Strona 1 z 2

Reduktor Calmini 5.14

: sob sty 21, 2006 12:28 pm
autor: Stang
Czy ktoś używa takiego przełożenia ??
http://www.puresuzuki.com/Rockcrawler5.14.htm

Właśnie zamawiam w poniedziałek graty w Calmini i się zastanawiam co wybrać 4.16 czy 5.14 :-?

Suza Samurai SJ500, silnik będzie 1.6 8v z Viertary, opony kopie simexa 235/75R15, przełożenia mostów oryginalne

: sob sty 21, 2006 1:11 pm
autor: Drako
4,16 juz jest bardzo wolne- pratkytycvznie nie uzywa sie 1 biegu. mysle ze jest to idealne przelozenie do suzuki. przy 4,16 wsteczny bieg jest beznadziejnie wolny. boje sie pomyslec jak bedzie przy ponad 5

: sob sty 21, 2006 1:36 pm
autor: Grzegorz K.
No to co powiedzieć o tym 6.50... Oni tym po skałach śmigają?

: sob sty 21, 2006 10:05 pm
autor: Albert_N
5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali. przy mocniejszym przelozeniu warto pomyslec o mocniejszym montazu reduktora, bo fabryczna "belka" lubi sie wygiac. Calmini tez takie oferuje.

: ndz sty 22, 2006 3:03 pm
autor: Daniel Stachurski
Albert_N pisze:5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali. przy mocniejszym przelozeniu warto pomyslec o mocniejszym montazu reduktora, bo fabryczna "belka" lubi sie wygiac. Calmini tez takie oferuje.
Gorzej - 4.16 jest pod 33", a 5.14 to nie na nasze warunki rajdowo/terenowe tylko na skaly. Co do belki, to tez nie jest fajnie, bo dopiero jak pekla mi obudowa reduktora, zaczalem drazyc temat. Wzorem kolegow zza oceanu wzmocnilem belke dodajac jej takze dodatkowe uchwyty pod sruby obudowy reduktora tak, zeby przenosic obciazenie na wiecej punktow w obudowie. O standardowych poduszkach mocownia reduktora nie wspomne...

: ndz sty 22, 2006 3:05 pm
autor: Drako
napisz prosze cos wiecej o tym . masz jakies foty?

: ndz sty 22, 2006 3:23 pm
autor: Daniel Stachurski
Drako pisze:napisz prosze cos wiecej o tym . masz jakies foty?
Znaczy o czym konkretnie?

: ndz sty 22, 2006 3:25 pm
autor: Drako
o belce ( nie tym z rzadu :)21 )

: ndz sty 22, 2006 3:29 pm
autor: Albert_N

: ndz sty 22, 2006 3:52 pm
autor: Daniel Stachurski
Albert_N pisze:http://www.rocky-road.com/superbeef.html
np takie cus.
Wlasnie o cos takiego chodzi. Moje mocowanie ma ta dodatkowa czesc jakby z drugiej strony reduktora - pod srubu jego obudowy. Generalnie chodzi o to, zeby odciazyc ten kwadratowy element, do ktorego na cztery sruby przykreca sie standardowa belke. Obudowa pekla mi przy podstawie tego wlasnie elementu. Nie odpadlo wprawdzie calkiem, ale przez peknieta obudowe uciekal olej.

: pn sty 23, 2006 8:45 am
autor: Stang
No to zostaję przy 4.16 :wink:

: wt sty 24, 2006 11:05 am
autor: romaniec tomasz
daniels a czy tak mocne przełożenia nie niszczą nadmiernie innych elementów reduktora czy jest materiałowo przygotowany do mocniejszych przełożeń. poza defektem mocowania reduktora, ja na razie mam standardowe gumy ale reduktor z 410 na razie tylko raz zmieniałem stare bo sparciała. a jakich gum powinno się zastosować?

: wt sty 24, 2006 4:24 pm
autor: Daniel Stachurski
> czy tak mocne przełożenia nie niszczą nadmiernie innych elementów reduktora czy jest materiałowo przygotowany do mocniejszych przełożeń.
To wszystko zalezy od tego jakie kola, jak mocny silnik, jak mocno katujesz, itd. Niemniej jednak wymienialem juz peknieta obudowa i wykrecona w osemke lape mocowania oraz przesuwke, ktora miala wytluczone zabki (byc moze miala tak ze starosci, ale wymienilem ja przy okazji grzebania w reduktorze, gdy to wykrylem). Slyszalem tez o jednym wybuchnietym reduktorze 4.16 skladanym na zestawie Calmini. Gdzies na amerykanskim forum Suzuki ktos chwalil sie takze obudowa wydlubana cyfrowo z litego kawalka alu (robilo to wrazenie!) i osobiscie najbardziej boje sie wlasnie defektow obudowy, a nie marnej trwalosci samych wnetrznosci.

> poza defektem mocowania reduktora, ja na razie mam standardowe gumy ale reduktor z 410 na razie tylko raz zmieniałem stare bo sparciała. a jakich gum powinno się zastosować?
Ja mam przestrzelone sruba na wylot nawiercone poduszki oryginalne, w ktorych pouruwaly sie gwinty. Sprowadzalem tez poliuretanowe zestawy z RockyRoad (widac na zdjeciu z ich wzmocniona lapa mocujaca) eliminujace fabryczne poduszki. Mozna kupic w polskich sklepach porownywalne wielkoscia poduszki, ale niestety moj zestaw kola/przelozenia/silnik to zbyt wiele jak na ich marne mozliwosci. Nie znaczy to jednak, ze nadaja sie do aut z mniejszymi kolami i zawsze warto miec ze soba w aucie jedna taka poduszke za 10zl na zapas.

: wt sty 24, 2006 5:03 pm
autor: komando
Według tego co piszą na stronie Calmini...

4.16 "Recommended for the Samurai with 30" tall tires."

: wt sty 24, 2006 5:25 pm
autor: Daniel Stachurski
komando pisze:Według tego co piszą na stronie Calmini...
4.16 "Recommended for the Samurai with 30" tall tires."
Skoro chca sprzedac to rekomenduja, ale poza tym to niestety wydaje im sie ze w Europie to banany rosna na drzewach. W Polsce mozemy uzywac tak niskich przelozen np. do pomocy wyciagarce, albo do jezdzenia na duzych kolach na ciezkich odcinkach i wieksze przelozenia wcale nie sa potrzebne - a nawet jesli to nie w reduktorze, tylko w mostach. Oni maja skaly i jeszcze wieksze kola zeby po nich jezdzic - to po prostu troche inny off-road i inne potrzeby.

: wt sty 24, 2006 5:53 pm
autor: leszek
4:16 da rade z 33"
ja bym w swojej jeszcze mosty zwolnił ale za mało u nas kamieniołomów.

w reduktorze trzeba wzmocnić listwe mocującą go do ramy i same mocowania w ramie bo jak ktoś lubi latać to może strzelić takiego zonka jak ja że wajcha od reduktora nagle znikneła.
co do poduszek to warto wywalić orginały i zamocować redukotr na śrubach na przestrzał.
u mnie robi przynajmniej narazie 8)

: wt sty 24, 2006 8:36 pm
autor: romaniec tomasz
znalazłem kiedyś w agromie(rolnicze tematy) poduchy rolnicze. były masywne a mi się do tej pory wydawało że zamasywne i wstawiłem coś na wzór orginału i tak jak daniels pisze jeżdże z jedną zapasowa. prawdopodobnie dla spokoju wymienie na nie. czy reduktor musi mieć luz do pracy (nie na sztywno)?

a

: śr sty 25, 2006 4:58 pm
autor: tymon4x4
ja zamontowałem reduktor na poduszkach przelotowych od stara 266 :D
wzmocniłem uchwyty pod niego i belke mam tez zmienioną na mocną z profilu :)
Tylko ze u mnie teraz jest 4.16 i przelozenia w mostach 5,125 z vitary
tak wiec lekko ciekawoscią mi to pachnie :)21 tylko że cholerna zima daje popalic i prace staneły :(

: ndz lis 25, 2007 6:17 pm
autor: djbigos
heh odgrzebuje stary jak swiat temat :)
4:16 da rade z 33"
5.14 bedzie za wolne. to jest przelozenie do 33 cali
to powiedzcie jak to idzie
im wieksze przelozenie tym wieksze opony ??
pzdr

: ndz lis 25, 2007 6:59 pm
autor: Adam.Ż
Im większe przełożenie tym wolniej jedziesz czyli teoretycznie można zapodać większe gumy.

: pt lis 30, 2007 12:33 am
autor: lesiak
ja mam 5.14 opony 32 simex i szybkiego worna wcale nie uwarzam ze sa zawolne w mostach 3,735jest ok :)2

: pt lis 30, 2007 10:38 am
autor: Rzeźnik z Jakubowa
Stang, 4:16 przy twoim jeżdżeniu będzie idealne :)2 :)2

: pt lis 30, 2007 6:26 pm
autor: L80
mam pytanko

czy silnik poldka 1,6/85KM i pewnie ze 120 pare Nm momętu

jest wstanie doprowadzić do wybuchu reduktora samurajowego

mam gazikowy reduktor
ale z racji dostępności przełożeń myslałem o zamianie na suzukowy

czy to dobry pomysł

gazik na terenowych 2,78-1

: pt lis 30, 2007 6:55 pm
autor: misio
Rzeźnik z Jakubowa pisze:Stang, 4:16 przy twoim jeżdżeniu będzie idealne :)2 :)2
spójrz na date postu Stanga :)21
4.16 już dawno pasie się u niego w reduktorze :)21

: pt lis 30, 2007 7:00 pm
autor: Rzeźnik z Jakubowa
UPS
a nawet ostatnio o tym rozmawialiśmy, chyba mi się przewody przegrzały :oops: