie dyfer odkręcałem bo półosią wystarczy troszkę pocelować i sama wejdzie w dyfer. a ja przestraszony cały wyjąłem a po wyjęciu stwierdziłem że zupełnie bez sensu wyciągałem. trzeba celować półosiami. ale za to wiem jak wygląda przedni dyfer. dokładnie tak jak tylni tylko średnica koronek jest inna wina półosi.
po pierwszym razie uznaje że nia takie wszystko to straszne jak ci podpowiedzą i poinformują na rajdach. pozdrowionka wszyskim szczególnie leszka i daniela
Gorzej jak do rozłożenia żelaza w terenie trzeba najpierw odkuwać zmarznięte błoto siekierą. Albo okazuje się, że właściwy klucz został w domu...
Wszystko przed tobą


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
ambitny jestem tak więc musiałem troszkę pokręcić.leszek pisze:trzeba było zapytać czy wlezie spowrotem a nie kopać całego dyfra
a co do laboratoryjnych warunków to nie bardzo. temperatura otoczenia ze względu na brak ogrzewania, woda po kolana bo ktoś spiep.rzył kanał a i pierwszy raz robione to stopnień trudności znacznie większy

pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Kwestia w tym gdzie ten luz konkretnie wystepuje? Cala zrotnica sie rusza z kolem, czy na swozniach jest sztywno, a tylko kolo sie rusza?Greenhorn pisze:Zdejmowałem wczoraj to koło bo się bawię w konserwację i zauważyłem że ma duży luz.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość