Strona 1 z 3

Suzuki Jimny do EXTREMU?

: pt mar 24, 2006 4:00 pm
autor: PATMA
Witam

Czy ktoś robił cośtakiego?
ostatno dużo myślałem nad kupnem Samochodu tylko do terenu, po głowie chodziła mi G klasa, Patrol ale wszystkie od lat 80 do 94 za tą kasę którą chce przeznaczyć na ten cel.
I wtedy pomyślałem, żeby kupić lekko stukniętego Jimnego za ok 2500 - 3000 euro mam jednego na oku z 2001 roku (troche przodem puknięty, na chodzie, poduszka cała, silnik pali, do wymiany błotniki, pas przendni, jeden leflektor, maska do zrobienia, rama OK) i go przerobić na samochód terenowy tzn:
1. LIFT (może macie zdjęcia albo wiecie jak zrobić lift, żeby 31 się zmieściły) Zawieszenie, amorki "kto robi coś takiego jakieś namiary na firmę albo człowieka co zrobi Mi lift Jimnego" itp.
2. zderzaki i progi
3. opony 31 simex albo coś w podobie
4. blokada( na początek może jedna) albo dwie air lock. "wiecie gdzie kupić do jimnego a może LOCK RIGHT od samuraja pasuje?"
5. wyciągarka 9500 jakaś :D
6. środek: fotele, matromierz, CB i inne pierdoły
7. Może jakieś wzmocnione półosie i wały, widziałem gdzieś w Wawie przy wylocie na Lublin robią takie cuda.

To na początek, za jakiś czas może zmiana silnika ale to późniejsze plany!!

Co wy o tym myślicie?
jakbym kupił autko za ok 10 tyś zrobienie ok 5 tyś plus rej. razem ok 16tyś. + ok 15 - 20tyś. na szpeje może coś fajnego by wyszło?

: pt mar 24, 2006 4:06 pm
autor: majch
wszystko da sie zrobic
tylko po co?
za 3000 ojro kupisz baaaardzo przyzwoitego samuraja i nie bedziesz musial zadnej pionierki uprawiac bo wszystkie sensowne patenty w samuraju juz ktos kiedys robil
po co wywazac otwarte drzwi ?

: pt mar 24, 2006 4:10 pm
autor: PATMA
majch_e21 pisze:wszystko da sie zrobic
tylko po co?
za 3000 ojro kupisz baaaardzo przyzwoitego samuraja i nie bedziesz musial zadnej pionierki uprawiac bo wszystkie sensowne patenty w samuraju juz ktos kiedys robil
po co wywazac otwarte drzwi ?
Tak sobie myślałem, ale dużo się pisze o zmianie zawieszenia w samuraiu z resorów na spreżymy. Jimny gotowe. Taki okrąglutki :D hehe, trochę bardziej cywilizowany chyba. no i jakby nie było 2001 rok przejechane ok 35 tyś km.
A pozatym samuraia już miałem znaczy SJ :)
Wszystko było oki zadowolenie 100% z jazdy w terenie ale dojazd po czarnym na imprezy KOSZMAR, trzęsie, rzuca itp. wiem, że taki urok, ale pomyślałem, że może gdzieś dalej od czasu do czasu bym się wybrał, na jakąś wyprawę zagramanicę :D.

: pt mar 24, 2006 4:29 pm
autor: kaliber 30-06
..jak ty chcesz na 31 simexach na wyprawę za granice jechać....to powodzenia. :o .......albo extrem albo relaks :D

: pt mar 24, 2006 5:16 pm
autor: PATMA
kaliber 30-06 pisze:..jak ty chcesz na 31 simexach na wyprawę za granice jechać....to powodzenia. :o .......albo extrem albo relaks :D
Hmmmmm nie chce jechać na simexach na wyprawę na to mogę mieć drugi komplet opon i je zmienić!!!! ale chcę trochę NORMALNOŚĆI nie mówię o wygodzie bo w tak przerobionym aucie na pewno jej nie ma!!!
Ale mając SJ wiem, że tam jest 0% jakiej kolwiek normalności podczas jazdy po czarnym !

: pt mar 24, 2006 8:37 pm
autor: leszek
kupuj ale może odpuść sobie modele w których wszstko włancza się guziczkami.
a za tę kase co chcesz włożyć można od podstaw niezłą zmote zbudować 8)
większość szpeju jesd do kupienia u polskich hien a na forum jest paru kolesi co się specjalizuje w suce.

: pt mar 24, 2006 9:08 pm
autor: Gobio
leszek pisze:kupuj ale może odpuść sobie modele w których wszstko włancza się guziczkami.
a za tę kase co chcesz włożyć można od podstaw niezłą zmote zbudować 8)
większość szpeju jesd do kupienia u polskich hien a na forum jest paru kolesi co się specjalizuje w suce.
No to też pojadę zobaczyc zmotę :D

: pt mar 24, 2006 9:12 pm
autor: Eskapada
majch_e21 pisze:wszystko da sie zrobic
tylko po co?
?
Bo komuś Jimny sie podoba :)2 Bo ktos nie chce jedzić starym trupem :)2 Bo kogos na to stać :)2 Bo ktos chce jak Zbig miec inne auto Bo ... bo... bo.... :)21

: pt mar 24, 2006 9:28 pm
autor: Wiechu
:)2

w cywilizowanym kraju, w s porcie samochodowym ( obojętnie jakim ), za podstawe do budowy słuzy młode auto, a nie modele dawno już nie prddukowane.


Dodam tylko od siebie, że jak kolega chce mieć auto do sportu, tak zrobione żeby robiło wynik, to nie ma mowy o "odrobinie normalności" i w wolnym czasie wycieczce nim np. do chorwacji, jak zwyklym autem.
Wiem coś o tym.

: pt mar 24, 2006 9:41 pm
autor: leszek
a niech każdy buduje z czego chce.

za 36kl można od podstaw pięknego SAMa stworzyć ale trzeba mieć gdzie, czym, jakąś wiedze i to nie podstawową i kupe czasu :roll:

: pt mar 24, 2006 9:42 pm
autor: mirek_to
Z tego co pamiętam to KJS we Wrocławiu wygrał czech przerobionym Jimnim - a nie było łatwo. :wink:

: sob mar 25, 2006 1:21 am
autor: Salata123
leszek pisze:kupuj ale może odpuść sobie modele w których wszstko włancza się guziczkami.
w 2001 roku nie było jeszce tych z guzikami :)

: sob mar 25, 2006 2:33 am
autor: Toroo
mirek_to pisze:Z tego co pamiętam to KJS we Wrocławiu wygrał czech przerobionym Jimnim - a nie było łatwo. :wink:
Też widziałem.
Jechali zajefajnie :)2
Łatwo być nie mogło, ale wygrali z kilkoma V8 z ponad dwustukonnymi potworami, a silniczek mieli orginalny 1,3. Ale ich zawieszenie było wprost
idealne na tamte poligonowe warunki. Te czeskie zawiesie zrobi furorę :wink:

Re: Suzuki Jimny do EXTREMU?

: sob mar 25, 2006 2:55 pm
autor: Twardy
PATMA pisze: 1. LIFT (może macie zdjęcia albo wiecie jak zrobić lift, żeby 31 się zmieściły) Zawieszenie, amorki "kto robi coś takiego jakieś namiary na firmę albo człowieka co zrobi Mi lift Jimnego" itp.
2. zderzaki i progi
3. opony 31 simex albo coś w podobie
4. blokada( na początek może jedna) albo dwie air lock. "wiecie gdzie kupić do jimnego a może LOCK RIGHT od samuraja pasuje?"
5. wyciągarka 9500 jakaś :D
6. środek: fotele, matromierz, CB i inne pierdoły
7. Może jakieś wzmocnione półosie i wały, widziałem gdzieś w Wawie przy wylocie na Lublin robią takie cuda.

To na początek, za jakiś czas może zmiana silnika ale to późniejsze plany!!

Co wy o tym myślicie?
jakbym kupił autko za ok 10 tyś zrobienie ok 5 tyś plus rej. razem ok 16tyś. + ok 15 - 20tyś. na szpeje może coś fajnego by wyszło?

Zrobienie tego za 5 tys :o

życzę powodzenia :wink:

: sob mar 25, 2006 3:02 pm
autor: leszek
chyba chodziło o to że za 5kl to zrobi to co zdemolowane po strzale jest.

: sob mar 25, 2006 3:19 pm
autor: Twardy
leszek pisze:chyba chodziło o to że za 5kl to zrobi to co zdemolowane po strzale jest.
tera to rozumim :)

: sob mar 25, 2006 5:07 pm
autor: PATMA
leszek pisze:chyba chodziło o to że za 5kl to zrobi to co zdemolowane po strzale jest.
dokładnie 5 tyś to za części i naprawę. Cześci: dwa błotniki, maska, pas przedni, lampy i plastiki ok 3-4tyś ale w poniedziałek zadzwonią do mnie z Suzuki i dokładną cene powiedzą. Plus malowanie i robocizna 1,5 - 2tyś to razem ok 5-6tyś.
a na tamto myślę przeznaczyć ok 15-20tyś
tak sobie liczyłem
lift 50mm> sprężyny + amorki trial master ok 3500zł
blokada dyfra air lock ARB ok 2300zł + kompresor ok 700zł
oplnki ok 2800 - 3000zł
wycjągarka ok 2500zł
zderzaki i progi 1300zł
metromierz 800zł, fotele 600zł inne pierdoły CB, Trapy, Liny itp. 1500zł
ok 16tyś plus minus 2-3tyś :D myślę, że się wyrobie ale czas pokaże.
bo chyba się zdecydowałem na to rozwiązanie.
A i ten model ma przełączanie napędów jeszcze dźwignią a nie guziczkami :D

: sob mar 25, 2006 5:11 pm
autor: p.robak
kupuj ale może odpuść sobie modele w których wszstko włancza się guziczkami.
ale o so wam chodzi z tymi guzikami?? reduktor z tysiączki sobie włoży i po problemie :)2 acha jeszcze huby manualne, no ale te z samuraja pasują coś mi sie tak wydaje. A co do reszty guzików to... korbki sobie dospawa i wajchy do lusterek, w koło chupy bedzie dobre :D

: sob mar 25, 2006 5:42 pm
autor: Eskapada
p.robak pisze:
kupuj ale może odpuść sobie modele w których wszstko włancza się guziczkami.
ale o so wam chodzi z tymi guzikami?? reduktor z tysiączki sobie włoży i po problemie :)2 acha jeszcze huby manualne, no ale te z samuraja pasują coś mi sie tak wydaje. A co do reszty guzików to... korbki sobie dospawa i wajchy do lusterek, w koło chupy bedzie dobre :D
To że hu..jowo wygląda auto terenowe bez dziwgni reduktora to wiem na pewno ale nie wiem czy to że jest tam guzik to takie straszne rozwiąznie ??

: sob mar 25, 2006 6:17 pm
autor: zu-tec
PATMA pisze: (...)zderzaki i progi 1300zł
(...)
@Twardy - to realne jest ?

P.S. W kosztorysie brak przełożeń :-? :wink:

: sob mar 25, 2006 7:02 pm
autor: Eskapada
zu-tec pisze:
PATMA pisze: (...)zderzaki i progi 1300zł
(...)
@Twardy - to realne jest ?

quote]

no pewnie że tak :)2 skoro robi sie snorkle z rurek od CO to zderzak i progi można pewnie tez :)21

: sob mar 25, 2006 7:32 pm
autor: Kylon
PATMA pisze: blokada dyfra air lock ARB ok 2300zł + kompresor ok 700zł
Gdzie mogę złożyć zamówienie na kilka sztuk

: sob mar 25, 2006 7:48 pm
autor: PATMA
ze strony DANIELSIA
ARB Air Locker 600$ + kompresor 200$
http://daniels.lumena.com/suzuki/

Nigdzie indziej nie sprawdzałem :)

: sob mar 25, 2006 7:54 pm
autor: Kylon
W USA to wiele tanich rzeczy jest :)21

: sob mar 25, 2006 8:27 pm
autor: Andreos
http://www.suzuki4x4products.com/
i bezpośrednio do filmiku traktującego o zmotanym Jimmnym i jego możliwościach
http://www.suzuki4x4products.com/fotos/ ... klein2.wmv