Reduktor Calmini 5.14

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Reduktor Calmini 5.14

Post autor: Stang » sob sty 21, 2006 12:28 pm

Czy ktoś używa takiego przełożenia ??
http://www.puresuzuki.com/Rockcrawler5.14.htm

Właśnie zamawiam w poniedziałek graty w Calmini i się zastanawiam co wybrać 4.16 czy 5.14 :-?

Suza Samurai SJ500, silnik będzie 1.6 8v z Viertary, opony kopie simexa 235/75R15, przełożenia mostów oryginalne
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob sty 21, 2006 1:11 pm

4,16 juz jest bardzo wolne- pratkytycvznie nie uzywa sie 1 biegu. mysle ze jest to idealne przelozenie do suzuki. przy 4,16 wsteczny bieg jest beznadziejnie wolny. boje sie pomyslec jak bedzie przy ponad 5

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » sob sty 21, 2006 1:36 pm

No to co powiedzieć o tym 6.50... Oni tym po skałach śmigają?
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob sty 21, 2006 10:05 pm

5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali. przy mocniejszym przelozeniu warto pomyslec o mocniejszym montazu reduktora, bo fabryczna "belka" lubi sie wygiac. Calmini tez takie oferuje.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » ndz sty 22, 2006 3:03 pm

Albert_N pisze:5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali. przy mocniejszym przelozeniu warto pomyslec o mocniejszym montazu reduktora, bo fabryczna "belka" lubi sie wygiac. Calmini tez takie oferuje.
Gorzej - 4.16 jest pod 33", a 5.14 to nie na nasze warunki rajdowo/terenowe tylko na skaly. Co do belki, to tez nie jest fajnie, bo dopiero jak pekla mi obudowa reduktora, zaczalem drazyc temat. Wzorem kolegow zza oceanu wzmocnilem belke dodajac jej takze dodatkowe uchwyty pod sruby obudowy reduktora tak, zeby przenosic obciazenie na wiecej punktow w obudowie. O standardowych poduszkach mocownia reduktora nie wspomne...
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 22, 2006 3:05 pm

napisz prosze cos wiecej o tym . masz jakies foty?

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » ndz sty 22, 2006 3:23 pm

Drako pisze:napisz prosze cos wiecej o tym . masz jakies foty?
Znaczy o czym konkretnie?
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz sty 22, 2006 3:25 pm

o belce ( nie tym z rzadu :)21 )

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz sty 22, 2006 3:29 pm

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » ndz sty 22, 2006 3:52 pm

Albert_N pisze:http://www.rocky-road.com/superbeef.html
np takie cus.
Wlasnie o cos takiego chodzi. Moje mocowanie ma ta dodatkowa czesc jakby z drugiej strony reduktora - pod srubu jego obudowy. Generalnie chodzi o to, zeby odciazyc ten kwadratowy element, do ktorego na cztery sruby przykreca sie standardowa belke. Obudowa pekla mi przy podstawie tego wlasnie elementu. Nie odpadlo wprawdzie calkiem, ale przez peknieta obudowe uciekal olej.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » pn sty 23, 2006 8:45 am

No to zostaję przy 4.16 :wink:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » wt sty 24, 2006 11:05 am

daniels a czy tak mocne przełożenia nie niszczą nadmiernie innych elementów reduktora czy jest materiałowo przygotowany do mocniejszych przełożeń. poza defektem mocowania reduktora, ja na razie mam standardowe gumy ale reduktor z 410 na razie tylko raz zmieniałem stare bo sparciała. a jakich gum powinno się zastosować?
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » wt sty 24, 2006 4:24 pm

> czy tak mocne przełożenia nie niszczą nadmiernie innych elementów reduktora czy jest materiałowo przygotowany do mocniejszych przełożeń.
To wszystko zalezy od tego jakie kola, jak mocny silnik, jak mocno katujesz, itd. Niemniej jednak wymienialem juz peknieta obudowa i wykrecona w osemke lape mocowania oraz przesuwke, ktora miala wytluczone zabki (byc moze miala tak ze starosci, ale wymienilem ja przy okazji grzebania w reduktorze, gdy to wykrylem). Slyszalem tez o jednym wybuchnietym reduktorze 4.16 skladanym na zestawie Calmini. Gdzies na amerykanskim forum Suzuki ktos chwalil sie takze obudowa wydlubana cyfrowo z litego kawalka alu (robilo to wrazenie!) i osobiscie najbardziej boje sie wlasnie defektow obudowy, a nie marnej trwalosci samych wnetrznosci.

> poza defektem mocowania reduktora, ja na razie mam standardowe gumy ale reduktor z 410 na razie tylko raz zmieniałem stare bo sparciała. a jakich gum powinno się zastosować?
Ja mam przestrzelone sruba na wylot nawiercone poduszki oryginalne, w ktorych pouruwaly sie gwinty. Sprowadzalem tez poliuretanowe zestawy z RockyRoad (widac na zdjeciu z ich wzmocniona lapa mocujaca) eliminujace fabryczne poduszki. Mozna kupic w polskich sklepach porownywalne wielkoscia poduszki, ale niestety moj zestaw kola/przelozenia/silnik to zbyt wiele jak na ich marne mozliwosci. Nie znaczy to jednak, ze nadaja sie do aut z mniejszymi kolami i zawsze warto miec ze soba w aucie jedna taka poduszke za 10zl na zapas.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
komando
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt sie 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komando » wt sty 24, 2006 5:03 pm

Według tego co piszą na stronie Calmini...

4.16 "Recommended for the Samurai with 30" tall tires."

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » wt sty 24, 2006 5:25 pm

komando pisze:Według tego co piszą na stronie Calmini...
4.16 "Recommended for the Samurai with 30" tall tires."
Skoro chca sprzedac to rekomenduja, ale poza tym to niestety wydaje im sie ze w Europie to banany rosna na drzewach. W Polsce mozemy uzywac tak niskich przelozen np. do pomocy wyciagarce, albo do jezdzenia na duzych kolach na ciezkich odcinkach i wieksze przelozenia wcale nie sa potrzebne - a nawet jesli to nie w reduktorze, tylko w mostach. Oni maja skaly i jeszcze wieksze kola zeby po nich jezdzic - to po prostu troche inny off-road i inne potrzeby.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt sty 24, 2006 5:53 pm

4:16 da rade z 33"
ja bym w swojej jeszcze mosty zwolnił ale za mało u nas kamieniołomów.

w reduktorze trzeba wzmocnić listwe mocującą go do ramy i same mocowania w ramie bo jak ktoś lubi latać to może strzelić takiego zonka jak ja że wajcha od reduktora nagle znikneła.
co do poduszek to warto wywalić orginały i zamocować redukotr na śrubach na przestrzał.
u mnie robi przynajmniej narazie 8)

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » wt sty 24, 2006 8:36 pm

znalazłem kiedyś w agromie(rolnicze tematy) poduchy rolnicze. były masywne a mi się do tej pory wydawało że zamasywne i wstawiłem coś na wzór orginału i tak jak daniels pisze jeżdże z jedną zapasowa. prawdopodobnie dla spokoju wymienie na nie. czy reduktor musi mieć luz do pracy (nie na sztywno)?
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

a

Post autor: tymon4x4 » śr sty 25, 2006 4:58 pm

ja zamontowałem reduktor na poduszkach przelotowych od stara 266 :D
wzmocniłem uchwyty pod niego i belke mam tez zmienioną na mocną z profilu :)
Tylko ze u mnie teraz jest 4.16 i przelozenia w mostach 5,125 z vitary
tak wiec lekko ciekawoscią mi to pachnie :)21 tylko że cholerna zima daje popalic i prace staneły :(
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

djbigos

Post autor: djbigos » ndz lis 25, 2007 6:17 pm

heh odgrzebuje stary jak swiat temat :)
4:16 da rade z 33"
5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali
to powiedzcie jak to idzie
im wieksze przelozenie tym wieksze opony ??
pzdr

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz lis 25, 2007 6:59 pm

Im większe przełożenie tym wolniej jedziesz czyli teoretycznie można zapodać większe gumy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

lesiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 18, 2003 11:07 pm
Lokalizacja: MILANÓWEK
Kontaktowanie:

Post autor: lesiak » pt lis 30, 2007 12:33 am

ja mam 5.14 opony 32 simex i szybkiego worna wcale nie uwarzam ze sa zawolne w mostach 3,735jest ok :)2
LESIAK
suzuki obrzyn 1.6

Awatar użytkownika
Rzeźnik z Jakubowa
 
 
Posty: 1156
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
Kontaktowanie:

Post autor: Rzeźnik z Jakubowa » pt lis 30, 2007 10:38 am

Stang, 4:16 przy twoim jeżdżeniu będzie idealne :)2 :)2
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 :)
KLR 600 1985 (nowy) :)

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pt lis 30, 2007 6:26 pm

mam pytanko

czy silnik poldka 1,6/85KM i pewnie ze 120 pare Nm momętu

jest wstanie doprowadzić do wybuchu reduktora samurajowego

mam gazikowy reduktor
ale z racji dostępności przełożeń myslałem o zamianie na suzukowy

czy to dobry pomysł

gazik na terenowych 2,78-1

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pt lis 30, 2007 6:55 pm

Rzeźnik z Jakubowa pisze:Stang, 4:16 przy twoim jeżdżeniu będzie idealne :)2 :)2
spójrz na date postu Stanga :)21
4.16 już dawno pasie się u niego w reduktorze :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Rzeźnik z Jakubowa
 
 
Posty: 1156
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
Kontaktowanie:

Post autor: Rzeźnik z Jakubowa » pt lis 30, 2007 7:00 pm

UPS
a nawet ostatnio o tym rozmawialiśmy, chyba mi się przewody przegrzały :oops:
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 :)
KLR 600 1985 (nowy) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość